וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסע לצמרת של פיראס מוגרבי

28.10.2013 / 14:00

הוא כבר נגע בשמים כשעבר לצרפת, נחת לקרקעית כשחזר לישראל וירד ליגה עם נתניה, אבל עכשיו, עם שיקום נכון, נתונים פיזיים מרשימים ומשלחת מיוחדת שהגיעה לשפרעם, פיראס מוגרבי חוזר לשיאו בבני סכנין. איפה ייגמר המסע לצמרת של מי שמוגדר כ"השחקן שיש לו הכול"?

one

בחודש יולי האחרון קיבל פיראס מוגרבי את ההודעה הרשמית מלאנס: אתה לא בתוכניות של המועדון, אתה משוחרר רשמית מהקבוצה. מוגרבי, 22, שרק קיץ לפני כן חתם בקבוצה מהליגה השנייה בצרפת, לא הופתע יותר מדי מהבשורה, אבל הבין שהוא צריך לשנות משהו בעצמו. שהוא חייב לעלות מדרגה כדי שבפעם הבאה שהוא יחזור לגוב האריות באירופה, הוא יישאר שם הרבה יותר מחצי עונה.

הקשר לא הסתפק רק במחשבות וחרטות, ועם הנחיתה בישראל החליט לעשות מעשה ולקחת את עצמו בידיים. הצעד הראשון היה לחתום על חוזה עם מאמן אישי בשם עאדל בהלול (הבן של איש התקשורת הוותיק זוהיר בהלול) ולהתחזק פיזית. המטרה הייתה לשפר את החדות, ולהגיע לעונה הקרובה בכושר הטוב ביותר שלו עד כה בקריירה הקצרה אך העמוסה שלו. "פיראס לא רק שלא חיכה כמה ימים, הוא אפילו לא חיכה יום אחד", מעיד בהלול, "ביום שאחרי החזרה שלו לארץ מצרפת הוא נרשם למכון כושר. התחלנו לעבוד ביחד, והוא פשוט רצה לקרוע את עצמו ולא לוותר אפילו לרגע".

פיראס מוגרבי שחקן בני סכנין לפני אביב חדד שחקן בני יהודה. ניב אהרונסון
פיראס מוגרבי שחקן בני סכנין לפני אביב חדד שחקן בני יהודה/ניב אהרונסון

ואכן, מוגרבי לא ויתר. לא לעייפות, לא לחששות, לא לעצמו. אימונים יומיים במכון, בתוספת שלושה אימונים אישיים בשבוע והרבה בעיטות לשער, הביאו את הקשר משפרעם להוריד את כל החלודה שצבר בעונה הקודמת. על אף שלא עשה הכנה ראויה עם קבוצה כלשהי, נדמה שהוא בכושר הטוב ביותר שלו, ולא פחות חשוב, בתקופה המנטלית היציבה ביותר שלו אי פעם. כיום הוא לא רק פורח בבני סכנין, נדמה שהוא שוב חוזר השחקן המלהיב שעבר לצרפת, עם הרבה תקוות וביטחון. הערב (שני) הוא יפגוש את מכבי תל אביב, האלופה שעד כה לא ספגה ולו שער אחד, בידיעה שזה עוד מבחן מסקרן, עוד הזדמנות להוכיח שהוא עם הפנים קדימה, בדרך למעלה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

מדרון תלול

בקיץ שעבר נדמה היה שמוגרבי בדרך להגשים את החלום. בעוד מכבי חיפה ומכבי נתניה דנו שבועות ארוכים על דמי ההשבחה שלו, מוגרבי קיבל הצעה מלאנס הצרפתית וחטף אותה בשתי ידיים. בהתחלה הכול נראה ורוד. מאמנו החדש אריק סיקורה הביע בפומבי אמונה גדולה במוגרבי, וטען שהוא יכול להוות פקטור חשוב במסע של הקבוצה לליגה הראשונה. נראה היה שהילד, שהפציץ בנתניה, עומד לעשות דבר דומה גם בצרפת, אלא שאז הגיע האימון הראשון, ואיתו גם האות הראשון לתקופה הקשה שבדרך.

הקשר הישראלי ניסה לעשות סיבוב על הבלם ששמר עליו, והרגיש מיד איך הברך מסתובבת ביחד איתו. דקות ארוכות מוגרבי שכב שרוע על כר הדשא, עד שהצוות הרפואי לקח אותו לבדיקות שהבהירו שהוא מושבת לחודש. "הפציעה טרפדה הרבה דברים מבחינתו", מעיד שחקן בבני סכנין המקורב למוגרבי, "הוא הגיע לשם עם המון מוטיבציה, אבל ברגע שהוא נעדר לעוד חודש, כבר היה ברור שיהיה קשה לו להשתלב".

קשר מכבי נתניה פיראס מוגרבי מחובק עם המנהל המקצועי מרדכי שפיגלר. ברני ארדוב
קודם משלחת מנתניה, אחרי זה משלחת מסכנין. מוגרבי בידיים אוהבות/ברני ארדוב

אבל לא רק הפציעה הגבילה את מוגרבי מעבר לים, הסיבה העיקרית הייתה הפן המנטלי. מוגרבי הוא מקרה קלאסי של "ילד של אמא", בחור מופנם ושקט במיוחד, שהתקשה להתאקלם במדינה זרה ללא חברים ומשפחה. הבדידות השפיעה גם על רמת המשחק שלו. "אמרתי לפיראס עוד לפני שהוא יצא שיהיה לו שם קשה מאוד", מסביר אחמד סבע, חלוץ קרית שמונה ומי שנחשב למנטור של מוגרבי, "הוא עדיין לא היה בשל מבחינה מנטלית. הוא ילד של בית, והיה לו קשה שם מבחינת אווירה. אני בטוח שהוא עוד ישחק בחו"ל והזמן שלו יגיע, כי בפעם הבאה הוא כבר ייסע עם אישה ויותר בוגר".

הבדידות הזו וחוסר הבשלות של מוגרבי הביאו את השחקן ליזום שיחה עם סיקורה בנובמבר אשתקד. מוגרבי הבהיר למאמן שלא טוב לו, שהעובדה שהוא לא משחק בתוספת הבדידות מקשה עליו, ושהוא מרגיש שהקריירה שלו נעצרת. בסיום השיחה ביקש לעזוב ולצאת לקבוצה שבה יקבל דקות משחק. "אני בונה עליך, תן לזה עוד קצת זמן", ביקש המאמן, ומוגרבי, כמו ילד טוב, חזר לאימונים. "הוא שחקן שמכבד את האנשים סביבו, לא אחד שיעשה בעיות", מסביר סבע, "הוא בנאדם מדהים, אבל שאף אחד לא יטעה: על המגרש הוא הופך להיות חוצפן גדול, כמו שצריך להיות".

חודש אחרי השיחה עם סיקורה הגיע חג המולד והשנה האזרחית החדשה, ומוגרבי נחת בארץ לחופשת מולדת. יום אחרי הנחיתה כבר ציפתה לו הפתעה, כזו שבדיעבד סיימה את הקריירה האירופית שלו לשלב זה, אבל במקביל אולי הצילה לו את הקריירה. הקשר קיבל טלפון לביתו בשפרעם, כשעל הקו היו ראשי מכבי נתניה. המשלחת של אנשי נתניה כללה את קובי בלדב, גיל לב ומוטל'ה שפיגלר. בפגישה שפיגלר דיבר יותר מכולם. "תגיע לנתניה ותשקם את הקריירה שלך מחדש", אמר שחקן העבר למוגרבי, "זו ההזדמנות שלך, תגיע לנתניה, תעזור לנו לצאת מהבוץ ותחזור ללאנס בכושר שיא". אפקט המשלחת עשה את שלו. מוגרבי לחץ על הצרפתים, שהשאילו אותו סוף העונה לנתניה.

אלא שאם בנתניה היו בטוחים שהקריירה של מוגרבי תתחיל ללכת לכיוון חיובי, הרי שהם התבדו. מוגרבי הזכיר בעיקר את הצל של עצמו, כשניכר עליו שהחצי עונה בה כמעט לא שיחק בלאנס השפיעה עליו לרעה. "פיראס הגיע לחוץ מאוד לנתניה", מסביר עלי חטיב, ששיחק עם מוגרבי בנתניה ונחשב לאחד מחברי הילדות של השחקן, "היו לו הרבה קשיים, כי הקבוצה לא הייתה בתקופה טובה והוא רצה אולי יותר מדי להוציא את הקבוצה. היכולת שראיתם ממנו עונה שעברה היא לא היכולת האמיתית שלו, הוא שחקן ברמה של הקבוצות הגדולות בארץ".

פיראס מוגרבי שחקן מכבי נתניה. ברני ארדוב
"כולם ציפו שהוא יהיה זה שיוציא את העגלה מהבוץ". מוגרבי בנתניה/ברני ארדוב

"כולם ציפו שהוא יהיה זה שיוציא את העגלה מהבוץ", מסביר מקורב לשחקן, "טל בנין האמין בו מאוד ונתן לו את המפתחות, וגם ראובן שהגיע אחר כך, אבל פיראס היה במצב שהוא פשוט לא יכול היה להתרומם. הוא היה חייב לאסוף את עצמו מחדש כדי להתרומם בחזרה". היכולת המאכזבת של מוגרבי התווספה למכה כואבת נוספת: בסוף העונה הכישלון הושלם, ונתניה ירדה ליגה. "פיראס לקח את זה מאוד קשה", יודע סבע, "אבל גם הוא הבין שהוא יחזור לבמה המרכזית ושהכדורגל ממשיך. זו הגדולה שלו, שהוא אסף את עצמו והשתפר".

ממלפפון לוהט לדבר החם של הליגה

ואכן, מוגרבי אסף את השברים. מהר מאוד הוא יצא לצרפת כדי לסכם את הדברים עם לאנס, ובמקביל בארץ הפך לאחד מהמלפפונים החמים של חלון ההעברות: מכבי פתח תקוה, הפועל עכו, מ.ס אשדוד, הפועל חיפה ובני סכנין היו רק חלק מהקבוצות שהגישו הצעה לשחקן. אלא שהוא העדיף לקחת את הזמן, למצות את העניין עם לאנס ורק אז להחליט.

מוגרבי כבר היה קרוב לסיכום בהפועל חיפה, אלא שאז נכנס שוב "אפקט המשלחת". הפעם זו הייתה בני סכנין, שהגיעה לביתו עם חברי ההנהלה, מכובדים מהעיר ובכלל משלחת של כבוד לשפרעם כדי לשכנע את מוגרבי לנחות בדוחא. כמו במקרה נתניה, גם הפעם זה הצליח, ומוגרבי חתם לשנה, עם סעיף שבעונה הבאה סכנין תוכל להשוות כל הצעה שיקבל, ואז השחקן יהיה חייב להישאר אצל נסיכת המגזר. "רצינו מאוד את פיראס ונלחמנו עליו", מסביר יו"ר בני סכנין מוחמד אבו יונס, "ידענו שזה מסוג השחקנים שיוכלו לשדרג אותנו מאוד, הצענו לו הצעה יפה מאוד והוא רצה לדעת איזו קבוצה בנינו. ברגע שהוא הבין שיהיו לצד שחקנים מצוינים, הדרך לחתימה הייתה קצרה במיוחד".

שחקן בני סכנין, פיראס מוגרבי, מול שחקן מכבי חיפה, חן עזרא. קובי אליהו
"מהירות מסחררת, פלג גוף עליון ותחתון חזקים במיוחד, ובעיקר השקעה חסרת פשרות. זו תכונה שעוד תעזור לו להגיע רחוק". מוגרבי/קובי אליהו

מאז החתימה מוגרבי בקו עלייה חד. אחרי שחזר לכושר וקיבל את ההזדמנות, השחקן שוב נראה חד. עם שער ושני בישולים, מוגרבי הפך להיות אחד הברגים הכי משמעותיים בפתיחת העונה המפתיעה של סכנין, כשנראה שבאופן כללי מסלול חייו נמצא בדרך הנכונה לבמה המרכזית בארץ, אולי גם באירופה. הקשר התארס לפני חודש, הפך לאחד השחקנים האהובים בחדר ההלבשה של סכנין, וחשוב מהכול - על הדשא הוא נראה בשיאו. "פיראס הוא אדם נהדר, מקצועית הוא שחקן מהיר מאין כמוהו וחזק מאוד", אומר מור שושן, שגם מבלה שעות רבות בנסיעות לסכנין ביחד עם מוגרבי וכליבאת, "הוא צנוע מאוד ואחד השחקנים שעוד ידברו הרבה".

אם יש משהו שעדיין חסר למוגרבי, מלבד העובדה שהוא צריך להיפתח יותר ולרכוש לעצמו תכונות של מנהיג, זה מספרים. השחקן יודע שהוא יצטרך להיות חד יותר, להבקיע יותר, ולסיים את העונה עם מספר דו ספרתי של שערים כדי שבקיץ הבא במכבי חיפה, מכבי תל אביב והפועל תל אביב, ואולי גם באירופה, ילחמו שוב על שירותיו של השחקן, שקם מהקרשים וחזר להיות אחד השחקנים הישראלים המבטיחים. "יש לפיראס הכל", קובע בהלול, "מהירות מסחררת, פלג גוף עליון ותחתון חזקים במיוחד, ובעיקר השקעה חסרת פשרות. זו תכונה שעוד תעזור לו להגיע רחוק". גם סבע סבור שעתידו של מוגרבי עוד לפניו. "עבדתי עם פיראס הרבה על חדות מול השער", מספר סבע, "הוא השתפר בזה מאוד. אני מאמין שהעונה הזו ובעונות הבאות אתם תראו שחקן חד במיוחד, שיהפוך לאחד מהשחקנים הישראליים המובילים שיש לנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully