וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רויאל שף: דירוג המצטיינים של סוף השבוע באירופה

9.12.2013 / 10:00

מלך השערים והבישולים של צרפת או המבשל המצטיין של גרמניה? זלאטן או ריברי? קרב גדול על המקום הראשון בדירוג המצטיינים השבועי, בין שני הכוכבים שהשאירו מאחור את באלוטלי, סוארס וז'רביניו

10. לנדרי אנגוומו - בורדו

זהו, השיא של וינסנט אניימה נשבר. אחרי 11 משחקים רצופים ללא ספיגה, שוער ליל הוציא כדור מהרשת ונעצר בהפסד 1:0 לבורדו על 1,062 דקות. היה זה סימון קיאר הדני שכבש שער עצמי ולדעת חברו ריו מאבובה "הוא האיש שפרנסיס ז'ילו צריך להזמין לארוחה", אבל מאמן בורדו החליט להזמין את הקבוצה כולה כדי לחגוג יחד את ההישג, רגע לפני הביקור חסר החשיבות מבחינתם בבלומפילד. גאטן הואר, ששימש כשדר קווים במשחק וראה את שיאו מ-1992/3 נשמר, ידע לברך את לנדרי אנגוומו שבעט את הכדור המכריע והוכר לבסוף ככובש הרשמי (שער שני שלו בסך הכול במדי בורדו). זה לא היה רק בגלל השער. אנגוומו נטרל את מרכז השדה של ליל והיה הבורג הדומיננטי במחצית הראשונה המצוינת של בורדו. גם כשהקבוצה שלו נותרה עם שחקן פחות, אנגוומו גילה אחריות בעזרה להגנה וקינח עם הצלה מקו השער בדקה ה-84. את הניצחון שלו חגגו גם במולדת קמרון, שם לא שכחו את ההפסד לאניימה וניגריה ברבע גמר אליפות אפריקה 2004. זו הנקמה.

9. סימון רולפס - לברקוזן

כולם דיברו על דורטמונד כאלטרנטיבה היחידה בגרמניה לבאיירן מינכן, אבל לברקוזן הוכיחה שהיא זו שראויה להיחשב כקוראת התיגר הרצינית על האלופה, עליה כפתה תיקו לפני כחודשיים. החמישייה שספגה לברקוזן ממנצ'סטר יונייטד בליגת האלופות איימה על כל העונה, אלא שהחבורה של סמי הופיה התאפסה על עצמה מיד ומאז רק מנצחת. השיא הגיע בשבת, אז לברקוזן חזרה עם 0:1 יקר ושלוש נקודות חשובות מדורטמונד. האורחת שיחקה בצורה חכמה וממושמעת, וכשמזכירים את התכונות הללו אין פלא שהמצטיין היה סימון רולפס. הקפטן בן ה-31 הוא הלב של לברקוזן. הכול עובר דרכו. את קרב הצמרת הזה הוא הכריע בזכות העליונות במרכז המגרש, שם שלט עם שישה תיקולים מוצלחים ועוד שלוש חטיפות כדור משמעותיות. בנוסף, רולפס ידע להוציא את לברקוזן להתקפות מסוכנות, לפני ששימש מעין בלם נוסף בדקות הסיום הלחוצות. לברקוזן ראויה ליותר הערכה, גם הקפטן שלה.

שער גדול של דאולופאו מנע מארסנל לברוח בפסגה האנגלית

החלום נגמר: אניימה לא שבר את השיא ונעצר על 1,062 דקות ללא ספיגה

ז'רביניו כיכב בניצחון רומא על פיורנטינה, תיקו רב שערים לאינטר

באיירן מינכן וריברי דרסו את ורדר ברמן, דורטמונד הפסידה ללברקוזן

סימון רולפס סידני סאם באייר לברקוזן חוגגים שער. GettyImages
ראוי ליותר הערכה. סימון רולפס, מימין/GettyImages

8. פבריסיו קולוצ'יני - ניוקאסל

הבלם הארגנטינאי היה כל כך קרוב לחזור בקיץ לסן לורנסו מכורתו, אבל אלן פארדיו התעקש ובסופו של דבר שכנע אותו להישאר. הוא ידע למה. פבריסיו קולוצ'יני הבטיח להמשיך לתת את הכול עבור ניוקאסל, ואחרי שחזר מפציעה היה שותף לדהירה של הקבוצה במעלה הטבלה. רגע האושר העילאי מבחינתו הגיע בשבת, כשדווקא אחרי התבוסה 3:0 לסוונסי שקטעה את רצף ההצלחות, השיגה ניוקאסל ניצחון ראשון באולד טראפורד מאז 1972 והעמיקה את המשבר של מנצ'סטר יונייטד. "קפטן קולו" הקרין שקט על ההגנה וגם העלים לחלוטין עם רעמת השיער שלו את רובין ואן פרסי, שלא מוצא את עצמו אצל דייויד מויס. "חשוב ששמרנו על שער נקי, למדנו את הלקח מהעונה שעברה", סיכם קולוצ'יני, שניצח את יונייטד בסך הכול בפעם השנייה בשש העונות שלו בפרמיירליג.

7. מריו באלוטלי - מילאן

למרות התיקו בליבורנו, המרחק העצום מהמקומות המוליכים לליגת האלופות ואי הוודאות בהנהלה, למילאן יש ניצוץ קטן של אופטימיות. קוראים לו מריו באלוטלי. החלוץ הפרובלמטי קטע בצורת של יותר מחודש עם שערים בניצחונות מול סלטיק וקטאניה, ובשבת הציל את הרוסונרי מהפסד עם צמד נהדר ב-2:2 מול ליבורנו. באלוטלי יכול היה להכריע את המשחק, אבל ניסיון נוסף שלו נעצר בקורה והשאיר את מילאן עם נקודה בלבד. "אני בסדר, כל הזמן הייתי בסדר, פשוט לא הצלחתי לכבוש", הסביר באלוטלי את החודש הקשה. "הפעם כבשתי שניים, יכולתי לכבוש שלושה". "סופר מריו" היה רמה מעל כל יתר השחקנים על המגרש ובעיקר נראה כמי שנחוש להוכיח לכולם. וכשהוא במצב רוח טוב, הכול קל יותר. הבעיטה החופשית האדירה שלו הפכה אותו לכובש המצטיין בסרייה A בשנת 2013 עם 18 שערים וגרמה גם לאנגלים להתחיל לחשוש לקראת העימות החוזר בין איטליה לאנגליה במונדיאל בברזיל. עוד לפני כן, באלוטלי צריך לעלות עם מילאן לשמינית גמר ליגת האלופות. רצף ההבקעות יימשך מול אייאקס?

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
חלוץ מילאן מריו באלוטלי (שמאל) חוגג שער. AP
הכובש המצטיין בסרייה A ב-2013. מריו באלוטלי/AP

6. לואיס סוארס - ליברפול

אם כבר הזכרנו את החשש של האנגלים לקראת המונדיאל, אי אפשר לפסוח על לואיס סוארס. האורוגוואי נמצא בכושר פנטסטי ואחרי הרביעייה המופלאה לרשת נוריץ' העביר אחר צהריים רגוע ב-1:4 מול ווסטהאם. ורגוע במונחים של סוארס, משמע: שער אחד, הכנה לשני שערים עצמיים ומעורבות בכל מהלך התקפי של ליברפול. רק לשם המחשה: סוארס כבר עכשיו עומד על 11 שערי ליגה באנפילד, אחרי שהחמיץ את מחזורי הפתיחה וכשאנחנו עדיין לא באמצע עונה. מדובר בכמות זהה לזו שהייתה לו בכל העונה שעברה, ולמעשה הוא הבקיע במגרש הביתי יותר מאשר מנצ'סטר יונייטד באולד טראפורד (שמונה שערים בלבד). 14 פעמים הרשית העונה מלך שערי הפרמיירליג, שמחזיק כמעט לבדו את ליברפול במקום השני, כקבוצה היחידה מבין חמש הראשונות שניצחה בסוף השבוע. "לא הייתי מחליף אותו באף אחד אחר", אמר ברנדן רוג'רס לאחר המשחק. "זו הנאה עבור הקהל לחזות בו, ובמיוחד עבורי כמאמן".

5. רודריגו פלאסיו - אינטר

אחרי חודש ללא הבקעות, רודריגו פלאסיו היה זקוק להגנה כמו זו של פארמה על מנת לחזור לעצמו. לצערו, התיקו השלישי ברציפות הזכיר שגם ההגנה של אינטר לא כזו מציאה גדולה. פלאסיו היה איש המשחק ב-3:3 המרתק בסן סירו. הארגנטינאי הצליח להשוות פעמיים עם דחיקה מקרוב ועוד נגיחה סטייל כריסטיאן ויירי, ציין צמד שני העונה (גם הקודם היה במשחק שהסתיים ב-3:3, מול טורינו), בישל לפרדי גוארין את השלישי וסיים את 90 הדקות עם שישה איומים לעבר השער. את כל זה הוא עשה מעמדת החלוץ המרכזי (בה הוא נדרש לשחק בגלל הפציעות של דייגו מיליטו ומאורו איקרדי) וכשגבריאל פאלטה, החבר מימי הזוהר בבוקה ג'וניורס, מנסה בכל דרך להפילו אך ללא הצלחה. לפחות בעימות הישיר הזה, אינטר ניצחה בנוקאאוט.

לואיס סוארס שחקן ליברפול חוגג מול נוריץ'. GettyImages
כבש העונה באנפילד יותר שערים ממה שכבשה יונייטד באולד טראפורד. לואיס סוארס/GettyImages

4. ז'רביניו - רומא

גם אחרי פציעה לא פשוטה, ז'רביניו ממשיך להראות שאצל רודי גרסיה הוא שחקן שונה לגמרי מזה שכשל בארסנל. כבר שיבחנו במדור את הקאמבק של השחקן התזזיתי מחוף השנהב, אבל מאז הג'אלורוסי נתקעו עם ארבעה משחקים ללא ניצחון וגם ז'רביניו לא הצליח לעזור כשחזר מהפציעה. מול פיורנטינה, הכול שוב התחבר. ז'רביניו הגיע נחוש למשחק הצמרת שנערך בצהריים, ושיגע ללא הפסקה את הגנת האורחים. הוא יצר לא פחות משישה מצבי הבקעה במהלך 90 הדקות, כולל בניית השער הראשון של מייקון ובישול שער הניצחון למתיאה דסטרו. בשני המקרים הוא עשה זאת עם מבצעים אישיים על קו הרוחב, ובכלל היה הרוח החיה בהתקפה של רומא, שנותרה במרחק שלוש נקודות מיובנטוס המוליכה. "הוא מהיר, איכותי, הרסני וגם ידע לקבל את ההחלטות הנכונות", החמיא וינצ'נזו מונטלה לאחר שהפסיד לאקסית והודה בחיוך: "הדרך היחידה שלנו לעצור את ז'רביניו הייתה לקשור אותו".

3. מרקו סאו - קליארי

חמישה שחקנים כבשו צמדים במחזור ה-15 בליגה האיטלקית, הנה היחיד שגם ניצח (ולכן זכה לעדיפות בדירוג). מרקו סאו הוא האיש של קליארי לרגעי ההכרעה. בעונה שעברה הוא הביא נקודה עם צמד מול אינטר וניצח את פאלרמו בדקה ה-88, במחזור הקודם הציל נקודה בבית מול ססואולו עם שער בדקה ה-87 והשבוע הכריע לבדו את המשחק מול אטאלנטה. קליארי פיגרה במגרשה הביתי עד הדקה ה-76, אך אז סאו קיבל כדור מבעד להגנת היריבה, עבר שחקן אחד, הטעה אחר פעמיים והפציץ פנימה את השוויון. שלוש דקות בתוך תוספת הזמן, הוא גם היה במקום כדי לשלוח רגל ולהעניק לקבוצתו ניצחון דרמטי שהרחיק אותה מהקו האדום. מתיאה פרין, ששוב הצטיין בשערה של גנואה, הפך לקורבן הראשי של סאו אחרי שספג ממנו צמד גם כשוער פסקארה בעונה שעברה. בקצב הזה, השניים ייפגשו שוב בסגל של נבחרת איטליה.

ז'רביניו (מימין) שחקן רומא חוגג עם מתיאה דסטרו, לידם המאמן רודי גרסיה. GettyImages
גם אם היו קושרים אותו זה לא היה עוזר. ז'רביניו/GettyImages

2. זלאטן איברהימוביץ' - פריס סן ז'רמן

עד למחזור התשיעי היו לזלאטן איברהימוביץ', מלך שערי הליגה הצרפתית בעונה שעברה, שני כיבושים בלבד. מאז הוא מבקיע בצרורות ובסיום המחזור ה-17 עלה שוב לראש טבלת המבקיעים עם 13 שערים ולראש טבלת המבשלים עם שישה. לפני החבר אדינסון קבאני (11), לפני רדאמל פלקאו (9). וכהרגלו, זלאטן עשה את זה בסטייל. השבדי היה עצבני אחרי הפסד הבכורה לאוויאן, ואת כל התסכול פרק על סושו המסכנה. הוא בישל פעמיים באומנות לטיאגו סילבה וקבאני, בתווך בנה שער שהבקיע אסקיאל לאבצי מנבדל, ושלוש הדקות האחרונות של המשחק הספיקו לו כדי להפגיז כדור חופשי שכמעט קרע את הרשת ולהוסיף עוד שער קל אחרי אסיסט של קבאני. חמישה שערים - בכל אחד מהם מורגשת טביעת האצבע הייחודית של זלאטן. בצרפת כבר דנים בשאלה האם הוא השחקן הגדול בתולדות הליגה. עם אליפות אחת ביד ואולי עוד אחת בדרף, 43 שערים ו-13 בישולים ב-50 משחקים וסגנון שלא נראה ברחבי הליגה מעולם, קשה מאוד להתווכח.

זלאטן איברהימוביץ' שחקן פריס סן ז'רמן. רויטרס
הכי גדול שהיה בליגה הצרפתית? הדיון נפתח. זלאטן איברהימוביץ'/רויטרס

1. פרנק ריברי - באיירן מינכן

"אם ריברי לא יזכה בכדור הזהב, זו תהיה קונספירציה מביכה", כך אמר אולי הנס, נשיא באיירן מינכן, לאחר שהצרפתי כיכב ב-0:7 המוחץ על ורדר ברמן. הבווארים האריכו את רצף המשחקים שלהם ללא הפסד בבונדסליגה ל-40, עם הניצחון הגדול ביותר בעידן פפ גווארדיולה. יותר נכון, הצגה נדירה במגרש בו נטו להסתבך בעבר והשוואת ניצחון החוץ השלישי בטיבו בתולדות הבונדסליגה. את ההשראה לקונצרט נתן ריברי, שחזר להרכב אחרי פציעה והשתלט על המשחק מהרגע הראשון עם 110 נגיעות בכדור, שש בעיטות לשער ומסירות נפלאות. הוא "בישל" את השער העצמי שפתח את הסכר, ולאחר מכן ניהל ביד רמה את ההתקפות של באיירן מצד שמאל, תוך כדי שהוא כובש צמד ומכין שער נוסף כדי לשוב לראש טבלת המבשלים עם שבעה העונה (בנוסף לששת שעריו). אחרי שסיים להתעלל ביריבה והחזיק מעמד 90 דקות, ריברי הכריז: "חזרתי! באמת היה כיף". מדובר בתפוקה זהה לזו של זלאטן, אבל מול יריבה חזקה יותר, במשחק חוץ ואחרי פציעה. שחקן השבוע.

פרנק ריברי שחקן באיירן מינכן. AP
ככה חוזרים אחרי פציעה. פרנק ריברי/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully