וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטבול: נר ראשון

30.11.2013 / 9:30

קרבות ישירים על המקום הראשון בשתי החטיבות במוקד המחזור ה-13: סיאטל מארחת את ניו אורלינס ב-NFC, קנזס סיטי את דנבר ב-AFC. יוסטון-ניו אינגלנד, פילדלפיה-אריזונה

כמה חבל להגיד את זה, אבל הנה אנחנו, שוב מגיעים לדצמבר, החודש האחרון של עונת ה-NFL. ההכרעות יתחילו ליפול בקרוב מאוד והשבוע, במחזור ה-13, נקבל כיוון מאוד ברור לגבי חלק מהם. מוליכות החטיבות ייפגשו לעימותים ישירים, כאשר ב-NFC ניו אורלינס תנסה לנצח בסיאטל ואילו ב-AFC פייטון מאנינג ודנבר מגיעים לגומלין מול קנזס סיטי. ניו אינגלנד, שאורבת מאחור, משחקת ביוסטון, קרוליינה הלוהטת מארחת את טמפה ביי, פילדלפיה ואריזונה במפגש מצוין וסן דייגו וסינסינטי צפויות לספק אקשן. בשבוע שעבר היינו מחפירים עם מספרים "רוזנטליים" של 4 מ-13. ה-3 מ-3 בערב חג ההודיה הציל מעט את הכבוד ואנחנו על 63.8 אחוזים. ומה מחכה לנו בטלוויזיה?

שחקן סיאטל סיהוקס ראסל ווילסון. AP
משחק גדול מחכה בסיאטל. ראסל ווילסון/AP

ראשון, 20:00: פילדלפיה - אריזונה, FOX
ראשון, 20:00: ניו יורק ג'טס - מיאמי, METV
ראשון, 23:05: סן פרנסיסקו - סנט לואיס, 5+ לייב ו-HD
ראשון, 23:15: סן דייגו - סינסינטי, METV
ראשון, 23:30: קנזס סיטי - דנבר, FOX
שני, 3:30: וושינגטון - ניו יורק ג'איינטס, 5+ לייב ו-HD
שלישי, 3:00: סיאטל - ניו אורלינס, FOX

הפעם הגזמנו

וואלה מובייל במבצע עם 4 מנויים ב100 שקלים וחודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
ניק פולס שחקן פילדלפיה איגלס. Matt Slocum, AP
משחק פשוט נהדר בעיר האחווה. ניק פולס/AP, Matt Slocum

20:00:

קליבלנד (7:4) - ג'קסונוויל (9:2)

הבראונס הפסידו חמישה מששת המשחקים האחרונים שלהם, כולל בשבוע שעבר לפיטסבורג, מה שהותיר אותם מאחור ב-AFC צפון הצפוף. כעת הם ינסו לשמור על העונה בחיים, שבוע לפני הביקור הקשה בפוקסבורו. הג'אגוארס, שנראו בשלב מסוים כמי שהולכים לעונת 16:0, ניצחו לפתע שני משחקים משלושת האחרונים, כולל 6:13 בחוץ על יוסטון המזעזעת במחזור הקודם ואם לא "יזהרו", הם עוד יאבדו את הבחירה הראשונה בדראפט הקרוב.

ההימור: הפעם לג'קסונוויל לא יהיו תשובות. קליבלנד.

אינדיאנפוליס (4:7) - טנסי (6:5)

מה עובר על הקולטס? ה-AFC דרום היה נראה שלהם. הוא עדיין נראה שלהם, אבל היכולת לא טובה בכלל. בכל אחד מארבעת המשחקים האחרונים אינדיאנפוליס נקלעה לבור גדול. פעמיים היא ידעה לנצח, אבל פעמיים חטפה תבוסות, כולל באריזונה לפני שבוע. הטייטאנס הם היחידים שנותרו במרדף אחרי אינדי. הם הפסידו בבית לקולטס אחרי דרמה לפני שבועיים, אבל הניצחון באוקלנד במחזור הקודם החזיר אותם לחיים. ניצחון נוסף, ואולי עוד תהיה פה דרמה. אינדי ניצחה תשעה מעשרת המשחקים האחרונים בין הקבוצות.

ההימור: הקולטס בכושר לא יציב, אבל את זה הם ינצחו.

מינסוטה (8:1:2) - שיקגו (5:6)

על כל משחק טוב, הברס סובלים ממשחק רע ובשבעת המשחקים האחרונים שלהם, הם הפסידו וניצחו לסירוגין. במחזור הקודם הגיעה תבוסה כואבת בסנט לואיס, בה גם לג'וש מקאון לא הייתה תשובה. שיקגו משחקת בבית הכי מסובך שיש כנראה וכל משחק עד סוף העונה הוא קריטי, בעיקר מול היריבה הכי חלשה בבית, אותה ניצחו הדובים 30:31 במחזור השני. מינסוטה מגיעה אחרי ששמטה יתרון גדול בלמבו פילד והסתפקה בתיקו, מה שהשאיר אותה עם ניצחון בודד בשבעת המחזורים האחרונים. היא הפסידה לשיקגו בשבעה משמונת המפגשים האחרונים.

ההימור: לא הפעם. הווייקינגס יעקצו

ניו יורק ג'טס (6:5) - מיאמי (6:5)

במשך עשרה מחזורים הג'טס נמנעו ממאזן שלילי עם ניצחון שרדף הפסד וחוזר חלילה. בשבוע שעבר זה קרה להם אחרי שספגו הפסד חוץ שני ברציפות, בבולטימור, אבל כעת הם חוזרים למדולנדס, שם המאזן שלהם עומד העונה על 1:4. ניו יורק מציגה את הגנת הריצה הטובה בליגה, מה שבוודאי יעזור מול ההתקפה החלשה של הדולפינס, שבעצמם איבדו יתרון והפסידו בשבוע שעבר לקרוליינה. שתי הקבוצות במאזן זהה וב-AFC המוזר הן גם בעמדת פלייאוף סבירה, כך שכל משחק קובע. הן תפגשנה שוב במחזור האחרון.

ההימור: בבית, זה של הג'טס

אנדרו לאק שחקן אינדיאנפוליס קולטס מאבד כדור. AJ Mast, AP
מה עובר על אינדי ולאק לאחרונה?/AP, AJ Mast

פילדלפיה (5:6) - אריזונה (4:7)

שתיים מהקבוצות הכי מהנות לצפייה נכון להיום. האיגלס עם שלושה ניצחונות רצופים ואחרי שבוע החופש. לפניו, הם סופסוף קטעו את הרצף המתסכל וניצחו משחק ביתי וכעת מחכים להם שניים נוספים ברצף, מול הקרדינלס ומול דטרויט. אריזונה דוהרת ומלחיצה את סן פרנסיסקו ב-NFC מערב. הקבוצה מהמדבר ניצחה ארבעה משחקים רצופים ובשבוע שעבר מחצה 11:40 את אינדיאנפוליס, כדי להבהיר לאחרוני המפקפקים שיש לה יכולת משני צידי הכדור. זה יהיה קרב קרקעי כביר בין התקפת הריצה השנייה בטיבה בליגה, זו של פילי, לבין הגנת הריצה השנייה בטיבה, של אריזונה.

ההימור: בכושר הנוכחי, נלך עם הקרדינלס, שיעצרו את ניק פולס ושוב ינצחו

קרוליינה (3:8) - טמפה ביי (8:3)

ואם כבר מדברים על כושר שיא, מה עוד נשאר לומר על הפנתרים, שניצחו שבעה משחקים רצופים ונראים בדרך הבטוחה לפלייאוף. קרוליינה הוכיחה המון אופי בשבועות האחרונים עם כמה ניצחונות גדולים והיא ממש סנטימטר מאחורי ניו אורלינס, אותה תפגוש פעמיים בשלושת השבועות הבתים למה שכנראה יכריע את הבית. בינתיים, היא צריכה להיזהר מהמוקש של הבאקנירס. במפגש הראשון בין הקבוצות העונה, לפני קצת יותר מחודש, הפנת'רס טיילו ל-31:13. אלא שמאז משהו השתנה לטובה בטמפה ביי ולמשהו הזה קוראים היכולת של מייק גלנון. הרוקי המפתיע משחק נהדר והוביל את שודדי הים לשלושה ניצחונות רצופים אחרי פתיחת ה-8:0. בשבוע שעבר טמפה הדהימה בדטרויט והיא תשמח לקלקל ליריבה לבית.

ההימור: קרוליינה לא עוצרת

יוסטון (9:2) - ניו אינגלנד (3:8)

הפטריוטס כבר ראו את ההפסד השני הרצוף מול העיניים, אבל חזרו לימים הכי גדולים שלהם ועם מהפך כביר ניצחו את פייטון מאנינג ודנבר בהארכה. על הנייר, המשחק הזה, מול הטקסאנס המפורקים שמגיעים עם שיא מועדון של תשעה הפסדים רצופים, נראה הרבה יותר פשוט, אבל לניו אינגלנד כדאי להיזהר מהגנת המסירה הטובה בליגה, בוודאי שעם כל הפציעות שרודפות את הקבוצה העונה. עד לא מזמן המאבקים האלה היו גדולים במיוחד ובפלייאוף האחרון הפטריוטס הדיחו את הטקסאנס. בניו אינגלנד זוכרים לרעה את הריליאנט סטדיום, שם ווס וולקר קרע את הרצועה במחזור האחרון של 2010, רגע לפני הפלייאוף, במה שהיה ההפסד היחיד שלהם מול יוסטון בחמישה מפגשים.

ההימור: יהיה יותר צמוד מהצפוי, אבל ניו אינגלנד תדע לקחת את זה

ג'וליאן אדלמן דני אמנדולה ניו אינגלנד פטריוטס. Steven Senne, AP
איך הפטריוטס ירדו לקרקע אחרי דנבר? אדלמן ואמנדולה/AP, Steven Senne

23:05-23:25:

בפאלו (7:4) - אטלנטה (9:2)

המשחק ייערך בטורונטו ולשם יגיעו שתיים ממאכזבות העונה. הבילס חוזרים משבוע החופש. לפניו הם הביסו את הג'טס, אבל זה היה משחק טוב נדיר בעוד עונה של כלום. הם ינסו לפחות לחבר שני ניצחונות לראשונה מאז ספטמבר 2012 וזה בהחלט יכול לקרות מול הקבוצה המפורקת מג'ורג'יה, שספגה חמישה הפסדים רצופים והפכה לראשונה שמודחת רשמית מהמירוץ לפלייאוף. אטלנטה רוצה שהסיוט ייגמר כמה שיותר מהר, אבל מאט ריאן יקווה לשפר עוד יותר את המספרים האישיים מול הגנת הבילס הבינונית.

ההימור: בפאלו במצב רוח טוב יותר והיא תנצח

סן פרנסיסקו (4:7) - סנט לואיס (6:5)

עם כל הלחץ עליהם, הניינרס הצליחו לנצח את וושינגטון במאנדיי נייט וקטעו רצף של שני הפסדים. ההגנה נראית מצוין וכך גם משחק הריצה, למרות שפרנק גור לא בכושר טוב במיוחד. המסירה לעומת זאת, עדיין אחרונה בליגה ביארדים למשחק ואת זה הניינרס חייבים לשנות בדחיפות אם ברצונם להגיע לפלייאוף ואז גם לעשות שם משהו. הם פוגשים את הראמס, שלפתע, אחרי שלושה הפסדים רצופים, נכנסו לכושר מטורף ובשני המשחקים האחרונים שלהם הביסו את אינדיאנפוליס ושיקגו החזקות. בסוף ספטמבר סן פרנסיסקו ניצחה בקלות 11:35 בעיר הקשת וכעת הראמס יחפשו נקמה בקנדלסטיק, שם הם לא ניצחו מאז 2007.

ההימור: הם גם לא ינצחו הפעם. ניינרס

קנזס סיטי (2:9) - דנבר (2:9)

קרב ענק ב-AFC מערב. לפני שבועיים הצ'יפס עלו לגבהים של דנבר וירדו משם עם הפסד ראשון אחרי פתיחת 0:9. בשבוע הקודם הם ספגו כבר את ההפסד השני שלהם, כאשר הפעם דווקא ההגנה התרסקה וסן דייגו חגגה בארוהד. כעת, ללא טמבה האלי וג'סטין יוסטון, תנסה קנזס סיטי לעצור את פייטון מאנינג, שבעצמו נותר המום בקור של פוקסבורו והפסיד בפעם השנייה העונה, מה שהשאיר את המאזן בין הקבוצות זהה. זה הקרב על הבית, ייתכן שגם על המקום הראשון בחטיבה כולה וזה הולך להיות רותח.

ההימור: פייטון מת על משחקים כאלה. דנבר

סן דייגו (6:5) - סינסינטי (4:7)

כולם נותנים, אבל הבנגאלס עדיין מסרבים לקחת. ה-AFC צפון חלש מאי פעם וסינסי, שקטעה רצף של שני הפסדים עם ניצחון גדול בדרבי על קליבלנד ואז יצאה לשבוע החופש, מאוד רוצה להתחיל לסגור את הסיפור. כדי לעשות זאת היא תהיה חייבת את ההגנה האדירה שלה במיטבה, כאשר תתארח אצל פיליפ ריוורס. סן דייגו עצרה רצף של שלושה הפסדים עם הניצחון הגדול על קנזס סיטי והיא עדיין חולמת פלייאוף. בדיוק לפני שנה פחות יוומיים סינסי ניצחה 13:20 בחוץ את הצ'ארג'רס.

ההימור: ההיסטוריה לא תחזור על עצמה. סן דייגו

פייטון מאנינג דנבר ברונקוס. Joe Mahoney, AP
הנה מגיע עוד משחק גדול. פייטון/AP, Joe Mahoney

וושינגטון (8:3) - ניו יורק ג'איינטס (7:4), בין ראשון לשני, 3:30

שתי הקבוצות עוד האמינו בצ'אנס שלהן להגיע לפלייאוף, אולי אפילו לקחת את ה-NFC מזרח הצמוד. אבל תוצאות השבוע האחרון די שמו לזה סוף. הרדסקינס נראו איום ונורא בבית מול סן פרנסיסקו ורוברט גריפין השלישי אולי פצוע. הענקים הפסידו בבית לדאלאס בתום דרמה, מה שעצר להם רצף של ארבעה ניצחונות ואת המומנטום. התקפת הריצה הטובה בליגה (וושינגטון) מול הגנת הריצה החזקה של הכחולים, שמובילים 65:4:93 בסדרה ההיסטורית מול הקבוצה מהבירה.

ההימור: הג'איינטס עדיין בכושר טוב יותר והם ינצחו

סיאטל (1:10) - ניו אורלינס (2:9), בין שני לשלישי, 3:30

פנינה של מאנדיי נייט. הסיהוקס נראים כמו הקבוצה הטובה בליגה והם עדיין לא הפסידו משחק ביתי תחת ראסל ווילסון. האם זה יקרה מול דרו בריס הנהדר? אולי, אבל בביקור האחרון של ניו אורלינס היא הגיעה לסיבוב הראשון של פלייאוף 2010/11 בתור האלופה ויצאה עם הזנב בין הרגליים מול הקבוצה שאז עוד עלתה עם מאזן שלילי. עכשיו סיאטל כבר הבטיחה בקלות את המאזן החיובי, אבל אם הסיינטס ידעו לנצח את המשחק הזה, המקום הראשון בחטיבה עשוי להיות שלהם והם מאוד לא מעוניינים לחזור לסיאטל פעם נוספת במידת הצורך. הסיהוקס חוזרים משבוע החופש ומגיעים עם שישה ניצחונות רצופים והגנת ברזל. הקדושים עם שלושה ניצחונות רצופים וגדולים ועם התקפת המסירה השנייה בליגה והגנת המסירה השלישית. בקיצור, וואו!

ההימור: הראש אומר סיאטל, תחושת הבטן ניו אורלינס. מי אנחנו שנקשיב לראש שלנו? סיינטס!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully