וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: מכבי תל אביב הפסידה 70:65 לקוצ'ה לבוראל

אם מישהו חשב שהצהובים לא יכולים לרדת נמוך יותר אחרי ההפסד בדרבי, הגיעה תצוגה התקפית איומה שהובילה להפסד לבאסקים, שחגג בצבע. והכוכבים? סמית’ ואינגלס עם 7 נקודות ביחד. צפו בתקציר

עריכת וידאו: מיכאל ברגמן

מכבי תל אביב במשבר. אחרי תצוגת הנפל בדרבי התל אביבי, דיברו במועדון הצהוב על כך שהמשחק הביתי נגד קוצ'ה לבוראל חשוב ועל השחקנים להחזיר לאוהדים על היכולת הדלה והאנמיות שהפגינו בליגה. אבל מכבי תל אביב של השנה היא בינתיים עדר ללא רועה, קבוצה שאין לה מנהיג שיעיר את שחקניה וידחף אותם קדימה. דווין סמית, ג'ו אינגלס, סופוקליס שחורציאניטיס ושאר חבריהם לא תפקדו גם הערב (חמישי) ביד אליהו והפסידו 70:65 לקוצ'ה לבוראל, אחת הקבוצות החלשות ביורוליג כיום.

זה אמנם היה הפסד הבית הראשון של מכבי העונה ביורוליג, והפסדה השני עד כה במסגרת המפעל, אבל נוכח ארבעת ההפסדים בליגה, היכולת הדלה של השחקנים בהתקפה וחוסר היכולת שלהם לשחק באגרסיביות, ברור כי לקבוצה יש הרבה בעיות ודייויד בלאט, האיש שצריך לפתור אותן, נמצא עכשיו תחת לחץ רב.

אגב, מכבי תל אביב לא שיתפה הערב אפילו לדקה אחת שחקנים ילידי ישראל. גיא פניני ויובל נעימי לא הורידו את האימונית וישבו על הספסל, ויוגב אוחיון הפצוע צפה בחבריו מהצד.

יובל נעימי שחקן מכבי תל אביב מול קוצ'ה ויטוריה. ברני ארדוב
אנמיים, חסרים מנהיג שיעיר אותם ועם שק של בעיות על הגב/ברני ארדוב
יוגב אוחיון, שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
היה חסר, אבל גם איתו למכבי יש בעיה מובנית בהתקפה. אוחיון/ברני ארדוב

אם יש פרט סטטיסטי שמסמל עד כמה שמכבי כבויה, חסרת תיאום ונחישות, הרי שההמספרים בריבאונד יספרו את הסיפור. ויטוריה לקחה 35 כדורים חוזרים, מהם 15 ריבאונדים בהתקפה, ואילו מכבי אספה רק 25 (רק 5 בהתקפה). כלומר מכבי לא הצליחה להתמודד עם הגובה של הבאסקים, לא נלחמה מספיק על הכדורים שהתעופפו מהסל שלה ושחקניה לא עזרו זה לזה.

נקודה נוספת שמראה עד כמה מכבי מוגבלת היא היכולת ההתקפית של הקבוצה. הצהובים התקשו לייצר נקודות מול ויטוריה, בדיוק כפי שהתקשו לקלוע מול הפועל תל אביב, נס ציונה והפועל חולון. למכבי תל אביב חסר רכז ברמה גבוהה, וחסרונו של יוגב אוחיון, שלא שותף בגלל פציעה בקרסול, הורגש. אולם גם עם אוחיון הבעיה של מכבי בהתקפה היא מובנית, ואם בלאט ושחקניו לא יידעו לפתור את הבעיה, היא רק תחמיר ותעמיק את המשבר.

שחקני מכבי תל אביב אחרי ההפסד לקוצ'ה ויטוריה. ברני ארדוב
חשבו להחזיר לאוהדים על ההופעה בדרבי, והוציאו רבבה מאוכזבת אף יותר מההיכל/ברני ארדוב

מהלך המשחק

החמישייה של מכבי תל אביב כללה את טייריס רייס, ריקי היקמן, דווין סמית, ג'ו אינגלס וסופוקליס שחורציאניטיס. ויטוריה פתחה עם טיבור פלייס, לאו מיינולדי, פרננדו סן אמטריו, דויד יילינק ותומאס הרטל.

הבאסקים הלכו פנימה בפתיחה ועלו ל-4:10. מכבי תל אביב לא הסתדרה עם הגובה של האורחים, ובצד השני חדירה לא יעילה של היקמן והחטאות של אינגלס הכניסו את מכבי ללחץ. בלאט לקח פסק זמן, אבל האורחים חזרו ממנו עם שלשה של יילינק ומכבי פיגרה 15:5. ג'יימס ורייס הכניסו מהירות במכבי, אבל חולשה בריבאונד שמרה את היתרון בידי ויטוריה. דייויד בלו נכנס אף הוא ומכבי צימקה למינוס 1. שלשה של וולטר הודג' עם הבאזר חתמה רבע ראשון בו הוליכה ויטוריה 16:20.

שחקן מכבי תל אביב סופוקליס שחורציאניטיס מול שחקן קוצ'ה ויטוריה טיבור פלייס. ברני ארדוב
התקשה גם בהגנה וגם בהתקפה מול הגבוהים של ויטוריה. שחורציאניטיס/ברני ארדוב

הרבע השני נפתח באגרסיביות מצד מכבי. ג'יימס קלע בצבע וחסם בהגנה, בלו צלף שלשה ומכבי צימקה. אבל שחקניו של סרג'יו סקאריולו עבור ללחץ על כל המגרש, סופו נכנס במקום ג'יימס וההתלהבות של הצהובים דעכה. שתי הקבוצות הציגו כדורסל מפוזר, איבדו כדורים והסקור נותר נמוך. סילבן לנדסברג קלע אחת משתיים והשווה ל-31:31. בהמשך היקמן דייק מהקו ומכבי עלתה ליתרון ראשון במשחק ובמחצית מכבי תל אביב הוליכה 34:35.

זאת הייתה מחצית של כדורסל לא טוב מצד שתי הקבוצות. טייריס רייס וריקי היקמן הוליכו את מכבי עם 7 נקודות כל אחד, את ויטוריה הוליך טיבור פלייס. מכבי קלעה 3 מ-9 לשלוש במחצית, הורידה 14 ריבאונדים ואיבדה 7 כדורים. ויטוריה קלעה 3 מ-11 משלוש, הורידה 17 ריבאונדים (8 בהתקפה) ומסרה 10 אסיסטים לעומת 5 של הצהובים.

שחקן מכבי תל אביב טייריס רייס מול שחקן קוצ'ה ויטוריה פרננדו סן אמטריו. ברני ארדוב
הכניס אגרסיביות והתלהבות. רייס/ברני ארדוב
שחקן מכבי תל אביב שון ג'יימס. ברני ארדוב
עזר למכבי לסגור את המינוס ברבע השני. ג'יימס/ברני ארדוב

מכבי פתחה את הרבע השלישי עם ארבעה סלים בצבע וריצת 0:8. ויטוריה החטיאה והאזורית שלה לא הטרידה את הצהובים, שחדרו לצבע של האורחים בקלות. ויטוריה חזרה מפסק הזמן עם ריצת 0:7, אבל דאנק של אינגלס צינן את התלהבות האורחים והיתרון הצהוב נשמר. יכולת טובה של למונט המילטון מנעה ממכבי לברוח, ושלשה של מילקו בייליצה החזירה את היתרון לוויטוריה. שחורציאניטיס המשיך ביכולת הדלה, ובסוף הרבע השלישי הוליכה ויטוריה 59:61. אינגלס הוריד מהקו למינוס 1.

מאמן מכבי תל אביב דיוויד בלאט עם דווין סמית'. ברני ארדוב
לא הצליחו לברוח, ובסוף הרבע השלישי שוב נפלו לבור. סמית ובלאט/ברני ארדוב

ברבע הרביעי מכבי תל אביב המשיכה לרדוף, אבל השליטה המוחלטת של הבאסקים בריבאונד מנעה מהצהובים מהפך. ג'יימס החטיא, אינגלס לא תרם דבר, וגם התעוררות לרגע של סמית לא הועילה. טיבור פלייס המשיך לחגוג על הגבוהים של מכבי, וקוצ'ה ויטוריה עלתה ל-57:63. כשתי דקות וחצי לסיום ג'יימס צימק בדאנק, והקהל ביד אליהו החל לדחוף את השחקנים. מכבי הורידה למינוס 1, אבל אז נקודות של פלייס ויילינק העלו את הבאסקים ליתרון 62:67 והמשחק ברח למכבי. היקמן איבד כדור 20 שניות לסיום, וזה היה גמור. בסיום מכבי תל אביב הפסידה 70:65 לוויטוריה.

שחקן מכבי תל אביב דווין סמית'. ברני ארדוב
מי יעצור את הנפילה של מכבי?/ברני ארדוב

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: שון ג'יימס 16 (8 מ-9 מהשדה, 6 ריבאונדים, 2 אסיסטים, 4 חסימות, 2 חטיפות), דייויד בלו 12 (3 מ-6 ל-2, 2 מ-4 ל-3), ריקי היקמן 11 (3 מ-7 ל-2, 0 מ-3 ל-3), סילבן לנדסברג 8, טייריס רייס 7 (1 מ-4 ל-3), דווין סמית' 4 (1 מ-1 ל-3, 0 מ-3 ל-3), סופוקליס שחורציאניטיס 4, ג'ו אינגלס 3 (1 מ-3 ל-2, 0 מ-4 ל-3). יובל נעימי, גיא פניני, אלכס טיוס וג'ייק כהן לא שותפו.

קלעו לוויטוריה: טיבור פלייס 16 נקודות ו-7 ריבאונדים, דויד יילינק 14, מילקו בייליצה 11 ו-10 ריבאונדים, למונט המילטון 10, תומס הלטר ו-וולטר הודג' 7 כל אחד, לאו מיינולדי 3, פרננדו סן אמטריו 2.

שחקן מכבי תל אביב ג'ו אינגלס. ברני ארדוב
לא הגיע לדרבי, לא הגיע גם הערב. אינגלס/ברני ארדוב

סטטיסטיקה קבוצתית

אחוזים ל-2: מכבי תל אביב 59 (22 מ-37), קוצ'ה ויטוריה 52 (23 מ-44)

אחוזים ל-3: מכבי תל אביב 21 (4 מ-19), קוצ'ה ויטוריה 26 (6 מ-23)

אחוזים מהעונשין: מכבי תל אביב 75 (9 מ-12), קוצ'ה ויטוריה 85 (6 מ-7)

ריבאונדים: מכבי תל אביב 29 (5 בהתקפה), קוצ'ה ויטוריה 39 (15 בהתקפה)

אסיסטים: מכבי תל אביב 13, קוצ'ה ויטוריה 17

חטיפות: מכבי תל אביב 8, קוצ'ה ויטוריה 5

חסימות: מכבי תל אביב 4, קוצ'ה ויטוריה 3

איבודים: מכבי תל אביב 10, קוצ'ה ויטוריה 12

ריקי היקמן שון ג'יימס שחקני מכבי תל אביב מול קוצ'ה ויטוריה. ברני ארדוב
אין התקפה, וגם ההגנה לא עבדה טוב מול הבאסקים. היקמן וג'יימס/ברני ארדוב

* עד כה שיחקה מכבי תל אביב בשישה משחקי יורוליג ובשבעה משחקי ליגה

* המאזן ביורוליג: ארבעה ניצחונות ושני הפסדים

* המאזן בליגה: ארבעה ניצחונות ושלושה הפסדים

* רק 4 פעמים מתוך 13 משחקים מכבי תל אביב קלעה מעל ל-80 נקודות - פעמיים בליגה ופעמיים ביורוליג

* ממוצע נקודות ביורוליג: 78.1

* ממוצע נקודות בליגה: 77.2

* 65 הנקודות שקלעה מכבי תל אביב מול קוצ'ה היוו שיא שלילי לעונה זו. השיא הקודם: 66 הנקודות שקלעה מכבי בהפסד בדרבי להפועל תל אביב

* כמות הדקות של ילידי ישראל בהפסד לקוצ'ה ויטוריה: 0

* למכבי תל אביב אין העונה, עד כה, גו טו גאי רציני. מובילי הנקודות בליגה: דווין סמית' (11.5), שון ג'יימס (10.6). רק שניהם קולעים מעל 10 נקודות בממוצע בליגה.

* למכבי תל אביב יש העונה בעיה קשה בריבאונד. ביורוליג היא מדורגת במקום ה-16 מתוך 24 קבוצות בממוצע ריבאונדים לערב. בריבאונד התקפה מכבי מדורגת במקום ה-23.

* דקות ממוצעות לילידי ישראל ביורוליג:

יוגב אוחיון, 18:09

גיא פניני, 03:23

יובל נעימי, 0:00

שחקני מכבי תל אביב שון ג'יימס, ג'ו אינגלס, דווין סמית'. ברני ארדוב
65 הנקודות היוו שיא שלילי לעונה הזאת/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully