וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרתון טבריה: קרב אלופים בעוד חודש

10.12.2013 / 17:13

אלוף המרתון המכהן, דומיניק אונדורו הקנייתי, יתמודד נגד שיאן המסלול פטריק טוואמבה. שיא מסלול יזכה ב-100 אלף דולר

מרתון "ווינר" טבריה הבין-לאומי ה-37 יוזנק בדיוק עוד חודש מהיום (שלישי). למעלה מ-2,000 רצים ורצות יעמדו על קו הזינוק וימתינו לירייה שצפויה להישמע בשעה 7:30 בבוקר ביום שישי (10 לינואר 2014), אשר תוציא לדרך את המהדורה ה-37 של אחד מאירועי הספורט הבין-לאומיים הוותיקים והגדולים בישראל.

המוקד בריצת המרתון יהיה הפרס הכספי בסך 100 אלף דולר, מתנת "ווינר", שיחולק למנצח במידה שישבור את שיא המסלול העומד על 2:07:30 שעות ואשר נקבע לפני שנתיים על ידי פטריק טוואמבה מצרפת, שהבטיח את השתתפותו גם השנה. עבור טוואמבה בן ה-38 מרתון טבריה מהווה, כפי שהוא עצמו הגדיר, המרתון האהוב עליו. כל זאת אחרי ששיאו האישי הוא שיא המסלול בטבריה, וגם תוצאתו השלישית בטיבה בקריירה, בריצת מרתון, הושגה בטבריה, במרתון של 2010 (2:10:09).

מול הצרפתי יתייצב האלוף המכהן, דומיניק אונדורו הקנייתי שקבע במרתון טבריה האחרון 2:08:00 שעות, הישג המהווה גם את שיאו האישי. עבור אונדורו בן ה-25 מרתון טבריה ה-36 היה הראשון שלו במסלול הנמוך בעולם, ולאחר ניצחונו אשתקד הוא ציין: "עכשיו כשאני מכיר את המסלול ואת הרוחות המנשבות בו, אין לי ספק שבשנה הבאה אבוא כדי לנפץ את שיא המסלול". בינתיים שיפר השנה אונדורו את שיאו האישי בחצי מרתון כשקבע בליל 1:01:45 שעה באוגוסט, והכין עצמו לשבירת שיא המסלול בטבריה. בנוסף יגיעו רצי עילית נוספים מאתיופיה וקניה, אשר פרטיהם ייחשפו בקרוב ובכפוף לקבלת האישורים הרלוונטיים ממשרד הפנים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המרתון האהוב עליו. פטריק טוואמבה מנצח לפני שנתיים/מערכת וואלה!, צילום מסך

לראשונה בישראל ישתתפו במרתון 19 מכתיבי קצב לרצים הלא מקצוענים, עבור תוצאות יעד שבין 3:00 שעות ל-5:15 שעות בקפיצות של רבע שעה, כאשר לתוצאות יעד שבין 3:00 ל-5:00 שעות יהיו שני מכתיבי קצב לכל תוצאת יעד למקרה שלאחד ממכתיבי הקצב תקרה תקלה בלתי מתוכננת, כזו שסיכוייה להתרחש בריצת מרתון גבוהים מכל תחרות אחרת באתלטיקה.

גם השנה יתקיים מירוץ ל-10 קילומטרים אשר יוזנק ביום המרתון, 20 דקות לאחר הזנקת המרתון. המשתתפים יזנקו מקו הזינוק הכללי, ממנו יוזנקו כל המקצים (כולל העממיים), כשהמשתתפים ירוצו דרומה 5 ק"מ. לאחר שיסתובבו חזרה לכיוון קו הגמר, המסלול יעבור לכביש חדש שאורכו כ-2 קילומטרים ("שביל סובב כנרת"), אשר נבנה על קו מי אגם הכנרת – דבר שיפחית את החיכוך בין המובילים למסות הרצים שמגיעים לנקודת החצי על מסלול הריצה העיקרי. השנה צפויים להשתתף בריצת ה-10 ק"מ, בין השאר, צחי פישביין – יו"ר "ווינר", יוסי בן-דוד – ראש עיריית טבריה החדש וסגנו, דרור ללוש, וח"כ עומר ברלב – לשעבר מפקד סיירת מטכ"ל ובנו של חיים ברלב ז"ל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יותר מ-2,000 רצים כבר נרשמו. הזינוק במרתון טבריה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully