וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפספוס הגדול הבא? על טום רוזנטל

הסקאוטים עוקבים מקרוב, ג'אנפרנקו זולה התרשם, חוזה בווטפורד כבר נחתם, ומה נגיד, הילד בריון. טום רוזנטל, הבן של רוני, מתפתח לכישרון מבטיח, האם נבחרת ישראל תפספס עוד כוכב? הבלוג של אורן יוסיפוביץ מזהיר, ומתרשם מהשיווק של הפועל באר שבע

זה זמן רב שג'אנפרנקו זולה שם עין על טום רוזנטל. זה מכבר ערך שיחה בנושא עם רוני רוזנטל, האב הגאה. "הוא מידפק על דלתות קבוצת הבוגרים", החמיא-הבטיח מאמן ווטפורד לגבי שחקן הנוער של המועדון. "רואים שהוא התקדם בצורה יפה מאוד". מעניין מה האיטלקי חושב אחרי שראה, והוא בטח ראה, את מה שעשה רוזנטל ג'וניור במדי נבחרת הנוער של בלגיה, ב-0:2 על לוקסמבורג. אתם בטח כבר ראיתם, אבל אין בושה בלראות שוב.

בסרטון, טום רוזנטל עושה כמו אבא נגד אזרבייג'אן. "הוא עשה במשחק הזה עוד כמה מהלכים", מעדכן רוני, "לא רק הגול". רוזנטל סיניור ראה את השער מהיציע. שומעים צרחות ברקע, והוא טוען שזה לא הוא. "אני תמיד אדיש, אבל כמובן ששמחתי, זה חלק מההתקדמות לתת גול כזה. הוא עדיין לא כבש שער כזה. אני מאמין שהוא יעשה עוד הרבה דברים דומים בהמשך. דומה לגול שלי? אם אתה אומר, באמת יש דברים דומים".

הדבר הראשון שבולט מהקליפ אלו המידות של הג'וניור. בן 17 ונמתח לגובה של 1.88 מטר. "יש לו אימא גבוהה", מנמק האבא, 1.79 מטר בעצמו.

ברזומה הצעיר חתימה על חוזה נוער בווטפורד ("הסכומים לא גבוהים, 500 עד 1,000 ליש"ט בחודש", מעדכן רוני) עד לסוף העונה הבאה. זה התחיל בגיל 8-7, עם קריירת ילדים במועדון היהודי לונדון-מכבי-ליונס. אחרי כמה התרשמויות קלטו אותו ורשמו אותו. עברו השנים, וביולי האחרון הוא הספיק כבר לשחק עם הקבוצה הבוגרת של ווטפורד, מהצ'מפיונשיפ, במשחק אימון. אחת לשבוע, לפעמים קצת פחות ולפעמים קצת יותר, הוא מתאמן עם הסגל הבוגר, משתפשף.

לפני שנה בערך התאמן עם נבחרת הנערים של אלון חזן. אבל הדרכון הוא בלגי, כמו האימא. וכשנבחרת בלגיה קראה, טום בא. ישראל לא הציעו שום דבר רשמי, בינתיים גם בנבחרת אנגליה לא. המשחק מול לוקסמבורג היה הראשון של רוזנטל בגיל נוער בנבחרת, אחרי הופעה גם בנערים. וזה היה אחלה סיפתח. הכיוון, כפי שמספרים, חיובי. רוני רוזנטל, בלי קשר להיותו סוכן שחקנים, מקבל הרבה טלפונים. הפעם זה לגבי הבן. "הרבה הצעות מהרבה קבוצות", הוא אומר.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הוא בריון". טום רוזנטל/מערכת וואלה!, צילום מסך

רוזנטל הוא לא אבא מגזים כמו כמה אחרים שאנו מכירים. לטענתו, הוא רגוע, אדיש, לא יוזם כלום, משאיר את הנבואות לאנשים אחרים. בעת אחת השיחות לכתבה זו טום לידו, בינתיים מבקש מהאבא שלא לדבר, מעדיף לחכות עוד קצת. "כל שחקן בעולם רוצה להגיע לרמות הגבוהות", רוני ממשיך, "אבל אנחנו מחכים לסוף ההתפתחות הגופנית של טום כדי להבין לאן זה הולך. הוא בריון, את זה כבר רואים. מה אנחנו לא יודעים? לאיזו מהירות הוא יגיע. זה יקבע המון. אסור לשכוח שיש הרבה נערים שמפתחים פנטזיות בגלל מה שכותבים וחושבים עליהם בגיל נוער. ואז, בבוגרים, כשהגוף משתנה, זה כבר לא נראה אותו דבר. קח לדוגמה את לוקאקו. בגיל 16 הוא כבר נראה בן 30. אצל טום עדיין לא יודעים איך ייראה בסוף, עדיין יש לו פנים של ילד. התקווה שלי היא שיפתח מהירות ושיהיו לו עוצמות כמו שלי ואפילו יותר".

כמה מסייעת העובדה שהוא הבן של רוני רוזנטל?

"שום דלת לא נפתחת לו בזכותי", אומר רוני. "בינתיים זה עובד לו. אני לא יכול לבקש מאף מאמן פרמיירליג לתת לבן שלי לשחק. יש לי קשרים, אבל הוא לא נמצא בישראל או באפריקה. הוא באנגליה, ממילא כולם פה מכירים אותו. בכל משחק יש סקאוטים מכל קבוצת פרמיירליג, ככה זה פה. זה לא ישנה מה אני אגיד. במדינות אחרות הייתי אולי צריך לדבר עם אנשים, פה פחות".

בישראל כבר התלהבו מהגול וישר חושבים על פספוס, אבל לא התפספס כלום נכון לעכשיו. כל עוד רוזנטל ג'וניור לא עורך הופעת בוגרים באחת הנבחרות שבהן יוכל לשחק (בלגיה, אנגליה, ישראל), אף גורל לא נחרץ. מה שכן, אולי כדאי היום לבכירים בהתאחדות ובווינגייט ואיפה שצריך להתחיל לעבוד. להיות בקשר ישיר עם המשפוחה, להריץ מדי פעמים בדיקות. אם אכן מדובר וידובר בכישרון גדול, מומלץ לפחות לתת מאבק לבריטים ולבלגים.

בסוף מישהי תזכה בו. האם מדובר פה בעוד מקרה של עדנאן ינוזאי? של צעיר מוכשר (ובלגי) שמספר מדינות יילחמו על שירותו? "כן, כן", רוזנטל צוחק. "אבל בואו ניתן לזמן לעשות את שלו. הוא בכיוון הנכון. למדינות אחרות, ברמת הנבחרת, קשה לעקוב אבל עכשיו, אחרי ההופעה בנבחרת והגול, ההתעניינות בטח תגדל".

אתה בטח כבר יודע שכשיגיע הרגע והוא יצטרך להחליט, זה יכול ליצור בלאגן?

"אני לא יודע ואני לא אקבע לבן שלי. הוא רוצה להצליח בכדורגל ועדיין לא חושב על נבחרות. אל תשכח שאנחנו לא גרים בישראל, אם כן, זה היה אחרת. אנחנו מגיעים הרבה, מבקרים, וטום אוהב את ישראל, דובר עברית. אבל אנחנו גרים בלונדון, ותוך שעתיים של רכבת אנחנו בבריסל. להגיע לישראל זה קצת יותר קשה, אבל לכו תדעו, הכול אפשרי. הוא עדיין רק בן 17".

הכדורגל הבלגי בנסיקה מרשימה. זו לא תהיה בחירה רעה.

"זה נכון. נבחרת בלגיה זו נבחרת חזקה ביותר, רואים שעשו שם עבודה טובה בכל הנושא הזה, וחבל שבישראל לא עושים עבודה כזו. זו הבעיה של הכדורגל שלנו, עבודה עם צעירים. בתחום הזה אנחנו לא בכיוון כמו נבחרות אחרות".

אם יקבל הצעה, כמו למשל עמרי אלטמן, לבוא בהשאלה לישראל לעונה אחת? נניח, למכבי תל אביב או מכבי חיפה?

"יש לי הרבה כבוד למכבי תל אביב ולמכבי חיפה, אבל לטום יש בינתיים הצעות מקבוצות גדולות יותר. כמובן שההעדפה היא שהוא קודם-כל ישחק".

כשטום החל עם הכדורגל, רוני בדיוק הביא לארסנל מספר שחקנים, כמו למשל ז'ילברטו סילבה. תותחנים רבים התארחו בבית המשפחה, ובגלל החיכוך מול הכוכבים, טום התאהב דווקא בארסנל. זה גם החלום? "כל קבוצה בכדורגל האנגלי או בליגה בכירה אחרת ביבשת – זו השאיפה. בינתיים הוא מרוצה מאוד בווטפורד".

נו, אז לסיום, תחזית: יגיע לאן שאתה הגעת? יותר רחוק?

"זו המטרה", מקנח רוזנטל, "אחרי הכול, אין הרבה מקרים בכדורגל העולמי שבהם גם האב וגם הבן מגיעים לרמות הכי גבוהות".

נמשיך לעקוב.


***

מחלקת הקריאייטיב המחתרתית של הפועל באר שבע

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ג'קי, אל תתעסק/מערכת וואלה!, צילום מסך

פעם זה אליניב ברדה גלדיאטור, פעם מדובר באיום על התרנגול של השכונה ופעם ג'קי בן זקן מבין שהגאדפאדר הוא בכלל גמל. הפועל באר שבע עברה קיץ מלא רכישות, אבל במקביל הכישרון העולה פועל גם מחוץ למגרש. שי ביטון (32), אוהד הקבוצה, לקח על עצמו את התפקיד הלא רשמי של ראש מערך הקריאייטיב מטעם אוהדי הקבוצה. האכסניה הרשמית של החבר'ה היא בדף הפייסבוק "אדום מהדרום" (מסייעים שם לביטון – דולב פרץ ונאור אוואקרט), ובה מופיעה כל שבוע תמונת פרומו מיוחדת לקראת המשחק הקרוב.

"הכול ברוח טובה", אומר ביטון, "אלו לא פוסטרים שנעשים במטרה לפגוע. הכול בצחוק, אין משהו גזעני ואין אלימות, כמו בדברים שעושים בקבוצות אחרות. אצלנו הכול גם ברמה גבוהה, מקצוענית". ביטון צודק, לפחות לפי התמונות האחרונות שפורסמו, ובגלל זה גם החשיפה. נחמד לראות את היצירתיות, ונחמד לשמוע את התגובות של אוהדי באר שבע. יפי הנפש והאנשים ששונאים הומור יוכלו להיפגע עד מחר, אבל הלוואי עוד רעיונות יצירתיים כמו הציור השבועי של אוהדי הפועל באר שבע.

לטענת ביטון, "אנשים בבאר שבע מחכים לתמונה החדשה, כל שבוע ושבוע". התגובות גם בהתאם, ואפילו הבעלים אלונה ברקת יצרה קשר דרך האתר הרשמי של המועדון, והמסר: הבוס אוהבת את מה שביטון ושות' עושים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לקראת המשחק מול עכו/מערכת וואלה!, צילום מסך

זה דווקא לא הדדי. "אני מאוכזב מהמועדון בקטע של השיווק", אומר ביטון. "נוח להם שאוהדים עושים את העבודה הזו, במקום שהם ישקיעו במחלקת קריאייטיב. זה יכול היה להיות משהו מיוחד. אני מסתכל מה עושים בקבוצות אחרות בעולם. זה שיווק, זה להכניס למודעות, שאף אחד לא ישכח שיש משחק, ששבוע לפני לא יעשו תוכניות לאותו יום. אני מאמין שאנחנו עוזרים להביא אנשים לקופות, אני בטוח בזה. נהייתי כמו סלב בגלל הדבר הזה".

וכן, למרות שאין מטרה לפגוע, יש כאלו שעדיין נפגשים. "אחרי שעשינו את הגמל הדתי, לקראת מכבי, דתיים כתבו לנו שזה לא לטעמם והוצאנו תמונה אחרת. אף אחד לא מנסה לפגוע, אבל חשוב שאנשים יקחו את זה ברוח טובה. בשבוע הבא אנחנו נגד סכנין, ואני כבר יודע שכל מה שאעשה ייתפס כגזענות. חייבים להבין, אני עושה סאטירה. על פרק של ארץ נהדרת מישהו מתלונן? מישהו תובע?".

הפוסטר לקראת מכבי תל אביב יעזור?

"אחחח", הוא מושך זמן, "אומר לך את האמת – יש לי הרגשה טובה".

לקינוח, תמונות נוספות תוצרת אוהדי הפועל באר שבע. מבריק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עוד עכו/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לקראת קרית אליעזר/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אלישע חם מתמיד, לקראת קרית שמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יש אמונה? לקראת מכבי תל אביב/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully