וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטבול: יורש ועצר

פייטון מאנינג חזר לאינדיאנפוליס הנרגשת, אבל ספג הפסד ראשון עם דנבר ליורשו אנדרו לאק בקולטס, 39:33. עבירה מטופשת של ניו אינגלנד בהארכה אפשרה לג'טס לנצח 27:30

זה היה מפגש שהבטיח וגם קיים. פייטון מאנינג, אחת האגדות הגדולות ביותר שהצמיחה אינדיאנפוליס, חזר לצומת הדרכים של אמריקה עם דנבר. לאחר כל הקיטש ראינו גם פוטבול טוב, בסיומו ניצחו אנדרו לאק והקולטס 33:39 והנחילו לברונקוס הפסד ראשון.

פייטון מאנינג מודה לקהל באינדיאנפוליס. GettyImages
איזו התרגשות. מאנינג מודה לקהל/GettyImages

שלוש שנים ושישה משחקים עברו מאז שהצליחה ניו יורק ג'טס לנצח את ניו אינגלנד פטריוטס, וייתכן שלא הייתה עושה זאת גם ביום ראשון, אלמלא טעות איומה בקבוצות המיוחדות של הפטריוטס בהארכה. הסילונים ניצחו 27:30 ומאיימים על ראשות ה-AFC מזרח החלש. גם בפאלו, שגברה במיאמי על הדולפינס 21:23, חזרה לתמונה.

שחקן ניו יורק ג'טס אנטוניו אלן שובר מסירה לכיוון טייט אנד ניו אינגלנד פטריוטס רוב גרונקובסקי. GettyImages
רוב גרונקובסקי חזר ועשה דברים יפים, אבל הפטריוטס נכנעו לטפשות במדולנדס/GettyImages

בוושינגטון נערך משחק פרוע שבסיומו השתחל רוי הלו מהרדסקינס לאנדזון בפעם השלישית במשחק וקבע 41:45. ג'יי קאטלר נפצע במחצית הראשונה ונטש. גם קאם ניוטון מקרוליינה נפצע, אבל חזר והוליך את הפנת'רס ל-15:30 ביתי על סנט לואיס.

דאלאס הראתה לפילדלפיה שהיא הקבוצה הטובה ביותר כרגע ב-NFC מזרח, כששיתקה אותה 3:17. ניק פולס, הקוורטרבק המחליף של האיגלס, נפצע ופינה את מקומו לרוקי מאט ברקלי. סן דייגו טיילה בג'קסונוויל עם 6:24 על הג'אגוארס האומללים, סינסינטי גברה בדטרויט על הליונס 24:27 בזכות שער שדה של מייק נוג'נט מ-54 יארד בשניית הסיום ואטלנטה עברה את טמפה ביי 23:31.

בסדרה השנייה, קנזס סיטי שמרה על שלמות שבוע נוסף אחרי 16:17 מותח מול יוסטון. פיטסבורג ניצחה בשנייה האחרונה את היריבה המרה והאלופה בולטימור 16:19, הרייבנס במאזן שלילי. גרין ביי טיילה ל-13:31 מול קליבלנד ואילו סן פרנסיסקו ניצחה 17:31 בטנסי.

רוי הלו שחקן וושינגטון רדסקינס. AP
משחק שיא לרוי הלו והרדסקינס/AP

ניו יורק ג'טס (3:4) - ניו אינגלנד (2:5) 27:30 (הארכה)

לרגע נראה היה שטום בריידי והפטריוטס שוב יוצאים ממבוכה. לאחר שספגו 17 נקודות ללא מענה וירדו מיתרון 10:21 בהפסקה לפיגור 27:21, הפאטס השוו עם שני שערי שדה וגררו את המשחק להארכה, שם, על אף שכשלו התקפית, עצרו את הג'טס לניסיון שער שדה ממרחק כמעט בלתי אפשרי של 56 יארד. ניק פולק החטיא, כצפוי, אלא שאז קרה דבר מוזר - כריס ג'ונס מהפטריוטס רכב על חבר לקבוצה, פעולה לא חוקית, והשופטים פסקו 15 יארד לרעתו. פולק השחיל את הבעיטה מ-42 יארד ושלח את הג'טס לשבור רצף בן שישה הפסדים לפטריוטס.

ג'ינו סמית' מסר ל-233 יארד, טאצ'דאון ואיבוד שתורגם לשבע נקודות בצד השני, וגם גיחה פנימה שהעלתה את הג'טס ליתרון. כריס אייבורי הוסיף 104 יארד על הקרקע. רוב גרונקובסקי קיווה לקאמבק מוצלח יותר בניו אינגלנד לאחר פציעה ארוכה, אבל למרות 114 יארד בשמונה תפיסות ירד מנוצח מהמגרש. טום בריידי שוב הראה שמשהו חסר לו וסיים עם 228 יארד ואיבוד ומשחק שני מתוך שלושה (!) ללא טאצ'דאון. זה האיש שאיים לשבור את השיא של דרו בריס למשחקים רצופים עם מסירה לאנדזון, כן?

שחקן ניו אינגלנד פטריוטס טום בריידי. GettyImages
כן, משהו בהחלט חסר שם. בריידי/GettyImages

וושינגטון (4:2) - שיקגו (3:4) 41:45

הרבה דברים רעים קרו לברס בלנדובר. ההגנה שלהם התפרקה כליל, הם ספגו הפסד שלישי בארבעה משחקים וחמור מכל, איבדו את ג'יי קאטלר שנפצע במחצית הראשונה. למרות הפציעה, המחליף הנצחי ג'וש מקאון הוביל את שיקגו ליתרון 38:41, אלא שהדובים שלא הצליחו לעצור את רוברט גריפין השלישי ואת רוי הלו קודם לכן, כשלו במשימה גם הפעם. הלו הגיח לאנדזון בפעם השלישית עם פחות מדקה על השעון, והוא בכלל רשם רק 41 יארד, פחות מאלפרד מוריס (95) ורוברט גריפין השלישי (84). גריפין ירה ל-298 יארד, שני טאצ'ים ואיבוד, 134 יארד וטאץ' אחד הלכו לג'ורדן ריד. 204 יארד וטאצ'דאון למקאון, 28 יארד בלבד עם איבוד אווירי לקאטלר. מאט פורטה סגר משחק מצוין של 91 יארד על הקרקע ושלושער משלו.

ג'קסונוויל (7:0) - סן דייגו (3:4) 24:6

הג'אגוארס העגומים שועטים לכיוון עונה נטולת נצחונות והצ'ארג'רס לא התקשו לטייל להנאתם בצפון פלורידה. 285 יארד וטאצ'דאון לפיליפ ריוורס במשחק כמעט מושלם (22 מ-26), 110 יארד וטאצ'דאון לריאן מת'יוס על הקרקע. 318 יארד, 120 מהם למייק בראון, ואיבוד לצ'אד הני.

ג'יי קאטלר שחקן שיקגו ברס מופל. Alex Brandon, AP
בשיקגו בהחלט מקווים שז לא חמור. קאטלר מופל ונפצע/AP, Alex Brandon

דטרויט (3:4) - סינסינטי (2:5) 27:24

כמו העמיתים מהבייסבול, גם הליונס ראו איך משחק שהיה להם כבר ביד מתמסמס ומסתיים בשלוש נקודות הפרש לרעתם. שער שדה של מייק נוג'נט מ-54 יארד כשעל השעון לא נותר זמן תגובה העניק לבנגאלס את הניצחון, בפתיחת עונה טובה מאוד. 372 יארד ושלושה קאבומים לאנדי דלטון, שמצא את איי ג'יי גרין ל-155 יארד. באחת הפעמים הללו הם רשמו טאצ'דאון של 82 יארד. 357 יארד ושלישייה למתיו סטאפורד, שמצא פעמיים את קלווין ג'ונסון באנדזון, הפעם השנייה כששלושה מגנים מסתערים עליו. כן, מגהטרון חזר, ויש לו 155 הוכחות קטנות בתשע תפיסות לכך.

מיאמי (3:3) - בפאלו (4:3) 23:21

דן קרפנטר, הבועט שהדולפינס לא רצו בהמשך שירותיו בסוף העונה שעברה, בעט את שער השדה המנצח 33 שניות לסיום, אבל בבפאלו, כמו בבפאלו, שום דבר לא הולך בקלות. לאחר שהגאונים מצפון ניו יורק אפשרו לדולפינס להחזיר את בעיטת הפתיחה לאחר ההבקעה, הם נזקקו לעזרת מריו ויליאמס, שעם סאק על ריאן טנהיל השאיר את הניצחון אצלם. 202 יארד ואיבוד לת'אד לואיס ו-36 יארד וטאצ'דאון לפרד ג'קסון בשורות המנצחים, 194 יארד, שלושה טאצ'ים ושני איבודים לטנהיל.

איי ג'יי גרין שחקן סינסינטי בנגאלס. AP
הנה אני. איי ג'יי גרין תופס בדרך לטאצ'דאון של 82 יארד/AP

פילדלפיה (4:3) - דאלאס (3:4) 17:3

מה שהיה אמור להיות אמנות התקפית הפך למשחק מכוער ונטול מחץ, כשמבחינת האיגלס העסק נהיה קשה יותר לאחר פציעתו של ניק פולס ראש במחצית השנייה. מאט ברקלי, הרוקי מ-USC, נכנס במחצית השנייה, אבל גם הוא לא יכול היה לחוסר התכלית של חבריו מול הגנת הקאובויס. 317 יארד וטאצ'דאון לטוני רומו, שהתבסס עם חבריו בראש ה-NFC מזרח.

קרוליינה (3:3) - סנט לואיס (4:3) 15:30

בשקט בשקט חזרו הפנת'רס למאזן חצוי לאחר פתיחה רעה. קאם ניוטון מסר ל-204 יארד וטאצ'דאון, ונעזר גם בחוסר משמעת של הגנת הראמס הפרועה, שרשמה חמש עבירות אישיות. באחת מהן שלח כריס לונג אגרוף לשחקן יריב והורחק. סאם בראדפורד, שמסר ל-255 יארד, טאצ'דאון ואיבוד, נפצע בברכו לקראת הסיום ולא שב לשחק. חומרת הפציעה לא ברורה.

אטלנטה (4:2) - טמפה ביי (6:0) 23:31

גם את הניצחון הזה, השני בלבד שלהם העונה, לא הצליחו הפאלקונס להשיג בקלות, למרות יתרון 7:24 במחצית הראשונה. מאט ריאן סיים עם 273 יארד ושלושה טאצ'ים, שניים מהם לג'אקיז רוג'רס והשלישי להארי דגלאס, שסגר משחק מצוין של 149 יארד בשבע תפיסות. 256 יארד וצמד למייק גלנון, שאת שני טאצ'דאוניו (מילה עברית מופלאה) מסר לווינסנט ג'קסון (138 יארד).

קאם ניוטון שחקן קרוליינה פנתרס מופל על ידי שחקן סנט לואיס ראמס רוברט קווין. AP
יעיל מספיק כדי לנצח. קאם ניוטון/AP

קנזס סיטי (0:7) - יוסטון (5:2) 16:17

קייס קינום, שנבחר כמחליפו של מאט שאוב הפצוע על חשבון טי ג'יי ייטס האיום, כמעט קנה את עולמו, אבל בסופו של ערב דרמטי ורבע אחרון שהסתיים ב-0:0, הצ'יפס ממשיכים את העונה החלומית שלהם וסופרים כבר שבעה ניצחונות. פשוט בלתי ייאמן מצד קבוצה שהשיגה שניים כאלה לכל אורך העונה שעברה. ג'מאל צ'ארלס חדר לאנדזון ברבע הראשון, אבל קינום, הגיבור המקומי של יוסטון מימיו בקולג', מצא את דאנדרה הופקינס ל-29 יארד וטאצ'דאון במהלך הראשון של הרבע הבא. דקה למחצית, אלכס סמית' הראה שגם הוא יודע ורץ לחמישה יארד וטאצ'דאון. בהמשך יוסטון צימקה עם שני שערי שדה, אבל לא הצליחה לייצר את המהלך המכריע והמשחק נגמר כאשר טמבה האלי גרם לפאמבל של קינום והשתלט על הכדור, דקה וחצי לסיום. העונה של יוסטון מתחילה להיגמר, אבל לפחות קינום יזכור את המשחק (או את רובו) כנהדר, לאחר שמסר ל-271 יארד, 89 מתוכם לאנדרה ג'ונסון. אלכס סמית' סגר 240 ואיבוד ונעזר ב-86 יארד על הקרקע מצד צ'ארלס.

פיטסבורג (4:2) - בולטימור (4:3) 16:19

הסטילרס פתחו את העונה בצורה איומה, אבל חוזרים לעצמם לאט לאט ועל הדרך פגעו ביריבה השנואה והאלופה, שנפלה למאזן שלילי כשהיא כמעט באמצע הדרך של העונה. ה-AFC צפון הופך לרותח משבוע לשבוע וזה קרה בזכות צ'אקה של שון סוויזם, ששלוש שניות לסיום השחיל את הפיגסקין מ-42 יארד וסגר את הסיום הדרמטי של המשחק הזה, לאחר ש-2:02 לסוף ג'ו פלאקו מצא את דאלאס קלארק לשוויון. קודם לכן, התנהל בעיקר משחק חפירות כאשר מהטאצ'דאון של הית' מילר ברבע הראשון ועד לזה של קלארק, הקבוצות החליפו רק שערי שדה. ביג בן רות'ליסברגר הסתפק ב-160 יארד. פלאקו מסר ל-215.

דוויין בואו שחקן קנזס סיטי צ'יפס. AP
בואו ותראו. דוויין בואו וקנזס סיטי מושלמים/AP

טנסי (4:3) - סן פרנסיסקו (2:5) 31:17

פתיחת העונה הטובה של הטייטאנס ממשיכה לרדת לטימיון והניינרס חגגו בנאשוויל בעזרת הופעה מצוינת של קולין קפרניק, שממש כמו שהוא אוהב, עשה הכל מהכל. הקוורטרבק מסר ל-199 יארד ורץ ל-68 נוספים, כשהוא מגיח לטאצ'דאון ופרנק גור לשניים נוספים. האורחים טסו ל-0:24 באמצע הרבע השלישי לפני שנרדמו מעט ואיפשרו לג'ייק לוקר המתקאמבק, שמסר 326 יארד, צמד ואיבוד, לצמק מעט עד לסיום.

גרין ביי (2:4) - קליבלנד (4:3) 13:31

ניצחון קליל לפאקרס, השלישי שלהם בשלושה משחקי בית. ארון רוג'רס מצא את ג'רמייקל פינלי (שנפצע בהמשך) באנדזון תוך שתיים וחצי דקות ומשם הכתישה נמשכה, כשאדי לייסי משאיר את הפציע מאחור ונכנס לאנדזון וכמוהו עושה פצוע נוסף שחזר, ג'ורדי נלסון. רוג'רס עצמו השלים שלושער כשמצא גם את ג'ארת בויקין לטאצ'דאון לקראת הסיום, בעוד ג'ורדן קמרון המצוין תפס את הטאצ'דאון היחיד של האוחרים במשחק. רוג'רס מסר ל-260 יארד, 103 מהם לבויקין. לייסי רץ ל-82 יארד. ברנדון ווידן החריד עם 149 יארד, שהגיעו ב-17 מ-42. הוא רשם טאצ'דאון ואיבוד.

פרנק גור שחקן סן פרנסיסקו פורטי ניינרס. AP
הניינרס נהנו בנאשוויל. פרנק גור/AP

אינדיאנפוליס (2:5) - דנבר (1:6) 33:39

הכול, כצפוי, היה לנו לפני המשחק הזה - התשואות, ההצדעות, התודות, הדמעות וההתרגשות. ואחרי זה היה לנו גם משחק פוטבול טוב מאוד. אם פייטון מאנינג, שהתקבל בהתרגשות באינדי, היה הכוכב לפני ההתמודדות, אחריה כבר היה ברור שהמלך של הקולטס חי וקיים, אבל הוא לובש את החולצה מספר 12. אחרי בעיטת הפתיחה לא ריחמו הקולטס על האקס מאנינג, כשלאק רשם ארבעה טאצ'דאונים - שלושה במסירה ואחד בריצה - ב-228 יארד.

מאנינג עצמו ייצר שורה סטטיסטית נאה של 386 יארד, שלושה טאצ'ים ואיבוד, אבל הגנת הקולטס הפילה אותו ארבע פעמים ובעיקר גרמה לו לרדוף כל המשחק. הברונקוס כעת עם הפסד אחד והם מאחורי הבלתי מנוצחת היחידה בליגה, קנזס סיטי.

אנדרו לאק שחקן אינדיאנפוליס קולטס. Michael Conroy, AP
עכשיו אינדי שלו. לאק/AP, Michael Conroy

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully