וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפחות חלק אחד עובד: שלום תקווה מסכם את המשחק בין סכנין לבית"ר

17.12.2013 / 22:03

במשחקו הראשון בבית"ר, הציב רוני לוי מערך טקטי זהיר וקיבל בתמורה הגנה יציבה שמנעה מסכנין כל ניסיון התקפי אמיתי. את החלק הקדמי שלה לעומת זאת, בית"ר חייבת לשפר בהקדם. שלום תקווה מסכם תיקו מתסכל בדוחא ומחמיא לסכנין על סיבוב ראשון נהדר

one

במשחקו הראשון כמאמן בית"ר ירושלים, ניצב רוני לוי בפני מבחן קשה בדמות משחק חוץ מול בני סכנין ובחר להכין את קבוצתו על פי כל כללי הזהירות. הוא הציב מערך טקטי ומסודר ועיבה את חוליית הקישור בעזרת העמדתו של ניסו קפילוטו לפני צמד הבלמים. בעזרת מהלך זה, מנע וחסם לוי חדירות או איום מרחוק מצד התקפת סכנין על שערה של בית"ר.

יכולנו לראות את בית"ר מאוד מרוכזת ונחושה בכל פעולות ההגנה שלה הערב. אין ספק שבמשחק הראשון שלו, הדבר הכי חשוב לכל מאמן הוא לצאת עם משהו, להשיג לפחות נקודה. בית"ר אומנם הוסיפה את הנקודה החשובה הזו למאזנה, אבל בהחלט מחכה לרוני לוי הרבה מאוד עבודה בהמשך הדרך.

במהלך המשחק אפשר היה לזהות את המוגבלות ממנה סובלת בית"ר בחלק הקדמי שלה, שם היא חסרה מהירות ויכולת טכנית. רוני לוי הציב את אבירם ברוכיאן בכנף שמאל ממספר סיבות: הוא קיווה לשחרר אותו ממרכז השדה הצפוף של סכנין ובנוסף, ניסה לתת לו את האופציה להיכנס למרכז ולאיים ברגל ימין על השער או לחלופין להפעיל את החלוצים. באגף השני שיחק סינטאיהו סלליך, אולם זו תקופה ארוכה בה הקשר לא משפיע על ההתקפה של בית"ר. הוא מוצב בכנף ימין ומשקיע מאמץ הגנתי, אבל שום יכולת תכליתית לא מגיעה מהאגף הזה, מה שמגביל מאוד את האפשרויות של בית"ר בהתקפה. כאשר ההתקפה דלילה וההצטרפות של הקשרים לא מתבצעת, נוצרת קבוצה עקרה, לא מאיימת ולא מסוכנת, כפי שבית"ר נראתה היום.

סכנין ובית"ר נפרדו ב-0:0

רוני לוי: "אחרי שנביא שניים-שלושה שחקנים נדבר על מטרות"

רוני לוי מאמן בית"ר ירושלים עם טל כחילה. יוסי ציפקיס
בחר במערך זהיר. רוני לוי/יוסי ציפקיס

כדי להפתיע את סכנין מהקו השני הייתה חייבת להיות תמיכה גדולה יותר של מרכז השדה של בית"ר. נכון להיום, לבית"ר אין את היכולת הזו ואם רוני לוי לא יקבל את הגב הכלכלי ויוכל להביא שחקנים טובים בכל הנוגע לחלק ההתקפי כבר בינואר, הרי שגם המשחק המסודר והיכולת להגן, אותם בית"ר הציגה מול סכנין, לא יחזיקו מעמד לאורך זמן.

אם להוציא את המשחק של הערב מחוץ למשוואה, אין ספק שמבחינת צבירת הנקודות ומיקום בטבלה, בני סכנין ראויה להערכה בתום הסיבוב הראשון, אותו היא סיימה במקום השלישי. המשחק שלה עדיין לא מספיק שוטף ומהיר ולא תמיד מדויק ואני חושב שאת המעברים בין חלקי הקבוצה היא צריכה לבצע בצורה מהירה יותר. יש לה שחקנים זריזים בחלק הקדמי וכאשר הם לא מופעלים בזמן הנכון, מימד המהירות לא בא לידי ביטוי. למרות זאת, מרקו בלבול יכול להיות מאוד גאה בעבודה שנעשתה עד כה ולפי דעתי, בהתחשב בסגל השחקנים הקיים בסכנין, נוכל לראות אותה אפילו משתפרת בסיבוב השני.

לא מעט שחקנים הצטרפו לסכנין העונה והקבוצה הצליחה לצבור נקודות בקצב יפה. כאשר היא תתחבר טוב עוד יותר, גם היכולת תבוא לידי ביטוי. אם לסכם את המשחק האחרון של הסיבוב הראשון, אפשר לומר שגם הצופים וגם השחקנים שהיו על כר הדשא לא כל כך נהנו. לא זכינו לכדורגל מרהיב בסכנין מצד שתי הקבוצות, אבל לאור היכולת, שתיהן יכולות להיות מרוצות מהנקודה שצברו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully