וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה - בית"ר: בוקולי נפצע, גם משומר לא בסגל

גבאי יפתח. מתח בחיפה: "שחר לא יהיה סלחן בהפסד". כהן מתלבט בין אליחן ובנגורה, קאצ'ובה יצטרף? (ב', 21:00, ע' 1)

עריכה: רן צימט

חברי "תמונת מחזור" מכינים אתכם לקראת המשחק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

טריוויה

* מפגשים בליגה הראשונה: 95. 28-39 למכבי חיפה בניצחונות, עוד 28 משחקים הסתיימו בתיקו.

* כשמכבי חיפה מארחת: 10-22 לטובתה בניצחונות, עוד 15 תוצאות תיקו.

* בית"ר ירושלים לא ניצחה את מכבי חיפה כבר 12 משחקים – היא הפסידה 7 מהם ועוד 5 הסתיימו בתיקו.

* הניצחון האחרון של בית"ר על חיפה היה גם ניצחון החוץ האחרון שלה על הירוקים, במרץ 2008.

*מכבי חיפה עם ארבעה ניצחונות רצופים על בית"ר ירושלים. בשלושה מהם הירושלמים כבשו פעם אחת (הרביעי: 0-1).

*מכבי חיפה ניצחה בבית רק במחזור הראשון. מאז עברו חודשיים וחצי.

*זו גם הייתה הפעם האחרונה בה חיפה כבשה בבית. הירוקים לא הבקיעו במשחק בית בליגה כבר 273 דקות.

*אם מכבי חיפה תנצח, היא תחגוג 800 ניצחונות בליגה הראשונה מאז קום המדינה.

*בית"ר ירושלים לא ניצחה (ולא כבשה) בשני משחקי החוץ בהם אוראל גרינפלד שפט אותה. מכבי חיפה דווקא אוהבת את גרינפלד, איתו יש לה 72.2 אחוזי הצלחה.

נתונים: אתר דריבליסט

sheen-shitof

פנינת הבלקן

כל מה שצריך לדעת על נופש בקרואטיה - במחיר הכי משתלם

בשיתוף חברת התעופה הלאומית הקרואטית
אייל גולסה, מכבי חיפה, מול קובי מויאל, בית"ר ירושלים. קובי אליהו
עליונות ברורה לחיפה במפגשים האחרונים. גולסה עם מויאל בעונה שעברה/קובי אליהו

מפתחות והכנות: מכבי חיפה

מכבי חיפה ערכה את האימון המסכם לקראת המשחק מחר מול בית"ר ירושלים, ולאור התוצאות האחרונות ניכר כי המאמן אריק בנאדו מתלבט מאוד לגבי החלק ההתקפי שלו. חן עזרא אמור לפתוח בקישור ולמאמן הייתה התלבטות לגבי רובן ראיוס, גוסטבו בוקולי, עידן ורד ויניב קטן. הבעיה של המאמן "נפתרה", כשבוקולי נפצע באימון ולא יהיה בסגל. כרגע יש חשש לקרע במפשעה אצל בוקולי, שנבדק. לקראת סוף האימון תרגל המאמן קישור שכולל את אביחי ידין, חן עזרא וארבעת השחקנים הבאים בהפוגות (שניים יפתחו בהרכב): יניב קטן, רובן ראיוס, רן אבוקרט ועידן ורד. בנאדו תרגל שני סוגי התקפות. אחת שכוללת את אבוחצירא ותורג'מן והשנייה כוללת את דינו אנדלובו ושובל גוזלן.

בעיה נוספת של מכבי חיפה: גם אייל משומר לא כשיר ולא יוכל לשחק. אלעד גבאי יחליף אותו. אבל הבעיה של בנאדו, כאמור, נוגעת בעיקר לשחקן החוד. המאמן מודע לעובדה שכל ניסיון שערך בהתקפה לא הצליח ובמועדון היה מי שאמר שהמאמן יעשה טוב אם ייתן לאחד החלוצים קרדיט לטווח ארוך. "אריק עושה רוטציה כדי לא לפגוע בשחקנים, אבל האמת הזאת פוגעת בו ובנו", אמר אחד השחקנים. "אם הוא צריך ללכת עם אבוחצירא או תורג'מן, למשל, כדאי שיילך איתם עד הסוף". על השאלה כיצד האווירה בקבוצה לקראת המשחק מחר אמרו בקבוצה: "אחרי המשחק הזה אנחנו רוצים להגיד: המשבר מאחורינו. האווירה הזאת לא נעימה לנו. שחר לא יהיה סלחן בהפסד הבא".

מלבד שני החלוצים ושובל גוזלן, גם דינו אנדלובו נלקח בחשבון לקראת המשחק למרות האכזבה ממנו. "דינו שחקן טוב, אבל יש לנו מספיק חלוצים כאלה. צריך שחקן שבאמת ישדרג אותנו, וכרגע אין חלוץ שהוא מעל כולם", אמרו שחקנים בקבוצה. גם שלומי אזולאי שלא נכלל בסגל למשחק האחרון ממתין להזדמנות. במועדון מנסים להחזיר את הביטחון לשמעון אבוחצירא. החלוץ לא כבש שער ליגה מאז שהגיע בקיץ, ובמועדון מקווים שיעשה זאת כבר מול בית"ר, בהנחה שישחק כמובן. למרות הירידה ביכולת, שחקני הקבוצה תומכים בראיוס וטוענים כי הוא ראוי לפתוח בהרכב. אביחי ידין שחזר להתאמן יפתח בהרכב ויחליף את רן אבוקרט. הציוות החדש של דקל קינן וסארי פלאח משאיר את אדין צוצאליץ' ואנדריי פיליאבסקי על הספסל. "מי היה מאמין בתחילת העונה שהכינור הרביעי יהיה כינור ראשון?", התייחס אחד השחקנים לפלאח, שהציג יכולת טובה גם בהפסד במושבה. אייל גולסה לא ייכלל בסגל ובקרוב יחליט סופית האם להגיש הצעה חדשה למועדון.

יציג ג' יהיה סגור במשחק, ועל כן מנויי יציע ג' יוכלו להיכנס ליציע 13-14 ללא הצורף באיסוף כרטיס אחר. בחיפה החליטו כי לא לאוהדים לא יישמר כיסא ספציפי, ולכן אם לא ימצאו לנכון לשבת ביציע הזה, הם יוכלו לעבור ליציעים 1,2,4,5 או 9 בתיאום עם קופת הכרטיסים. רכבת ישראל תפעיל רכבות תגבור מיוחדות, על מנת לספק שירות לאלפי האוהדים הצפויים להגיע מירושלים. לאוהדי חיפה המגיעים מכיוון דרום, מתברר כי שתי רכבות מיוחדות תופעלנה בתום המשחק מתחנת בת גלים לירושלים מלחה, החל מהשעה 23:30 בשיטת 'מלא וסע', ותעצורנה בתחנות הבאות: בנימינה, נתניה, ת"א סבידור מרכז, לוד, בית שמש וירושלים מלחה, תחנה סופית המיועדת לאוהדי בית"ר. בחיפה הזהירו היום כי אוהדי בית"ר (יישבו ביציעים 6-8) שירכשו כרטיסים ליציע אוהדי חיפה יוצאו מהאיצטדיון.

שחקן מכבי חיפה, שמעון אבוחצירא. קובי אליהו
שחקן: "אריק עושה רוטציה כדי לא לפגוע בשחקנים, אבל האמת הזאת פוגעת בו ובנו. אם הוא צריך ללכת עם אבוחצירא/קובי אליהו

מפתחות והכנות: בית"ר ירושלים

בית"ר ערכה היום את האימון המסכם לקראת המשחק. המאמן אלי כהן ערך לשחקני ההרכב אסיפה טקטית קצרה בסיום האימון ושם דגש על הלחץ במרכז המגרש. מחר בצהריים ייפגשו שחקני הקבוצה במלון בנתניה לארוחת צהריים ומנוחה ולאחר מכן ימשיכו לקרית אליעזר. בעקבות אירועי המשחק בעכו לפני שבועיים, בבית"ר דאגו לאופציה חלופית במידה ותהיה תקלה.

בנוגע להרכב, נראה כי המאמן מתלבט בנוגע לחוליית ההתקפה. למרות הצמד נגד בני יהודה, איברהים בנגורה מפגין יכולת חלשה באימונים והמאמן שוקל לעלות עם איציק כהן בחוד כאשר צחי אליחן ישחק בכנף שמאל. בנגורה תורגל באימון המסכם בהרכב אך ייתכן כי אליחן יפתח במקומו. אופיר קריאף צפוי לשחק כשחקן חופשי במרכז השדה כאשר אייס קרים ושי חדד יאיישו את הקישור האחורי. ניסו קפילוטו ולנדרי מולמו ערכו אמש אימון מלא ונראה והשניים כשירים לקראת המשחק. אופיר קריאף נפגע לקראת סיום האימון בקרסול וסובל מנפיחות באזור, ייתכן כי יקבל זריקה לפני שריקת הפתיחה. כ-2,000 אוהדים צפויים ללוות את הקבוצה לקרית אליעזר.

שחקן בקבוצה אמר לקראת המשחק: "מכבי חיפה קבוצה מצוינת עם סגל מצוין שנמצאת בתקופה קשה. יכול להיות שנוכל לנצל את זה אבל גם יכול להיות שהיא תנסה להתפוצץ עלינו וצריך לתת לה את הכבוד ולהיות מאוד אחראיים, כי בסך הכל מדובר בקבוצה יותר טובה מאיתנו. אם נצליח לצאת עם ניצחון זאת תהיה קפיצה אדירה לעונה הזאת".

מי שמרשים עד עתה באימוני הקבוצה הוא הקשר הברזילאי דייגו קאצ'ובה, שעושה רושם של שחקן טכני וגם כקשר אחורי משחק באגרסיביות ומחלץ כדורים. כפי שנראה בימים האחרונים, קאצ'ובה נלקח בחשבון לקראת המשך העונה ובעיקר לכיוון חלון ההעברות בינואר. במידה וקאצ'ובה יצטרף תיאלץ בית"ר לשחרר את אחד מהשלושה - אייס קרים, מולמו או בנגורה.

אלי כהן מאמן בית"ר ירושלים. קובי אליהו
מרוצה מהנבחן. אלי כהן/קובי אליהו

יעמדו למבחן

מכבי חיפה: סארי פלאח

מחאה על מצבו בקבוצה, סכסוך עם ההנהלה, בריחה לרומניה, מעבר לבני יהודה, פציעה קשה, שיקום, חזרה למכבי חיפה כבלם רביעי, הרכב. את כל זה עבר סארי פלאח בשנתיים האחרונות, ולמרות המתיחות, עושה רושם שהוא באמת רוצה להוכיח שמקומו במכבי חיפה. ההעדפה של בנאדו, לתת קרדיט לכינור הרביעי שלו על פני שני השחקנים הזרים, מוכיחה כנראה שבמכבי חיפה של העונה אין שום דבר בטוח. בטח לא כשמדובר בשחקן שעד לפני מספר חודשים הלך על קביים וספג בוז אדיר בכניסה לקריית אליעזר. מדהים.

בית"ר ירושלים: אופיר קריאף

הקשר יקבל את התפקיד הדומיננטי בקישור וישחק בחלק הקדמי. תהיה זאת הזדמנות עבור הקשר לחזור לכושר בו היה בתחילת העונה ולנסות להוביל את הקבוצה לייצר דומיננטיות בחלק הקדמי.

שחקן בית"ר ירושלים אופיר קריאף. ברני ארדוב
צריך להוביל. קריאף/ברני ארדוב

הרכבים משוערים

מכבי חיפה: בויאן שראנוב, אלעד גבאי, דקל קינן, סארי פלאח, טאלב טואטחה, אביחי ידין, רובן ראיוס (רן אבוקרט), יניב קטן (עידן ורד), חן עזרא, שמעון אבוחצירא (דינו אנדלובו), אלון תורג'מן (שובל גוזלן).

בית"ר ירושלים: אריאל הרוש, אלי דסה, אנדרס טונייס, ניסו קפילוטו, לנדרי מולמו, שי חדד, אייס קרים, אופיר קריאף, בריאן ז'ונס, צחי אליחן (טטה בנגורה), איציק כהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully