וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנדרס טונייס בראיון: "האימונים בבית"ר טובים יותר מוויגו"

רונאלדו הוא העתיד של הכדורגל העולמי. אצילי הוא העתיד של הכדורגל הישראלי. הליגה הספרדית בדרך להיות נחלת העבר ובית"ר בדרך להפתיע את מבקריה. לא בכל יום מגיע לכאן זר שיכול לדבר על כל כך הרבה נושאים מרתקים כמו אנדרס טונייס. בטח כשהוא מנפץ כמה מיתוסים

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

לצורך הצילומים לכתבה, אנדרס טונייס היה צריך להגיע בפעם הראשונה בחייו לאצטדיון טדי, וההתרגשות ניכרה על פניו מהרגע הראשון. "כל זה יהיה מלא ביום שני? מדהים". לאחר מכן שאל טונייס היכן יישבו האוהדים וכשהוסבר לו שאוהדי הפועל תל אביב יתמקמו במרכז היציע הצפוני, הוא די הופתע. "למה הם מאחורי השער? זה לא אמור להיות ככה, בספרד אוהדי היריבות מאחורי השער בפינה (מצביע על היציע הצפון מערבי) כדי שלא יהיו דומיננטיים". לטונייס הוסבר שבישראל ישנה חובה לתת אחוז מסוים של כרטיסים ליריבה, אבל הוא עדיין לא השתכנע. "זה לא צריך להיות ככה".

אלו סוג התובנות שאתה יכול לחלץ משיחה עם שחקן לגיטימי בליגה הספרדית שנוחת בטעות בישראל. אתה לומד באמת מה המצב של הליגה הספרדית הנערצת על ידי הישראלים, אתה מבין מזוית לא שגרתית מה הפער האמיתי בינינו לבין הדבר האמיתי. הבדלים תרבותיים, גישות חדשות, סוגים שונים של משחקים גדולים, וגם אותה תחושה זהה עמוק בלב כאשר קרבות כאלה מתרחשים באצטדיונים כמו טדי. "בגליסיה שוברים לך את החלונות של האוטובוס ומקללים ללא הפסקה, בדרבי של סלטה מול לה קורוניה", הוא נזכר. "גם כאן, כל העולם מדבר על המשחק, ובכל מקום אומרים לי שצריך לנצח את הפועל תל אביב. אני לא אוהב את האלימות במשחקים האלה, אבל המאבק החם על המגרש עושה לי את זה".

בית"ר ירושלים: זעם על המשטרה, 28 אלף צופים הבטיחו מקום בטדי

הפועל תל אביב תתלונן בעקבות איומים על אוהדיה לקראת המשחק

אנדרס טונייס שחקן בית"ר ירושלים. נועם מושקוביץ
"כל זה יהיה מלא ביום שני? מדהים". אנדרס טונייס בטדי/נועם מושקוביץ

ההתרגשות של טונייס מה"קלאסיקו הישראלי" ביום שני מנפצת מחדש גם לא מעט מיתוסים לא נכונים שלעתים נתפסים כנכונים בישראל. הבולט שבהם הוא עליונות הליגה הספרדית. טונייס, איתו אתה יכול לדבר על מסי ורונאלדו כמו על יצחקי וקורצקי, לא מפחד לומר משהו די מדהים על הליגה האירופית הכי נצפית בארץ. בישראל האימונים לא פחות טובים מספרד, או ליתר דיוק: האימונים בבית"ר טובים יותר, כן טובים יותר, מסלטה ויגו. "אני חושב שהמצב כאן מתקדם יותר", אומר בלם בית"ר החדש. "כאן עושים דברים ששם לא, שהם טובים מאוד. בספרד עובדים הרבה בחדר כושר וכאן עושים את העבודה על השרירים לפני האימון, וזה טוב. לדעתי זה יותר טוב. שם לא שולטים בך כל כך וכאן בישראל יותר קל למנוע פציעות, וזה חשוב מאוד, כי זה מה שמאפשר לך לשחק בסוף".

גם טונייס לא מתבייש לומר: מסי ורונאלדו זה לא חזות הכל בלה ליגה. "הליגה הספרדית הייתה הטובה בעולם, אבל היום אנגליה וגרמניה כבר השתוו אליה ברמה. המצב בספרד לא כמו פעם. השחקנים עוזבים את הליגה. היגואין הלך לנאפולי, גם נגרדו ונבאס הלכו. כולם בורחים ואם הליגה לא תתעורר ותשמור על עצמה, הירידה הזו תימשך. אני אפילו לא מדבר על שחקנים ברמה הבינונית, אלא על הכוכבים הכי גדולים. יש הגירה מהליגה הספרדית החוצה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
בלם סלטה ויגו אנדרס טונייס (שני מימין) מול ליאנל מסי (ימין). David Ramos, GettyImages
מסי ורונאלדו הם לא חזות הכול בלה ליגה. אנדרס טונייס מול ליאונל מסי/GettyImages, David Ramos

למעלה מ-100 שחקנים עזבו הקיץ את ספרד.

"המצב הכלכלי בספרד רע והמועדונים נפגעים. לא משלמים לך למרות שמבטיחים ובסופו של דבר אתה חייב לעזוב, כי אין דרך אחרת. זה כמו כל עבודה, אם אין כסף, אתה עוזב למדינה אחרת. למזלי, סלטה ויגו הוא מועדון רציני היום, בניגוד למה שהיה לפני כמה שנים. משלמים שם בזמן, אז לי זה לא קרה. להורים שלי יש מסעדה בגליסיה והמצב לא היה קל שם".

למה לואיס אנריקה שהגיע הקיץ לאמן הראה לך את הדרך החוצה, למרות שהיית בלם מצליח במשך כמה שנים בויגו?

"ויגו זה המועדון של חיי, ברור שרציתי להמשיך בו, אבל ברגע שמאמן לא רוצה אותך אין מה לעשות. כשמאמן אומר לך שאתה לא בתוכניות בכלל, אין טעם להישאר. המשחקים עוברים ואני בחוץ. אני חייב לשחק, אני חייב להרגיש חיוני וחשוב לקבוצה. בעונה שעברה שיחקתי כמעט בכל המשחקים והעונה הוא הגיע כמאמן והוא לא אהב אותי. לא יודע למה. הוא הביא שחקן אחר על העמדה שלי וצריך לקבל את זה, למרות שלא אהבתי זאת. למזלי, הגעתי לבית"ר".

ומה בשנה הבאה?

"לא יודע. אם לואיס אנריקה ימשיך... לא יודע מה יקרה. אולי הוא ירצה שאחזור. אבל בית"ר מבחינתי היא אופציה טובה גם לעונה הבאה".

אנדרס טונייס שחקן בית"ר ירושלים. נועם מושקוביץ
"בית"ר היא אופציה טובה גם לעונה הבאה". אנדרס טונייס בטדי/נועם מושקוביץ

כמה מתסכל זה לשחק בספרד, בליגה של שתיים או שתיים וחצי קבוצות?

"זו לא הבעיה של הליגה, כמו שאמרתי. קשה לנצח, אבל זה תענוג לשחק בברנבאו או בקאמפ נואו, מול הקבוצות הגדולות בעולם. אתה נהנה מזה, אבל הם לא נותנים לך הזדמנות לשום דבר. אי אפשר לזכות בכרטיס לאלופות או לליגה האירופית. לפני כמה שנים הסיטואציה הייתה שונה. הבעיה היא שריאל ובארסה של השנים האחרונות מגיעות ל-100 נקודות בעונה וזה משוגע, יוצא דופן".

בליגה, בעונה שעברה, שיחקת והפסדת עם סלטה פעמיים לריאל. בשני המשחקים, רונאלדו כבש פנדל. יש הרבה אנשים שמתלוננים על רמת השיפוט בספרד.

"(צוחק במרירות) זה נורמלי, כי קל יותר לשרוק פנדל לטובת שחקן מפורסם כמו רונאלדו מאשר לעוד שחקן. אני זוכר את הפנדל שקיבל אוזיל נגדנו בברנבאו, הוא היה מאוד גבולי, אבל כשזה גבולי, השריקות הולכות לטובת הקבוצות הגדולות. אם זו הייתה סלטה במצב הזה, השופט לא היה שורק. ואני מקווה שהדברים האלה ישתנו במהרה, כי יש טעויות שגורמות לנזקים לקבוצות הקטנות".

מול מי קשה יותר לשחק בתור בלם? בארסה או ריאל? מסי או רונאלדו?

"זה מאוד שונה. מסי הרבה יותר טכני, הוא תמיד מנסה לעבור אותך ולעבוד עליך. כריסטיאנו הוא עילוי פיזי, אני חושב שהוא השחקן של העתיד".

בלם סלטה ויגו אנדרס טונייס (ימין) מול שחקן ריאל מדריד כריסטיאנו רונאלדו (שמאל). Gonzalo Arroyo Moreno, GettyImages
"קל יותר לשרוק פנדל לטובת שחקן מפורסם כמוהו. אנדרס טונייס שומר על כריסטיאנו רונאלדו/GettyImages, Gonzalo Arroyo Moreno

רק אחרי שקוראים את העמדה המפוכחת של טונייס על הליגה הספרדית, מבינים למה אין לו "שום הרגשה של ירידה ברמה בעצם ההגעה לישראל. בליגה הספרדית יש יותר מדי פערים בין הצמרת לתחתית ולדעתי, לחברים שלי לקבוצה בבית"ר יש יכולות נהדרות, האימונים ברמה הכי גבוהה ורק זה מה שחשוב לי. הרמה כאן פחות טובה, אבל הפערים לא גדולים מדי, לא ברמה שתפגע ביכולת האישית שלי. לבוא מסלטה לבית"ר זו לא נפילה. קבוצה שעובדת טוב ורצה על המגרש, תמיד תהיה חזקה. אנחנו בסלטה, ניצחנו את ריאל, שהיא מהגדולות בעולם, בגלל דברים כאלה".

לא שמעת על מה שהיה בבית"ר בעונה שעברה עם השחקנים הצ'צ'נים והגזענות ביציעים?

"קראתי על הכול. אני יודע שהאוהדים חמים מאוד וכשהם מגיעים לאצטדיון, הכול משתחרר להם, אבל אני לא מתערב בנושאים פוליטים. אני רק רוצה לשחק כדורגל ולשמח את האוהדים. צריך לקבל את הדברים כמו שהם. אני יודע כל מה שקרה, אבל זו עונה חדשה והמצב שונה לחלוטין. אני בטוח שזה לא יקרה השנה, הקבוצה שלנו עובדת טוב והיא מלאת התלהבות וכך גם הקהל, וזה כל מה שמשנה. אנחנו משתפרים מיום ליום ואני מקווה שנסיים בשישייה הראשונה ונגיע לפלייאוף העליון ובזה אני מתרכז".

ידעת משהו על בית"ר? על המצב בישראל?

"לא ממש. ברגע הראשון שהציעו לי, אמרתי שאני מוכן להגיע ורק אחר כך הלכתי לקרוא קצת על הקבוצה. אני יודע שבית"ר זה מועדון ענק שניסה להגיע לליגת האלופות ועכשיו יש ירידה קלה. אבל כולם כאן רוצים לשוב לצמרת. אהבתי את הפרויקט שיש כאן ואת הציפיות של הקבוצה. בוונצואלה חייתי לצד יהודים ואימא שלי תמיד רצתה לבקר בירושלים. אני מקווה שעכשיו היא תוכל לעשות את זה".

אוהדי בית"ר ירושלים. קובי אליהו
טונייס לא מתערב בנושאים פוליטיים. אוהדי בית"ר עם השלט: "בית"ר טהורה לעד" בעונה שעברה/קובי אליהו

כמה גבוה בית"ר יכולה להגיע העונה?

"זה תהליך, אבל אני מאמין שהקבוצה שלנו עושה עבודה טובה ואפשר לשחק בפלייאוף העליון. זו המטרה שלי ואני חושב שנוכל להשיג אותה. יש לנו כאן צעירים טובים מאוד וממשחק למשחק תהיה קבוצה טובה יותר, אני בטוח, רק סבלנות כי זאת גם קבוצה חדשה וגם הרבה מאוד שחקנים הם צעירים שצריכים את הביטחון של כולם בכדי להצליח".

איזה מהצעירים של הקבוצה אהבת במבט ראשון? יש מישהו שאתה אומר עליו שהוא כוכב בהתהוות?

"עומר אצילי הוא שחקן מלא כישרון. הוא יגיע לנבחרת, יש לו יכולות נהדרות והוא בכיוון הנכון, אבל הראש חשוב מאוד. צריך להישאר מרוכזים ואם הוא יעשה את זה, הוא יצליח. יש לו עוד הרבה על מה לעבוד, אבל הוא בחור רציני ואני רואה אותו מתפתח עם השנים. גם ניסו קפילוטו, לצידו אני משחק, עושה רושם נהדר. מאוד קל לי לשחק עם ניסו. הוא שחקן שמבין מצוין את המגרש ומתקשר איתי היטב. הוא ראוי להיות בנבחרת הלאומית. רואים שהוא בלם ברמה גבוהה ומבחינתי אני חושב שהוא יכול לשחק בליגה הספרדית, אין ספק בכך. בסוף, זה הכול שאלה של הזדמנויות".

עומר אצילי שחקן בית"ר ירושלים מול יוסי דורה. ברני ארדוב
"שחקן מלא כישרון שיגיע לנבחרת". עומר אצילי/ברני ארדוב
אנדרס טונייס שחקן בית"ר ירושלים. נועם מושקוביץ
מרגיש בבית. אנדרס טונייס/נועם מושקוביץ
אנדרס טונייס שחקן בית"ר ירושלים. נועם מושקוביץ
המטרה: פלייאוף עליון. אנדרס טונייס/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully