וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליס שלזינגר זכתה בארד במשחקי הקרב העולמיים

19.10.2013 / 10:21

הג'ודאית הישראלית שלא מורשה להתחרות בענף החזק שלה ממשיכה להתחרות בענף הסמבו בו נעצרה ע"י אלופת העולם

אליס שלזינגר זכתה אתמול (שישי) במדליית הארד בענף הסמבו במסגרת משחקי הקרב העולמיים - "האולימפיאדה" של מקצועות הקרב הלא אולימפיים. בתחרות יש רק שלוש קטגורייות משקל לנשים ולכן שלזינגר התחרתה בקטגוריית משקל עד 68 ק"ג. היא ניצחה בשלושה קרבות והפסידה בחצי הגמר ליריבה חזקה מאוד (אלופת עולם כמה פעמים ברצף)

הג'ודוקא הישראלית אליס שלזינגר. דרור פיקלני, דרור פיקלני
הישג מצוין. אליס שלזינגר/דרור פיקלני, דרור פיקלני

בקרב הראשון, שלזינגר (מדליסטית הזהב מהאונברסיאדה האחרונה במשקל עד 64 ק"ג) ניצחה יריבה איטלקייה (מדליסטית הארד מהאונברסיאדה האחרונה במשקל עד 68 ק"ג) בתוצאה 0:12 (הניצחון הושג לפני תום הזמן הרשמי). ברבע הגמר היא ניצחה יריבה אוקראינית (מדליסטית הכסף מהאונברסיאדה האחרונה במשקל עד 68 ק"ג, היא מתחרה לפעמים גם בג'ודו). שלזינגר הובילה בתוצאה 2:11 ולבסוף גם הכניעה את האוקראנית בבריח על המרפק.

בחצי הגמר היא התמודדה נגד יריבה רוסיה חזקה (אלופת עולם כמה פעמים ברצף, מדליסטית הזהב מהאונברסיאדה האחרונה במשקל עד 68 ק"ג). היא הפסידה בבריח על הרגל, ועברה לקרב על המקום השלישי. בקרב על הארד היא התמודדה מול יריבה טג'יקסטנית וניצחה 0:12 עם שלוש הטלות על גב מלא (כל הטלה ארבע נקודות).

כזכור, אליס שלזינגר ייצגה את ישראל בענף הג'ודו במשחקים האולימפיים ב-2008 ו-2012. בשנה האחרונה היא הסתכסכה עם ראשי איגוד הג'ודו על רקע היריבות שלה נגד אלופת העולם ירדן ג'רבי שמתחרה איתה באותה קטגוריית משקל. המצב הגיע לכדי כך ששלזינגר ביקשה שחרור מאיגוד הג'ודו הישראלי כדי לייצג את אזרבייג'אן – בקשה שנדחתה על ידי האיגוד הישראלי.

צפו בטקס חלוקת המדליות

אריק קפלן, נשיא התאחדות 'אילת', בירך על הישגה של שלזינגר, ואמר: "אנו מברכים על הישגיה של אליס שלזינגר ושמחים שהיא החליטה להמשיך ולייצג את ישראל בענף הסמבו הן במשחקי הקרב העולמיים הנערכים בסנט פטרסבורג והן בתחרויות בעתיד. אנו מצפים ומקווים להישגים נוספים של הספורטאים הישראלים בתחרויות שיערכו בימים הקרובים וזאת בהשתתפותם של הספורטאים הבכירים ביותר בעולם".

צפו בקרב על מדליית הארד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully