וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתאחדות והטוטו הסכימו על תנאי השיווק של ליגת העל

20.10.2013 / 12:56

לפי הסיכום קבוצות ליגת העל יקבלו 2.2 מ' שקל במקום 1.4. ההסכם תלוי ביישום הרפורמה. עימות בדיון, לוזון לפישביין: "שקרן", פישביין: "תודיע שאתה לא ממשיך, או שאין הסכם"

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

נציגי ההתאחדות לכדורגל, בהם היו"ר אבי לוזון והיועץ המשפטי משה אביבי, הגיעו היום (ראשון) לסיכום עקרוני עם נציגי הטוטו על תנאי השיווק של ליגת העל. בפגישה נכח גם המתווך בין הצדדים, נשיא מכבי חיפה יעקב שחר. הצדדים הודיעו כי הגיעו לסיכום עקרוני, שעדיין אינו חתום, ולפיו קבוצות ליגת העל אמורות לקבל 2.2 מיליון שקל במקום 1.4 שהיו אמורות לקבל עד כה. קבוצות הליגה הלאומית יקבלו 900 אלף שקל במקום 600 אלף שקל שהיו אמורות לקבל עד כה. עוד סוכם כי השנה לא יתקיים גביע הטוטו בשל התנגדות אופ"א להצעה לפיה מחזיקת גביע הטוטו תתמודד עם המקום השלישי על כרטיס לאירופה. הצדדים מעריכים כעת כי הסכם הרפורמה ייסגר בתוך ימים.

גורמים בהתאחדות ובטוטו הדגישו כי אמנם הושג הסכם שיווק, אבל עד שלא יושג הסכם רפורמה, לא ניתן יהיה לומר שההסכם הוא סופי. כלומר, אם הרפורמה לא תיושם בהסכמה, הסכם השיוו לא ייכנס לתוקף.

במהלך הישיבה נרשם עימות מילולי בין לוזון לפישביין. הנוכחים בחשיבה העידו כי לוזון כינה את פישביין "שקרן" וזה לא נשאר חייב ואמר: "אתה שקרן". בשלב הזה לוזון רתח וטען כי הישיבה לא תימשך כשפישביין שוב לא נשאר חייב: "אל תאיים. אתה גם תודיע שאתה לא ממשיך בהתאחדות אחרת ההסכם לא יאושר".

דובר הטוטו הודיע: "הטוטו ונציגי ההתאחדות לכדורגל ומנהלת הליגה הגיעו היום להסכמה בנושא ההסכם השיווקי. במהלך הישיבה הוצגו ונדונו כל הנושאים הקשורים להסכם השיווקי בלבד. ההסכם השיווקי הוא לשלוש עונות. הוא כפוף לאישורו של דירקטוריון הטוטו ולחתימת ההתאחדות, המנהלת והקבוצות". מהטוטו נמסר כי ההסכם השיווקי מהווה חלק בלתי נפרד מהסכם הרפורמה, שלגביו טרם הושגה הסכמה.

לידיעה הראשונית על הסיכום המתגבש בין ההתאחדות לטוטו

אבי לוזון, יושב ראש ההתאחדות לכדורגל. קובי אליהו
סוף לסאגה. לוזון/קובי אליהו

כזכור, על פי הערכות בכירי ההתאחדות בשבוע שעבר ההסכם אמור להיחתם עוד השבוע. הגעה לסיכום סופי בעניין השיווק תוביל לניסיון לסיים את סאגת הסכם הרפורמה, שחלקה (העברת כסף ישירות לקבוצות) כבר התקבל בדיון שנערך בכנסת בשבוע שעבר. יחד עם זאת, בהתאחדות הדגישו כי הקו המנחה בעניין הרפורמה יהיה מתוך ועדת דודי כהן, ולא מתוך ועדת זליכה. במשרד הספורט כלל לא עוסקים בנושא ומוכנים לכל פשרה בעניין כל הסכם רפורמה שעליו יחליטו בהתאחדות.

"המטרה היא לסיים את הסאגה כמה שיותר מהר. אולי כבר מחר. כל הגורמים צריכים לוותר קצת כדי שיושג הסכם", אמרו אתמול בכירים בהתאחדות לקראת הפגישה הבוקר במשרדי הטוטו, בה נוכחים גם משה דמאיו וג'קי אנגלידיס וניר חפץ. בהתאחדות הבהירו כי לא יתפשרו על הסעיפים ה"כלכליים" בהסכם, וידרשו לקבל 80 מיליון שקל ויסכים כי הכסף יועבר ישירות למועדונים. במקביל, יו"ר הטוטו צחי פישביין מנסה לרכך חלק מחברי דירקטוריון הטוטו על מנת שיאשרו את החתימה על ההסכם.

"יענקל'ה שחר היה הצינור שבלעדיו לא ניתן היה ניתן לגשר על הפערים", אמר אחד הנוכחים בפגישה בסיום. "כולם אמרו שהוא לוקח צד, אבל הוא לקח את שני הצדדים וניהל את הגישור הזה באופן מוצלח מאוד. מגעות לו מחמאות". בצדדים החמיאו גם לג'ק אנגלידיס שהיה מאוד מעורב במגעים. כרגע אנגלידיס הוא אחד מחמשת נציגי המנהלת ויהיה חבר בה לכשתקום בחודש דצמבר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
ניר חפץ, מנהלת הליגה. קובי אליהו
הרפורמה בדרך. ניר חפץ/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully