וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיר לחץ: שלום תקווה מסכם את הפסדי מכבי חיפה ומכבי תל אביב

25.10.2013 / 1:00

מכבי חיפה עשתה הרבה דברים נכון, אבל ברגע שנקלעה ללחץ מנטלי היא איבדה שליטה וגם את היתרון שלה מול פאוק בדרך להפסד. מכבי תל אביב שוב לא הצליחה להתמודד עם הלחץ שמפעילות היריבות שלה באירופה על הכדור וגם היא נפלה בפרנקפורט. שלום תקווה מסכם ערב מתסכל

כבר מהרגע הראשון יכולנו לראות היום (חמישי) את ההכנה שעשו אריק בנאדו ומכבי חיפה למשחק מול פאוק סלוניקי. המאמן ידע שהמארחים יגיעו עם המון מוטיבציה להתמודדות, לאחר שבסופו של דבר הורשו האוהדים להגיע למשחק ולכן, הוא בחר לחזק את מרכז המגרש והציב בחוליית הקישור את אייל גולסה, גוסטבו בוקולי ואביחי ידין, כולם בעלי תכונות ואופי אגרסיביים. בדקות הראשונות ראינו כיצד חיפה מונעת מהיוונים כל אפשרות לאיים על השער של בויאן שראנוב.

זו הייתה חצי שעה מבריקה מבחינה טקטית ופאוק נותרה חסרת אונים גם מול המתפרצות וגם מול המשחק המסודר והנכון של הירוקים, שניצלו את היכולת הזו והצליחו להפתיע עם צמד שערים מהיר מרגלי דינו אנדלובו וגולסה. אלא שהחל מהדקה ה-30 נתקלנו לפתע בחיפה אחרת. כל מערכי הקבוצה סבלו מרפיון טוטאלי ודבר כזה לא צריך לקרות. תוך מספר דקות מסחררות, לא רק שהמארחים השוו את התוצאה, הם גם יכלו לכבוש שלושה שערים נוספים עוד לפני תום המחצית הראשונה ולמזלה של חיפה, שראנוב הדף שני פנדלים. השוער למעשה שיקף היום את מה שקרה לקבוצה כולה, כאשר לצד יכולת נהדרת לפרקים, הטעויות שהוא ביצע גם גרמו לשערים שספג.

שחקני מכבי חיפה, גוסטבו בוקולי, אנדריי פיליאבסקי, אייל גולסה, אביחי ידין. AP
בחצי השעה הראשונה זה נראה מצוין. חיפה חוגגת בפתיחה/AP

חיפה חייבת לבדוק איך דבר כזה קורה, כי היו לה על המגרש לא מעט שחקנים בעלי ניסיון ויכולת לעצור את הסחף הזה, אבל לא היה שם אף אחד שיסחוב את הקבוצה או ישלוט במתרחש במגרש באותם רגעים. ההחלטה להשאיר את יניב קטן על הספסל הייתה מקצועית, עם חשיבה לקראת הדרבי החיפאי ביום ראשון. קטן היה זקוק למנוחה והמאמן חשב ששלושה משחקים בשבוע הם יותר מדי עבורו. האם קטן יכול היה לעזור לחיפה באותן דקות בעייתיות? קשה לענות על כך. ברוב המקרים הוא משפיע לטובה כאשר הקבוצה נקלעת למצבים כאלה, אבל חובת ההוכחה הייתה על כל השחקנים שהיו על כר הדשא באותן דקות והם לא עשו את העבודה.

הקבוצה של בנאדו מנעה במשחק השוטף את הפעולות אותן ביקשו היוונים לבצע, אבל משום מה לא הצליחה לתת מענה למצבים הנייחים, ששינו לחלוטין את מהלך המשחק. זו נקודה חשובה מאוד, אותה הצוות המקצועי של מכבי חיפה יהיה חייב לשפר, על מנת למנוע מהיריבות לנצל נקודות תורפה כאלה בעתיד.

חיפה הצליחה לשמור על השוויון עד למחצית. לאחר ההפסקה התנהל משחק די שקול, אבל אז הירוקים שוב טעו ושילמו על כך ביוקר עם השער שהכריע את המשחק. חיפה עוד הצליחה להגיע למספר מצבים, אך לא השכילה לתרגם אותם לשערים נוספים. לאורך רוב שלבי המשחק חיפה נראתה טוב וביצעה מהלכים נכונים, אבל היא סבלה מעליות וירידות קיצוניות, שגרמו לה להפסיד. חבל שזה קרה, כי בסך הכול ההופעה של הירוקים הייתה מרשימה.

ניתן היה לראות עד כמה הקבוצה מהכרמל תלויה בכנף שמאל שלה, שם משחק חן עזרא. רובן ראיוס תופקד פעם נוספת בצד ימין ואני בהחלט חושב וגם אוהב מצבים בהם שחקן שמאלי משחק בימין, שכן יש בכך יתרונות רבים. אולם ראיוס לא רק שאינו מבצע בצורה נכונה את התפקיד הזה, אלא שגם אין לו את היכולות להיכנס למרכז, לאיים ולהשפיע משם על משחק ההתקפה. למרות המסירה שלו לגולסה, שהובילה לשער השני, לא ראינו פעם אחת מצב אותו יצרה חיפה מכנף ימין. פעמים רבות ראיוס מקבל את הכדור, אבל גם כשהוא נכנס פנימה, הוא הולך לאחור והיה נכון יותר אם הכניסות האלה שלו היו מגיעות מאחורי הקישור הדפנסיבי, שם הוא יכול להוות איום לבעיטות לשער ולאפשרויות מסירה. ראיוס מוצא עצמו פעמים רבות באמצע וכך, כנף ימין כמעט שלא מהווה חלק מהמשחק. חיפה לא יכולה כל הזמן להשתמש רק בעזרא כדי לייצר מצבי הבקעה. היא מאורגנת טוב, לוחצת נכון ויוצאת להתקפות, אבל הכול קורה מכיוון אחד בלבד ואם בנאדו לא יספק יותר מגוון התקפי לקבוצה, יהיה קל לעצור אותה בעתיד.

שוער מכבי חיפה, בויאן שראנוב. GettyImages
מסמל את כל המשחק של חיפה. שראנוב/GettyImages

לאחר שהירוקים הפסידו, עלתה לשחק מכבי תל אביב בפרנקפורט. במפעל האירופאי האלופה נתקלת באותה תחושה שהיא מעניקה ליריבות שלה בכדורגל הישראלי. הלחץ על הכדור בכל חלקי המגרש גדול וגם הערב, עוד לפני הרחקתו של טל בן חיים, אפשר היה לראות עד כמה הצהובים מתקשים לשבור את הלחץ. קל להבחין בהבדלים בין הליגה הישראלית לבין משחקים בזירה הבינלאומית, שם מכבי סופגת יותר, נתקלת בלא מעט קשיים ולא פעם נראית מעט נבוכה.

לאחר משחקים רבים כל כך בגביעי אירופה השונים, בהם היריבה לוחצת את שחקני הקישור וההגנה של מכבי תל אביב, הקבוצה של פאולו סוזה עדיין לא הצליחה למצוא את הדרך להתמודד עם סיטואציה כזו. החוליה האחורית לא מצליחה להעביר כמו שצריך את הכדור לשחקני הקישור והיריבות החזקות מכריחות הרחקות סתמיות, אותן הצהובים מתפתים לעשות. חבל שלא ראינו שינוי בצורת המשחק וניסיון לשבור את הלחץ הזה.

אחד הדברים שיכול לסייע לכך הוא יכולתם של צמד הבלמים בהנעת כדור נבונה וזיהוי הרגע הנכון מבחינתם לצאת קדימה עם הכדור, לכיוון הקישור של היריבה. כך, הם יוכלו לעבור את הקו הראשון של החלוצים ולפנות שטחים חדשים, בהם שחקני הקישור יקבלו את הכדור כשהם חופשיים יותר. קרלוס גרסיה ואיתן טיבי לא חשבו בכיוון הזה ולא ביצעו מהלכים כאלה ופעם אחר פעם הקבוצה שיחקה לאחור או בעטה כדורים קדימה. זה קרה לה בהפסד 1:0 בחוץ מול פ.צ. באזל במוקדמות ליגת האלופות וזה קרה לה פעם נוספת היום.

בסך הכול, לאור ההרחקה המוקדמת יחסית (בדקה ה-34) והלא אחראית של בן חיים, אפשר לומר שמכבי עמדה במבחן בכבוד ושמי שאחראי להפסד ה"נמוך" הוא השוער חואן פאבלו, שמנע לא מעט הזדמנויות אליהן הגיעו שחקני פרנקפורט. לצערנו, הטעות החמורה שביצע בן חיים מנעה מאיתנו לראות את מכבי תל אביב מגיבה ועומדת במעמסה של המשחקים האלה. כאשר הצהובים נותרו בעשרה שחקנים, כל הסגנון ושיטת המשחק שונו ומשם הקבוצה של פאולו סוזה התרכזה בשמירה על תוצאה סבירה.

  • עוד באותו נושא:
  • מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully