וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטבול: אחרי המבול

14.12.2013 / 9:30

שבוע לאחר המחזור האדיר שסיפק שלג ושלל נקודות, ההכרעות מתקרבות. במוקד המחזור ה-15: מיאמי - ניו אינגלנד, ג'איינטס - סיהוקס, דאלאס - גרין ביי, דטרויט - בולטימור

התאוששתם כבר מיום ראשון שעבר? אחד המחזורים הגדולים אי פעם, בתוך ערימות השלג וערימות הטאצ'דאונים, סיפק לנו לא מעט תשובות והעלה לא מעט שאלות. שש קבוצות מחפשות להבטיח מקום בפלייאוף, אחרות מנסות לשפר עמדות. מיאמי מארחת את ניו אינגלנד, אינדיאנפוליס מול יוסטון המפורקת, הסיהוקס בניו יורק נגד הג'איינטס, האיגלס אצל מינסוטה. בסדרה השנייה, קרוליינה נגד הג'טס, קנזס סיטי אצל אוקלנד, דאלאס מול גרין ביי, ניו אורלינס מגיעה לסנט לואיס. בסאנדיי נייט, פיטסבורג נגד סינסינטי, במאנדיי נייט, דטרויט מול בולטימור. בהימורים עשינו 12 מ-15 בשבוע שעבר ולצד ההימור הכושל על דנבר בליל חמישי, אנחנו עם 132 מ-206 (64.0). מה בטלוויזיה?

ג'ו פלאקו שחקן בולטימור רייבנס. AP
עוד משחק של להיות או לחדול לפלאקו והאלופה בולטימור/AP

ראשון, 20:00: ניו יורק ג'איינטס - סיאטל, FOX
ראשון, 20:00: אטלנטה - וושינגטון, METV
ראשון, 23:00: אוקלנד - קנזס סיטי, FOX
ראשון, 23:15: קרוליינה - ניו יורק ג'טס, METV
ראשון, 23:25: סנט לואיס - ניו אורלינס, 5
+ לייב ו-HD
שני, 3:30: פיטסבורג - סינסינטי, 5+ לייב ו-HD
שלישי, 3:30: דטרויט - בולטימור, FOX

אנדי דלטון סינסינטי בנגאלס. Lenny Ignelzi, AP
דלטון בדרך לפלייאוף?/AP, Lenny Ignelzi

20:00:

אטלנטה (10:3) - וושינגטון (10:3)

משחק לפרוטוקול בג'ורג'יה בין שתיים ממאכזבות העונה. הפאלקונס הצליחו להפוך לראשונים שמפסידים העונה למאט פלין ונפלו בלמבו פילד, הרדסקינס התפרקו בבית וחטפו 45 נקודות מקנזס סיטי והפסד חמישי רצוף. אטלנטה ניצחה בשלושת המפגשים האחרונים.

ההימור: גם בזה, פאלקונס

קליבלנד (9:4) - שיקגו (6:7)

איכשהו, הבראונס הצליחו להפסיד בפוקסבורו, הפסד רביעי ברציפות, שביעי בשמונה משחקים. ההפסד הזה היה עוד פרק במחלה של קליבלנד לשמוט משחקים שהיא יכולה וחייבת לקחת. הברס לעומת זאת, פירקו את דאלאס אחרי שני הפסדים והם בשוויון עם דטרויט בפסגת ה-NFC צפון וחצי משחק מעל גרין ביי, כך שהקרב שלהם נמשך. שיקגו רעשה השבוע כאשר המאמן מארק טרשטמן בחר להחזיר את ג'יי קאטלר, שהחלים מהפציעה, על חשבון ג'וש מקאון שהיה בכושר טוב.

ההימור: בחוץ הרבה יותר קשה לברס ומול ההגנה של קליבלנד לא יהיו להם תשובות. הפתעה!

אינדיאנפוליס (5:8) - יוסטון (11:2)

הקולטס בכושר לא טוב כבר תקופה ארוכה וההגנה שלהם, שחטפה 38 מסנט לואיס ו-40 מאריזונה, שוב לא עמדה בפני משחק חוץ וספגה 42 מסינסינטי. למרות ההפסד המוחץ באוהיו, אינדי הבטיחה את הזכייה ב-AFC דרום בשבוע שעבר וכעת היא נאבקת על מיקום, כאשר היא כמעט בוודאות תהיה שלישית או רביעית בחטיבה. יוסטון, אחרי הזעזוע עם פיטוריו של גארי קוביאק ועם ווייד פיליפס על הקווים וקייס קינום מאחורי הסנטר עד לתום העונה, רק מייחלת לקטוע את רצף 11 ההפסדים האיום. במפגש הראשון העונה, הטקסאנס הובילו בגדול במחצית, קוביאק חטף את ה"מיני שבץ" והקולטס חזרו לניצחון.

ההימור: בלוקאס אויל זה אפילו לא יהיה צמוד. קולטס

ג'יי קאטלר שיקגו ברס. Jim Prisching, AP
ברוכים השבים. קאטלר/AP, Jim Prisching

מיאמי (6:7) - ניו אינגלנד (3:10)

כמה נשמות יש לפטריוטס העונה? ניו אינגלנד ביצעה לא מעט קאמבקים מרשימים תחת בליצ'יק-בריידי, אבל הניצחון בשבוע שעבר מול קליבלנד, עם שני טאצ'דאונים בתוך הדקה האחרונה, היה אחד הגדולים. כעת, הפטריוטס זקוקים לניצחון אחד בלבד כדי להבטיח את הזכייה בבית והם ישמחו להשיג אותו בפלורידה מול קבוצה שעשתה להם לא מעט צרות לאורך השנים, כולל במפגש הראשון העונה, בו ניו אינגלנד נזקקה לעוד קאמבק כדי לנצח. מיאמי מגיעה אחרי שני ניצחונות חוץ, על הג'טס והניצחון הדרמטי בפיטסבורג והיא חזק מאוד במאבק על כרטיס הווילד קארד השני. לכן, ניצחון כאן הוא בגדר הכרח. ניו אינגלנד במשחק ראשון ללא רוב גרונקובסקי, שקרע את הרצועות וגמר את העונה.

ההימור: והוא אכן יגיע. מיאמי

מינסוטה (8:1:3) - פילדלפיה (5:8)

הווייקינגס יצאו מבולטימור בשבוע שעבר כמפסידים באחת הסיומות הגדולות בתולדות ה-NFL. הניצחון כבר היה ביד של מינסוטה פעמיים בשתי הדקות האחרונות, אבל היא חטפה שלושה טאצ'דאונים ולא הצליחה להאריך את הרצף לשלושה משחקים ללא הפסד. פילי נלחמת עם דאלאס על ה-NFC מזרח ונמצאת בכושר נהדר עם חמישה ניצחונות רצופים, כולל ב"בליזר בול" בשבוע שעבר מול דטרויט, משחק בו לשון מקוי שוב הוכיח את גדולתו. ניק פולס אומנם מסר לאיבוד ראשון העונה, אבל הוא ממשיך להוביל התקפה מצוינת, ראשונה בריצה בליגה. מול ההגנה החלשה של מינסוטה, שכנראה תהיה נטולת אדריאן פיטרסון הפצוע, זה אמור להספיק.

ההימור: פילדלפיה

ניו יורק ג'איינטס (8:5) - סיאטל (2:11)

לרגע קט הענקים עוד האמינו שהם יכולים להדהים ולהגיע לפלייאוף למרות פתיחת 6:0. החלום הזה נגמר בשבוע שעבר, עם תבוסה בסן דייגו. עכשיו הם ינסו לשמור על טעם טוב ולקלקל לסיאטל, שרוצה את ה-NFC מערב, את שבוע החופש ואת המקום הראשון בחטיבה. הסיהוקס נבלמו בסן פרנסיסקו אחרי שבעה ניצחונות וכעת הגנת המסירה שלהם, הטובה ביותר בליגה, תקווה להתאושש ולהתעלל באיליי מאנינג, המועד לפורענות. לפני שנתיים, במשחק האחרון בין הקבוצות, סיאטל ניצחה במדולנדס, אבל מאזן החוץ שלה מול הג'איינטס עומד על 6:2. סיאטל תיקח את הבית ואת שבוע החופש עם ניצחון והפסד של סן פרנסיסקו. אם גם ניו אורלינס תפסיד, הסיהוקס יזכו בחטיבה.

ההימור: הסיהוקס הרבה יותר טובים והם יקחו את זה

טום בריידי ניו אינגלנד פטריוטס. Steven Senne, AP
לא מוכן להפסיד. בריידי/AP, Steven Senne

טמפה ביי (9:4) - סן פרנסיסקו (4:9)

הניינרס חיפשו הרבה זמן את הניצחון הגדול הזה, שיחזק את מעמדם בקרב על הווילד קארד מול קרוליינה ואריזונה. הניצחון הזה הגיע נגד סיאטל בשבוע שעבר, אבל זה קרה בקנדלסטיק וכעת הם יצטרכו לנדוד לצד השני של היבשת, עד פלורידה. שודדי הים אומנם פתחו את העונה עם שמונה הפסדים רצופים, אבל מאז הם 1:4 והביסו את בפאלו בבית בשבוע שעבר. ההגנה החזקה שלהם יכולה לעשות הרבה צרות לקולין קפרניק והתקפת המסירה הגרועה בליגה ומנגד, ינסה מייק גלנון להתמודד נגד ההגנה באדום-זהב. זה המשחק הראשון בין הקבוצות שנערך בטמפה ביי מאז 2004 והניינרס לא ניצחו בעיר מאז 1993. אוהדי הבאקנירס בוודאי זוכרים לטובה את משחק הפלייאוף בין הקבוצות בעונת 2002/3 שהסתיים ב-6:31 לטובתם כל הדרך אל האליפות. סן פרנסיסקו תהיה בפלייאוף עם ניצחון והפסדים של אריזונה ודאלאס או פילדלפיה.

ההימור: גם הפעם טמפה תחייך בסיום

ג'קסונוויל (9:4) - בפאלו (9:4)

רבים חשבו שהג'אגוארס יסיימו ללא ניצחונות, אבל כרגע הם אפילו לא מחזיקים בבחירה הראשונה בדראפט אחרי רצף מרשים של ארבעה ניצחונות מחמישה משחקים. בבית ג'קסונוויל רק עם ניצחון אחד מחמישה משחקים העונה, אבל הוא הגיע במחזור הקודם מול יוסטון ומאז הקבוצה גם נחה שבוע וחצי. בפאלו ניצחה אחד משש בחוץ העונה והובסה לפני שבוע בביקור שלה בצד השני של פלורידה, אצל טמפה ביי.

ההימור: כמה רע יהיה המשחק הזה? כנראה שלא מעט, אבל דווקא משחקים כאלה מספקים בסוף דרמות משוגעות. נלך עם הג'אגוארס

קולין קפרניק סן פרנסיסקו פורטי ניינרס מול לוק קוקלי קרוליינה פנת'רס. Thearon W. Henderson, GettyImages
אסור לפשל. קפרניק/GettyImages, Thearon W. Henderson

23:05-23:25:

אוקלנד (9:4) - קנזס סיטי (3:10)

הצ'יפס שוב הבהירו בשבוע שעבר שלפחות בכל הנוגע לקבוצות החלשות של הליגה, אי אפשר מולם, כאשר תפרו את וושינגטון בחוץ וחזרו לנצח אחרי שלושה הפסדים. מקומה של קנזס סיטי בפלייאוף נראה בטוח והיא זקוקה לניצחון (או להפסד של בולטימור או מיאמי) כדי להשיג לכל הפחות את הווילד קארד. היא תנסה להשיג אותו מול הקבוצה החלשה מקליפורניה, שהפסידה חמישה מששת משחקיה האחרונים, כולל שלושה רצופים. באוקלנד מזגזגים בין מאט מגלוין לטרל פריור והגנת הצ'יפס הנהדרת כנראה תסתדר עם שניהם.

ההימור: קנזס סיטי מתאימה בול למשחקים כאלה. צ'יפס

קרוליינה (4:9) - ניו יורק ג'טס (7:6)

מצד אחד, הפנת'רס סבלו מהמשחק הכי גרוע שלהם בחודשיים האחרונים והובסו בניו אורלינס בסאנדיי נייט, כאשר רצף של שמונה ניצחונות נקטע להם. מצד שני, ג'ינו סמית' והג'טס נתנו את המשחק הטוב ביותר שלהם בחודשיים האחרונים ועברו בקלות את אוקלנד. אז האם יש סיכוי לדרמה בשארלוט? כנראה שלא. קרוליינה מאוד חושקת בכרטיס הווילד קארד ולשם כך היא יודעת שהיא חייבת לנצח שבוע לפני הגומלין מול ניו אורלינס, שעוד עשוי להכריע את ה-NFC דרום. הג'טס, בעוד עונה מבוזבזת, רק רוצים מאזן חצוי.

ההימור: קרוליינה לוקחת את זה בהילוך שני

דאלאס (6:7) - גרין ביי (6:1:6)

משחק קריטי בג'רילנד, כאשר המפסידה עלולה לגמור את העונה. הקאובויס חטפו בשיקגו ונעצרו אחרי שני ניצחונות. הם במשחק פיגור מפילדלפיה ב-NFC מזרח ואילו הפאקרס, שסוף סוף ניצחו, את אטלנטה בבית אחרי חמישה משחקים ללא ניצחון, עדיין רודפים אחרי שתי מובילות הבית. ארון רוג'רס חזר להתאמן עם הקבוצה הבכירה ושאלת שיתופו במשחק יכולה להיות קריטית. המאזן בין הקבוצות עד היום עומד על 14:16 לקאובויס, אבל הם הפסידו את שני המפגשים האחרונים ושמו שבע נקודות בכל אחד מאותם הפסדים.

ההימור: בבית, דאלאס לוקחת

טנסי (8:5) - אריזונה (5:8)

התבוסה של הטייטאנס בדנבר בשבוע שעבר נתנה את ה-AFC דרום באופן סופי לאינדיאנפוליס. לטנסי לא היו שום תשובות מול פייטון מאנינג, שהמטיר עליהם 51 נקודות. הם ינסו להתאושש נגד קרסון פאלמר, בעצמו מכונת יריות לא קטנה. אריזונה נלחמת על הווילד קארד ב-NFC והיא התאוששה מההפסד לפילדלפיה עם ניצחון קליל נגד סנט לואיס, החמישי שלה בשישה משחקים. אם הקרדינלס לא ימעדו במקומות מיותרים, הם בהחלט יכולים להמשיך איתנו גם לינואר.

ההימור: הם לא, לפחות לא כאן. אריזונה

סנט לואיס (8:5) - ניו אורלינס (3:10)

אחרי שני מחזורים בהם הראמס התפוצצו פתאום ודרסו בזו את אינדיאנפוליס ושיקגו, הם חזרו לסורם עם הפסדים ליריבות לבית, סן פרנסיסקו ואריזונה. כעת הם חוזרים הביתה וינסו לקלקל לניו אורלינס, שנראית שונה לחלוטין בבית ובחוץ. הסיינטס הביסו את קרוליינה בסופרדום והתבססו במקום הראשון ב-NFC דרום, אבל יש להם כבר שלושה הפסדי חוץ העונה ועוד אחד כזה, שבוע לפני הרימאץ' מול הפנת'רס בשארלוט, עלול להתברר כקריטי בשאיפה שלהם לזכות בשבוע החופש. ניצחון יבטיח לניו אורלינס פלייאוף.

ההימור: כאמור, מחוץ לבית הסיינטס זה לא זה. סנט לואיס

ג'ימי גרהאם ניו אורלינס סיינטס. רויטרס
הסיינטס יכולים לשחק טוב גם בחוץ? גרהאם/רויטרס

פיטסבורג (8:5) - סינסינטי (4:9), בין ראשון לשני, 3:30

הסטילרס היו משוכנעים לכמה שניות שהם ממתיקים במעט את העונה המרה שעוברת עליהם, אבל הנס מול מיאמי נקטע עם דריכה של אנטוניו בראון על קו החוץ, 12 יארד ממהפך מדהים. זה היה ההפסד השני ברציפות של הסטילרס והעונה שלהם גמורה. כעת הם ינסו להכאיב לבנגאלס, שמובילים את הבית וקרובים מאוד לזכייה בו אחרי שלושה ניצחונות רצופים, האחרון שבהם גדול מאוד מול אינדיאנפוליס. סינסי נראית מצוין, משני צידי הכדור והיא תקווה שהביתיות של פיטסבורג לא תפריע לה להפריע לבן רות'ליסברגר. הבנגאלס ניצחו את הסטילרס 10:20 בתחילת העונה. סינסי תהיה בפלייאוף עם ניצחון והפסד של מיאמי ותזכה בבית עם ניצחון והפסד של בולטימור.

ההימור: אם מיאמי ניצחה בפיטסבורג, גם סינסי מסוגלת. בנגאלס

דטרויט (6:7) - בולטימור (6:7), בין שני לשלישי, 3:30

משחק נהדר לסיום המחזור. הליונס הפסידו בקרב השלג בפילדלפיה והמלחמה שלהם מול שיקגו וגרין ביי על ה-NFC צפון תלך ראש בראש, עד הכדור האחרון. הרייבנס הצילו את העונה שלהם עם סיום פסיכי מול מינסוטה, אבל לא יוכלו לבנות על ניסים דומים בעיר המכוניות. בולטימור מגיעה למחזור כשהיא מחזיקה בכרטיס הווילד קארד השני, אבל מאחוריה דולקות שלל קבוצות ואסור לא למעוד.

ההימור: בבית, דטרויט לוקחת את המשחק החשוב הזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully