וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיומים הכי מרתקים בשלב הבתים בליגת האלופות

10.12.2013 / 15:00

פאולו סוזה העיף את האקסית יובנטוס, אלכס פרגוסון נותר חסר אונים (פעמיים) וליברפול שלחה איתות ראשון לקראת המהפך ההיסטורי שלה בגמר 2005. מחזורי הסיום של שלב הבתים סיפקו לא פעם דרמות אדירות, הנה הגדולים שבהם

מחזור משחקים אחד בלבד נותר לשלב הבתים של ליגת האלופות, אבל מבין 16 המאושרות שימשיכו לשלב שמינית הגמר, רק חצי הבטיחו את מקומן שם, בעוד 15 קבוצות ייאבקו על שמונה הכרטיסים האחרונים. זו ממש לא הפעם הראשונה בה ההכרעות בליגת האלופות מחכות למחזור האחרון ולכבוד היומיים הכי חמים של דצמבר, הנה כמה מקרים בלתי נשכחים מהעבר: מחזורי הסיום הדרמטיים ביותר בשלב הבתים של ליגת האלופות.

21:45, ספורט5: יובנטוס חייבת תיקו נגד גלאטסראיי

שחקן ארסנל מסוט אוזיל עם שחקן דורטמונד פר מרטסקר. GettyImages
אוזיל ומרטסאקר עדיין בסכנת הדחה/GettyImages

1998-99, בית ב'

רק קבוצה אחת עלתה מהבית הזה. ערב המחזור האחרון, גלאטסראיי הייתה ראשונה עם שמונה נקודות ויחס שערים 7:8. רוזנבורג הייתה שנייה עם שמונה נקודות ויחס שערים 6:7 ויובנטוס השלישית עם חמש נקודות אחרי חמש תוצאות תיקו ויחס שערים של 5:5. אתלטיק בילבאו האחרונה כבר הודחה, כאשר במאזנה היו שלוש נקודות.

למרות זאת, הבאסקים גילו ספורטיביות וניצחו 0:1 את גלאטסראיי משער של ג'ולן גררו. הגברת הזקנה, סגנית אלופת אירופה, אמרה תודה. פיפו אינזאגי כבש בדקה ה-16, ניקולה אמורוסו הכפיל כעבור 20 דקות ויובה הגיעה לשמונה נקודות ולמאזן שערים של פלוס שתיים, מה שנתן לה את הכרטיס היחיד לרבע הגמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
פיליפו אינזאגי יובנטוס 1998. Stu Forster, GettyImages
אינזאגי ויובה עקפו שתי קבוצות ברגע האחרון/GettyImages, Stu Forster

2000-01, בית ה', בית ז'

שני בתים סוערים. ערב המחזור: דפורטיבו לה קורוניה עם תשע נקודות, המבורג עם שבע, יובנטוס עם שש, פנאתינייקוס רק עם חמש. דפור ידעה שנקודה תספיק לה במשחק החוץ בגרמניה, אבל המבורג עלתה ליתרון מהיר משער של האירני מהאדי מהדויקה בדקה העשירית. בסופו של דבר, רוי מקאי השווה במחצית השנייה וסידר לספרדים את העלייה, אבל במגרש המקביל התחוללה דרמה. יובה הגיעה ליוון, בעוד המבורג יודעת שתיקו במשחק השני יספיק לה לעלות גם אם היא תשיג רק נקודה מול לה קורוניה (מה שכאמור קרה לבסוף). אלא שלפנאתינייקוס היו תוכניות אחרות. אחד בשם פאולו סוזה, ארבע שנים אחרי שעזב את יובנטוס (שם גם זכה באליפות אירופה), כבש בדקה השביעית, אבל פיפו אינזאגי השווה בדקה ה-24. פנדל של אנחלוס בסינאס ושער קשישטוף וואז'יחה, תוך שש דקות במחצית השנייה, סידרו ליוונים 1:3 ענק וכרטיס לשלב הבתים השני.

גם בבית ז' לא חסר אקשן, כאשר ערב המחזור לאנדרלכט ופ.ס.וו איינדהובן היו תשע נקודות ולמנצ'סטר יונייטד שבע. השדים האדומים ידעו שבקרב הישיר מול כל אחת משתי היריבות יש להם יתרון והשיגו 0:1 על דינמו קייב, שנתן להם את העלייה. במשחק השני הייתה דרמה גדולה. הבלגים עלו ל-0:2 בהולנד כבר במחצית הראשונה, אבל אדיל ראמזי השווה בשני שערי בזק. בשל הניצחון של יונייטד, פ.ס.וו הייתה חייבת שער ניצחון כדי לעלות, אבל ספגה בדקה ה-90 ונותרה בחוץ.

פאולו סוזה פנאתינייקוס 2001. Martin Rose, GettyImages
פאולו סוזה, הרבה לפני ימי בלומפילד, חגג עם פנאתינייקוס/GettyImages, Martin Rose

2003-04, בית א', בית ב', בית ז'

הרבה עניינים לא גמורים היו במחזור הסיום הזה. בבית א', לליון, סלטיק ואנדרלכט היו שבע נקודות, לבאיירן מינכן שש. הבווארים ניצחו 0:1 את אנדרלכט מפנדל של רוי מקאי (שוב הוא) והבטיחו את העלייה, בצרפת הייתה חגיגת שערים. תיקו היה מספיק לסלטיק, אבל ג'יובאנה אלבר כבש כבר בדקה השישית. ג'ון הארטסון השווה, ז'וניניו החזיר את היתרון לליון וכריס סאטון שוב איזן, רבע שעה לסיום. בדקה ה-86 ז'וניניו גמר את זה עם פנדל מדויק והצרפתים עלו.

בבית ב', ללוקומוטיב מוסקבה היו שמונה נקודות, לארסנל ואינטר היו שבע ולדינמו קייב שש. התותחנים, שמחזור אחד קודם לכן פירקו 1:5 את אינטר בחוץ, ניצחו 0:2 את הרוסים בבית. אינטר כבר ראתה את העלייה על חשבון לוקומוטיב לאחר שהיא עלתה ליתרון באוקראינה, אבל דיוגו רינקון קבע 1:1 בדקה ה-85. לוקומוטיב, שהחזיקה בשובר השוויון מול אינטר, המשיכה לשלב הבא מהמקום השני, ארסנל מהראשון, האיטלקים נפלו לגביע אופ"א.

בבית ז', לבשיקטאש היו שבע נקודות, לספרטה פראג ולאציו חמש, בעוד צ'לסי כבר עלתה בקלות. האנגלים היו ספורטיבים וניצחו 0:2 בחוץ את בשיקטאש, אבל הטורקים היו משוכנעים שהם עולים כאשר התוצאה בפראג עמדה על תיקו מאופס. כל זה עד לדקה ה-93, אז מארק קינצל כבש את שער הניצחון ושער העלייה הכל כך דרמטי לזכות המארחת.

מיכאיל אשביטה לוקומוטיב מוסקבה מול קולו טורה ארסנל 2003. Ian Walton, GettyImages
לוקומוטיב נאבקה עד לרגע האחרון, ארסנל לא עזרה, אבל הרוסים שרדו/GettyImages, Ian Walton

2004-05, בית א'

אחד ממשחקי הסיום המפורסמים מכולם אירע בבית א'. לאולימפיאקוס היו עשר נקודות, למונאקו תשע, לליברפול שבע, דפורטיבו לה קורוניה כבר הודחה וה-0:5 של הצרפתים מולם בחוץ הספיק למונאקו להבטיח את העלייה. הבלגן התחולל באנפילד. במשחק הראשון ביניהן, אולימפיאקוס ניצחה 0:1 בבית וכאשר ריבאלדו העלה אותה ליתרון בדקה ה-26, זה נראה גמור וחתום. פלורן סינמה פונגול החל את הקאמבק בדקה ה-47 וניל מלור קבע מהפך תשע דקות לסיום. במצב הזה, היוונים עדיין היו עולים בזכות שער החוץ בשובר השוויון, אבל המילה האחרונה הייתה שייכת לסטיבן ג'רארד, שארבע דקות לסיום, עם פצצה אופיינית מחוץ לרחבה, השלים קאמבק ענק. זה לא היה הקאמבק האחרון של ליברפול בליגת האלופות של אותה עונה. גם בגמר, אחרי פיגור 3:0 מול מילאן במחצית, היא עשתה אחד כזה.

סטיבן ג'רארד ליברפול. AP
מהפך ענק, וממש לא אחרון. ג'רארד/AP

2005-06, בית ד', בית ה'

שנה שלישית רצופה של הכרעות דרמטיות. בבית ד', ויאריאל החזיקה בשבע נקודות, ליל ומנצ'סטר יונייטד בשש, בנפיקה בחמש. במדריגל, שער של אנטוניו גוואייר בדקה ה-67 נתן לצוללת הצהובה את המקום הראשון בבית ואילו באצטדיון האור התחוללה סנסציה כבירה, כאשר ג'אובני ובטו הפכו יתרון מהיר של פול סקולס לניצחון 1:2 והעיפו את השדים האדומים של אלכס פרגוסון ההמום אל המקום האחרון בבית.

גם בבית ה' היה שמח. שאלקה ומילאן החזיקו בשמונה נקודות, פ.ס.וו איינדהובן בשבע. ההולנדים ניצחו בבית 0:2 את פנרבחצ'ה ועלו, הגרמנים הגיעו לסן סירו אחרי שהמשחק בין הקבוצות בגלזנקירשן הסתיים ב-2:2. פירלו העלה את הרוסונרי ליתרון, כריסטיאן פולסן השווה תוך שתי דקות וקאקה כבש פעמיים בתחילת המחצית הראשונה. לינקולן צימק לגרמנים, שהיו זקוקים לשער שוויון ב-24 הדקות שנותרו להם כדי לעלות על חשבון מילאן בזכות שערי חוץ. הם לא עשו זאת והרוסונרי נעצרו רק בחצי הגמר מול האלופה שבדרך ברצלונה.

אלכס פרגוסון מאמן מנצ'סטר יונייטד. Jon Super, AP
סר אלכס לא ראה את זה מגיע/AP, Jon Super

2011-12, בית ב', בית ג', בית ד', בית ו'

שומרים את הטוב ביותר לסוף. מחזור הסיום של שלב הבתים לפני שנתיים היה אחד המרתקים שראה המפעל מימיו. בבית ב', אינטר הייתה רגועה במקום הראשון, אבל מתחתיה התחולל מאבק. לטרבזונספור הטורקית היו שש נקודות לפני המחזור, לצסק"א מוסקבה וליל חמש. המפגש בצרפת בין ליל לטרבזונספור הסתיים בתיקו מאופס ולאורך דקות ארוכות האורחים היו משוכנעים שזה יספיק להם, שכן בסן סירו, סיידו דומביה העלה את הרוסים ליתרון בדקה ה-50 ואסטבן קמביאסו איזן כעבור שישים שניות. אלא שבדקה ה-86 צסק"א מצאה את השער לו ייחלה, כאשר הגיבור היה ואסילי ברזוצקי, שסידר למוסקבאים 1:2 דרמטי ומקום בשמינית הגמר.

בבית ג', לבנפיקה ומנצ'סטר יונייטד היו תשע נקודות והפורטוגלים החזיקו בשובר השוויון מול האנגלים. מאחור ארבה פ.צ. באזל עם שמונה נקודות. בנפיקה עשתה את שלה ועם 0:1 ביתי על אוצלול גלאטי הרומנית הבטיחה עלייה. בשוויץ, המקומיים הדהימו את סר אלכס והשדים האדומים. מרקו שטרלר כבש בפתיחה, אלכסנדר פריי נעץ את המסמר השני לקראת הסיום וגם שער מצמק של פיל ג'ונס בדקה ה-89 לא מנע את הסנסציה הגדולה. בנפיקה ובאזל בפנים, יונייטד בחוץ.

ממשיכים לבית ד', שסיפק את אחת הסיומות המוזרות/זכורות/מכורות (?) ביותר בתולדות ליגת האלופות. ריאל מדריד דרסה את הבית עם מאזן מושלם של שישה ניצחונות, דינמו זאגרב סיימה אותו עם שישה הפסדים ויחס שערים של 22:3 וזה השאיר את המאבק לליון ואייאקס, שסיימו את שני המשחקים ביניהן ב-0:0 והיו תלויות ביחס השערים. לפני המחזור, להולנדים היו שמונה נקודות ויחס שערים של פלוס שלוש, לצרפתים חמש נקודות ויחס של מינוס ארבע. על הנייר זה נראה גמור. אלא שריאל דרסה את אייאקס עם 0:3 בחוץ ואילו בקרואטיה, ליון ירדה למחצית בפיגור 1:0. במחצית השנייה ההזויה, הצרפתים כבשו לא פחות משבע פעמים תוך 30 דקות בדיוק, כולל רביעייה של בפטימבי גומיס, ניצחו 1:7 ועלו עם יחס שערים של פלוס שתיים, על חשבון יחס שערים של אפס של ההולנדים ההמומים.

אחרון הוא בית ו'. לארסנל היו 11 נקודות, למארסיי שבע, לאולימפיאקוס שש ולדורטמונד ארבע. הגרמנים יצאו מהתמונה כאשר אולימפיאקוס ניצחה 1:3 בבית את ארסנל, לה כבש יוסי בניון. ביוון כבר החלו בחגיגות כאשר דורטמונד עלתה ל-0:2 ביתי בדקה ה-32 מול מארסיי, אולם לויק רמי צימק בדקה ה-49 של המחצית הראשונה, אנדרה איוו איזן חמש דקות לסיום ודקתיים לאחר מכן, מתיו ואלבואנה היה חתום על ה-2:3 הדרמטי של מארסיי, ששלח אותה לשמינית על חשבון אולימפיאקוס האומללה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully