וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלישע לוי: "לפלט יש נוכחות. חשוב שנמשיך לייצר מחץ"

ההולנדי בהרכב באר שבע מול קרית שמונה (ש', 19:00, ספ'2). גם סוויסה יפתח, לראשונה מאז אפריל. מימוני בהגנת האורחים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טריוויה

* מפגשים בליגת העל: 6. המאזן עומד על 1:2 לקרית שמונה בניצחונות. 3 משחקים נגמרו בתיקו.

* כשבאר שבע מארחת: 3 משחקים, ניצחון לכל קבוצה ותיקו במשחק השלישי. הניצחון היחיד של באר שבע – בעונה שעברה.

* הניצחון האחרון של קרית שמונה על באר שבע היה לפני שנתיים, באוקטובר 2011.

* רק פעמיים בעשר השנים האחרונות (2006/07 ו-2009/10) קרה שקבוצות החוץ רשמו אחוז הצלחה גבוה יותר מקבוצות הבית במשחקים בהם אלון יפת שפט. בשתי הפעמים האלה קרית שמונה לא הייתה בליגה.

* אלישע לוי מנצח כל משחק שני מול קרית שמונה (7 מ-14). וב-4 האחרונים הרצף שלו הוא הפסד-ניצחון-תיקו-ניצחון.

נתונים: אתר דריבליסט

אליניב ברדה, סיראז' נאסר, הפועל באר שבע. ברני ארדוב
באים עם אנרגיות טובות כדי לשמור על הבית. ברדה באימון הפועל באר שבע/ברני ארדוב

מפתחות והכנות:

הפועל באר שבע:

ארבעה ניצחונות בחמשת המשחקים האחרונים עדיין לא מספיקים לאלישע לוי, שבמהלך השבוע הדגיש בפני שחקניו את חשיבות המשחק מול קריית שמונה. "אלישע מבהיר שאסור לאבד נקודות עכשיו, כשהקבוצה במצב טוב, כי יגיעו תקופות פחות טובות", הסביר אחד השחקנים. במועדון ישנה דריכות גדולה לקראת המשחק, כשההערכה היא ש-7,000 אוהדים לפחות יגיעו לווסרמיל.

החלוץ דובב גבאי כשיר למשחק, אבל אמור לפתוח על הספסל. לוי תרגל את החלוץ ההולנדי גליינור פלט, שהכניס תנופה למשחק בשני המשחקים האחרונים בהם נכנס כמחליף. פלט אמור לפתוח כחלוץ תשע, ולכן נראה שברדה יוסט לאגף. שינוי נוסף שהמאמן מתכנן: תומר סוויסה תורגל ב-11 לקראת המשחק מול קבוצתו לשעבר, ויחזור לראשונה להרכב מאז חודש אפריל, ואילו סיראז' נאסר שפתח את העונה בצורה טובה מאוד ימתין על הספסל. ומי לא כשיר למשחק? הבלם טומיסלב פאיוביץ', שנטש את האימון במהלך השבוע בגלל מתיחה בשריר הירך האחורי ושוב יישב ביציע. אביתר אילוז, לוטם זינו וניקולאס פלצ'וק ימתינו על הספסל.

"קריית שמונה קבוצה מצוינת, אנחנו באים הביתה עם אנרגיות טובות והמוטו שלנו הוא לשמור על הבית. נבוא למשחק הזה בכל הכוח ונשמור על המשכיות עם מחץ, כמו שהיינו במשחקים האחרונים", אמר לוי. "לקריית שמונה יש סגל שחקנים טוב ופוטנציאל גדול. יש לה התקפה מהירה ונצטרך לעבוד קשה כדי לדעת לעבור את המשחק הזה". על פלט שאמור לפתוח בהרכב אמר המאמן: "מדובר בשחקן עם אינטליגנציית משחק ועם נוכחות ברחבה. הוא לא נמצא בכושר המרבי אבל עובד יפה והתחבר לקבוצה. חשוב מאוד שיש לנו אפשרויות בהתקפה".

עירוני קרית שמונה:

הקבוצה הצפונית תערוך היום אימון מסכם בווינגייט בשעות הצהריים ולאחר מכן תצא למלון בכפר המכביה, עד לנסיעה מחר למשחק החשוב מול הפועל באר שבע. למרות פתיחת העונה המהוססת, בקרית שמונה מאמינים שהם יכולים לעצור את הדהירה של המארחת מהדרום ולחזור עם נקודות מהמשחק. בצד המקצועי נראה שהמאמן ברק בכר עדיין מתלבט לגבי כמה עמדות, והוא יחליט סופית רק מחר בסמוך למשחק. ההתלבטויות המרכזיות של המאמן הן לגבי זהות השחקן המרכזי בעמדת הקישור האחורי, כשמידאונגאס פאנקה הליטאי שעדיין לא התחבר ולא מרשים, יתמודד על המקום מול משה אבוטבול. אדריאן רוצ'ט, ממנו מרוצים מאוד במועדון, יקבל את הקרדיט לצידו של וובה בראון שנחשב בעיני רבים להפתעת העונה של הקבוצה עד כה.

גם בחוד מתלבט בכר לגבי זהות חלוץ השפיץ, בין אחמד סבע שעד כה מציג יכולת חלשה לאחמד עאבד הצעיר שעשוי לקבל את המושכות ולפתוח בהרכב. ברק בדש שחוזר מפציעה יהיה בסגל, אך צפוי לפתוח על הספסל ולהשתלב בהמשך המשחק. בהגנה ימשיך לקבל את הקרדיט דין מימוני, כשמתן אוחיון ימתין על הספסל. בקרית שמונה מרוצים מאוד ממימוני שבינתיים מועדף על פני הרכש משרלואה. עוד לפני המשחק יחגגו היום במועדון יום הולדת לעוזר המאמן בני בן זקן ולאפסנאי המיתולוגי של המועדון דני פרץ.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אדריאן רוצ'ט שחקן עירוני קרית שמונה. שלומי גבאי
בקרית שמונה מרוצים ממנו והוא יפתח בהרכב. אדריאן רוצ'ט/שלומי גבאי

יעמדו למבחן

הפועל באר שבע: תומר סוויסה

עד לפני מספר שבועות תומר סוויסה כבר היה עם רגל וחצי מחוץ למועדון המתחדש של אלונה ברקת, אחרי שלא אהב את האופן שבו אלישע לוי מתייחס אליו מבחינה מקצועית. העונה הוא שיחק 66 דקות בלבד בארבעה משחקים, ואם מישהו שכח – את העונה החולפת הוא פתח עם 14 שערים בחצי הראשון בכל המסגרות והיה החלוץ הפורה ביותר בליגה. אבל מאז משהו קרה. סוויסה כבש שער אחד בחצי עונה שנותרה, וזאת בעיקר בעקבות פציעה שהובילה לניתוח, שיקום במחנה האימונים וסכסוך עם ההנהלה. מול הפועל חיפה זאת ההזדמנות שלו לפתוח דף חדש. עם עצמו, כמובן.

עירוני קרית שמונה: וובה בראון

הקשר שהגיע מהפועל רמת גן מסתמן כהפתעה הגדולה ביותר של המועדון הצפוני. אם בראון ימשיך ביכולת הטובה שלו מפתיחת העונה ויסכל את הקישור של הפועל באר שבע, קרית שמונה תוכל לחזור עם נקודות ולהבהיר שגם העונה היא תרוץ חזק בצמרת.

תומר סוויסה שחקן הפועל באר שבע חוגג שער. ברני ארדוב
לפתוח דף חדש מול הקבוצה לשעבר. סוויסה/ברני ארדוב

הרכבים משוערים

הפועל באר שבע: אוסטין אג'ידה, בן ביטון, בויאן מרקוביץ', וויליאם סוארס, אופיר דוידזאדה, קובי דג'אני, גל אראל, תומר סוויסה, מאור בוזגלו, אליניב ברדה, גליינור פלט.

עירוני קרית שמונה: גיא חיימוב, עודד אלקיים, דין מימוני, קאסיו פרננדס, דושאן מאטוביץ', וובה בראון, אדריאן רוצ'ט, משה אבוטובול (מידאונגאס פאנקה), תמיר כחלון, דויד מנגה, אחמד עאבד (אחמד סבע).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully