וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצות ליגת העל מבקשות יותר קולות במנהלת

25.11.2013 / 16:03

שוב חילוקי דעות בהתאחדות. באר שבע, אשדוד ומכבי תל אביב טענו: חלוקת הקולות תעניק יותר כוח לקבוצות הקטנות

מספר שבועות אחרי שהוסרו כל המכשולים בין משרד הספורט להתאחדות, נציגי קבוצות ליגת העל התכנסו היום במשרדי ההתאחדות במטרה לעיין ולאשר את הסכם השיווק. כזכור, מכבי תל אביב, מ.ס אשדוד והפועל באר שבע התנגדו לאורך כל הדרך לחתימת ההסכמים, כשבהתאחדות טענו כי הן עושות זאת על רקע חילוקי הדעות עם אבי לוזון. כרגע הקבוצות הללו עדיין מתנגדות. גם הפועל אשקלון מהלאומית לא חתמה על ההסכם.

חילוקי הדעות התגלעו על רקע מספר הקולות שתקבל כל קבוצה במנהלת שתקום בראשית ינואר. הקבוצות המנגדות מבקשות להיות בעלי השפעה משמעותית בתוכה בתמורה לאישור ההסכם, בעוד שלפי ההסכם גם לנציגי הליגה הלאומית יהיה קול מכריע. מלבד נציגי הקבוצות, בהם יעקב שחר, ג'ק אנגלידיס, משה דמאיו, אלונה ברקת, איזי שירצקי ואלי טביב, גם יו"ר המנהלת הזמנית ניר חפץ, שכבר אינו מקבל שכר, נוכח בישיבה.

אלונה ברקת הבעלים של הפועל באר שבע. ברני ארדוב
דורשת יותר קולות. אלונה ברקת/ברני ארדוב

במהלך הישיבה עלו הקולות מספר פעמים לטונים צורמים. הקבוצות המתנגדות הבהירו ללוזון כי: "במצב הנוכחי, בו יש שתי קולות בלבד לקבוצות ליגת העל, כל החלטה תתקבל לטובת הקבוצות הקטנות". כדי להבהיר למה הם מתכוונים, ראוי להסביר כיצד עובדת חלוקת הקולות החל מהשניה השניה. כל נציגה מליגת העל תקבל שני קולות במנהלת ובסך הכל 28 קולות. נציגות הלאומית יקבלו 16 קולות ולהתאחדות יהיו שני נציגים עם שני קולות בלבד.

בסך הכל, 48 קולות. "במידה והקבוצות הקטנות יצטרכו להכריע בסוגיה שמטיבה עימן, ברור שהן יצביעו נגד. כלומר, מספיק שארבע קבוצות מליגת העל חוברות לדעתן של קבוצות הלאומית, יש להן רוב. ולזה אלונה, ג'קי וג'ק מתנגדים", הסביר אחד מהנוכחים בישיבה. עוד מחלוקת בין הקבוצות הייתה בעניין ההסכמים. חלק מהן טענו כי את הסכם השיווק, הסכם הרפורמה ועניין המנהלת צריך להציג כמקשה אחת. "או שכל ההסכמים מקבלים תוקף, או שלא. אי אפשר לדון בכל הסכם בפני עצמו בעוד שנה. צריך לפתור הכל עכשיו", הסבירו. בנוסף, עלו פערים גם בנוגע לעניין זכויות השידור, שאותו חלק מהקבוצות דורשות לבטל למרות שבית המשפט נתן תוקף למכור אותן תוך 45 יום.

ג'קי בן זקן הסביר בסיום הפגישה: "מלכתחילה טענו שהראייה צריכה להיות כוללת ואנחנו רוצים לראות את כל ההסכמים - מול הטוטו, בעניין הרפורמה ובעניין הקמת המנהלת, לפני חתימה. פתאום נוצר עלינו לחץ מטורף לחתום. שמעתי לפני חודשיים ושלושה את אלה שרוצים היום שנחתום מהר על ההסכם, שהם לא בלחץ. פתאום המנגינה השתנתה. אנחנו לא נגד ההסכם, אלא בעדו".

אשר אלון הוסיף: "למכבי תל אביב יש אחריות גדולה כלפי כולנו כי הטוטו הבהיר שאם הם לא יחתמו על ההסכם, לא יהיה הסכם. היא מודעת לגודל האחריות על כתפיה. אני מאמין שבסופו של יום הם יחתמו. אני מבין את דרישת הטוטו. מכבי היא לא עוד קבוצה".

בעלי מ.ס אשדוד, ג'קי בן זקן. ניב אהרונסון
"נוצר עלינו לחץ מטורף לחתום". בן זקן/ניב אהרונסון

בהמשך היום התקיימה ישיבת מזכירות ההתאחדות לכדורגל. היו"ר אבי לוזון הציג בפני החברים את עיקרי הדוח שקיבל מהמאמן הלאומי אלי גוטמן. כמו כן הוחלט רשמית שמשחקי הבית של הנבחרת בקמפיין מוקדמות יורו 2016 לא יתקיימו באצטדיון רמת גן, אלא במגרשים שונים ברחבי הארץ. בחודשים הקרובים יגיעו נציגי אופ?א על מנת לבחון את המגרשים הרלוונטיים המתאימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully