וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמה"ש-מכבי פ"ת: ייטב לוזון מאמין, גם המארחת

מאמן מכבי פ"ת הפגין ביטחון באסיפה, אבל ברמה"ש משוכנעים ביכולתם לאגור 3 נקודות. מוסא בספק אצל שאבו, קבהא בהרכב

ברני ארדוב
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

טריוויה

* במפגשי העבר בין השתיים כל קבוצה ניצחה פעם אחת, משחק נוסף נגמר בתיקו.

* את המשחק היחיד שרמת השרון אירחה, דווקא מכבי פתח תקוה ניצחה: זה קרה בינואר 2012, וכובש השער היחיד במשחק היה ויקטור מרעי.

* רמת השרון חווה שיפור דרמטי במשחק ההגנה שלה: היא ספגה 20 פעמים בשבעת המחזורים הראשונים, ופעמיים בלבד בארבעת המחזורים האחרונים (בהם לא הפסידה).

* מכבי פתח תקוה כבשה השנה בשלושה משחקי חוץ שונים, אבל כולם היו באותו אצטדיון – בלומפילד. בנתניה, קרית שמונה ו-וסרמיל הלוזונים לא הבקיעו.

לאתר דריבליסט

שחקני מכבי פתח תקוה עמנואל אוגודה, פדרו גלבאן חוגגים. קובי אליהו
מכבי פתח תקוה כבשה העונה שלושה שערי חוץ, שלושתם בבלומפילד/קובי אליהו

מפתחות והכנות

הפועל ניר רמת השרון:

ברמת השרון שאבו הרבה ביטחון בעקבות הניצחון על בני יהודה בשבוע שעבר ומאמינים ששלוש נקודות ביתיות נגד מכבי פתח תקוה יזניקו אותם לא רק מעל לקו האדום, אלא גם להמשך עונה מוצלחת. שחקן בקבוצה אמר: "יש אמונה שאם ננצח את המשחק הזה נוכל לברוח מהתחתית בהמשך. אם עברנו את מה שעברנו ומחר נעלה מעל הקו האדום, אנחנו ווינרים אמיתיים".

הבלם אבי סטרול פצוע וייעדר כאשר במקומו יפתח מאיר גבאי לצדו של עשהאל בן שבת. קובי מוסא עדיין לא כשיר לחלוטין ואם הוא לא יחלים לירן קצב יפתח במקומו. רועי לייבוביץ' יחזור לסגל בפעם הראשונה מאז חזר לקבוצה.

מכבי פתח תקוה:

אבי לוזון נוהג לבקר את הקבוצה האהודה שלו אחת לשבועיים, ולפעמים בפרקי זמן ארוכים יותר. השבוע הוא הגיע פעמיים לאימון הקבוצה, כולל אתמול. הוא לא שוחח עם השחקנים, אבל עקב מקרוב אחר ההכנות של בנו ייטב לקראת המשחק החשוב ביותר שהיה עד כה לקבוצה העונה. בפתח תקוה יודעים שהפסד יסבך מאוד את הקבוצה בתחתית. היא מוליכה כעת בנקודה אחת על רמת השרון שמתחת לקו האדום.

ומה מכין ייטב לוזון? השבוע הוא לא הקרין קלטות של דורטמונד, לא דיבר על יורגן קלופ, אבל ערך אסיפה מסכמת ללא וידאו והוא מתכנן מספר שינויים בהרכב שלו. השינויים העיקריים: חגי גולדנברג ואלרואי כהן לספסל, נאור פסר ישוב אחרי תקופה ארוכה להרכב ומרואן קבהא שחזר לסגל בשבוע שעבר יפתח בהרכב לאחר שהתאושש לחלוטין מהפציעה. זיטו ואיבן הרצג חזרו לאימונים רק אתמול וכבר תורגלו בהרכב. המשמעות: המאמן הבטיח וגם קיים כשישחק שוב בשיטה דומה, 4:4:2, אבל עם שני שינויים בהרכב. שחקני הכנף יהיו גידי קניוק (ימין) וגיא מלמד (שמאל). ומי לא יהיה בסגל? עומר גולן. רק השבוע הוא ניסה לחזור לאימונים, אבל מתברר שהחזרה הייתה כנראה מוקדמת מדי. ניצן דמארי יישב על הספסל.

לוזון הקרין בתחילת השבוע קלטת של המשחק בבאר שבע, שם דגש על טעויות ועל סגירות בהגנה. ומה היה למאמן לומר באסיפה המסכמת? "אנחנו חייבים לנצח את המשחק הזה, אנחנו קבוצה יותר טובה מהם", אמר המאמן. "חייבים להתחיל לצבור נקודות כדי לברוח מהתחתית כמה יותר מהר. אנחנו קבוצה טובה ואני מאמין בכם, ואם לא הייתי מאמין בכם לא הייתי לוקח את התפקיד. אני יודע שיש פה הרבה שחקנים שאני יכול לצאת אתם למלחמה".

באסיפה שערך היום כינס לוזון את השחקנים והקרין להם סרטון על זוג ספורטאים סינים, שהתחרו בהחלקה על הקרח באולימפיאדת החורף. "הם רצו לזכות במקום הראשון, לקחו סיכון עם תרגיל מסוכן. במהלך התרגיל הספורטאית נפצעה אבל החליטה להמשיך. הם זכו במדליית כסף". המסר של המאמן: לא צריך לוותר גם ברגעי משבר.

ומה עם האוהדים? כפי שפורסם בוואלה! ספורט, אלה פתחו בשבועיים האחרונים במחאה גלויה כלפי איציק לוזון. המנכ"ל שביקר לפני כשבועיים בחריפות את האוהדים, עדיין טוען כי הוא יישאר בתפקידו זמן רב, אלא אם האוהדים יממנו מכיסם את הפיצויים שהוא אמור לקבל מהמועדון.

ייטב לוזון מאמן מכבי פתח תקוה. ברני ארדוב
"אנחנו חייבים לנצח את המשחק הזה, אנחנו קבוצה יותר טובה מהם". ייטב לוזון/ברני ארדוב

יעמדו למבחן

הפועל ניר רמת השרון: חסן אבו זייד

המשחק יוכרע במרכז השדה ואם אבו זייד ימשיך את הכושר הטוב מהשבועות האחרונים ויהיה בעל הבית במרכז השדה, אגרסיבי ומדויק, רמת השרון תוכל לנצח.


מכבי פתח תקוה: מרואן קבהא

הניצחון היחיד של מכבי פתח תקוה העונה, הושג כשהקשר האחורי של הנבחרת האולימפית היה בהרכב. הפציעה של קבהא הייתה מכה אנושה למרכז השדה של משה סיני, והסוף ידוע. פתח תקוה יכולה וצריכה לצאת לדרך חדשה עם הכלים שיש לה: עומק בספסל (אלרואי כהן, דיא סבע), פוטנציאל עצום בחוליית ההתקפה (רועי דיין, פדרו גלבאן), אבל קישור רך מדי, שהחזרה של קבהא אמורה להכניס לו מעט אגרסיביות ואולי גם ניצחון ראשון בעידן ייטב לוזון.

חסן אבו זייד מכבי תל אביב באימון. קובי אליהו
איש המפתח במרכז המגרש. אבו זייד/קובי אליהו

הרכבים משוערים

הפועל ניר רמת השרון: איתמר ניצן, קובי מוסא (לירן קצב), עשהאל בן שבת, מאיר גבאי, אורי שטרית, חסן אבו זייד, תום מנשרוב, יוסי שבחון, בן בן יאיר, אפרים טאקה, אמיר האדזיץ'.

מכבי פתח תקוה: צחי גיגי, נאור פסר, איבן הרצג, תומר אלבז, שמוליק מלול, זיטו, מרואן קבהא, גידי קניוק, גיא מלמד, פדרו גלבאן, רועי דיין.

הפועל ניר רמת השרון בוואלה! ספורט

מכבי פתח תקוה בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully