וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת סנדאסקי: פן סטייט תשלם 59.7 מיליון דולר פיצויים

28.10.2013 / 19:44

האוניברסיטה הודיעה כי הגיעה להסכם עם 26 מקורבנות המאמן לשעבר, שהואשם באינוס קטינים ונידון ל-30 עד 60 שנות מאסר

פרשיית ג'רי סנדאסקי מסרבת להיגמר. קצת יותר משנה לאחר שהמאמן לשעבר מפן סטייט הורשע ונידון ל-30 עד 60 שנות מאסר על אינוס קטינים, הודיע הערב (שני) האוניברסיטה מפנסילבניה כי היא הגיע להסכמי פיצויים עם 26 מקורבנותיו של סנדאסקי ומשפחותיהם ותשלם להם סכום עתק של 59.7 מיליון דולר.

פן סטייט מסרה בהודעתה כי ההחלטה על תשלומי הפיצויים הגיעה עוד באותו יום בו סנדאסקי הורשע סופית בבית המשפט ב-45 פשעים שונים. על פי האוניברסיטה, עם 23 משפחות הסכם הפיצויים כבר נחתם סופית, בעוד עם שלוש הנותרות מדובר בהסכם עקרוני והחתימה צפוי להתבצע בקרוב. שש תביעות מצד משפחות נוספות עדיין עומדות כנגד בית הספר, שמצידו אמר כי לחלקן אין ביסוס חזק, אולם ייתכן שהוא ישלם למספר משפחות נוספות פיצויים בהמשך.

עבריין המין ג'רי סנדאסקי מובל לכלא. Gene Puskar, AP
הפרשה מסרבת לגווע. סנדאסקי מובל למשפטו בשנה שעברה/AP, Gene Puskar

פרשת סנדאסקי, שעדיין כופר בהאשמות נגדו וממתין לערעור, התפוצצה לפני כשנתיים והוא הואשם בניצול מיני של קטינים בגיל עשרה במהלך שנותיו באוניברסיטה כעוזרו של המאמן האגדי ג'ו פטרנו. פטרנו עצמו, שאימן 60 שנה בפן סטייט, פוטר מיד לאחר שהפרשה התגלתה והואשם בכך שידע על המעשים והעדיף שלא לדווח. הוא הלך לעולמו חודשיים לאחר מכן ופסלו הוסר מהכניסה לאצטדיון. מלבד הרשעתו של סנדאסקי, פן סטייט ספגה עונשים כבדים שכללו ביטול של 112 ניצחונות לאורך 14 שנים, קנס של 60 מיליון דולר והרחקה ממשחקי בולים לארבע שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully