וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטבול: משחקי תפקידים

18.11.2013 / 7:10

פייטון הוביל, אבל ההגנה של דנבר היא זו שבלטה ב-17:27 על קנזס סיטי, שאיבדה את המאזן המושלם. ניצחונות דרמטיים לברס ולסיינטס, הג'איינטס ופיטסבורג לא מוותרות על העונה

ב-NFL אי אפשר לצפות לשגרה, ובמחזור ה-11 שוב היה לנו הכול מלבד המוצר הזה. בשיקגו, למשל, נאלצו השחקנים והצופים לפנות את סולג'רס פילד פארק במהלך הרבע הראשון בהתמודדות בין הברס לבולטימור רייבנס. לאחר הפסקה בת שעתיים חודש המשחק, והברס ניצחו בהארכה 20:23, כדי לשקע את האלופה בצרות.

השמיים בעיר שיקגו במשחק של שיקגו ברס מול בולטימור רייבנס, 17.11.2013. Charles Rex Arbogast, AP
מראה מלחיץ בשיקגו. סופה עם מאפיינים הקרובים לטורנדו מעל סולג'רספילד/AP, Charles Rex Arbogast

בפיטסבורג עלו הסטילרס עם מדי הווינטאג' המזעזעים שלהם והתגברו על רבע שני עצום של מת'יו סטאפורד, קלווין ג'ונסון ודטרויט כדי לחזור מפיגור ל-27:37, שהשאיר את סיכויי הפלייאוף שלהם בחיים. הקבוצה השנייה מפנסילבניה, פילדלפיה, המשיכה להרשים כשצלחה ניסיון קאמבק של רוברט גריפין השלישי ו-וושינגטון, ניצחה 16:24 והתבססה במקום הראשון ב-NFC מזרח.

ביוסטון, מת'יו מגלוין הרשים בבכורה שלו כפותח באוקלנד והרשים ב-23:28 על הטקסאנס, כשבסיום כמעט התפתחה תגרה בין אנדרה ג'ונסון ומאט שאוב מיוסטון. טמפה ביי שמרה על מצב הרוח הטוב עם 28:41 על אטלנטה החלשה, אריזונה ממשיכה לנצח מתחת לרדאר אחרי 14:27 בג'קסונוויל וסינסינטי מפלסת את דרכה לפלייאוף לאחר 20:41 על קליבלנד. בפאלו לא התקשתה מול ג'ינו סמית' החלש וניו יורק ג'טס והביסה אותה 14:37.

שחקן פיטסבורג סטילרס בן רות'לסברגר חוגג עם אנטוניו בראון. Gene Puskar, AP
בכל שנה אנחנו פוגשים פעם אחת את המדים הנוראיים האלה. רות'לסברגר ואנטוניו בראון/AP, Gene Puskar

בסדרת המשחקים השנייה הוכיחה ניו יורק ג'איינטס שלעולם אסור להספיד אותה. לאחר פתיחה בת שישה הפסדים רשמו הג'איינטס ניצחון רביעי ברציפות, 13:27 על גרין ביי. מיאמי עשתה צעד ראשון של התאוששות מפרשת ריצ'י אינקוגניטו וניצחה את סן דייגו 16:20.

סיאטל המצוינת לא התקשתה לעלות למאזן 1:10 עם 20:41 קל על מינסוטה. ניו אורלינס גברה על סן פרנסיסקו 20:23 משער שדה בשניית הסיום.

מוקד המחזור הגיע בסאנדיי נייט, שם דנבר ופייטון מאנינג הנחילו לקנזס סיטי הפסד ראשון העונה, כאשר גברו על הצ'יפס 17:27 במייל היי סיטי ועל הדרך, עלו למקום הראשון ב-AFC מערב.

רובן רנדל שחקן ניו יורק ג'איינטס רושם טאצ'דאון. Al Bello, GettyImages
אף פעם אל תספידו את רובן רנדל והג'איינטס/GettyImages, Al Bello

פיטסבורג (6:4) - דטרויט (4:6) 27:37

הניצחון של הסטילרס משרת בעיקר את שיקגו וגרין ביי ב-NFC צפון, אבל גם פיטסבורג, שעולה פעם בעונה עם מדי הווינטאג' שיצאו היישר מקליפ של "בליינד מלון", יכולה לחלום על משחק בינואר, אם כי הדרך לחישובים בכיוון הזה עוד ארוכה. הליונס הציגו רבע שני מפלצתי, כשמת'יו סטאפורד וקלווין ג'ונסון שתלו על הלוח את כל 27 הנקודות שלהם, אבל נכנעו להגנת הסטילרס, שגם היא הייתה וינטאג'. ביג בן זרק ל-367 יארד וארבעה טאצ'דאונים, מחציתם בחמש הדקות האחרונות של המשחק. והמחצית האחרת לאנטוניו בראון, שחגג עם 147 יארד. 362 יארד, צמד טאצ'ים ואיבוד לסטאפורד, שהפך למוסר הטוב בכל הזמנים בדטרויט. מגהטרון סיים עם 179 יארד ושני טאצ'ים - ההספק שאתו ירד להפסקה. כן, הוא שותק לחלוטין במחצית השנייה.

פילדלפיה (5:6) - וושינגטון (7:3) 16:24

קצת קשה להאמין, אבל עד המשחק הזה האיגלס לא ניצחו בבית ב-2013. הם גדעו רצף של עשרה הפסדים, בעיקר בזכות ניק פולס הנפלא, שהפעם לא מסר אבל הגיח לטאצ'דאון, ולשון מקוי שהבהיל את יושבי עיר האחווה עם פציעה, אבל חזר וגם סיים את המשחק עם 77 יארד ושני טאצ'דאונים. בפיגור 24:0 החזיר רוברט גריפין השלישי את וושינגטון למשחק עם שני טאצ'ים ושתי המרות מוצלחות, אבל את ההזדמנות האחרונה מסר לידיים יריבות והרדסקינס שוב יורדים מאוכזבים. הוא סיים עם 264 וצמד טאצ'דאונים, אלפרד מוריס הגיח ל-93 יארד.

ניק פולס שחקן פילדלפיה איגלס. Matt Slocum, AP
אם לא באוויר, שיהיה על הקרקע. ניק פולס שוב יורד מנצח מהמגרש/AP, Matt Slocum

סינסינטי (4:7) - קליבלנד (6:4) 20:41

זה לא ממש היה היום של התקפת הבנגאלס, שנעצרה כליל ברבע הראשון וירדה ממנו בפיגור 13:0, אבל הרבע השני כלל בליץ של 31 נקודות (שיא מועדון ברבע אחד), כולל שני טאצ'דאונים הגנתיים ועוד חטיפה של ג'יימס הריסון שהובילה לטאצ'דאון. המאזן של אנדי דלטון, רק כדי לסבר את האוזן: 13 מ-27 ל-93 יארד, שלושה טאצ'ים ושני איבודים - שורה סטטיסטית מוזרה ביותר. 248 יארד, טאצ'דאון ושלושה איבודים לג'ייסון קמפבל, 125 יארד וטאצ'דאון באוויר לג'וש גורדון.

בפאלו (7:4) - ניו יורק ג'טס (5:5) 14:37

שתי פנים לג'ינו סמית'. האחד, במדולנדס שבו הוא גובר על ניו אינגלנד וניו אורלינס, והשני מחוצה לו, שבו הוא רושם מאזני בושה. סמית' נחטף שלוש פעמים, אחת מהן הסתיימה באנדזון, וסיים עם 8 מ-23, כשהוא רושם גם שני פאמבלים, שאחד מהם הסתיים בידי היריב. מנגד, לאי ג'יי מנואל לא היו בעיות מיוחדות והוא סיים עם 20 מ-28 ל-245 יארד וצמד טאצ'דאונים. 98 יארד לכריס אייבורי מהג'טס, כשהוא חודר לאנדזון פעם אחת.

ג'רמיין גרשאם שחקן סינסינטי בנגאלס. David Kohl, AP
ג'רמיין גרשאם והבנגאלס חגגו ברבע השני מול קליבלנד/AP, David Kohl

יוסטון (8:2) - אוקלנד (6:4) 28:23

קודוס לידידנו הוותיק מאט מגלוין (מי זה?), שלא נבחר בדראפט ועלה לדו קרב מול קוורטרבק אחר שלא נבחר בדראפט, קייס קינאם. מגלוין עשה את העבודה עם 197 יארד ושלושה טאצ'דאונים, כשהוא נזקק לעבודת הגנה בסיום מול מאט שאוב, הקוורטרבק המחליף של הטקסאנס. שאוב, אולי הדמות הכי פחות אהודה ביוסטון, התעמת עם אנדרה ג'ונסון וספסל הקבוצה נאלץ להפריד בין הנצים. ראשאד ג'נינגס הגיח ל-150 יארד וטאצ'דאון והיה גם הוא בורג חשוב בניצחון הריידרס. 170 יארד, טאצ'דאון ואיבוד לקינאם, 136 יארד וטאצ'דאון לגארט גרהאם. שאוב סיים עם 12 מ-25 ל-155 יארד בלי טאצ'דאון או איבוד.

טמפה ביי (8:2) - אטלנטה (8:2) 28:41

קוראים לו בובי רייני והוא השחקן שהורם על ידי הכי הרבה שחקני פנטזי השבוע, מתוקף היותו הרץ הפותח של טמפה ביי. הייתה לכך סיבה טובה. איש הגשם רשם 163 יארד וצמד טאצ'ים על הקרקע, עוד אחד באוויר וסיים משחק ענק, כשהוא נתמך על ידי מייק גלנון (231 יארד וצמד טאצ'ים) ו-ווינסנט ג'קסון (165 יארד וטאצ'דאון). 254 יארד, שני טאצ'ים ושני איבודים למאט ריאן, 188 יארד וטאצ'דאון להארי דגלאס באטלנטה.

בובי רייני שחקן טמפה ביי באקנירס. AP
בובי רייני נהנה מיום נאה בטמפה ביי/AP

ג'קסונוויל (9:1) - אריזונה (4:6) 27:14

בעוד סיאטל וסן פרנסיסקו משדרות שהן חולשות על הבית, הקרדינלס שומרים על חבל קצר ומקווים להפתיע. בינתיים, הם קצרו עוד ניצחון הכרחי על הקבוצה הכי חלשה ב-NFL. ג'קסונוויל, שהסירה את איום העונה המאופסת עם הניצחון בנשוויל בשבוע שעבר, פתחה היטב והובילה 7:14, אבל אז שותקה על ידי הגנת הציפורים האדומות, שמצידם נעזרו ביום חד של קרסון פאלמר. הקוורטרבק סיים עם 419 יארד ב-30 מ-42 ושני טאצ'דאונים, כשמייקל פלויד רושם כמעט מחצית מהכמות וסוגר 193 יארד וטאצ'דאון. 255 יארד, טאצ'דאון ושני איבודים לצ'אד הני בג'קסונוויל.

שיקגו (4:6) - בולטימור (6:4) 20:23 (הארכה)

משחק שהחל בשבע בערב שעון שיקגו הסתיים לאחר חצות, וזאת בעקבות סערה עם סממנים של טורנדו שהגיעה לסולג'רספילד במהלך הרבע הראשון. הקהל פונה מהאצטדיון והורשה לשוב אליו רק כעבור שעתיים. על המגרש, בולטימור אחזה במושכות במחצית הראשונה, אבל ג'ו פלאקו, שבמהלך העונה הרגילה תמיד היה קוורטרבק ממוצע, עשה שטויות והשאיר את שיקגו במשחק. הברס הפכו פיגור ליתרון ברבע הרביעי, כשמאט פורטה קלט מסירה של ג'וש מקקאון, אבל ג'סטין טאקר כפה הארכה שלוש שניות לסיום. הרייבנס ישאירו את העונה בחיים בתוספת הזמן, כמו שעשו בשבוע שעבר? לא הפעם. מסירה של מקקאון למרטלוס בנט ל-43 יארד סידרה מצב של שער שדה, אותו בעט רובי גולד בין הקורות - 20:23 מתוק לברס, שהשתוו לדטרויט ב-NFC צפון. מקקאון סיים עם 216 יארד וטאצ'דאון, פורטה עם 83 יארד על הקרקע, 42 באוויר, שכללו כאמור תפיסה באנדזון. 162 יארד, טאצ'דאון ושני איבודים לפלאקו, 131 יארד וגיחה לאנדזון לריי רייס.

קהל מתפנה במשחק בין שיקגו ברס לבין בולטימור רייבנס. Charles Rex Arbogast, AP
הקהל נאלץ להתפנות. עוד תמונה מסולג'רספילד/AP, Charles Rex Arbogast

ניו יורק ג'איינטס (6:4) - גרין ביי (5:5) 13:27

עד שארון רוג'רס יחזור מפציעה, אל לפאקרס לפזול אפילו בכיוון הפלייאוף - פשוט אין להם סיכוי. הגנת הג'איינטס המשתפרת לא התקשתה לעצור את סקוט טולזין מהאורזים, שמסר אמנם ל-339 יארד, אבל שלוש ממסירותיו הלכו לידיים כחולות והוא לא הגיע לאנדזון. ג'ייסון פייר פול פיקד על עבודת ההגנה של הג'איינטס כשתרגם ברבע הרביעי חטיפה לטאצ'דאון וסגר סופית את המשחק. איליי מאנינג סיים עם 279 יארד, טאצ'דאון ואיבוד, ויקטור קרוז קטף 110 יארד באוויר. ג'ורדי נלסון היה היעד העיקרי של טולזין בגרין ביי, כשתפס שמונה כדורים ל-117 יארד.

ניו אורלינס (2:8) - סן פרנסיסקו (4:6) 20:23

בעוד סיאטל ממשיכה לשעוט קדימה, הניינרס ייאלצו להשלים עם העובדה שאת הפלייאוף השנה הם יראו, אם בכלל, דרך הוויילד קארד. לשחקנים של ג'ים הארבו היו להם הזדמנויות לנצח בסופרדום, כשהחזיקו את דרו בריס על 305 יארד, טאצ'דאון אחד בלבד, כפו עליו חטיפה וביצעו עוד מספר מהלכים שהסתיימו באיבוד של הסיינטס, אבל ההתקפה בראשות קולין קפרניק לא ידעה לתרגם את המתנות. מנגד, הסיינטס הגיעו לאנדזון רק פעמיים, ואת גורלם הפקידו ברגליו של גארט הארטלי הבלתי יציב, שדייק בכל שלוש הבעיטות שלו, כולל שער שדה בשניית הסיום.

קפרניק סיים את המשחק עם 127 יארד, טאצ'דאון ושני איבודים, וגם אם הטענה על כך שאין לו למי למסור נכונה, עדיין יש לו חלק נכבד במאזן האישי ובזה של הניינרס העונה. אנקואן בולדין סיים עם 56 יארד וטאצ'דאון, סן פרנסיסקו תיאלץ להיאחז בציפורניים בסיכויי הפלייאוף, בעוד הסיינטס לקחו קצת אוויר, לפחות עד המשחק של קרוליינה הדולקת בעקבותיהם מול ניו אינגלנד מחר.

שחקן סן פרנסיסקו פורטי ניינרס אנקואן בולדין חוגג טאצ'דאון עם קולין קפרניק. Dave Martin, AP
אנקואן בולדין חוגג עם קולין קפרניק טאצ'דאון לסן פרנסיסקו. זה לא עזר להם בסיום/AP, Dave Martin

מיאמי (5:5) - סן דייגו (6:4) 16:20

אפשר לסמוך על הצ'ארג'רס שמשחקים צמודים הם לא ינצחו, ואכן, המסירה האחרונה של פיליפ ריוורס לאנדזון לא הגיעה ליעדה ומיאמי חזרה למאזן חצוי. ריאן טנהיל מסר ל-268 יארד, טאצ'דאון ואיבוד, כשצ'רלס קליי קלט את אחת ממסירותיו והשתחרר מחצי קבוצה של הצ'ארג'רס בדרך לכניסה יפהפיה לאנדזון. הוא סיים עם 90 יארד. בסן דייגו סגר ריוורס 298 יארד, טאצ'דאון ואיבוד משלו, ריאן מת'יוס גמא 127 יארד על הקרקע.

סיאטל (1:10) - מינסוטה (8:2) 20:41

רק לפני שבועיים התקשו הסיהוקס מול טמפה ביי. הפעם, הם לא נתנו ליריבה החלשה לבלבל אותם. מרשואן לינץ' חדר פעמיים לאנדזון עוד לפני ההפסקה והוסיף תפיסה אחריה, והוויקינגים היו טרף קל לקבוצה שלא רק מאזנה מראה שהיא הטובה ב-NFL. ראסל וילסון סיים משחק צנוע של 13 מ-18 ל-230 יארד וצמד טאצ'ים, לפני שטרוואריס ג'קרסון החליף אותו מול האקסית. כריסטיאן פונדר רשם 129 יארד, טאצ'דאון ושני איבודים במינסוטה מרובת הקוורטרבקים, בטרם הוחלף גם הוא על ידי מאט קאסל, שהוסיף טאצ'דאון ואיבוד.

פייטון מאנינג דנבר ברונקוס. Joe Mahoney, AP
ועכשיו, בריידי. פייטון שוב ניצח/AP, Joe Mahoney

דנבר (1:9) - קנזס סיטי (1:9) 17:27

בשבוע שעבר נפרדו שתי הקבוצות האחרונות בליגה מעונה נטולת ניצחונות והפעם, הקבוצה המושלמת היחידה עד כה, ספגה הפסד ראשון. הצ'יפס ידעו שזה יהיה המבחן הכי גדול שלהם העונה ולא הצליחו לעמוד בו, תוך שהם מאבדים את המקום הראשון ב-AFC מערב לברונקוס. בעוד שבועיים הגומלין בארוהד.

פייטון מאנינג, כהרגלו בקודש, לא חיכה יותר מדי זמן והוביל דרייב מהיר שהסתיים בשער שדה. בהמשך הרבע הראשון הוא מצא את דמריוס תומאס ל-70 יארד, מה שסידר טאצ'דאון שלו לג'וליוס תומאס. הצ'יפס לא ויתרו וחזרו למשחק עם טאצ'דאון של דווין בואו, אבל פייטון מיד ענה בעוד דרייב מופתי של נו האדל, שהסתיים בגיחה קלה של מונטי בול לאנדזון. האורחים פיגרו בשבע נקודות בלבד בהפסקה וברבע השלישי עצרו שלוש פעמים את מאנינג. אלא שההתקפה שלהם לא עשתה כלום ודנבר הענישה עם עוד ריצה מוצלחת של בול. בשלב זה, הגנת קנזס סיטי, שלא ספגה עד היום יותר מ-17 נקודות באף משחק העונה, עשתה כמיטב יכולתה ואנתוני פסאנו אפילו צימק בטאצ'דאון, אבל שלוש דקות לסיום, אלכס סמית' לא הצליח להשיג דאון ראשון בארבע מסירות וזה נגמר.

פייטון סיים עם 323 יארד, טאצ'דאון בודד ואיבוד. הוא מצא את דמאריוס תומאס ל-121 יארד ואת ווס וולקר ל-72 נוספים, אולם התופס, אקס ניו אינגלנד, עלול להחמיץ את המפגש מול האקסית בשבוע הבא לאחר שנפגע והוא ייבדק עם חשש לזעזוע מוח. נושון מורנו רץ ל-79 יארד. בקנזס סיטי, 230 יארד וצמד ללא איבודים לאלכס סמית', אבל באחוזים נמוכים (21 מ-45). 57 יארד בלבד לבואו, ששיחק למרות שנעצר השבוע על החזקת מריחואנה. 78 יארד על הקרקע לג'מאל צ'ארלס.

פייטון מאנינג, דנבר ברונקוס. AP
גם נותן הגנה. פייטון מתקל/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully