וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטבול: החומר ממנו עשויים חלומות

25.11.2013 / 7:26

הבטיח, וקיים: פייטון ודנבר הובילו 0:24 במחצית, בריידי וניו אינגלנד ניצחו 31:34 בהארכה במשחק מדהים. סן דייגו ניצחה בארוהד, דאלאס עצרה את הג'איינטס, פלין חזר לפאקרס

ה-NFL הוא מכונה לייצור סיפורים אדירים ובכל מחזור, לא משנה מי משחק מול מי, תמיד יקרו דברים שאיש לא יכול היה לחזות. גם הערב (ראשון) המצב הזה לא היה שונה ובזמן שרבים המתינו לסאנדיי נייט בין בריידי למאנינג, זכינו למספר משחקים נהדרים ברחבי הליגה. קנזס סיטי, שהייתה מושלמת עד לא מזמן, הפסידה בפעם השנייה ברציפות, 41:38 פרוע בבית לסן דייגו. מאט לין חזר לשחק בגרין ביי והוביל אותה לקאמבק ותיקו 26:26 מול מינסוטה. קרוליינה קבעה שיא מועדון עם ניצחון שביעי רצוף, 16:20 במיאמי, בזכות טאצ'דאון שהושג 46 שניות לסיום. טמפה ביי הדהימה עם 21:24 בדטרויט. סנט לואיס ממשיכה בכושר המצוין והיא פירקה את שיקגו עם 21:42 מרשים. ג'קסונוויל הפתיעה עם ניצחון שני העונה, 6:13 בחוץ על יוסטון הנוראית. האלופה בולטימור עדיין בחיים אחרי 3:19 על ניו יורק ג'טס ואד ריד, ששוב בא לבקר. פיטסבורג עם ניצחון שלישי רצוף, 11:27 בקליבלנד.

בסדרה השנייה רמסה אריזונה את אינדיאנפוליס 11:40 וטנסי ניצחה בשניות הסיום באוקלנד 19:23. דאלאס שמה קץ לרצף הניצחונות של ניו יורק ג'איינטס עם 21:24 במדולנדס.

ועדיין, עם כל הכבוד לכולם, הסאנדיי נייט סיפק לנו עוד קלאסיקה עצומה בין טום בריידי לפייטון מאנינג, שהוביל יחד עם דנבר 0:24 בהפסקה בפוקסבורו, אבל ראה איך ניו אינגלנד חוזרת ל-31:34 בהארכה.

טום בריידי ניו אינגלנד פטריוטס. Steven Senne, AP
וואו! בריידי ניצח משחק בלתי נשכח/AP, Steven Senne

קנזס סיטי (2:9) - סן דייגו (6:5) 41:38

משחק נהדר בארוהד ובסיומו, הצ'יפס, שעד לפני שבוע החזיקו במאזן מושלם, חוטפים כבר הפסד שני רצוף ושוב, לא מסוגלים לעמוד מול קוורטרבק מצוין כמו פיליפ ריוורס, שנתן קונצרט האקשן החל במהרה, כאשר טאצ'דאונים של דוני אייברי (תפיסה ל-32 יארד) ושל ג'מאל צ'ארלס קבעו 3:14. הצ'ארג'רס הפכו עם טאצ'דאונים של דני וודהד וריאן מת'יוס והפינג פונג נמשך, כאשר עד לסיום הרבע השלישי צ'ארלס משיג טאצ'דאון נוסף, וודהד עולה לשניים בעצמו ואנתוני פסאנו קובע 24:28 למארחת עם תפיסה מאלכס סמית'. זה לא נגמר. ברבע הרביעי כל קבוצה השיגה שער שדה ואז ריוורס תפר את ההגנה האדומה, שאיבדה במחצית הראשונה את טמבה האלי וג'סטין יוסטון. מסירה לטאצ'דאון של 60 יארד של לדאריוס גרין קבעה מהפך נוסף. דוויין בואו החזיר את היתרון לצ'יפס עם טאצ'דאון, 1:28 לסיום. אבל 53 שניות בלבד הספיקו לריוורס למצוא באנדזון את סיי אג'ירוטוטו (או משהו כזה) ולנצח. 293 יארד ושלושער לקוורטרבק של סן דייגו, שמסר 124 יארד לקינן אלן. 294 יארד לאלכס סמית', 91 באוויר לאייברי, 115 על הקרקע לצ'ארלס.

גרין ביי (5:1:5) - מינסוטה (8:1:2) 26:26 (בהארכה)

עם חוקי ההארכה החדשים, שקובעים ששער שדה בדרייב הראשון לא מנצח את המשחק, היה ברור שזה יקרה בשלב מסוים ואכן, 15 דקות הבונוס בלמבו פילד הסתיימו בשוויון אחרי שכל קבוצה השיגה שער שדה ולא יותר מזה. אבל הסיפור הגדול של המשחק הוא מאט פלין. הקוורטרבק, שסיפק משחק היסטורי ואז עזב את הפאקרס, רק כדי לא למצוא את מקומו בליגה, חזר לאחרונה ללמבו פילד בשל פציעתו של ארון רוג'רס. סקוט טולזיין פתח גם הפעם, אבל אחרי 98 יארד ובפיגור גדול הוא הוחלף ופלין, שהוכיח שוב שאין כמו בבית, החזיר את גרין ביי לחיים, הציל אותה מהפסד מול היריבה השנואה והשאיר את העונה שלה במצב סביר, בטח בזמן שדטרויט ושיקגו הפסידו. טולזיין דווקא פתח טוב ועם סיבסוב מה-NBA רץ לאנדזון, אבל מינסוטה ענתה עם 23 נקודות, כאשר אדריאן פיטרסון ורט אליסון משיגים טאצ'דאונים. הקאמבק החל עם טאצ'דאון של אדי לייסי ונמשך עם מסירה של פלין לג'ארט בויקין ושער משווה של מייסון קרוסבי, ש-50 שניות לבאזר קבע הארכה. פלין סגר 218 יארד, לייסי רץ ל-110. 233 וטאצ'דאון לפונדר. 146, טאצ'דאון ופאמבל לפיטרסון.

מאט פלין גרין ביי פאקרס. AP
נחשו מי חזר? פלין בפעולה/AP

סנט לואיס (6:5) - שיקגו (5:6) 21:42

לפני שבוע החופש, הראמס הגיעו לאינדיאנפוליס והתפוצצו עם ניצחון ענק. כעת, הם שוב חגגו בהתקפה ועל הדרך, סיבכו את שיקגו והפכו את ה-NFC צפון לצפוף מתמיד. טייבון אוסטין, שמצוי בכושר מטורף, נעזר בתרגיל התקפי ורץ ל-65 יארד וטאצ'דאון אחרי קצת יותר מדקה. הגנת סנט לואיס מיד חטפה וזאק סטייסי חדר לאנדזון כדי לקבוע 0:14 תוך שתי דקות ו-20 שניות של משחק. עד להפסקה, שיקגו עוד נשארה בתמונה עם טאצ'דאונים של מרטלוס בנט וברנדון מארשל, כאשר ביניהם, ג'רד קוק תופס כדור באנדזון ושומר על היתרון סביר. ברבע האחרון הברס חלמו על קאמבק, אחרי שמייקל בוש חדר לאנדזון וצימק למינוס שש בלבד, אבל בנג'מין קנינגהאם תפס טאצ'דאון ומיד לאחר מכן רוברט קווין השיג פאמבל, השתלט על הכדור ונשא אותו לאנדזון כדי לסגור את הסיפור. 167 יארד עם טאצ'דאון לקלן קלמנס. 80 באוויר לקוק, 109 על הקרקע לקאנינגהאם ועוד 87 לסטייסי. 352 יארד לג'וש מקאון (36 מ-47), צמד, איבוד ופאמבל. מארשל תפס ל-117 יארד, מאט פורטה רץ ל-77 יארד ופימבל.

מיאמי (6:5) - קרוליינה (3:8) 20:16

השנה, לפנת'רס יש אופי וגם אם דברים לא עובדים לאורך דקות ארוכות, הקבוצה משארלוט יודעת לנצח משחקים וזה היה הניצחון השביעי הרצוף שלהם, שיא מועדון. כמו מול הפטריוטס, כמו כאן. הדולפינס כבר התחילו לחלום על פייט ב-AFC מזרח, אבל הנאיביות פגעה בהם. מיאמי נהנתה מטאצ'דאון של 53 יארד מצד מייק וואלאס המצוין ואחריו הגיעו שלושה שערי שדה שקבעו 3:16. אבל עם דקה למחצית החל הקאמבק, כאשר האורחים הספיקו להשיג שער שדה. במחצית השנייה ההגנה האדירה של קרוליינה עשתה את העבודה, קאם ניוטון רץ לחמישה יארד וטאצ'דאון ו-46 שניות לסיום, הוא מצא את גרג אולסן לטאצ'דאון המנצח. 174 יארד ב-50 אחוז בלבד עם טאצ'דאון ואיבוד לניוטון, שהוסיף טאצ'דאון ו-51 יארד על הקרקע. 310 יארד עם טאצ'דאון ואיבוד לריאן טניהיל, שמסר 127 יארד לוואלאס.

טייבון אוסטין סנט לואיס ראמס. AP
בלתי ניתן לעצירה לאחרונה. אוסטין/AP

דטרויט (5:6) - טמפה ביי (3:8) 24:21

בכל עונה יש לליונס משחק אחד שהם מפסידים סתם. אחרי שבשבוע שעבר זה קרה להם בפיטסבורג, השבוע זה קרה להם פעם נוספת והפעם, זה היה מביך במיוחד. הבאקנירס, שפתחו עם שמונה הפסדים רצופים, כבר עם שלושה ניצחונות מאז אחרי משחק פרוע בעיר המכוניות. נייט בורלסון, שהחלים מהיד השבורה מ"פרשת הפיצה" וג'וזף פוריה, עם טאצ'דאון יפה, סידרו לדטרויט פעמיים יתרון ברבע השני, אבל טיקואן אנדרווד ולאונרד ג'ונסון, בפיק סיקס, ענו והאורחים הובילו 14:17 במחצית. הנדנדה נמשכה עם טאצ'דאון של ברנדון פטיגרו, אבל אנדרווד שוב ענה, אחרי שמייק גלנון שלח לעברו פצצה של 85 יארד בתחילת הרבע הרביעי. הבועט של טמפה ביי, ריאן לינדל, החמיץ שתי בעיטות שדה ולא הצליח להגדיל את היתרון, אבל בניסיון האחרון של הליונס, בו הם היו יכולים להשוות את התוצאה, נחטף מהידיים של קלווין ג'ונסון על קו חמישה היארדים וזה נגמר. 247 יארד וצמד טאצ'דאונים לגלנון, שנראה נהדר מאז נכנס לתפקיד. 108 יארד לאנדרווד. 297 יארד, שלושה טאצ'דאונים וארבעה איבודים למת'יו סטאפורד, 115 יארד למגהטרון, 83 על הקרקע לרג'י בוש.

יוסטון (9:2) - ג'קסונוויל (9:2) 13:6

העונה המחפירה של יוסטון נמשכת והרצף הגרוע בתולדות הקבוצה הגיע כעת לתשעה הפסדים. הג'אגוארס עם ניצחון שני בשלושה משחקים. הפעם מאט שאוב לא החליף את קייס קינום, אבל הילד הציג יכולת מזעזעת בעצמו עם 169 יארד בלבד ואיבוד, כשיוסטון לא מסוגלת לשים טאצ'דאון ואנדרה ג'ונסון נעצר על 36 יארדים. צ'אד הני סיים עם 239 יארד ונעזר ב-84 בריצה ו-60 באוויר של מוריס ג'ונס דרו, שגם השיג את הטאצ'דאון היחיד במשחק, ארבע דקות מהפתיחה.

מייק גלנון טמפה ביי באקנירס. AP
הפתעה בעיר המכוניות. גלנון/AP

בולטימור (6:5) - ניו יורק ג'טס (6:5) 3:19

האלופה ניצחה במשחק אותו הייתה חייבת לנצח, בעוד הרצף המוזר של הג'טס, שכלל ניצחון והפסד לסירוגין, הסתיים והסילונים, עם הפסד שני רצוף, נפלו למאזן שלילי לראשונה העונה והתרחקו מהפלייאוף. אד ריד חזר פעם נוספת לבולטימור, הפעם במדים הירוקים של ניו יורק, אבל הפסיד לארבעה שערי שדה של ג'סטין טאקר ועוד כדור ל-66 יארד, בו ג'קובי ג'ונס שרף את ריד לקראת סיום הרבע השלישי ונכנס לאנדזון. 273 יארד, טאצ'דאון ואיבוד לג'ו פלאקו, שמצא את ג'ונס ל-103 יארד ואת טוריי סמית' לעוד 74. 127 יארד בלבד בתשע מסירות מדויקות לג'ינו סמית', שהוסיף צמד איבודים ופאמבל.

קליבלנד (7:4) - פיטסבורג (6:5) 27:11

הסטילרס ממשיכים לרוץ קדימה ועם ניצחון שלישי ברציפות, הפלייאוף שוב נראה כמו הישג אפשרי. זה לא יהיה פשוט, אבל אם ההגנה של הקבוצה מעיר הפלדה באמת חוזרת לעצמה ואיתה גם ביג בן רות'ליסברגר, הרי שהמצב של פיטסבורג עשוי להשתפר. האורחים נהנו מטאצ'דאונים שתפסו אנטוניו בראון (ל-41 יארד) ועמנואל סנדרס ומפיק סיקס של וויליאם גיי וההגנה הרשתה לבראונס טאצ'דאון בודד, של ג'וש גורדון, 3:17 לסיום. ביג בן סיים עם 217 יארד, צמד וללא איבודים. 92 יארד לבראון. בקליבלנד, משחק מפלצתי של גורדון, עם 237 יארד באוויר, לא הספיק. ג'ייסון קמפבל מסר ל-124 יארד, נפצע והוחלף על ידי ברנדון ווידן, שמסר בעצמו ל-209 יארד, טאצ'דאון ואיבוד. ניצחון 31 מ-36 מפגשים לפיטסבורג מול קליבלנד.

טרוי פולאמלו פיטסבורג סטילרס מול פוזי ווייטאקר קליבלנד בראונס. AP
ההגנה של פיטסבורג מתעוררת. טרוי פולאמלו עוצר את פוזי ווייטאקר/AP

אריזונה (4:7) - אינדיאנפוליס (4:7) 11:40

מה תגידו על הקרדינלס? משבוע לשבוע מראות הציפורים האדומות שאולי כדאי לכוון את הרדאר אליהן , כי לפחות כרגע לא נראה שהן מתכוונות לעצור. קרסון פאלמר מסר לשני טאצ'דאונים ללארי פיצג'רלד האמין תמיד והגנת אריזונה עצרה לחלוטין את אנדרו לאק במחצית הראשונה, כשבאחת הפעמים מסירה שלו נחטפה על ידי קרלוס דנסבי הוותיק היישר לאנדזון. ביתרון 3:27 הפכו העופות את המחצית השנייה לגארבג' טיים, בדרך לניצחון רביעי ברציפות ולבאזז שמתחיל להתגבר סביבם. 314 יארד וצמד טאצ'ים לפאלמר, 102 יארד באוויר למייקל פלויד. לאק סיים עם 163 יארד, טאצ'דאון ואיבוד.

אוקלנד (7:4) - טנסי (6:5) 23:19

עם ההפסד של הקולטס והניצחון של הטייטאנס נכנס, אולי, קצת מתח ל-AFC דרום החלש. עם 6:10 דקות על השעון הנדס ריאן פיצפטריק דרייב מופתי, שגם אכל דקות וגם קירב את טנסי לאנדזון. 15 שניות לסיום הוא מצא את קנדל רייט באנדזון, טנסי הפכה את הפיגור ליתרון ולאוקלנד לא נותר מה לעשות. פיצפטריק סיים משחק טוב עם 320 יארד ושני טאצ'ים, לרייט ולג'סטין האנטר. שניהם עברו את ה-100 יארד. 260 יארד, טאצ'דאון ואיבוד למאט מגלוין באוקלנד.

ניו יורק ג'איינטס (7:4) - דאלאס (5:6) 24:21

הג'איינטס רצו להמשיך את המסע הקסום שהוביל אותם בחזרה לתמונה ב-NFC מזרח, אבל טוני רומו והקאובויס לא ממש נתנו להם, ועם הניצחון הזה במדולנדס הורידו את העונה של הענקים לטמיון. רומו היה אחראי לדרייב המנצח, שהציב את דן ביילי עם צ'יפ שוט מ-34 יארד כשעל השעון לא נותר זמן. לפני כן הוא הספיק לאבד יתרון 6:21, שהג'איינטס מחקו באמצעות שני טאצ'דאונים והמרה. כעת, כל המאבק בבית יתקיים בין הבוקרים לבין פילדלפיה. רומו סיים עם 250 יארד, שני טאצ'ים ואיבוד, כששתי המסירות לאנדזון מגיעות לג'ייסון וויטן. 174 יארד וצמד לאיליי מאנינג.

דן ביילי דאלאס קאובויס. Bill Kostroun, AP
ביילי והקאובויס עצרו את הג'איינטס/AP, Bill Kostroun

ניו אינגלנד (3:8) - דנבר (2:9) 31:34 (בהארכה)

משריקת הסיום, היישר לספריית הקלאסיקות של ה-NFL. לפני המשחק לכולם היה ברור שמדובר בבריידי - מאנינג מספר 14, אבל על כר הדשא, בטמפרטורה קפואה במיוחד, התפתח משחק משונה ביותר. שלושת הדרייבים הראשונים של ניו אינגלנד, תוך שבע וחצי דקות מהפתיחה, הסתיימו בפאמבלים. תחילה היה זה סטיבן רידלי ו-וון מילר החזיר 60 יארד לאנדזון. מיד אחריו, בריידי פימבל, מה שהפך לטאצ'דאון מהיר של נושון מורנו ואחרון היה לגארט בלאונט, כאשר שער שדה של מאט פרייטר קובע 0:17 מוחץ לאורחים ברבע הראשון. בהמשך הדברים התאזנו מעט, אבל עוד לפני ההפסקה פייטון השלים דאון שלישי ו-20, מה שהפך כמה מהלכים לאחר מכן לטאצ'דאון נוסף, הפעם של ג'ייקוב טאמי ו-0:24 בהפסקה, כשמאנינג משאיר את רוב העבודה למורנו ומוסר ל-51 יארד בלבד. הפיגור הגדול ביותר של ביל בליצ'יק כמאמן במחצית.

גיים אובר? ממש לא. לכל שבת יש מוצאי שבת ולכל מחצית בקלאסיקו הזה יש מחצית שנייה. הפטריוטס עלו בטירוף מחדרי ההלבשה. דרייב פתיחה מושלם הסתיים בטאצ'דאון של ג'וליאן אדלמן. המומנטום החליף צדדים ופאמבל של מונטה בול הפך במהרה לטאצ'דאון בגיחה קצרה של ברנדון בולדן. עוד עצירה של הגנת ניו אינגלנד ובריידי, עם מסירה ל-43 יארד לאדלמן, סידר טאצ'דאון לרוב גרונקובסקי. הטאצ'דאון ה-350 בקריירה של בריידי, החמישי בתולדות הליגה שמגיע למספר הזה.

ויש עוד. במהלך השני של הרבע האחרון פייטון מסר היישר לידיו של לוגאן ריאן. בריידי לא חיכה הרבה ודקה לאחר מכן מצא את אדלמן ל-14 יארד כדי להשלים מהפך אדיר, 24:28. הפטריוטס שוב הגיעו לרד-זון, אבל הפעם הסתפקו בשער שדה ופייטון יצא קדימה. הוא נחטף על ידי אקיב טליב, אבל עבירה ביטלה את המהלך. הדרייב נמשך ופייטון, שסופסוף הגיע למשחק, סיפק כמה מהלכים גדולים בסיומם הוא מצא את דמאריוס תומאס באנדזון וקבע 31:31, 3:06 לסוף. אף קבוצה לא הצליחה להכריע בזמן החוקי והמשחק הלך להארכה. שם, לכל קבוצה היו שתי הזדמנויות והיא לא עשתה איתם כלום. בסופו של דבר, פאנט של הפטריוטס פגע בטוני קרטר, ניו אינגלנד השתלטה על הכדור וסטיבן גוסטקובסקי השחיל את הפיגסקין מ-31 יארד כדי לנצח את המשחק המדהים הזה.

מספרים: בריידי היה נהדר עם 344 יארד ושלושה טאצ'דאונים. הוא מצא את אדלמן ל-110 יארד ואת גרונקובסקי ל-90 נוספים. פייטון הסתפק ב-150 יארד, צמד ואיבוד. ווס וולקר, בחזרה שלו לפוקסבורו, תפס רק ארבעה כדורים ל-31 יארד. מורנו, עם משחק עצום של 224 יארד ב-37 נשיאות, לא הספיק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully