וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוועד האולימפי נגד לבנת: "פועלת בחוסר שקיפות"

16.12.2013 / 15:23

יו"ר הטוטו נדרש על ידי יגאל כרמי להקפיא חלוקת כספים מאחר ואנשי הוועד לא מעורבים בהחלטות. משרד הספורט הגיב: "תוקעים מקלות בגלגלי התכנית במקום לברך עליה"

המתיחות בין הוועד האולימפי בישראל למשרד הספורט בראשות השרה לימור לבנת עולה מדרגה. היום (שני) שיגר יו"ר הוועד יגאל כרמי, יחד עם נשיא התאחדות "אילת", אריק קפלן, מכתב ליו"ר הטוטו צחי פישביין בו דרשו השניים להקפיא את ההחלטה להעביר סכום של 100 מיליון שקלים מכספי הטוטו לטובת פרוייקט "פרחי ספורט".

כזכור, בשבוע שעבר הודיעה שרת התרבות והספורט, לימור לבנת, על פרוייקט "פרחי ספורט" שאושר על ידי הממשלה והמטרה שלו היא קידום הספורט בקרב בני הנוער כשדובר שם על יצירת 50 אלף ספורטאים חדשים בתוך 5 שנים.

בוועד האולימפי מתלוננים על כך שכבר ביום חמישי הקרוב אמורה להתכנס המועצה להסדר ההימורים בספורט כדי לאשר חלוקת כספי ציבור בסך של 100 מיליון שקלים לטובת הפרוייקט, וזאת מבלי שיהיה נציג של הוועד האולימפי במועצה.

במכתב של כרמי וקפלן צויין בין השאר: "כל תקציב לספורט, מבורך הוא, אלא שהחלטה העוסקת בהעברת כספי הטוטו - לא כל שכן בסכומים שכאלה המהווים כ -40% מכספי החלוקה - היא החלטה דרמטית ומשמעותית ביותר, שמן הראוי היה שתקדם לה עבודת מטה מסודרת בטוטו, ולאחר היוועצות בגופי הספורט השונים (האולימפיים וגם הלא אולימפיים). ברור כי העברת הסכום בו מדובר, משנה את ייעודם הראשוני של כספים אלה לולא תתבצע ההעברה, ומכאן חשיבותה של עבודת מטה שכזו".

יגאל כרמי יושב ראש הוועד האולימפי. ברני ארדוב
"איך אפשר לקבל החלטות בהרכב כזה?" יגאל כרמי/ברני ארדוב

בוועד האולימפי דואגים להזכיר כי בעבר התקבל חוק המועצה הלאומית לספורט, ולפיו שלושה מחברי המועצה יהיו חברי הוועד האולימפי בישראל , אחד מחבריה נציג "אילת" וחברים נוספים בה עוד כמה נציגי ספורט שונים. בפועל, המועצה עדיין לא הוקמה, ולוועד האולימפי אין ממש נגיעה בהחלטות המועצה להסדר ההימורים בספורט. בעניין הזה נאמר במכתב: "עלול להיווצר מצב שבו בימים הקרובים המועצה תקבל החלטה דרמטית לספורט בישראל, מבלי שנציגי שני הגופים הרשמיים והמאגדים את כלל הספורט בישראל יהיו שותפים לה ומבלי שקולם של כל גופי הספורט - יישמע. למיטב ידיעתנו, חברים היום במועצה 9 חברים בלבד מתוך 18 על פי הוראות החוק, כאשר במועצה קיים נציג אחד בודד לספורט. איך יכולה לקבל המועצה החלטה בהרכב זה?"

בוועד האולימפי לא מתכוונים לעבור על העניין הזה בשתיקה ומדברים שם על פנייה לבג"צ אם השרה לבנת ואנשי הטוטו לא יחזרו בהם. "יש מידור בהחלטות חלוקת המשאבים של הטוטו,, אומרים היום בוועד האולימפי ומוסיפים: "השרה לבנת פועלת בחוסר שקיפות, חוסר מנהל תקין ומעבירה החלטות בפורום שהיא עצמה כפתה על הספורט. מפוליטיקאי שדורש לנהוג בשקיפות, אנחנו מצפים שינהג כך".

שרת הספורט לימור לבנת. קובי אליהו
כפתה את עצמה על הספורט? לימור לבנת/קובי אליהו

ממשרד הספורט נמסר בתגובה: "השרה לימור לבנת אשר רואה לנגד עיניה את טובת הספורט בישראל ועתידו מקדמת בימים אלה את התכנית הלאומית הרב שנתית 'פרחי ספורט' לקידום וחיזוק הספורט בקרב הילדים והנוער. כל מהלך קידום התכנית מתבצע על פי כל דין וקיבל את אישור משרד המשפטים והלשכה המשפטית במשרד הספורט. מפתיע ומאכזב לגלות, כי מי שעומד בראש גוף שאמור היה לראות את טובת הספורט, הספורטאים הילדים והנוער, פועל עכשיו כדי לתקוע מקלות בגלגלי התכנית שאין חשובה ממנה לעתיד הספורט הישראלי, וזאת במקום לברך עליה ולסייע בקידומה".

"יובהר, כי לוועד האולימפי אין להלין אלא על עצמו על כך שמזה כשנתיים אין לו נציג במועצה להסדר ההימורים", נמשכה התגובה. "וזאת לאחר שבמשך חודשים ארוכים התעקש, מסיבותיו שלו, להציב כמועמדים מטעמו למועצה מועמדים שגם בג"צ וגם היועצים המשפטיים הן של משרד האוצר והן של משרד הספורט המליצו שלא למנותם. שרת הספורט מתכוונת להמשיך בקידום התכנית החדשנית ופורצת הדרך אשר אושרה בממשלה פה אחד, ומהווה בעיניה נדבך מרכזי וחשוב ברפורמה הכוללת שהיא מובילה בימים אלה בספורט הישראלי, כחלק מיישום המלצות הוועדה הציבורית בראשות פרופסור ירון זליכה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully