וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקבוצות הכי גרועות בכדורגל האירופי

30.11.2013 / 8:00

הן לא כובשות, רק מפסידות ושוברות שיאים שליליים כל פעם מחדש. לכבוד המשחק בין שתי סוגרות הטבלה, רמת השרון ובני יהודה, עידן ויניצקי יצא לחפש את הקבוצות הגרועות בליגות האירופיות. על הדרך הוא מצא לא מעט שגרירים ישראלים, אטו אחד ואפילו איזו ריאל. לקרוא ולשכוח

המאבק הכי מעניין בכל עונה, בכל ליגה, הוא כמובן מאבק האליפות. אבל לא הרחק ממנו נמצא הקרב נגד הירידה, שם בדרך כלל מתרכזות יותר קבוצות מאלו שנלחמות על התהילה בצמרת. ירידת ליגה עשויה לעיתים להתגלות כמשמעותית יותר מאשר אליפות אפילו, שכן הכסף הגדול שוכן בליגות הבכירות. אלא שלא פעם, כבר בשלבים הראשונים של העונה, אפשר לסמן את מה שנקרא "יורדת בטוחה". קבוצה כזו, שלא מוכנה כלל לליגה, לא מתאימה למעמד ונמצאת הרבה מתחת לרמה של היריבות.

מספר חודשים חלפו מאז יצאה לדרך ברוב הליגות באירופה עונת 2013/14 ולקראת המשחק בין שתי הקבוצות הכי גרועות בליגת העל העונה, הפועל ניר רמת השרון, שמחזיקה כרגע ב-10 אחוזי הצלחה העונה ובני יהודה, שעומדת על 16.6, הגיע הזמן להסתכל על אותן קבוצות גרועות, הכי גרועות, שמשחקות ביבשת. באופן מפתיע (או שלא?) חלק גדול מהמעורבות בכתבה שייכות לליגות בהן משחקים גם שגרירינו ביבשת ויש גם בונוס למתמידים. אז הנה הן, As Bad As It Gets.

שחקני הפועל ניר רמת השרון, אפרים טאקה (מימין) עם קני סייף. ברני ארדוב
הפועל ניר רמת השרון לא בחבורה טובה במיוחד/ברני ארדוב

בלגיה: מונס - 3 נקודות מתוך 48 אפשריות, יחס שערים 29:11 (6.25 אחוזי הצלחה)

נפתח עם הקבוצה ה"ישראלית", בה משחקים כיום יובל שפונגין ושלומי ארבייטמן. מונס עלתה ליגה ב-2011 ואת שתי העונות הקודמות שלה בג'ופילר פרו ליג היא סיימה במקומות 10 ו-7 המכובדים. השנה זה כבר נראה הרבה יותר גרוע. הקבוצה צברה עד כה שלוש תוצאות תיקו בלבד והפסידה 13 משחקים, כאשר בין היתר היא מפסידה פעמיים חמישה משחקים ברצף וכרגע עומדת על שלושה הפסדים בשלושת משחקיה האחרונים. בקבוצה עוד יש כאלה שמאמינים, אבל הקשר טים מאתיס היה ריאלי ואחרי ההפסד 1:0 לסטנדרד ליאז' וגיא לוזון במחזור האחרון הוא אמר: "אם לומר את האמת, יהיה קשה לנו למחוק הפרש כזה ולהישאר. ננסה להיות חיוביים בכל מקרה".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
נושא חלוץ מונס שלומי ארבייטמן. GettyImages
מונס חוטפת, וחוטפת. ארבייטמן/GettyImages

קפריסין: אלקי לרנקה - 1 מ-30 (מינוס 11 נקודות), 27:5 (3.33 אחוזי הצלחה). אנוסיס פראלימני - 2 מ-30 (מינוס נקודה), 21:5 (6.66 אחוזי הצלחה)

לא מעט ישראלים מסתובבים בשנים האחרונות בליגה הקפריסאית הבכירה ובאלקי לרנקה בכלל הייתה לנו נציגות מרשימה, כאשר יצחק שום אימן שם בין אוקטובר 2010 ליוני 2011 ובנוסף רועי בקל, ניסו קפילוטו וחיים מגרלשווילי שיחקו בקבוצה. אלא שהקיץ היה רע מאוד עבור הקבוצה הקטנה מדרום האי השכן, שנקלעה לצרות כלכליות. במאי הורדו לה שלוש נקודות, באוגוסט עוד שלוש ולאחרונה היא איבדה שש נקודות נוספות. במקביל, לרנקה נאלצה לשחרר לא פחות מ-20 שחקנים, 18 מתוכם זרים (כולל בקל וקפילוטו) ומצאה את עצמה עם סגל שמורכב כמעט כולו מקפריסאים בינוניים. זה הוביל לתשעה הפסדי ליגה רצופים בפתיחת העונה (כולל 4:0 ביתי לאנורתוזיס ולדוקסה ו-6:1 ביתי מול את'ניקוס), עד לתיקו במשחק האחרון, מול פראלימני.

עבור פראלימני, עוד סיפור עצוב, התיקו הזה היה הנקודה השנייה בלבד העונה בעשרה מחזורים. הקבוצה, בה אימנו בעבר אלי גוטמן וניר קלינגר (בשתי קדנציות), נקלעה אף היא לצרות ולחובות של 70 מיליון יורו ואיבדה במאי שלוש נקודות. למרות שספגה שלל איסורים מבית הדין הקפריסאי, היא הצליחה לבנות סגל סביר, כולל הוגו לופס, שהגיח לחצי עונה ברמת השרון ולא כבש כלל, אבל גם היא נראית כרגע כחסרת סיכוי להינצל מירידה.

מאמן אלקי, קוסטאס קיאפאס, התעצבן לאחרונה: "בעיתונים רק אומרים דברים רעים ומעליבים את הקבוצה והשחקנים שלנו. כולנו מנסים לעשות את העבודה הכי טובה, אבל במקום לתת כבוד לקפריסאים צעירים שמשתדלים, רק רוצים שניפול. זה נותן לנו מוטיבציה להשתפר".

יצחק שום מאמן אלקי בכדורגל. קובי אליהו
גם יצחק שום עבר פעם באלקי לרנקה/קובי אליהו

שוויץ: לוזאן - 4 מ-45, 32:11 (8.88 אחוזי הצלחה)

עוד קבוצה עם נציג ישראלי מתוסכל היא לוזאן, שם אוהד קדוסי חווה עונה רעה וטרם מצא את הרשת מאז המעבר מהפועל עכו. את העונה שעברה לוזאן סיימה במקום הלפני אחרון והפעם לא נראה שיש משהו שימנע ממנה לרדת לליגה השנייה, כאשר אחרי כמעט חצי עונה היא כבר נמצאת בפיגור של 11 נקודות מהמקום ממנו נשארים. היא כבשה רק 11 פעמים וניצחה משחק אחד מתוך 15, 2:3 על אראו הלפני אחרונה. מאז, לוזאן כבר עם חמישה הפסדים רצופים. בניסיון לייצר מהפכה, מונה באמצע החודש מרקו סימונה לג'נרל מנג'ר. כוכב העבר של מילאן הביא עמו את המאמן הוותיק הנרי אטמניוק ואמר בהצגתו: "המצב קשה, אבל לא בלתי אפשרי. הכול עניין של עבודה מנטלית". התוצאות לא ממש השתפרו בינתיים, אבל אולי קדוסי עוד יחזור לחורר רשתות בקרוב, אחרי שיקבל עצות מהאיטלקי שהניף פעמיים את גביע אירופה בעבר.

אוהד קדוסי הפועל עכו חוגג שער. אדריאן הרבשטיין
בעכו הכול הלך קל יותר. קדוסי/אדריאן הרבשטיין

אקדמיה קישינב, מולדובה - 4 מ-48, 52:7 (8.33 אחוזי הצלחה)

בזמן שקובי מויאל ושריף טיראספול רצים בצמרת בדרך לעוד אליפות, בקרקעית הליגה משתרכת הקבוצה האומללה מהבירה. הקבוצה הוקמה ב-2006 ותוך שתי עונות בלבד כבר הגיעה לליגה הראשונה. אלא ששם, מגלה אקדמיה העונה שהחיים קשים. בעונות קודמות היא סיימה במרכז הטבלה, אבל השנה הזו לא נעימה לצפייה. אקדמיה ניצחה רק פעם אחת ב-16 משחקים, 1:3 בחוץ את ספרנטה קהול, הקבוצה שבמקום הלפני אחרון. מעבר לכך, היא בעיקר חוטפת השפלות כמו 6:0 מול וריס ומול דינאמו אוטו או 7:0 בבית נגד שריף ו-7:1 מול דאקיה. הדרך חזרה לליגה השנייה נראית בטוחה וביום שלישי הקרוב מצפה לה משחק החוץ מול שריף. מויאל יחגוג שער ראשון במולדובה?

קובי מויאל שחקן שריף טירספול. EuroFootball, GettyImages
ביום שלישי שריף מול הקבוצה הגרועה בליגה. מויאל/GettyImages, EuroFootball

רוסיה: אנז'י מחצ'קאלה - 7 מ-51, 28:12 (13.72 אחוזי הצלחה)

הסיפור של אנז'י מוכר ועצוב. הקבוצה מדגסטאן, ששייכת לסולימאן קרימוב, איימה לכבוש את אירופה ועד לא מזמן החזיקה בשורותיה סוללת כוכבים אדירה שכללה את סמואל אטו, וויליאן, איגור דניסוב, יורי ז'ירקוב, לאסינה טראורה ועוד (אפילו רוברטו קרלוס עבר במקום פעם). אלא שבקיץ לקרימוב נמאס מחוסר ההצלחה בליגה המקומית והוא סגר בבת אחת את ברז המזומנים והחל בגירוש המוני, כאשר גם המאמן חוס הידינק נוטש את הספינה השוקעת. כרגע המצב באנז'י בכי רע והקבוצה עדיין לא צברה ניצחון ב-17 מחזורי ליגה. מה שמדהים במיוחד זו העובדה שבליגה האירופית, אנז'י ניצחה פעמיים את טרומסו הנורבגית והיא על סף ההעפלה לשלב הבא מהבית שכולל גם את שריף טיראספול וטוטנהאם.

בכתבה שהתפרסמה לאחרונה ב"דיילי מייל" על הקבוצה הרוסית נכתב: "בפעם הבאה שרומן אברמוביץ' נכנס לחדר ההלבשה של צ'לסי ומתלונן על היכולת, השחקנים לא צריכים להרגיש פגועים מדי. יכול להיות הרבה יותר גרוע. כשאנז'י הציגה יכולת מתחת לציפיות, סולימאן קרימוב הגיב בקיצוץ של שני שליש מהתקציב". החיילים המקומיים עדיין מסתובבים ברחבי האצטדיון לפני ובמהלך משחקים והאזור לא סימפטי במיוחד, אבל לפחות עבור הקבוצות האורחות, כבר מזמן לא מדובר ביריבה רצינית.

סמואל אטו שחקן אנז'י מחצ'קאלה. GettyImages
הסיפור העצוב של אנז'י. סמואל אטו/GettyImages

ספרד: ריאל מדריד ב', ליגה שנייה - 8 מ-45, 23:7 (17.7 אחוזי הצלחה)

לקבוצה עם הכי פחות אחוזי הצלחה בשתי הליגות הראשונות של ספרד העונה קוראים ריאל מדריד קאסטייה, או כמו שהיא ידועה לא פחות, קבוצת המילואים של ריאל מדריד. בעוד הבלאנקוס הבכירים נאבקים בצמרת הליגה הראשונה, המשלימים שלהם שקועים במקום האחרון בליגת המשנה, מתחת להרקולס של גיא אסולין ולמאיורקה של דודו אוואט ותומר חמד. לזכותם, אגב, ייאמר שגם ברצלונה ב' לא מרשימה וכרגע היא עם 16 נקודות, אחת מעל הקו האדום.

אז מה קורה בריאל מדריד ב'? בעונה שעברה, לקבוצה שמשחקת באצטדיון אלפרדו די סטפאנו היו בסגל כמה תותחים כמו אלברו מוראטה, חסה, נאצ'ו, קסימיירו והרוסי, דניס צ'רישב. הקבוצה ההיא סיימה במקום השמיני והמכובד, תוך שחסה מרשית 22 פעמים ומוראטה 12. מהפכת פוסט מוריניו השאירה את קבוצת המילואים בלי כלום, כאשר בריאל החליטו לקדם את כל הצעירים המקומיים הבולטים לקבוצה הראשונה. קאסטייה, שרק לפני שנתיים חזרה לליגה השנייה ופעם אפילו הגיעה לגמר הגביע, נראית בדרך הבטוחה חזרה לליגה השלישית אחרי שני ניצחונות ושתי תוצאות תיקו ב-15 מחזורים. אפילו במיני-קלאסיקו היא הפסידה 2:0 לבארסה ב'.

המנג'ר אלברטו טוריל, שפעמים רבות סחט השוואות לויסנטה דל בוסקה, שילם את המחיר ופוטר לפני שבוע וחצי ובמכתב הפרידה שלו מהמועדון כתב בין היתר: "מוריניו לימד אותי להיות תמיד במקסימום יכולת, לחיות מצבים חדשים ולקחת אחריות. זה יעזור לי בהמשך הדרך. ריאל זה הבית שלי".

אלברו מוראטה שחקן ריאל מדריד. רויטרס
כל הכוכבים נשלחו לקבוצה הבכירה. מוראטה/רויטרס

אנדורה: פרינסיפאט - 1 מ-21, 28:0 (4.76 אחוזי הצלחה)

הקבוצה האירופאית האחרונה שלנו מגיעה מהליגה הקטנטנה של אנדורה. פרינסיפאט משחקת בבירה, אנדורה לה ולה והיא אחת הקבוצות המצליחות במדינה, כאשר לרשותה שלוש אליפויות ושישה גביעים (וגם שש תבוסות בכל הופעותיה באירופה, עם יחס שערים של 49:1). בעונה שעברה פרינסיפאט סיימה ראשונה את הפלייאוף נגד הירידה וניצלה, אבל העונה היא חטפה בינתיים שלל תבוסות כולל 8:0 ממיודעתנו סנטה קולומה ב-10 בנובמבר. פרינסיפאט עדיין ללא שער ליגה והנקודה היחידה שלה הגיעה מ-0:0 בחוץ מול אנקאמפ.

הליגה הפלסטינאית: איסלמי קלקיליה - 4 מ-33, 22:5 (12.1 אחוזי הצלחה)

כמובטח, יש גם בונוס והוא אומנם לא מגיע מאירופה, אבל כן מגיע מהליגה הכי קרובה אלינו. אם תרצו לעודד את בחורי איסלמי קלקיליה, שצברו רק ניצחון ותיקו ב-11 המחזורים הראשונים של הליגה הפלסטינאית, תצטרכו להגיע לאצטדיון בשכם, שם היא מארחת את משחקי הבית במסגרת הפרמיירליג של הגדה המערבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully