וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רונאלד דופרי: "יש לנו את הכישרון לעשות דברים גדולים השנה"

18.12.2013 / 14:10

היחסים עם גרינברג ("האיש הנכון להוביל אותנו"), הערך המוסף של אליהו, מוסר העבודה של מנקו ואריאל והאפשרות לחיזוק: רגע לפני המפגש הגורלי עם קרשיאקה, הדבק של הפועל ירושלים מדבר. ראיון

אחד המשתפרים הגדולים ביותר בהפועל ירושלים בשבועות האחרונים הוא רונאלד דופרי. במסגרת הליגה, מעמיד הסמול פורוורד בן ה-32 ממוצעים של 14.1 נקודות, 3.7 ריבאונדים ו-2 אסיסטים למשחק, ורק בשלושה משחקי ליגה העונה קלע במספר חד-ספרתי. בראיון לוואלה! ספורט הוא מספר על התשלבותו במועדון, המטרות לעונה הקרובה והאפשרות שהאדומים יתחזקו בשבועות הקרובים.

לא התחלת את העונה טוב אבל אתה במגמת עלייה, מה הסיבות לכך - עניין של התאקלמות?

"שיחקתי בכמה מקומות וברמות שונות, כולל ב-NBA. אני לא חושב שהתחלתי את העונה בצורה רעה, במשחקי טרום העונה שיחקתי טוב. במערכת שלנו ובכימיה שנוצרה, דברים לא עובדים במיידית. לקח לנו זמן להתגבש כקבוצה ולעשות התאמות. זה משפיע גם על שחקן באופן אינדיבדואלי. ככל שנכנסנו לכושר יותר טוב, כולם מרגישים יותר טוב בהגנה ובהתקפה. יותר נוח לנו ביחד, גם התוספת של ליאור אליהו עוזרת לנו. לגבי התפקיד שלי, הרגשתי שהייתי צריך להיות יותר אגרסיבי, לא רק מבחינת קליעה אלא גם מבחינת יצירת מצבים לחברים שלי. אני מעדיף להחשיב את עצמי כשחקן שיכול לעשות כמה דברים, לא רק קליעה".

שחקן הפועל ירושלים רונאלד דופרי. מגד גוזני
לקח לו זמן, כמו לקבוצה כולה, להופיע לעונה. דופרי/מגד גוזני

היו לך גם שיחות עם גרינברג שעזרו לך?

"לא. גרינברג הוא בן אדם של עבודה, הוא תמיד מדגיש בפנינו שזו רק ההתחלה וכמה אנחנו יכולים להשתפר. בראד נותן לי את האפשרות להשתפר, כי הוא מעמיד אותי במצבים לשחק טוב".

תתאר קצת איך זה להתאמן תחת בראד גרינברג. איך הוא כמאמן?

"אני חושב שהוא אחד המאמנים הטובים שיש. הוא זכה באליפות בעונה שעברה. אני אוהב את הגישה שלו, הוא בא לעבוד ולעבוד קשה - הוא מאמין בך, וזה משתלם. יש לו רוח נהדרת והוא דוחף ומאתגר אותנו כל יום מחדש וזה נהדר, כי זה מה שמאמן צריך לעשות. אנחנו לא צריכים שהוא יהיה החבר הכי טוב שלנו, אנחנו צריכים שהוא ידחוף אותנו כלפי מעלה ויוציא מאיתנו את המיטב, גם אם אנחנו לא רוצים. זה מה שהוא עושה ואנחנו בוטחים בו. הוא הבחור הנכון להוביל אותנו להשיג את המטרות שלנו".

בעמדה שלך - העמדה מספר שלוש - יש שני שחקנים, אתה ורפי מנקו. אתה חושב שזה מספיק לקבוצה גדולה?

"אולי במכבי יש להם הרבה שחקנים באותה עמדה. לפעמים כשיש הרבה שחקנים אתה מאבד קצב במשחק ולא משחק באופן עקבי. בכלל, יש עוד כמה שחקנים שיכולים לשחק בעמדה הזו כמו יותם וליאור, ולפעמים גם חנן קולמן".

הפועל ירושלים בודקת לאחרונה מספר מועמדים לחיזוק לעמדת הגארד. אומרים שחסר גו-טו-גאי בקבוצה. צריך לצרף גארד נוסף לטעמך?

"אני מרגיש שיש לנו קבוצה מאוזנת. הוספת שחקן? תלוי על מה מסתכלים: אם זה לצרף עוד שחקן שיקלע עוד 15-18 נקודות במשחק? אני לא חושב שאנחנו זקוקים לזה. בכל משחק מסיימים אצלנו כ-5-6 שחקנים בדאבל פיגרס, אני חושב שיש לנו מספיק ניסיון ועומק כדי להתחרות ברמות הגבוהות ביותר. אבל אם יגיע שחקן נוסיף שיקלע, יעשה הגנה, יהיה לא אנוכי , שחקן שיכול להוסיף למה שאנחנו בונים בירושלים - כן, אבל הוא צריך להתאים למה שאחנו עושים".

מאמן הפועל ירושלים בראד גרינברג. יוסי ציפקיס
"אני אוהב את הגישה שלו, הוא בא לעבוד ולעבוד קשה - הוא מאמין בך, וזה משתלם". גרינברג/יוסי ציפקיס

אם יחליטו להביא שחקן כזה, המעמד שלך ייפגע?

"לא, כי כפי שאמרתי - כל עוד יגיע גארד שיהיה לא אנוכי, יהיו לכולם הזדמנויות. כרגע אנחנו מאוזנים, בכל יום נתון, כל שחקן אצלנו יכול לסיים משחק עם 20 נקודות. אז לדעתי אין לנו בעיה של גו-טו-גאי, יש לנו כמה כאלה בקבוצה".

מה דעתך על צמד הצעירים של ירושלים - אדם אריאל ורפי מנקו?

"רפי ואדם הם בחורים צעירים בעלי אתיקת עבודה מצוינת, הם מגיעים מוקדם כל אימון ונשארים עד מאוחר, רוצים ללמוד ולהשתפר. באימונים אני דוחף אותם וגם הם דוחפים בכדי להשתפר. אני רוצה לעזור להם להיות שחקנים טובים. גם הביטחון שלהם גדל: אדם התחיל את העונה טוב ובמשחק האחרון רפי קלע שלשה שעזרה לנו לנצח את המשחק".

מה לגבי ליאור אליהו?

"ליאור נכנס לקבוצה שלנו ועזר לנו בצורה מצוינת. הוא מוסר טוב, ועזר לנו גם להתחיל משחקים יותר טוב".

מה המטרות של ירושלים באירופה ובליגה העונה?

"המטרות שלנו העונה הן לזכות בתארים, להגיע רחוק ככל שאפשר ולזכות בהכל. חשוב לא רק לבוא ולהצהיר שנזכה באליפויות, אלא לבצע עבודה יומיומית ורצינית, במטרה להיות הקבוצה הכי טובה ולהשתפר. אנחנו מרגישים שיש לנו כישרון ואת הקבוצה לעשות דברים גדולים וזו המטרה שלנו".

כמה חשוב עבורכם המשחק מול קרשיאקה הערב?

"זה משחק שאם ננצח בו נהיה במקום השני בבית ואם לא, נסיים את השלב במקום השלישי. מדובר בקבוצה שהפסדנו לה, היו לא מעט תקריות עם האוהדים בטורקיה, שעשו לנו חיים לא קלים. אני מקווה שננצח".

שחקן הפועל ירושלים אדם אריאל. ברני ארדוב
דופרי משתדל ללמד את הצעירים. אריאל/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully