וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוועד האולימפי ללבנת: "את מפרה את סמכות האיגודים"

24.11.2013 / 13:58

היו"ר יגאל כרמי טוען כי רצון משרד הספורט לבדוק ניגודי עניינים באיגודים מהווה פגיעה בעצמאותם. המשרד בתגובה: "האיגודים מחויבים לפעול לפי חוקי המדינה"

הוועד האולימפי בישראל שלח היום (ראשון) מכתב לשרת הספורט לימור לבנת, ובו הוא קובל על פעולות המשרד תחת ראשותה ועל כך שהן מציגות את הספורט הישראלי כנגוע בניגוד עניינים. הביקורת מצד הוועד האולימפי באה על רקע חתימת הסכם השיווק בין ההתאחדות לכדורגל למועצת ההימורים, ולדברי היו"ר יגאל כרמי קיבל פניות מהאיגודים השונים בספורט האולימפי שטענו כי אין בכוונת משרד הספורט להסתפק באיגוד הכדורגל וכי המשרד פנה אליהם כדי לוודא שאין ראשיהם מצויים בניגוד עניינים כלשהו באשר לתפקידם כיושבי ראש איגודי ספורט.

"הספורט האולימפי הציג בשנים האחרונות הישגים לא מבוטלים כמו זכיות באליפויות עולם ואירופה. יחד עם זאת, אנו האחרונים לטעון שהספורט הישראלי מתנהל ללא רבב אך אין הוא שונה, לטוב ולרע, מגופים אחרים בישראל", כתב כרמי והעביר ביקורת על המשרד, "לחזור ולהדגיש, מעל כל במה ציבורית, שהעוסקים בספורט האולימפי בישראל מנהלים את ענייניהם ללא שקיפות ציבורית ובניגוד עניינים, ועוד לעשות כן על ידי המשרד האחראי לנושא בממשלת ישראל, לא משרת את המטרה של קידום וחיזוק הספורט בישראל. את הספורט בארץ משרתים מספר רב של ראשי איגודים והתאחדויות. כל אחד מהם/מהן הגיע לעיסוק זה מרקע ומנסיבות שונות. כולם כאחד נבחרו על ידי הפעילים בענף לעמוד בראש איגודם. אין זה נכון לדעתנו לחזור ולהצביע עליהם כפועלים בניגוד עניינים וללא שקיפות. המציאות למיטב ידיעתנו שונה בתכלית ואם קיים מקרה כזה או אחר הרי הוא ניתן לתיקון ללא יצירת אווירה ציבורית זו על ידי משרד הספורט".

שרת הספורט לימור לבנת. קובי אליהו
"זאת חציית הקו של שמירת עצמאות איגודי והתאחדויות הספורט". השרה לבנת/קובי אליהו

"לזאת יש להוסיף את פעילות החקיקה המוגברת והמואצת המתנהלת בימים אלו בכנסת", הוסיף כרמי. "ספרתי שמונה הצעות חוק חדשות, פרטיות וממשלתיות העוסקות באופן ישיר בספורט הישראלי שאושרו לאחרונה בכנסת או נמצאות בתהליכי חקיקה שונים. מגמה זו של חקיקה מוגברת רק מחזקת את החשש שמשרד הספורט מנסה להעמיק את אחיזתו בעשיית הספורט האולימפי, דבר הנתון בידיהם האמונות של התאחדויות, איגודי ואגודות הספורט וזאת תוך חציית הקו של שמירת עצמאות איגודי והתאחדויות הספורט".

ממשרד הספורט נמסר בתגובה: "משרד הספורט אינו מתערב בהתנהלות האיגודים וההתאחדויות בכל ההיבטים הנוגעים לספורט ולספורטאים, ובוודאי שאין כל התערבות אסורה מצדו, אלא אם מישהו מאוד ירצה לשכנע בכך. משרד הספורט עומד על כך שהכסף הציבורי של אזרחי מדינת ישראל ינוהל על פי כללי מנהל תקין וינותב לטובת הספורט והספורטאים ולא לצרכי עסקנות. בבדיקה שנערכה לאחרונה בנוגע להתנהלות הספורט ברחבי העולם, התברר שגם לארגוני הספורט הבינלאומיים ברור שלצד הרצון לשמור על עצמאותם של האיגודים והתאחדויות, הם מחויבים לפעול על פי המסגרות החוקיות של המדינות בהן הם פועלים, בייחוד בעשותם שימוש בכספי ציבור. מיותר לציין כי משרד הספורט אינו עומד מאחורי ואינו אחראי לכל הצעת חוק פרטית בתחום הספורט שמוגשת בכנסת. לכן, הניסיון לייחס באמצעות הצעות אלה כוונות 'להעמקת אחיזתו בעשיית הספורט האולימפי' הוא לא רק מופרך אלא גם מגוחך מיסודו. בכל אופן למען חיזוק הספורט וקידום הספורטאים בישראל מתכוונת השרה לבנת להמשיך לפעול בנחישות לטוהר מידות ושקיפות בספורט ולהיאבק בתופעות שליליות של ניגוד עניינים, ריבוי כובעים, אלימות וגזענות. שרת הספורט הייתה מצפה שגם יו"ר הוועד האולימפי יתגייס לצדה בפעילותה החשובה והראויה במקום 'להביט בה בדאגה'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully