וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי פ"ת-מכבי חיפה: בנאדו תרגל 12 שחקנים

18.10.2013 / 13:10

ראיוס עשוי לפתוח בכנף, התלבטות לגבי קטן. אנדלובו לא בסגל (ש', 19:30, ס' 1). סיני: "יש להם יתרון וחסרון כשקטן וראיוס יחד"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טריוויה

* מפגשים בליגה הראשונה: 109. מכבי חיפה מובילה 28:48 בניצחונות, עוד 33 משחקים נגמרו בתיקו.

* כשמכבי פתח תקוה מארחת: 15:21 לחיפה בניצחונות, עוד 15 תיקו.

* מכבי חיפה עם שישה ניצחונות רצופים על מכבי פתח תקוה, במאזן שערים 3:15.

* הניצחון האחרון של מכבי פתח תקוה על הירוקים היה בינואר 2009, 0:2 משערים של ליאור אסולין ופאבלו בסטיאניני.

* מכבי פתח תקוה לא הפסידה בחמישה משחקים בהם זיו אדלר שפט אותה, בעוד שמכבי חיפה הפסידה שלושה מששת משחקי החוץ איתו.

* משה סיני אימן 12 פעמים מול מכבי חיפה, וניצח רק פעם אחת (עם הפועל תל אביב, באפריל 1995). ביתר המשחקים: 2 תיקו ו-9 הפסדים.

* יניב קטן מדורג שני מבין השחקנים הפעילים עם מספר הכיבושים נגד מכבי פתח תקוה (7). לפניו: מיכאל זנדברג עם 8.

נתונים: אתר דריבליסט

שחקן מכבי פתח תקוה ליאור אסולין עם שחקני מכבי חיפה ג'ון קולמה עם יניב קטן. יותם רונן
הניצחון האחרון של מכבי פתח תקוה על מכבי חיפה. ליאור אסולין מול ג'ון קולמה ויניב קטן/יותם רונן

מפתחות והכנות

מכבי פתח תקוה:

אחרי שהשיגה נקודה אחת בארבעה מחזורים, הניצחון במחזור האחרון על בני יהודה נתן תנופה מסוימת לקבוצה של משה סיני. במועדון היו טרודים בפגרה בעיקר בפציעות, ולרשותו של המאמן יעמוד סגל כמעט מלא, כשאלרואי כהן בספק לשבת ועומר גולן ייעדר מהסגל בוודאות. על הספסל של סיני ממתינים גם שחקנים כמו בויאן ג'וקיץ', דיא סבע, דני פרדה ו-ויקטור מרעי ובמועדון מרגישים כי הסגל העמוק שנוצר כעת ירחיק את הקבוצה מקרבות התחתית. המאמן ימשיך לתת קרדיט לעמנואל אוגודה, גידי קניוק ורועי דיין, שמרשימים מאוד באימונים וגם פתחו במשחק האחרון מול בני יהודה.

הקשר מרואן קבהא נטש את האימון בגלל רגישות במפשעה, אבל במועדון מעריכים שיוכל לשחק ויפתח בהרכב. שינוי אחד אפשרי – גלבאן ייבדק ואם יודיע שהוא אינו כשיר במאה אחוז, פרדה ירשום הופעת בכורה העונה ב-11. סיני החל את ההכנות באסיפת וידאו בה שם מספר דגשים טקטיים לקראת המשחק מול חיפה. הוא הקרין קלטת עם ביצועי השחקנים בחלק ההתקפי במשחקים מול הפועל באר שבע (0:0) וקריית שמונה במחזור הראשון (3:1 לירוקים).

"כשקטן וראיוס משחקים יחד, יש לקבוצה הזאת יתרון וחיסרון מבחינה התקפית והגנתית, ואנחנו צריכים לשים לב לזה", אמר המאמן, תוך שהוא עוצר את התדריך ומסביר לשחקנים כיצד להפוך את השיטה של אריק בנאדו ליתרון. "כולם מדברים על כך שמכבי חיפה מגיעה כדי לנצח, אבל שכחו מה המצב שלנו בטבלה. לא אגרנו מספיק נקודות כדי להתבטל מול הגדולות", אמרו בקבוצה לאחר האימון.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
שחקן מכבי פתח תקוה, דני פרדה. ברני ארדוב
בכורה עונתית בהרכב? דני פרדה/ברני ארדוב

מכבי חיפה:

במכבי חיפה יודעים שכל תוצאה פרט לניצחון עשויה להכניס את הקבוצה חזרה למשבר שיצאה ממנו במחצית השניה בקזחסטן. אריק בנאדו ייאלץ להתמודד ללא טאלב טואטחה הפצוע (שמואל שיימן שלא נכלל בסגל בשני המשחקים האחרונים יפתח במקומו), דקל קינן המורחק (פיליאבסקי יחליפו) וגוסטבו בוקולי שעדיין לא כשיר במאה אחוז (ראיוס יפתח במקומו).אגב, בצל דבריו של משה סיני באסיפה ("לחיפה יש יתרון וחסרון כשראיוס וקטן משחקים יחד"), מתברר כי בנאדו שוקל להסיט את ראיוס לכנף, ובכך למנוע מהשניים לשחק בעמדה דומה.

דינו אנדלובו, שאתמול התברר שהוא אינו זקוק לניתוח ושלח מסר לראשי המועדון בעניין דרכי הטיפול בו, גם לא בכושר משחק ולא בתוכניות של בנאדו למשחק הזה. שלומי אזולאי, אגב, יישב על הספסל ואליו יצטרף גם רן אבוקרט, על חשבון אסמעיל ריאן שיישב ביציע.

עוד בשורה מהאימון: הבלם סארי פלאח שלא שיחק כבר עשרה חודשים, מאז סוף ינואר, ייכלל בסגל ועשוי לשחק לראשונה מאז הפציעה הקשה בבני יהודה. המאמן הקרין קלטת של המשחק בין באיירן מינכן ומנצ'סטר סיטי ונתן דוגמאות מהנעת הכדור. "תלמדו מהמחשבה והמנטליות של הגדולים. תראו איזה מחויבות יש להם. ריברי קיבל את שחקן העונה בשנה שעברה ותראו איך הוא רץ", אמר המאמן. בנאדו הקרין גם את הגול של ריאן בקזחסטן שנפסל. נראה כי המאמן מתלבט בין אייל גולסה ליניב קטן, אבל ייתכן גם שייותר על אחד משחקני השלישייה הקדמית: תורג'מן, אבוחצירא ועזרא.

כפי שפורסם אתמול, חיפה החלה לדבר עם אייל גולסה על אפשרות שיחתום על חוזה לעונה נוספת בלבד, עד תום העונה הבאה (2014/15), ולא לשלוש שנים. "שום דבר עדיין לא סגור, אנחנו בודקים את כל האופציות", אמרו במועדון. הקבוצה ערכה אתמול ארוחת גיבוש במסעדת פרנג'ליקו בחיפה, כשהנהלת הקבוצה ערכה מופע בהשתתפות אמן החושים יוני ליבמן. "לרגע אחד שכחנו מהליגה, אבל עכשיו צריך לחזור לנצח", אמרו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא ברור איך מאזן השערים שלו במכבי חיפה עומד על אפס. שמעון אבוחצירא/מערכת וואלה!, צילום מסך

יעמדו למבחן

מכבי פתח תקוה: עמנואל אוגודה

עמנואל אוגודה עדיין לא בן 20, אבל במועדון כבר מדברים על אחד הכישרונות הגדולים שהגיעו למועדון בשנים האחרונים. טאצ' עם הרבה ניסיון וקור רוח בחלק הקדמי, ובעיטה אדירה שהפכו את אוגודה בשלב מוקדם מאוד גם לשחקנים שהקהל לומד לאהוב. במועדון חששו מאוד מהרזומה של הניגרי - שחקן אלמוני יחסית שעדיין לא עשה את המעבר המושלם לקבוצת בוגרים. עם שני שערים בארבעה משחקים בהם פתח בהרכב, יש כנראה למה לצפות.

מכבי חיפה: שמעון אבוחצירא

הנתונים של שמעון אבוחצירא בשנים האחרונות מעלים סימן שאלה גדול ביחס למספרים שאיתם התחיל את העונה: 19 שערים בכל המסגרות בעונה שעברה, 15 לפני שנתיים, שמונה בחצי עונה במדי קריית שמונה לפני שלוש שנים, 16 בעונה האחרונה שלו בישראל במדי הפועל פתח תקוה. עם ממוצע של יותר מ-16 שערים לעונה בתקופה הזאת, לא ברור איך מאזן השערים שלו במכבי חיפה עומד על אפס בליגה. מבט קצר על הרזומה מספיק כדי להוכיח לנו: הוא זקוק לשער הראשון כדי לפרוח. וזה בדיוק הזמן, כשמכבי חיפה נעה בין חזרה למשבר, לבחירה מהמציאות החדשה-ישנה שמתחילה להזכיר את פתיחת העונה שעברה.

הרכבים משוערים

מכבי פתח תקוה: ניל אברבנל, נאור פסר, איבן הרצג, ניצן דמארי, שמוליק מלול, מרואן קבהא, זיטו, פדרו גלבאן (דני פרדה), גידי קניוק, עמנואל אוגודה, רועי דיין.

מכבי חיפה: בויאן שראנוב, אייל משומר, אדין צוצאליץ', אנדריי פיליאבסקי, שמואל שיימן, אביחי ידין, אייל גולסה (יניב קטן), רובן ראיוס, חן עזרא, אלון תורג'מן, שמעון אבוחצירא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully