וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאיר איינשטיין ישדר את הפועל באר שבע-רמת השרון

בעקבות הפסקת עבודתו של יורם ארבל, יעביר השדר הוותיק את המשחק המרכזי ביום שני בערוץ 1. יוזמה ברשות: העברת ערבי ספורט לראשון כדי להימנע מאיבוד משחקים מרכזיים

השדר הוותיק מאיר איינשטיין חוזר זמנית לערוץ 1, כשיעביר מחר (שני, 21:00) את המשחק בין הפועל באר שבע להפועל ניר רמת השרון יחד עם הפרשן דני נוימן. זאת, בעקבות הדחתו של יורם ארבל משידורי הערוץ. איינשטיין ישדר גם את המפגש בין הפועל תל אביב למכבי חיפה הערב (20:10) בספורט1 ו-HD, הערוץ שבו הוא משדר באופן קבוע משחקים מליגת העל.

מאיר איינשטיין. קובי אליהו
שני משחקים ביומיים. איינשטיין/קובי אליהו

הממונה על השכר דרש, יורם ארבל לא ישדר בערוץ 1

מלחמת גרסאות בין רשות השידור למשרד האוצר

כזכור, בשבוע שעבר דרש הממונה על השכר במשרד האוצר את הפסקת עבודתו של ארבל בערוץ 1 מאחר שחוזהו לא אושר, לטענתו. ברשות השידור טוענים כי הממונה עצמו אישר את החוזה, אולם במשרד האוצר הגיבו לטענה בכך ש"לא היה ולא נברא".

מכיוון שלאיינשטיין, 62, אין חוזה העסקה כשכיר בערוץ 1, אין מניעה להעסיקו ברשות השידור. על פי גורמים ברשות, הגעתו כשדר המשחק המרכזי נועדה לסתום חור עד שתיפתר סוגיית ארבל, כשאם לא יוכל האחרון לשוב לשדר, הסברה היא כי איינשטיין יעביר את המשחקים עד תום עונת 2013/14.

בתוך כך, לוואלה! ברנז'ה נודע כי יו"ר רשות השידור אמיר גילת ביקש ממנכ"ל הרשות יוני בן מנחם להצריח חלק מימי הספורט של ערוץ 1 משני לראשון. זאת, על מנת להימנע מהמקרה שנוצר השבוע ובו מועבר משחקן של הפועל תל אביב ומכבי חיפה בספורט1 וערוץ 1 משדר את הפועל באר שבע-רמת השרון. מכבי חיפה משחקת הערב ולא במשחק המרכזי, מאחר שעליה לטוס ביום שלישי להולנד למפגש מול אלקמאר במסגרץ הליגה האירופית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הבין שהערוץ מפסיד. אמיר גילת/מערכת וואלה!, צילום מסך

"בעקבות פניות שקיבלתי ולאחר בחינה של לוח השידורים בשבועיים הקרובים", כתב גילת לבן מנחם, "הבנתי כי המשחק המרכזי והאטרקטיבי בכדורגל עובר לימי ראשון (בגלל בעיות טכניות של מועדי משחקים של קבוצות ישראלית באירופה). למשל, משחקה של מכבי חיפה נגד הפועל תל אביב יתקיים ביום ראשון והערוץ הראשון המשדר בימי שני יצטרך להסתפק במשחק הרבה פחות אטרקטיבי - הפועל באר שבע נגד רמת השרון. כך יקרה גם בשבוע שלאחר מכן: במקום המשחק בין בית"ר ירושלים למכבי ת"א המשוחק ביום ראשון ניאלץ להסתפק אנחנו במשחק אטרקטיבי פחות שישוחק ביום שני.

"ועדת התוכן התירה בהחלטתה לעשות מספר קצוב של הצרחות כאשר לוח המשחקים ידרוש זאת. דומני שזו השעה לכך. עד כה הניב לנו המשחק המרכזי רייטינג דו ספרתי בממוצע. אני סבור שהחלטה מושכלת, עם חשיבה קדימה, עשויה לעזור במקרה זה. גם טובת הציבור לפנינו: המשחקים האטרקטיביים ישודרו בערוץ פתוח ולא בערוצי הספורט בתשלום.

"אבקשך לבדוק מבחינה מקצועית אם העברת המשחק מקובלת ואפשרית (ומה קורה במקרה כזה עם משחקי הכדורסל. האם ניתן להעבירם גם לימי ראשון כדי שמתכונת "יום ספורט" תישמר?). אנא עדכנני על תוצאות בדיקתך".

את הפנייה העביר נציב קבילות הציבור ברשות דדי מרקוביץ'. עם זאת, עדיין לא ברור אם המהלך ייצא לפועל. ברשות השידור הגיבו: "מנכ"ל רשות השידור השיב ליו"ר על מכתבו. המנכ"ל מעדיף לנהל את ענייני הרשות ביום יום ולא באתרי האינטרנט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully