וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באר שבע-בית"ר: רוני לוי מזהיר, פלט צפוי לפתוח

22.12.2013 / 16:38

מאמן בית"ר הכין את שחקניו ליריבה: "הרביעיה הקדמית שלהם קטלנית". ההערכה: 8,000 אוהדים יגיעו (ב', 20:50, ערוץ 1)

ברני ארדוב
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טריוויה

* מפגשים בליגה הראשונה: 81. בית"ר מובילה 32:34 בניצחונות ועוד 15 משחקים נגמרו בתיקו.

* כשבאר שבע מארחת: 14:18 לטובתה בניצחונות, תשעה משחקים נגמרו ללא הכרעה.

* בפעם הקודמת העונה שהפועל באר שבע סיימה ב-0:0 משחק בית ואירחה גם במחזור הבא, זה נגמר בניצחון 0:3 על מכבי פתח תקוה.

* מצד שני, כבר קרה לה העונה שהיא לא כובשת בשני משחקים רצופים, וגם אז המשחק הראשון מבין השניים היה תיקו 0:0 – והשני הפסד ביתי לקרית שמונה.

* שער החוץ האחרון שבית"ר ירושלים הבקיעה נכבש ב-5.10.13 באצטדיון גרונדמן. מאז עברו למעלה מחודשיים ובארבעה משחקי חוץ בית"ר לקחה שתי נקודות בלבד.

* לבאר שבע כדאי להיזהר: עוד לא קרה העונה שבית"ר ירושלים לא הבקיעה בשני משחקים ברצף.

* אלישע לוי אימן 40 פעמים נגד בית"ר ירושלים ויש לו 11 ניצחונות, 15 תיקו ו-14 הפסדים.

* לעומתו, רוני לוי אימן שמונה פעמים נגד הפועל באר שבע ומעולם לא הפסיד: שישה ניצחונות ושתי תוצאות תיקו.

נתונים: אתר דריבליסט

מאמן בית"ר ירושלים, רוני לוי. יוסי ציפקיס
מעולם לא הפסיד לבאר שבע. רוני לוי/יוסי ציפקיס

מפתחות והכנות

הפועל באר שבע:

אלישע לוי תרגל לאורך כל השבוע את גליינור פלט בחלק הקדמי. דובב גבאי היה זה ששילם את המחיר, וזה היה השינוי הבולט במערך שלו. למרות המחשבות לגבי דג'אני, גל אראל ולוטם זינו מיועדים לפתוח במרכז הקישור. תומר סויסה תורגל אף הוא באחד האימונים, על חשבון סיראז' נאסר, אבל נראה כי ההחלטה בעניין הזה תיפול רק בסמוך למשחק עצמו. לוי לא ערך אסיפות טקטיות במהלך השבוע והוא יעשה זאת כנראה סמוך למשחק. אליניב ברדה סובל מכאבים בצוואר, אבל צפוי להיות כשיר למשחק. אחד השחקנים אמר: "גם אם אף אחד לא מצהיר על אליפות, אסור שמכבי תל אביב תברח כי זה לא בריא לליגה. גם סכנין 'נדבקה' אלינו ולכן אסור לאבד נקודות במשחק הזה". עוד לפני המשחק, הקשר פיראס עוואד (ראה ידיעה נפרדת) ביקש לעזוב את הקבוצה. במועדון נוטים להיענות לבקשתו ולתת לו אפשרות לצאת לחצי עונת השאלה. גם החלוץ יוסף אבו לאבן עשוי לעזוב.

המאמן אלישע לוי אמר לקראת המשחק: "אנחנו בהחלט רוצים לעשות הכול כדי להיצמד למכבי תל אביב, אבל המטרה היא עדיין פלייאוף עליון. נוצרה הזדמנות להילחם על כרטיס לאירופה ואם אנחנו רוצים להגיע לשם, אנחנו צריכים לשנן שצריך לבוא נחושים לכל משחק ולדעת לעשות את העבודה". על בית"ר ירושלים אמר: "בית"ר באה לסכנין עם מערך ברור והקשתה על היריבה. איבדנו נקודות בשני משחקי בית מסוג כזה של משחקים - נגד רמת השרון ורעננה, אבל אני מקווה שיהיה סוג אחר של משחק מחר. אם לא, נצטרך לדעת להתמודד עם היריבה ולשחק נגד הצפיפות".

במועדון מצפים ל-8,000 אוהדים לפחות במשחק מחר. 1,500 מקומות כבר שוריינו לאוהדי בית"ר ירושלים.

אלישע לוי מאמן הפועל באר שבע. מגד גוזני
"נצטרך לדעת להתמודד". אלישע לוי/מגד גוזני

בית"ר ירושלים:

בית"ר ירושלים ערכה היום (ראשון) ברמלה את האימון המסכם לקראת משחק החוץ הקשה מחר בוסרמיל נגד הפועל באר שבע. המאמן רוני לוי ערך לשחקניו אסיפת בה צפו השחקנים בקטעים ממשחקיה של הפועל באר שבע. לוי שם דגש על הצד ההתקפי של הקבוצה מהדרום.

לוי אמר לשחקנים: "שימו לב, הם משחקים 4-2-4 עם ארבעה שחקנים בחלק הקדמי, זו התקפה קטלנית, ולפעמים הם נשארים למעלה ופחות יורדים להגנה, כך שהם מאוד מסוכנים במתפרצות. תהיו עירניים, שלא יהיה מצב שתישארו חשופים. הם עובדים הרבה דרך המגינים דוידזדה ואילוז כדי לנסות לפתוח את ההגנה ואתם חייבים להיות זהירים ומרוכזים".

שחקנים בבית"ר אופטימיים לקראת המשחק ואמרו היום כי "אחרי ה-0:0 בסכנין היו ביקורות על איך שיחקנו ואתמול ראו מה קרה להפועל תל אביב שם. אנחנו מרגישים יותר ביטחון ובאים לבאר שבע לנצח, אנחנו מסוגלים לעשות את זה ולצאת לדרך חדשה".

שחקן בית"ר ירושלים, ניסו קפילוטו. טל לוי
יקבל קרדיט בקישור. קפילוטו/טל לוי

בנוגע להרכב, נראה כי בריאן ז'ונס יועדף על פניו של איציק כהן בחוד, גם בשל הכאבים בצלעות מהם סובל החלוץ. מעבר לכך לא צפויים שינויים בהרכב שפתח בסכנין כאשר ניסו קפילוטו יפתח כקשר אחורי ואילו טל כחילה ימשיך לקבל קרדיט כבלם לצידו של אנדרס טונייס.

כ-1,000 אוהדים צפויים ללוות את הקבוצה לוסרמיל. במהלך השבוע אמורים במועדון לקבל החלטה בנוגע לזרים שעשויים להגיע להתרשמות. כפי שפירסמנו אתמול, גם בתקשורת הבוסנית מדווח היום כי חלוץ סארייבו ניקולה קומאזץ עשוי להגיע להתרשמות בבית"ר ירושלים בקרוב. גם שמו של חלוץ מכבי חיפה שלומי אזולאי הוזכר כמועמד אך בבית"ר יקבלו החלטות סופיות במהלך השבוע.

* בית משפט השלום בתל אביב זיכה הבוקר את אוהד בית"ר ירושלים, אסף סבח, שהועמד לדין על גרימת נזק לכיסאות באצטדיון בלומפילד בסיום המשחק בין בני יהודה לבית"ר ירושלים באותה עונה. השופט קבע כי בתיק קיים מחדל חקירתי חמור,שבו לא נבדקו מצלמות האבטחה באצטדיון בלומפילד למרות שה"החוקרים ידעו היטב כי באצטדיון מותקנות מצלמות אבטחה".

בריאן ז'ונס שחקן בית"ר ירושלים. יוסי ציפקיס
יועדף על פניו של איציק כהן בחוד? ז'ונס/יוסי ציפקיס

יעמדו למבחן

הפועל באר שבע: גליינור פלט

אחרי השער הראשון שהבקיע במשחק הבכורה, בהפועל באר שבע היו בטוחים שהחתימו עוד שחקן ברמה של ברדה. הרקורד של החלוץ בגנק והשער ההוא כבר הובילו למחשבה שאולי הוא יכול לסחוב העונה את הקבוצה של אלישע לוי כל הדרך לתואר. אבל המשחק השני, והשאר, הוכיחו שפלט הוא בסך הכל לא מסוגל להבקיע, וחלוד מאוד. האם באר שבע תגלה מחר שחקן חדש? התשובות רק אצלו.

בית"ר ירושלים: אריאל הרוש

באר שבע תהיה מוכנה להתגוננות של בית"ר, תתקוף מהאגפים, מהאמצע, תגביה הרבה כדורים והשורה התחתונה היא לא מעט עבודה לאריאל הרוש. הרוש אולי לא יהיה חשוף כפי שהיה עד לפני סכנין אך עדיין יצטרך הרבה ריכוז, אחריות ושליטה בכדורי גובה כדי לעבור את המשחק בשלום.

גליינור פלט שחקן הפועל באר שבע חוגג. קובי אליהו
חלוד מאוד. גליינור פלט/קובי אליהו

הרכבים משוערים

הפועל באר שבע: אוסטין אג'ידה, אביתר אילוז, טומיסלב פאיוביץ', ויליאם סוארס, אופיר דוידזאדה, גל אראל, לוטם זינו, תומר סויסה (סיראז' נאסר), מאור בוזגלו, אליניב ברדה, גליינור פלט.

בית"ר ירושלים: אריאל הרוש, אלי דסה, אנדרס טונייס, טל כחילה, לנדרי מולמו, ניסו קפילוטו, אופיר קריאף, שי חדד, אבירם ברוכיאן, סינטאיהו סלליך, בריאן ז'ונס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully