וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בייסבול: על מה שעובד ומה שלא

נייט פיש

22.10.2013 / 10:28

נייט פיש, המנהל של איגוד הבייסבול הישראלי וה-"King of Jewish Baseball", מתכונן לוורלד סירייס ומסביר למה בוסטון וסנט לואיס שוב עשו הדרך אל המעמד. רמז: הכי רחוק מכסף

שתי קבוצות בייסבול קלאסיות יוציאו לדרך את הוורלד סירייס בלילה שבין רביעי לחמישי, כאשר בוסטון תארח את סנט לואיס למשחק מספר 1. עבור שתי הקבוצות, המעמד אינו חדש. הרד סוקס גרפו את האליפות ב-2004 עם סוויפ על הקרדינלס וזכו שוב ב-2007. סנט לואיס הייתה אלופה ב-2006 ו-2011. שתי הקבוצות, עם עבר דומה, היו זהות זו לזו גם בעונה הסדירה החולפת וסיימו במאזן של 65:97 ובמקום הראשון בליגה שלהן. לא נראה שאנחנו עומדים לראות כאן שחזור של אותו סוויפ מ-04'.

אם עוד לא קראתם את הבלוג של נייט פיש - זה בדיוק הזמן

שחקני בוסטון רד סוקס חוגגים ב-2004. AP
בפעם שעברה שהן נפגשו בוורלד סירייס זה נגמר ככה. הרד סוקס חוגגים ב-2004/AP

גילוי נאות - מאז עברתי לישראל מניו יורק לפני כשלושה חודשים, על מנת להפוך למנהל ארצי עבור איגוד הבייסבול הישראלי, באופן אירוני לא הצלחתי לראות אף משחק MLB כמו שצריך. למרות זאת, אשים את "כובע המומחה" על הראש במקרה הזה ואנסה לשפוך מעט אור על שתי הקבוצות ומה אנו יכולים ללמוד מהן.

שיחקתי עם שחקנים, או שחקנים לשעבר, של שני המועדונים. קווין יוקיליס, שהיה שם בשתי האליפויות של הרד סוקס וג'ייק למרמן, שמשחק היום כשורטסטופ בקבוצת הדאבל A של הקרדינלס. הסיבה שאני מזכיר זאת היא כדי להדגיש ששני השחקנים הם בעלי "אישיות גבוהה", אם לשאול מונח ששייך לעולם הסקאוטים. וכמובן, כדי שתחשבו שאני מגניב...

מעבר לכך, סגנון השחקנים הזה אותו בוחרים המועדונים מראה מה עובד בבייסבול, ומה לא. מה שלא עובד זה מגה-חוזים, איי רוד, פוחולס (שחקן הקרדינלס לשעבר). כולם, כולל היאנקיז עצמם צוחקים היום על שחקן הבסיס השני של הפסים, רובינסון קאנו, שדורש 300 מיליון דולר. גם מגה-קבוצות, בהן שחקנים לא באמת מכירים אחד את השני, זה עסק שלא מצליח. אם נביט בקבוצות שהעפילו לוורלד סירייס העונה או בסן פרנסיסקו, שזכתה באליפות בשנה שעברה, נראה שמה שכן עובד, עדיין, זה לבנות קבוצה טובה, עם כימיה טובה.

אלברט פוחולס שחקן לוס אנג'לס איינג'לס. Al Bello, GettyImages
מסתדרים בלעדיך, תודה. אלברט פוחולס/GettyImages, Al Bello

לרד סוקס יש תשעה "שחקני בית" מתוך 25 בסגל. לקרדינלס יש מספר מדהים - 18! סנט לואיס מפורסמת בשיטות גידול השחקנים שלה. השדרים מדברים על זה ללא הרף והמצלמה במהלך המשחקים מחפשת את הרליברים מתחממים בבולפן "בסגנון קרדינלס". הרד סוקס, עם הפיירול השלישי בגובהו בבייסבול ושחקנים שהובאו בטריידים או כפרי אייג'נטס, הפכו את כולם לחלק מהם, כולל שיער פנים וכל החבילה.

בסופו של דבר, המספרים או שיטות החימום או שיער הפנים מובילים כולם למקום אחד. הקבוצות הללו בנויות כמו שצריך ושחקנים נהנים לשחק בהן יחד, במקומות שבקלות יכולים להפוך לסביבה לחוצה ובעייתית תחת ניהול אחר.

השאלה עבור שאר קבוצות הליגה ועבורנו, העובדים כאן על הבייסבול הישראלי, היא מה גורם לזה להצליח? לייבא כישרון או לפתח אותו? כולנו יכולים ללמוד משתי הקבוצות האלה ואסכם עם מעט אירוניה, שכן גם אני "ייבוא", שמה שעובד לאורך זמן הוא התהליך, השיטה, ההוראה והלימוד, הצמיחה והביחד. מה שעובד הוא הפיתוח הנכון.

* תודה לסאם פרידמן שסייע בהכנת הכתבה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זה לא כסף, זה הפיתוח הנכון. נייט פיש/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully