וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ספי ריבלין לא הצליח להיות רציני כשדיבר על מכבי"

ניר קלינגר ועולם הספורט אבלים על מותו של הבדרן ששיחק בראשל"צ והיה מכביסט שרוף. נמני: "האהדה שלו למכבי היתה חלק גדול מחייו"

עריכה: יאיר דניאל, מיכאל ברגמן, קריינות: לירון בארי

שבוע לאחר מותו של אריק איינשטיין, הגיעה היום (רביעי) בשורה קשה נוספת: האמן והבדרן ספי ריבלין הלך לעולמו בגיל 66 לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן. ריבלין נולד, גדל והתחנך בראשון לציון ושיחק בתיאטרון ובטלוויזיה משנות ה-70, כשבני הנוער זוכרים אותו בעיקר מהטלוויזיה החינוכית, שם גילם את פיסטוק ב"רגע עם דודלי" ו"הבית של פיסטוק" ומהתוכנית "הדוברמן החברמן".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עוד אבידה גדולה. ספי ריבלין מקבל חולצה מגולדהאר/מערכת וואלה!, צילום מסך

אבל ריבלין לא היה רק שחקן, הוא היה גם אוהד ספורט שרוף, וכמו אריק איינשטיין, גם הוא עסק בתחום בצעירותו, כששיחק בהפועל ראשון לציון. ריבלין היה ידוע כחובב כדורגל ואוהד של מכבי תל אביב. בשנות ה-90 אף היה חבר בפאנל תכנית סיכום המחזור בליגה הלאומית בכדורגל, "הדקה ה-91", בערוץ 2, ובנוסף הופיע לצד אבי מלר ומודי בר און בתכניות על כדורגל אנגלי בערוץ הספורט. בשנת 2002 השתתף בתכנית הסאטירית "אופסייד" בערוץ הספורט, שם ביצע חיקויים של דמויות בכירות מעולם הספורט. תחומי העניין שלו לא הסתכמו בכדורגל, כשבין היתר אהב ריבלין גם לצפות בפוטבול אמריקאי.

ממכבי תל אביב נמסר בתגובה: "מועדון הכדורגל מכבי תל אביב, ההנהלה, השחקנים והעובדים מרכינים ראש ומשתתפים בצער משפחת ריבלין על לכתו בטרם עת של יוסף 'ספי' ריבלין שנפטר לאחר מאבק במחלת הסרטן. ריבלין, מגדולי הקומיקאים והשחקנים שידעה מדינת ישראל, היה אוהד מכבי ת"א בכל רמ"ח אבריו והגיע למשחקי הקבוצה באיצטדיון בלומפילד בכל הזדמנות. בת הצחוק המפורסמת של ספי, עליה גדל כל ילד בישראל, יחסרו לכולנו והמועדון יפעל להנציח את זכרו".

באתר הרשמי של מכבי תל אביב בכדורגל נכתב: "האיש שנתן לנו לצחוק כל השנים גרם לנו הערב לבכות. ספי רבלין, בדרן ושחקן מהגדולים בתולדות המדינה, הלך הערב לעולמו. ספי, שהיה אוהד מושבע של מכבי תל אביב, כיבד אותנו בנוכחותו במשחק הפתיחה בעונה שעברה והעלה לכולנו חיוך גדול על השפתיים. בלעדיו העולם נראה פחות מצחיק".

מאמן מ.ס אשדוד, ניר קלינגר שמכיר היטב את ריבלין, אמר: "זהו יום מאוד עצוב בשבילי. הכרתי את ספי אישית, נפגשנו ושוחחנו בכמה הזדמנויות. מהמפגשים איתו למדתי שהאהדה שלו למכבי הייתה מלווה בהומור. הוא אף פעם לא יכל לשמור על רצינות כשהוא דיבר על כדורגל ועל מכבי. זה היה הקסם של ספי. יום עצוב, אני משתתף בצער המשפחה. יהי זכרו ברוך".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

"הייתה לי היכרות אישית עם ספי. לא הייתי חבר קרוב, אבל הכרנו ואני עצוב מאוד שהוא נפטר", אמר בוני גינצבורג. "ספי היה איש מקסים, איש חם שאהב מאוד כדורגל. הבנתי שבתקופה האחרונה הוא היה על ערש דווי, אבל הוא עוד אחד מאנשי ארץ ישראל היפה. התארחתי אצלו בתכניות ושוחחנו על כדורגל. ספי נהג לשלב הומור בשיחות על כדורגל, הוא היה איש בידור והוא לקח אותו כבידור. הייתה תקופה שיורם ארבל לקח אותו לתכנית סיכום המחזור (הדקה ה-91, א"י). ספי היה לוקח את הדברים בפרופורציות ומביא את הפן האחר לטלביזיה"

"כדורגל הוא תחום שצריך להתייחס אליו במקצועיות, אבל גם בהומור. הוא ידע לשלב את זה. הוא נתן פרספקטיבה אחרת, הכניס נופך של בידור לכדורגל, הוכיח שכדורגל זה נושא שצריך וחשוב שיהיה מקצועי, אבל גם מהנה. לספי הייתה תשוקה ולהט, הוא היה איש טוב. אני שולח את תנחומיי למשפחה. יום עצוב".

אבי נמני: "האמת שלא הייתי איתו בקשר בשלוש השנים האחרונות אבל בתקופה שהייתי במכבי תל אביב היינו בקשר די רציף. ספי היה אדם חביב מאוד ופשוט מקסים. האהדה שלו למכבי הייתה חלק משמעותי מאוד מחייו אבל מלבד זה ובלי קשר לקבוצה אותה הוא אהב, פשוט היה מדובר באישיות מדהימה. חבל וכואב לי נורא על לכתו, אבל הנחמה היחידה היא שאם הוא סבל כל כך הרבה, לפחות עכשיו הוא ינוח בשלום. בשבוע אחד הלכו לנו שני ענקים וזה דבר עצוב מאוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully