וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בייסבול: מה זה חופש בכלל?

צבי פולרד

22.11.2013 / 18:30

ג'קובי אלסבורי, רובינסון קאנו ועוד שלל כוכבים. כולם שחקנים חופשיים, כולם מחפשים את המקום הנכון עבורם (וגם לא מעט כסף). צבי פולרד עושה סדר בשוק

הפגרה בליגת הבייסבול היא משחק אסטרטגי. אף GM לא רוצה לעשות את המהלך הגדול הראשון, זה שיעצב את השוק, זה שיוציא אותו פראייר (למשל מקרה רובן אמארו ופילדלפיה). אלא שברגע בו הסכר נפרץ וקבוצות מתחילות להתחמש, אף GM גם לא רוצה להיות זה שנשאר מאחור ונתקע עם שחקן כמו קייל לוהש בזמן שאימוני האביב כבר בפתח.

הטרייד הענק בין טקסס לדטרויט, במסגרתו החליפו פרינס פילדר ואיאן קינסלר קבוצות, מהווה את פריצת הסכר של האוף סיזן הנוכחי והשחקנים החופשיים הכי גדולים בשוק עומדים למצוא בתים חדשים בקרוב. רגע לפני שזה קורה, ננסה לבדוק מהם השידוכים הכי מתאימים בין הפרי אייג'נטס המרכזיים לבין קבוצות הליגה. כמובן שכאשר מדברים על התאמה בין שחקן לקבוצה צריך לקחת בחשבון שלל פרמטרים: דרישות השכר, תקציב הקבוצה, העמדה על המגרש, שחקנים צעירים שצפויים לעלות מחוות הפיתוח, האם החתמת השחקן מלווה בויתור על בחירת דראפט? האם הקבוצה יכולה להיאבק על האליפות בקרוב וכדאי לה להשקיע כרגע וכו'. חשוב להדגיש, אין כאן ניסיון לנחש איפה כל שחקן יחתום, אלא ניסיון להבין איפה הכי הגיוני שהוא יחתום.

פרינס פילדר דטרויט טייגרס. Jason Miller, GettyImages
הטרייד שהניע את השוק. פרינס פילדר עבר לטקסס/GettyImages, Jason Miller

רובינסון קאנו, בסיס שני, בן 31:

לצערו של קאנו, הוא הפך לשחקן חופשי בדיוק בתקופה בה קבוצות החלו להבין שחוזים מנופחים של עשר שנים ו-25 מיליון לעונה הם לא עסק כדאי. לפני שנתיים עד שמונה קבוצות היו נלחמות על שירותיו של הפרי אייג'נט הטוב בחבורה, אבל כעת נראה שהמהלך הכי הגיוני עבורו יהיה להישאר במדי הפסים. היאנקיז מושקעים עמוק מדי בשחקנים מזדקנים ולא ינסו לבנות מחדש קבוצה צעירה, יש להם כסף לבזבז ואין להם מספיק צעירים טובים בחווה בשביל להביא מחליף לקאנו דרך טרייד. הכתובת על הקיר והשאלה שנותרה היא מי ימצמץ ראשון, הסוכן ג'יי זי ודרישת 300 מיליון הדולר שלו או בריאן קשמן, שכנראה יהיה מוכן לתת 200 מיליון לשמונה שנים. היאנקיז תמיד הפגינו נאמנות מיוחדת לכוכבים שהם גידלו וקשה לראות "מותג" כמו קאנו משחק במקום אחר.

אופציות נוספות: לדודג'רס יש זרימת מזומנים בלתי נגמרת וחור בבסיס השני. ממש לידם, האיינג'לס עשו את הטעות הגדולה של האוף סיזן שנתיים ברציפות ותמיד יכולים להפתיע עם עוד חוזה עצום.

רובינסון קאנו שחקן ניו יורק יאנקיז. Mike Stobe, GettyImages
מומלץ לא להחליף מדים. קאנו/GettyImages, Mike Stobe

ג'קובי אלסבורי, סנטר פילדר, בן 30:

בתור קליינט של סקוט בוראס, אלסבורי אינו אחד מאבני הדומינו שיפלו בקרוב ויותר סביר שהוא יחתום רק לקראת השנה החדשה. מדובר בליד-אוף קלאסי, שחקן עם הגנה נהדרת, שב-2011 אפילו הראה יכולות עם המחבט. לג'קובי יש שתי טבעות והוא מחפש צ'ק גדול, שיכלול תשע ספרות. טקסס משחקת כבר כמה שנים בלי סנטר פילדר אמיתי, בין אם זה היה ג'וש המילטון המוגבל הגנתית או שילוב של קרייג ג'נטרי ולאוניס מרטין, שילוב שלא בדיוק צועק "אליפות". כמו כן, למרות שאלביס אנדרוס מהיר, יכולות העלייה שלו לבסיס לא מתאימות לראש הליינאפ. האאוטפילד הקטן בארלינגטון תמיד החמיא לחובטים שמאליים ושילוב של אלסבורי וג'וריקסון פרופאר בראש הליינאפ יכול להחזיר את טקסס לוורלד סירייס.

אופציות נוספות: אם מישהו לא שם לב, הטייגרס פינו המון שכר בטרייד על פילדר. לסיאטל יש אאוטפילד עצום, שימקסם את היכולות ההגנתיות של אלסבורי. המארינרס גם לא יצטרכו לוותר על בחירת דרפאט בסיבוב הראשון והם מנסים כבר כמה שנים למשוך פרי אייג'נט גדול ולחזור לצמרת הליגה.

ג'ייקובי אלסבורי שחקן בוסטון רד סוקס. David J. Phillip, AP
אחרי האליפות, טקסס מחכה לו? אלסבורי/AP, David J. Phillip

בריאן מקאן, תופס, בן 29:

כרגע מקאן הוא תופס הגנתי סביר, אבל בעוד שנתיים-שלוש ייתכן והוא יהיה חייב לעבור לבסיס הראשון או לעמדת ה-DH וגם שם היכולות ההתקפיות אמורות לעזור לו להסתגל. כשלוקחים את כל זה בחשבון, אין מקום שיותר מתאים לו מאשר בוסטון. לאלופה הטרייה יש חור בעמדה הזו וג'רוד סלטלמאקיה שחקן חופשי. בנוסף, לרד סוקס יש פרוספקט נהדר בשם בלייק סויהארט, שצפוי להגיע למייג'ורס בשנתיים הקרובות, בדיוק בזמן כדי שמקאן יוכל לחנוך אותו ולעבור עמדה. ורק בשביל להפוך את זה למושלם, בעוד שנתיים-שלוש דיוויד אורטיז יהיה בן 40 וברגע שיפרוש, מקאן יוכל לתפוס את מקומו כ-DH. המכשול היחיד העומד בפני הסצנה המאורגנת הזו יופיע אם מקאן יבקש חוזה לחמש שנים ולא לארבע. ההנהלה החדשה של בוסטון הראתה שהיא לא מוכנה להפריז בכמות השנים אותן היא נותנת לפרי אייג'נטס, בטח שלא לתופס.

אופציות נוספות: היאנקיז פשוט מזעזעים בעמדת הזו והחובט השמאלי מתאים בול ליאקני סטדיום. גם סינסינטי צריכה תופס ומישהו שימלא את החלל ההתקפי שסין שו צ'ו ישאיר. בהנחה שלא יתנו שם צ'אנס לדווין מסורוקו הצעיר, יש כאן אפשרות להתאמה לא רעה בכלל.

בריאן מקאן אטלנטה ברייבס. Mike Zarrilli, GettyImages
היורש של אורטיז ברד סוקס? מקאן/GettyImages, Mike Zarrilli

אובלדו חימנז, מגיש, בן 29:

חימנז הפך מ"כוכב עולה לשעבר" לאחד המגישים הכי חמים בשוק בזכות עונת חוזה חלומית ב-2013. הוא משיג המון סטרייקאאוטים ולכן אצטדיון קטן לא אמור להוות בעיה עבורו, אבל השאלה היא מי יכול וומי צריך להרשות לעצמו לתת 4-5 שנים למגיש שיהיה בן 30 בתחילת העונה ושלא חווה עד כה הצלחה מסחררת. האיינג'לס נואשים להגשה איכותית ובהתחשב בכך שהחווה שלהם ריקה מנכסים ולכן דייויד פרייס לא יגיע אליהם בטרייד, החיבור הזה עשוי להיות מתאים לשני הצדדים.

אופציות נוספות: גם טקסס חייבת עוד מגיש וכאמור, חימנז יכול להסתדר באצטדיון ידידותי לחובטים. בולטימור מתחזקת משנה לשנה וצריכה מנהיג לרוטציה הצעירה בבית שלא מרחם על מי שנתקע במקום במהלך החורף.

אובלדו חימנז שחקן קליבלנד אינדיאנס. GettyImages
מגרש קטן לא מזיז לו. חימנז/GettyImages

סין שו צ'ו, אאוטפילדר, בן 31:

צ'ו אינו סנטר פילדר, אבל בלית ברירה הוא מילא את התפקיד באופן סביר בסינסינטי בעונה האחרונה. יש לו יכולת נדירה לעלות לבסיס בלמעלה מ-40 אחוז, לגנוב בסיסים ולחבוט מעל 20 כדורים מעבר לגדר. דטרויט פינתה המון כסף בטרייד על פילדר ונמצאת בעמדה אדירה, בה היא יכולה להוסיף את צ'ו לאאוטפילד הימני ולתת לו לחבוט ליד-אוף וכך, הפרוספקט הנהדר ניק קסטלנוס יפתח במקומו הטבעי בבסיס שלישי ואילו מיגל קבררה יחזור לבסיס ראשון. אסור לשכוח שההתקפה של דטרויט לא הייתה קיימת לאורך רוב הסדרה מול בוסטון בפלייאוף ושטוריי האנטר בן ה-37 היה צריך לחבוט בראש הליינאפ. יחד עם עזיבתו של ג'וני פראלטה, המהלך הזה נראה כל כך הגיוני שיהיה עצוב אם הוא לא יצא לפעול.

אופציות נוספות: הקבוצה הכי מרגשת של 2013, פיטסבורג, זקוקה לחיזוק התקפי וצ'ו יהווה שיפור לעומת מרלון בירד, גם בהגנה. עם זאת, כדאי לשים לב לצעיר נהדר בשם גרגורי פולונקו, שצפוי לעלות למייג'ורס ב-2014, מה שעלול להכשיל את העסקה. גם היאנקיז חייבים עזרה התקפית ותמיד העריכו שחקנים עם אחוזי עלייה לבסיס גבוהים.

שין סו צ'ו סינסינטי רדס. Andy Lyons, GettyImages
דטרויט קוראת לו. שין סו צ'ו/GettyImages, Andy Lyons

ארווין סנטנה, מגיש, בן 30:

כמו חימנז, גם סנטנה נזכר בדיוק בזמן להחיות את הקריירה ומתכונן לחתום על צ'ק מנופח בחודש הקרוב. סנטנה הוא פאוור-פיצ'ר, שהראה במהלך הקריירה יכולת לשתק יריבים במשחק נתון. יש לו נטייה לתת הרבה הומראנים ולכן הגיוני שלפחות את המשחקים הביתיים הוא יעדיף לשחק במגרש יחסית גדול. בנוסף, כנראה שבעונה הבאה המספרים, שב-2013 לא התיישבו עם מה שהציג סנטנה לאורך הקריירה, יתיישרו. איזו קבוצה צריכה מספר 3 לרוטציה, יש לה אצטדיון נוח למגישים והיא יכולה לשפוך כסף כאוות נפשה? (רמז - לא טמפה ביי). התשובה הנכונה היא הדודג'רס. ריקי נולסקו עוזב וכפי שראינו בפלייאוף האחרון, דון מטינגלי לא התלהב מהרעיון לפיו קלייטון קרשאו יזרוק על שלושה ימי מנוחה. סנטנה יהפוך את הדודג'רס לאחד האיומים הגדולים בסדרה של שבעה משחקים, כאשר הוא לא ייאלץ לקחת על עצמו יותר מדי אחריות, כפי שאולי יצפו ממנו במקום אחר.

אופציות נוספות: בשקט בשקט, הקאבס מתארגנים לפריצה הגדולה עם חוות שחקנים צעירים יוצאת דופן באיכותה. מה שקצת חסר שם זה מגישים טובים, שיהיו מוכנים באותו הקצב של החובטים. לקבוצה של ת'יאו אפשטיין יש כסף והשאלה היא רק מתי לחשוף את היד ולבצע מהלך. הקאבס, אם ילכו למהלך כזה, לא יצטרכו לוותר על הסיבוב הראשון בדראפט. גם אטלנטה מחפשת חיזוק לאור עזיבתו של טים הדסון וסגנון ההגשה של סנטנה יתאים בול לאאוטפילד ההגנתי הנהדר של הברייבס.

ארווין סנטנה שחקן לוס אנג'לס איינג'לס. AP
יכול לייצר בדודג'רס ליינאפ קטלני. סנטנה/AP

כפי שניתן לראות, רוב הפרי אייג'נטס הגדולים מתאימים לקבוצות מנצחות ומהשווקים הגדולים, מה שלא מפתיע במיוחד. למרות שלמטס יש המון כסף, לא נראה שלהחתים את קאנו באמת יקדם אותם מספיק כדי שזה יהיה שווה את זה. אוקלנד לעומת זאת, הייתה שמחה לקחת את חימנז, אבל אין לה תקציב ולא כדאי לה לוותר על בחירת דראפט בשבילו. לסיום, הנה עוד כמה שידוכים שכדאי לחשוב עליהם בזמן הקרוב:

* סטיבן דרו לסנט לואיס
* מאט גארזה לאריזונה
* מייק נאפולי להישאר בבוסטון
* ברתולו קולון לקנזס סיטי
* קרלוס בלטראן לטקסס
* ריקי נולסקו לטורונטו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully