וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטבול: גם למטבע הזה יש שני צדדים

2.12.2013 / 2:45

לאחר איבוד היתרון בפוקסבורו, מאנינג, אריק דקר (ארבעה טאצ'דאונים) והברונקוס נחלצו מפיגור ל-28:35 בקנזס סיטי. 31:34 דרמטי לפטריוטס ביוסטון, שיא היסטורי לג'וש גורדון

בתחילת העונה העמיד פייטון מאנינג שיא NFL חדש עם 20 טאצ'דאונים רצופים עד שאיבד את הכדור הראשון שלו. ייתכן מאוד שכבר בשבוע הבא פייטון יראה איך השיא שלו נמחק מהטבלה, שכן ניק פולס פשוט מסרב לעצור. הקוורטרבק של פילדלפיה, שזכה בתפקיד על חשבון מייקל ויק רק באמצע העונה, מסר הערב (ראשון) לשלושה טאצ'דאונים נוספים ללא איבוד והאיגלס ניצחו 21:24 את אריזונה הלוהטת, כדי להציב את עצמם בעמדה מצוינת להעפיל לפלייאוף.

ניו אינגלנד שוב נאלצה לעבוד קשה לפני שניצחה ביוסטון 31:34, הפסד עשירי רצוף לטקסאנס, הפטריוטס על סף זכייה נוספת ב-AFC מזרח. קרוליינה דוהרת והניצחון השמיני ברציפות שלה הגיע בדמות 6:27 על טמפה ביי. הג'טס הושפלו בבית עם הפסד 23:3 למיאמי. אינדיאנפוליס המשיכה בכושר הבינוני, אבל הפעם ידעה לנצח, 14:22 על טנסי וה-AFC דרום שלה כמעט באופן סופי. ג'קסונוויל פתאום חוגגת והשיגה ניצחון שלישי בארבעה משחקים, שוב בחוץ, הפעם 28:32 דרמטי בקליבלנד. ג'וש גורדון המפסיד קבע היסטוריה, כאשר הפך לשחקן הראשון בהיסטוריה שתופס ליותר מ-200 יארד בשני משחקים רצופים. מינסוטה ניצחה 20:23 את שיקגו אחרי הארכה בעזרת משחק גדול של אדריאן פיטרסון, שרץ ל-211 יארדים.

ניק פולס פילדלפיה איגלס. Michael Perez, AP
ממשיך לספק מספרים מדהימים. פולס/AP, Michael Perez

ומה בסדרת הלילה? ובכן, מאנינג לא ממש ישב בחיבוק ידיים, כשגם פיגור 21:7 בארוהד לא הפחיד אותו. עם 28 נקודות רצופות על הלוח, כולן לתופס אריק דקר, דנבר הפכה ל-28:35 על קנזס סיטי, במשחק שיקנה לה, קרוב לוודאי, את ראשות הבית בתום העונה הסדירה.

סינסינטי ממשיכה לשעוט לפלייאוף, כשקצרה ניצחון קשה בסן דייגו, 10:17. סן פרנסיסקו ניצלה עד תום את הפסד אריזונה ושברה שוויון עם 13:23 בבית על סנט לואיס. בפאלו ואטלנטה נקלעו בטורונטו להארכה, שבסיומה ניצחו הפאלקונס 31:34. בסאנדיי נייט, הג'איינטס שמרו על סיכוי עם 17:24 בוושינגטון.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
פייטון מאנינג דנבר ברונקוס. Charlie Riedel, AP
הפעם הוא היה בצד הנכון של המהפך. מאנינג/AP, Charlie Riedel

פילדלפיה (5:7) - אריזונה (5:7) 21:24

שבוע בא ושבוע הולך וניק פולס פשוט לא נרגע. הקוורטרבק של פילדלפיה מסר לשלושה טאצ'דאונים נוספים ללא איבוד, 19 רצופים מאז עלה למגרש לראשונה העונה, אחד פחות מהשיא שפייטון מאנינג קבע בתחילת העונה. על הדרך, פולס הצמיד את פילי לדאלאס בראשות ה-NFC מזרח. הוא פתח עם מסירה מדויקת לזאק ארץ ברבע הראשון, לפני שלארי פיצג'רלד השווה בעוד טאצ'דאון אומנותי מבית היוצר שלו, עם כדור מ-43 יארד של קרסון פאלמר. בהמשך, פולס מצא באנדזון גם את ברנט סלק ושוב את ארץ והאיגלס עלו ל-7:24 בתחילת המחצית השנייה. אריזונה, שהגיעה למשחק בכושר נהדר, לא ויתרה ועם טאצ'דאונים בתפיסה של מייקל פלויד וג'ים דרי צימקה למינוס שלוש, אבל עבירה הגנתית שטותית גמרה לה את הסיכוי האחרון לעצור את השעון. פולס סיים עם 237 יארד ונעזר ב-79 על הקרקע של לשון מקוי. פאלמר מסר ל-302 יארד, שלושה טאצ'דאונים משלו, צמד איבודים ופאמבל. 99 יארד באוויר לפלויד.

אינדיאנפוליס (4:8) - טנסי (7:5) 14:22

הקולטס לא בכושר כבר יותר מדי זמן והיה ברור שהמשחק הזה לא יהיה טיול, אבל כחלק מתהליך ההתבגרות של אינדי החדשה, היא צריכה לדעת לנצח גם משחקים כאלה. טרנט ריצ'רדסון, הרץ המאכזב של אינדיאנפוליס, איבד את מקומו בהרכב לדונלד בראון. בלעדיו, כל מה שאינדי השיגה ב-58 הדקות הראשונות היו חמישה שערי שדה של אדם וינטיירי הבלתי מתכלה, שירה מקבץ מרשים (47, 48, 45, 37, 49). מנגד, ריאן פיצפטריק השיג טאצ'דאון בהתגנבות ומסר לטאצ'דאון של יארד בודד לכריס ג'ונסון. שתי דקות לסיום, בראון חדר לאנדזון מארבעה יארדים ולזה, לטייטאנס כבר לא הייתה תשובה. אנדרו לאק סיים עם 200 יארד ואיבוד, ללא טאצ'דאון. פיצפטריק סגר 201, טאצ'דאון, שלושה איבודים ופאמבל. אינדי תזכה כמעט בוודאות ב-AFC דרום.

אנדרו לאק אינדיאנפוליס קולטס. Darron Cummings, AP
לא קל, אבל עוד ניצחון בדרך לפלייאוף. לאק/AP, Darron Cummings

קרוליינה (3:9) - טמפה ביי (9:3) 6:27

הפנת'רס עושים דברים גדולים העונה והם השיגו בקלות את הניצחון השמיני ברציפות שלהם, שמאריך את שיא המועדון לפחות בשבוע נוסף. המארחת שוב הציגה את ההגנה הקשוחה שלה ואחרי שספגה שש נקודות ברבע הראשון, היא לא נתנה לבאקנירס לנשום בהמשך. האורחים הגיעו עם שלושה ניצחונות רצופים, אבל הפעם לא הייתה להם שום תשובה ומייק גלנון, שהצטיין לאחרונה, רשם ערב חלש עם 180 יארד, ללא טאצ'דאון ובעיקר, איבוד מביך בו פשוט שמט את הכדור מהיד. קאם ניוטון מצא את ברנדון לאפל ואת טד גין ג'וניור באנדזון ורץ לטאצ'דאון משלו בדרך ל-263 יארד. הוא גם איבד שני כדורים ורץ ל-68 יארד. 85 באוויר לגרג אולסן.

יוסטון (10:2) - ניו אינגלנד (3:9) 34:31

שבוע אחרי הקאמבק הגדול מול פייטון מאנינג, ניו אינגלנד שוב נקלעה לפיגור מוקדם, אבל ידעה לחזור ולנצח משחק הפכפך מול הטקסאנס, שנלחמו עם כל מה שיש להם, אבל לא הצליחו למנוע הפסד עשירי ברציפות וחמישי בשישה מפגשים מול הפטריוטס. יוסטון עלתה ל-0:10 מהיר עם טאצ'דאון של בן טייט ושער שדה, אבל רוב גרונקובסקי צימק עוד לפני תום הרבע הראשון. טייט הכפיל את מאזנו ולהפסקה המארחים ירדו בפלוס 10. טום בריידי עלה חד למחצית השנייה ומהר מאוד ביצע מהפך עם שני דרייבים שהסתיימו באנדזון, אבל הנדנדה נמשכה עם טאצ'דאון בריצה של קייס קינום. לגארט בלאנט לקח אחריות ונכנס לאנדזון, אלא שטייט עלה לשלושער וקבע עוד מהפך, 11:39 לסיום, 28:31 לטקסאנס. משם, ההגנה של ניו אינגלנד חזרה לעבוד, סטיבן גוסטקובסקי השחיל צמד שערי שדה מרשימים מ-53 יארד והפטריוטס יצאו עם עוד ניצחון והם קרובים מאוד לזכייה חמישית ברציפות ב-AFC מזרח. בריידי, באחד ממשחקיו הגדולים, רשם 371 יארד ב-29 מ-41, צמד ואיבוד. גרונק סיים עם 127, ג'וליאן אדלמן עם 101. קינום מסר ל-272 נהדרים ואיבוד, אנדרה ג'ונסון תפס ל-121, טייט רץ ל-102.

ברנדון לאפל קרוליינה פנת'רס. Mike McCarn, AP
קרוליינה לא עוצרת. לאפל בדרך לעוד ניצחון/AP, Mike McCarn

ניו יורק ג'טס (7:5) - מיאמי (6:6) 23:3

עד למחזור העשירי הסילונים ניצחו והפסידו לסירוגין את כל המשחקים שלהם ולא נקלעו למאזן שלילי, אבל עכשיו הם כבר עם שלושה הפסדים רצופים וכנראה יראו עוד פלייאוף מהבית אחרי שחטפו בראש. הדולפינס לעומת זאת הפגינו עליונות במדולנדס ושמרו על סיכוי טוב לווילד קארד. המחצית הראשונה הייתה איומה במיוחד והסתיימה ב-0:6 לאורחים. זה הספיק לרקס ריאן, שהושיב את ג'ינו סמית' על הספסל אחרי 4 מ-10 ל-29 יארד ואיבוד ושלח למגרש את מאט סימס. גם עם הקוורטרבק המחליף המצב לא השתנה במיוחד וברבע השלישי הדולפינים ברחו עם טאצ'דאונים של בריאן הארטליין ומייק וואלאס. 331 יארד, צמד ואיבוד לטניהיל שמסר ל-127 יארד להארטליין, 82 לוואלאס ו-80 לצ'ארלס קליי. 79 יארד, איבוד ופאמבל לסימס.

קליבלנד (8:4) - ג'קסונוויל (9:3) 32:28

פתאום, הג'אגוארס מנצחים בצרורות. W שלישי מארבעה משחקים לקבוצה מצפון פלורידה, כולם מחוץ לבית אגב. זה היה משחק בין שתי קבוצות חלשות, אבל הוא היה מרתק ואף סיפק שיא היסטורי. וויליס מגהיי פתח עם טאצ'דאון לבראונס, אבל קליי הארבור איזן ברבע הראשון. ג'וש גורדון החל בחגיגה שלו עם טאצ'דאון ברבע הבא, אלא שמוריס ג'ונס דרו הפך למוסר ומצא באנדזון את מרסדס לואיס כדי לאזן ועד להפסקה, ג'וש סקובי כבש שני שערי שדה. ברבע השלישי גרג ליטל קבע 20:21 לקליבלנד עם טאצ'דאון והדרמה החלה 4:14 לסיום. סקובי שלח עוד כדור אל בין הקורות, אבל גורדון מיד ענה בטאצ'דאון ל-95 יארד. המילה האחרונה, 40 שניות לבאזר, הייתה של צ'אד הני וססיל שורטס, שהתחברו ל-20 יארד וניצחו את המשחק. הני סיים עם 195 יארד, צמד ואיבוד. ברנדון ווידן השתולל עם 370 יארד, שלושה טאצ'דאונים, צמד איבודים ופאמבל. הסיפור הגדול שייך לג'וש גורדון, שבשבוע שעבר תפס בהפסד לפיטסבורג 237 יארד והשבוע 261, מה שהפך אותו לתופס הראשון בהיסטוריה שתופס ליותר מ-200 יארד בשני משחקים רצופים.

ג'וש גורדון קליבלנד בראונס. John Grieshop, GettyImages
הבראונס החלשים שוב הפסידו, ג'וש גורדון נכנס להיסטוריה/GettyImages, John Grieshop

מינסוטה (8:1:3) - שיקגו (6:6) 20:23 (בהארכה)

הברס ממשיכים לחרב לעצמם את העונה ועכשיו הם כבר בפיגור משחק מדטרויט, אחרי שסידרו למינסוטה ניצחון שלישי בלבד העונה בתום דרמה גדולה. הווייקינגס כנראה התלהבו מהתיקו אותו השיגו מול גרין ביי לפני שבוע והיו רחוקים דקה ו-47 שניות בלבד מעוד אחד כזה, לפני שבלייר וולש ניצח עם שער מ-34 יארד בהארכה. מינסוטה ניצלה עד תום את העובדה שהגנת הריצה של הדובים היא הגרועה בליגה. קורדל פטרסון רץ ל-33 יארד וטאצ'דאון ותוצאת המחצית עמדה על 6:7 למארחים. אלשון ג'פרי הרותח סיפק מהפך ברבע השלישי עם שני טאצ'דאונים ממסירות של ג'וש מקאון, ל-80 ו-46 יארד, אבל למינסוטה הייתה תשובה. גרג ג'נינגס צימק ו-וולש איזן עם שער שדה, 24 שניות לבאזר, כדי לקבוע הארכה. שם, וולש כבר חשב שהוא מנצח עם עוד בעיטה מוצלחת, הפעם מ-39 יארד. אלא שעבירת פייס מאסק נגד התקפת מינסוטה גרמה לו להחמיץ את הניסיון החוזר, מ-57 יארד. רובי גולד החמיץ מהצד השני מ-47 יארד והכדור האחרון הלך למינסוטה, שהפעם ידעה לעשות את העבודה. כריסטיאן פונדר נפצע והוחלף ומאט קאסל מסר ל-243 יארד, טאצ'דאון ואיבוד. אדריאן פיטרסון עבר את רף ה-200 על הקרקע בפעם החמישית בקריירה ורץ ל-211 יארד אדירים. 355 וצמד למקאון, שעשה ככל יכולתו ומצא את ג'פרי ל-249 יארד. 120 למאט פורטה בריצה.

אדריאן פיטרסון מינסוטה וייקינגס. Ann Heisenfelt, AP
איזה מפלצת. פיטרסון דוהר, הגנת הברס מאחור/AP, Ann Heisenfelt

בדרכם המכוערת (דוד רוזנטל)

סן דייגו (7:5) - סינסינטי (4:8) 17:10

למשחק הזה לא היה שום אפיל של יופי - הוא היה שלומיאלי בדרגות בלתי נסבלות, אבל מבחינת הבנגאלס המטרה הושגה: עוד ניצחון שמקרב אותם אל הפלייאוף. הבלחה חד פעמית של אנדי דלטון לאיי ג'יי גרין במחצית השנייה עשתה בסופו של דבר את ההבדל, כשהגנת הבנגאלים המצוינת הוכיחה שוב שאם משהו יוכל לסחוב את סינסינטי לניו יורק בתחילת פברואר, זו תהיה החוליה. 14 מ-23, 190 יארד, טאצ'דאון ואיבוד לדלטון, 92 יארד, טאצ'דאון ופאמבל לבנג'ארוויס גרין אליס ו-83 יארד ותפיסה באנדזון לגרין. 252 יארד, טאצ'דאון ואיבוד לפיליפ ריוורס, בעוד עונה שהוא והצ'ארג'רס ישמחו לשכוח.

סן פרנסיסקו (4:8) - סנט לואיס (7:5) 13:23

התקפת הניינרס שוב הראתה ליקויים ופגמים, אבל אנקואן בולדין חזק בעניינים, וזה חשוב מאוד לקראת ינואר. התופס קלט תשעה כדורים ל-98 יארד, כשהוא נעזר בבכורה העונתית של מייקל קראבטרי (שתיים ל-68, בהן אחת ל-60), והקבוצה מהמפרץ הצליחה שוב להיפרד מאריזונה העיקשת, לאחר שזו הפסידה בפילדלפיה. על המשחק עצמו אין מה לספר כמעט, לבד מהעובדה שהגנת הניינרס לא התקשתה מול קלן קלמנס והראמס. 19 מ-28 ל-275 יארד וטאצ'דאון לקולין קפרניק, 218 יארד, טאצ'דאון ואיבוד לקלמנס.

אנדי דלטון סינסינטי בנגאלס. Lenny Ignelzi, AP
לא נצץ אבל עשה את העבודה. אנדי דלטון/AP, Lenny Ignelzi

קנזס סיטי (3:9) - דנבר (2:10) 35:28

במקרה הזה, שווה להתייחס קודם דווקא למארחים, שפתחו את העונה עם מאזן 0:9 ומאז רשמו שלושה הפסדים רצופים. קנזס סיטי שמה על הלוח 66 נקודות בשני המשחקים האחרונים, וזה עדיין לא הספיק לה כדי לנצח.

בצד השני, פייטון מאנינג ודנבר עברו חוויה לא נעימה בשבוע שעבר, כששמטו יתרון גדול והפסידו בפוקסבורו. הפעם הם העניקו לצ'יפס את התרופה הזו, כשנחלצו מפיגור 21:7 במחצית הראשונה. טאצ'דאון מצמק של מאנינג לאריק דקר שבע שניות להפסקה הוריד ל-21:14 ונתן את הטון לכל אורך המחצית השנייה, כשהצמד שיתף פעולה עם עוד צמד והעלה את הברונקוס ל-21:28. ומה קרה בתחילת הרבע הרביעי? שוב מאנינג, שוב דקר, 21:35. אלכס סמית' והצ'יפס עוד צימקו והיו קרובים לשוויון, אבל הגנת הברונקוס עמדה בפני הלחץ והשאירה בידיה את הסוויפ העונתי על הצ'יפס.

מאנינג סיים עם 403 יארד, חמישה טאצ'ים ושני איבודים. דקר סגר משחק עצום של 173 יארד ורביעייה, מונטי בול סגר 117 יארד ב-13 נשיאות. 293 יארד, שני טאצ'ים ואיבוד לסמית', 93 יארד וגיחה פנימה לג'מאל צ'רלס בצ'יפס.

בפאלו (8:4) - אטלנטה (9:3) 34:31 (הארכה)

רוג'רס סנטר בטורונטו לא ממש מקנה לבילס הרגשה של בית. בפאלו הגיעה למשחק הזה עם מאזן 4:1 בקנדה, ונראה היה שהמצב ייטה מעט לטובתה הפעם, כששלטה במשחק והובילה ברוב שלביו. אבל טאצ'דאון של סטיבן ג'קסון פחות משלוש דקות לסיום שלח את ההתמודדות להארכה.

ואז הגיעו הבילס ושוב הפסידו כמו שרק הם יודעים. במהלך השני של ההארכה קלט סקוט צ'נדלר מסירה של אי ג'יי מנואל, איבד את הכדור ואטלנטה השתלטה בחלק המגרש של בפאלו. משם, הדרך לשער שדה של מאט בריאנט ולניצחון נדיר של הפאלקונס העונה הייתה קצרה. 311 יארד וטאצ'דאון למאט ריאן, 143 יארד בעשר תפיסות לרודי וייט, 84 יארד ושני טאצ'ים לג'קסון. בבפאלו, 210 יארד וטאצ'דאון למנואל, 149 יארד עם הקרקע לסי ג'יי ספילר, שנכנס פעם אחת לאנדזון.

וושינגטון (9:3) - ניו יורק ג'איינטס (7:5) 24:17

הסאנדיי נייט היה מרתק, כיאה למשחקים בתוך ה-NFC מזרח הקשוח ובסיומו, הענקים הצליחו לבצע קאמבק גדול בבירה ולהישאר שני משחקים מאחורי דאלאס ופילדלפיה. לא פשוט כאשר נותרו ארבעה משחקים בלבד עד לתום העונה, אבל אם יש קבוצה שיכולה לעשות ניסים, זו ניו יורק ג'איינטס. אלפרד מוריס רץ לטאצ'דאון ולוגן פולסן תפס לאחד נוסף כדי לקבוע 0:14 למארחת בפתיחת הרבע השני, אבל עד למחצית הכחולים השוו מטאצ'דאונים של אנדרה בראון וברנדון מאיירס. וושינגטון חזרה להוביל ברבע השלישי עם שער שדה, אבל ניו יורק חתמה עם עשר נקודות ללא מענה מטאצ'דאון נוסף של אנדרה בראון ושער של ג'וש בראון, 2:32 לסיום. איליי מאנינג מסר ל-235 יארד, טאצ'דאון ואיבוד. 80 יארד לויקטור קרוז. 207 עם טאצ'דאון לרוברט גריפין השלישי, שהוסיף גם 88 על הקרקע.

אריק דקר דנבר ברונקוס. Peter Aiken, GettyImages
בסגנון דקר. אריק דקר חגג בארוהד/GettyImages, Peter Aiken

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully