וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשבאנגליה משווים אותך לגאסקוין: על ראבל מוריסון

17.10.2013 / 7:00

הוא הוגדר ככישרון הגדול של יונייטד, אבל אחרי שהרביץ לאימו וחברתו ומירר את חיי כולם, גם פרגוסון ויתר עליו. כעת, בגיל 20, הוא מתחיל לקיים בווסטהאם, עם זימון לנבחרת הצעירה ושערים מרהיבים (הכל בפנים). מדור משחקי סופ"ש מכיר לכם את ראבל מוריסון לקראת סיטי

השד שהיה אדום (ווסטהאם – מנצ'סטר סיטי, שבת, 19.30)

"אתה תהיה כמו גאזה", הזהיר במהלך העונה שעברה מנג'ר ברמינגהאם, לי קלארק, את חניכו ראבל מוריסון, "מי זה גאזה?" תהה בתגובה מוריסון.

קבלו את השחקן המדובר ביותר בממלכה בשבועות האחרונים. הסלאלום המטריף, שהסתיים בשער לרשת טוטנהאם במחזור האחרון וקבע 0:3 סנסציוני לווסטהאם בווייט הארט ליין, הזכיר לכל אנגליה את הפוטנציאל האלוהי של האיש שהוגדר ככישרון הגדול ביותר שצמח באקדמיה של מנצ'סטר יונייטד מאז פול סקולס. מוריסון חתך את הגנת התרנגולים כאילו לא הייתה קיימת, והטכניקה הייחודית והמלוטשת שלו לא הפתיעה את אלה שעוקבים אחריו כבר שנים. ריו פרדיננד אמר שהנער בן ה-20 ביצע פעלולים מרהיבים הרבה יותר באימוני השדים האדומים.

ואז הגיע הזימון הראשון לנבחרת הצעירה של גארת סאות'גייט, ומוריסון בהחלט עמד בסטנדרטים הגבוהים. הכדרור שלו נגד סן מרינו הוצג בהילוך איטי בערוץ היוטיוב של ההתאחדות האנגלית, והפך ללהיט. ביום שלישי הוסיף מוריסון שער ענק נוסף במבצע אישי, לרשת ליטא.

שחקן טוטנהאם מוסא דמבלה מול שחקן ווסטהאם ראבל מוריסון. Mike Hewitt, GettyImages
סלאלום מדהים בדרבי. מוריסון/GettyImages, Mike Hewitt

הפוטנציאל זוהה מזמן

היכולת שלו לחדור דרך הגנות היריב כמו סכין בתוך חמאה רכה, עם הטעיות גוף מהירות מאוד, מוכרת אף היא. עוד ב-2008 כתב עיתון "טיימס" המכובד אחרי משחקו במדי קבוצת הנוער של יונייטד: "לא זכור מתי ראינו שליטה בכדור ותעוזה כזו של ילד בן 15". בתחילת 2010 כלל העיתון "אינדיפנדנט" את מוריסון ברשימת הכישרונות הצעירים שצפויים לעשות את הפריצה הגדולה באותה השנה. "דיילי טלגרף" ניבא לו אז עתיד כ"כוכב פוטנציאלי במונדיאל 2014".

על כל זה ויתר אלכס פרגוסון לפני כשנתיים, כאשר הגיע למסקנה שאינו מסוגל להתמודד עם אופיו של הצעיר הבעייתי. זה לא דבר של מה בכך. פרגי אילף במהלך הקריירה לא מעט כוכבים סוררים. למשל, הוא ממש לא היסס לקחת על עצמו את הטיפול בוויין רוני, אשר הרקע המשפחתי שלו קשה ביותר. ואולם, במקרה של מוריסון הסקוטי פשוט הרים ידיים. השאיפה הייתה לשלב אותו בקבוצה הראשונה של השדים האדומים כבר מזמן, אך גישתו של הקשר לא אפשרה זאת. הוא החסיר אימונים, איחר למשחקים, לא שמר על אורח חיים ספורטיבי והסתובב ברחובות. עם זה אולי אפשר להשלים בגיל טיפש-עשרה, גם אם הדבר לא מבשר טובות, אבל מוריסון הגדיל לעשות והסתבך עם החוק, הרבה יותר מפעם אחת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
מנג'ר מנצ'סטר יונייטד אלכס פרגוסון. רויטרס
אילף רבים, ויתר על מוריסון/רויטרס

פרדיננד ונוויל נכשלו במשימה

כאשר היה בן 15, תקף מוריסון פיזית את אמו, אשר לא טיפלה בו על בסיס יומיומי – הוא גדל בדירת סבו וסבתו. בגיל 17 הוא עמד למשפט על הטרדת עד בנסיבות מחמירות. הפרשה החלה כאשר נער ממנצ'סטר נשדד באיומי סכין ברחוב, ושני חבריו של מוריסון נעצרו בחשד לביצוע המעשה. על מנת "לשכנע" את הקורבן לבטל את עדותו, איימו עליו ראבל וידידיו, הן טלפונית והן פיזית. הם נתפסו לא פעם בחצר ביתו, ואף השליכו אבן ששברה את החלון בחדרו. השופט ריחם על הכישרון העולה של יונייטד וגזר עליו עונש מאסר על תנאי בלבד, אבל זה לא סייע לו לשנות את דרכיו. חודשים ספורים חלפו, וחברתו של מוריסון הגישה נגדו תלונה על אלימות. רק סירובה להעיד בהמשך מנע ממנו להיכנס לכלא לשנה בפועל. הציבור אינו יודע כיצד גרמו לה לבטל את המשפט, ומי היה מעורב בכך.

הארי רדנאפ אמר לפני שנתיים: "מוריסון יכול להיות ההצלחה הגדולה ביותר, או הסיפור העצוב ביותר. פרגוסון לא מפסיק להלל את יכולתו בכל השיחות בינינו, אבל יש לו בעיה מנטלית. הגישה שלו לא נכונה, וביונייטד בכלל לא בטוחים שכדאי להחתים אותו על חוזה חדש". פרגי השקיע מאמצים כבירים בניסיון להחזיר את השחקן העולה הטוב ביותר שלו לחיים נורמטיביים. פרדיננד וגארי נוויל התבקשו להיות לצדו במשך תקופות ארוכות על מנת להחדיר קצת שכל בראשו. כל זה עלה בתוהו. כאשר מכר את מוריסון לווסטהאם בינואר 2012, אמר הסקוטי הוותיק לסם אלרדייס: "אתה מקבל שחקן עם יכולות יוצאות מהכלל. הוא חייב לעזוב את מנצ'סטר ולהתחיל חיים חדשים". הפטישים שילמו פחות ממיליון ליש"ט, אם כי הם מחויבים להעביר ליונייטד סכומים נוספים על כל משחק בו הקשר נוטל חלק.

משחק הוקרה לבלם מנצ'סטר יונייטד ריו פרדיננד. AP
גם ריו פרדיננד לא הצליח לחנך/AP

אלרדייס מתלהב מהגאון

מבחינה ספורטיבית, החיים החדשים לא התחילו מיד. בחצי השנה הראשונה במדי הפטישים מוריסון לא קיבל הזדמנויות בהרכב הראשון, ובעונה שעברה, אחרי שווסטהאם עלתה לפרמיירליג, הוא הושאל לברמינגהאם על מנת לצבור ניסיון. קלארק, ג'ורדי גאה שצמח בניוקאסל וראה בפול גאסקוין את אלילו, לקח אותו תחת חסותו, בעוד עוזרו, טרי מקדרמוט, לשעבר כוכב ליברפול ויד ימינו של קווין קיגאן, ניהל אתו שיחות ארוכות על בסיס יומי. זה היה טיפול פסיכולוגי של ממש, אולם אפילו הצמד הזה כמעט התייאש בנובמבר. קלארק היה קרוב מאוד לשלוח את מוריסון לכל הרוחות ואז הגיע השער הראשון שלו לרשת האל, והקשר נשאר עד לסיום העונה.

בלי להותיר רושם גדול במיוחד – הברקות התחלפו במשחקים כושלים וברמינגהאם סיימה את העונה הרחק ממאבקי העליה. בקיץ האחרון רבים בווסטהאם גרסו כי מוריסון אינו בשל לחיים בליגה הבכירה. אלרדייס סבר אחרת, והחליט להמר על השחקן. לפי הפוטנציאל שלו, מוריסון היה אמור לפרוץ לבמה הגדולה כבר מזמן. הוא הרי מבוגר מאלכס אוקסלייד-צ'מברליין שפותח עונה שלישית בארסנל והיה בסגל ליורו 2012. עכשיו, סוף כל סוף, נדמה כי ההימור של הפטישים עשוי להשתלם, והמנג'ר שמכנה אותו "גאון" כבר מתחיל לדאוג מכך שיונייטד תחשוק בהחזרת הבן הגולה הביתה. "אני לא יודע אם יש בחוזהו סעיף שחרור מופחת ליונייטד, אבל זה אפילו לא משנה. תראו את הסכום שפרגוסון שילם תמורת כריס סמולינג לפולהאם. הייתי בבלקבורן כאשר יונייטד רכשה את פיל ג'ונס. זה כוח שקשה לעמוד מולו", אמר אלרדייס.

מאמן ווסטהאם, סם אלרדייס. Michael Regan, GettyImages
מאוהב וחושש. אלרדייס/GettyImages, Michael Regan

יאללה מכות?

האם באמת כדאי ליונייטד להמר מחדש על מוריסון? על כך הדעות עשויות להיות חלוקות. היכולת הפנומנלית שלו עם הכדור לא חדשה, ואין ספק שהוא מתחיל למצות קמצוץ מהפוטנציאל עם שישה כיבושים בכל המסגרות מאז תחילת העונה. הביצועים שלו מהפנטים, ואולי אפילו גאזה בכבודו ובעצמו יכול לקנא בשליטה שלו בכדור. אבל מה יהיה עם האופי? ביום שלישי, מספר דקות אחרי שהשכיב את כל ההגנה הליטאית, התרעם מוריסון על כך שלא נתנו לו לבעוט פנדל ולהשלים שלושער. ווילפריד זאהה, שדווקא משתייך בימים אלה לסגל מנצ'סטר יונייטד, ביקש ממנו לסתום את הפה, והשניים החליפו מהלומות על המגרש. אמנם זה לא היה אירוע בקנה מידה היסטרי, והגזימו העיתונים שערכו למחרת סקירה של קטטות בין חברים לאותה קבוצה, ולא שכחו לצרף את הבעיטה של ג'ון הארטסון בפניו של איל ברקוביץ', אבל כאשר מדובר במוריסון הוא מקבל זווית אחרת. בכל זאת, הרבה יותר מדי אנשים שמעו ממנו איומים וחטפו סטירות.

חובת ההוכחה בחודשים הקרובים תהיה עליו. מבחינת כושרו על המגרש, מוריסון נמצא על הגל, ומנצ'סטר סיטי, שכבר ספגה שלישיות במשחקי החוץ מול קארדיף ואסטון וילה, בהחלט צריכה לחשוש ממנו. מבחינתו של הקשר, מדובר בדרבי לכל דבר. אם יפרק את העורף של סגנית האלופה, הוא ישמח, כמעט לראשונה בחייו, את אוהדי יונייטד. ואז החששות של אלרדייס לגבי החזרה לאולד טראפורד עשויים אולי להיות ממשיים קצת יותר.

צפו: מוריסון הולך מכות עם זאהה

שובו של ורגאס? (פיורנטינה – יובנטוס, ראשון, 16.00)

לפני שנתיים היה חואן ורגאס על גג העולם. הקיצוני השמאלי הפרואני עשה חיים מטורפים בליגה האיטלקית, נחשב לכוכב הגדול ביותר של פיורנטינה ומשך תשומת לב עצומה. ריאל מדריד הציעה לפי הדיווחים בתקשורת לא פחות מ-25 מיליון יורו תמורתו, וגם יובנטוס הייתה נחושה לשים עליו את ידה. המכירה האפשרית לשורות הגברת הזקנה הזכיר לאוהדי הסגולים את אסון הגניבה של רוברטו באג'יו – הם ממש לא רצו לאבד את המנהיג שלהם לטובת היריבה השנואה. בזמן שחלף מאז, השתנה מעמדו של ורגאס ב-180 מעלות.

2011/12 הייתה חלשה מבחינתו, וכאשר המאמן החדש וינצ'נזו מונטלה הגיע לאצטדיון ארטמיו פרנקי הוא שלח את הפרואני בהשאלה לגנואה. גם שם הוא נכשל, והקיץ הודיע מונטלה לורגאס כי הוא חייב לחפש קבוצה אחרת. הכוכב סירב, התעקש להיאבק על מקומו, וכאשר קיבל את ההזדמנות המיוחלת הבקיע מיד לרשת פארמה, ימים ספורים לפני יום הולדתו ה-30. היה זה רגע מרגש מאוד עבורו, ויהיה מרגש עוד יותר אם יזכה לדרוך על הדשא נגד האלופה שכה רצתה אותו בזמנו. שער אחד – והפרואני יהיה שוב אליל פירנצה.

חואן ורגאס שחקן נבחרת פרו. רויטרס
יחזור להיות האליל של פירנצה? ורגאס/רויטרס

קונצרט בפורטוגזית (זניט – צסק"א מוסקבה, שישי, 19.00)

לנבחרת ישראל היה לא מעט מזל בכך שפאולו בנטו החליט להשאיר את דני על הספסל ביום שישי האחרון. הכוכב של זניט נמצא בכושר אדיר, עם תשעה שערים ושמונה בישולים ב-12 משחקי ליגה. גם הולק, שלא אהב במיוחד את עונתו הראשונה ברוסיה, שב ליכולת מימי פורטו והפציץ שמונה שערים בשמונה המשחקים האחרונים בכל המסגרות. תוסיפו את אנדריי ארשבין שמגלה לפתע ניצוצות של גאון בשבועות האחרונים, ותקבלו חוליית חוד מרהיבה. זניט הבקיעה 30 שערים ב-12 המשחקים הראשונים ברוסיה, פתחה פער של חמש נקודות בפסגה, בעוד האלופה צסק"א נמצאת במשבר עמוק מאוד. אם פגרת הנבחרות לא השפיעה יתר על המידה, צפוי מופע התקפי מרהיב מצד המארחת – לא מומלץ להחמיץ.

הולק שחקן זניט סנט פטרסבורג מול אוסטריה וינה. רויטרס
חוזר להפציץ. הולק/רויטרס

מכשול האקסית (מונפלייה – ליל, שבת, 21.00)

לפני שנה, הוביל רנה ז'יראר את מונפלייה לאחת הסנסציות הגדולות ביותר שנצפו באירופה בעשורים האחרונים – זכייה באליפות עם מועדון קטנטן אל מול הכוח הכלכלי האימתני של פריז סן ז'רמן. הקיץ החליף ז'יראר את רודי גרסיה בליל, ועם ההגנה הטובה בליגה (בין היתר בזכות וינסנט אניימה), היא חולמת בזהירות על סנסציה חדשה, הפעם מול שתי אימפריות ולא רק אחת. נכון לרגע זה, ליל מפגרת בארבע נקודות אחרי פ.ס.ז' ומונאקו וכדי שהתקווה תישמר איכשהו, חייב ז'יראר לנצח את האקסית. מעניין אם נשיא מונפלייה השערורייתי לואי ניקולאן יכבד אותו בזר פרחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully