וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיוויד בלאט: "דייויד בלו הפריע לשטף של המשחק"

14.10.2013 / 21:45

מאמן מכבי ת"א עדיין לא בטוח כיצד לשתף את הרכש החדש, איתו פתח בחמישייה: ”הוא היה מצוין, אבל יכול להיות ששיתפנו אותו יותר מדי. סמית’ הפצוע בספק לויטוריה. בחולון חוגגים את הניצחון הענק: ”פתיחה חלומית”. ליובין: ”חוויה מדהימה”

צילום: טל אנגלנדר עריכה: יותם בן דוד

זו לא טעות כתיב, אתם קוראים נכון: מכבי תל אביב הפסידה הערב (שני) 83:73 להפועל חולון במחזור הפתיחה של ליגת העל בכדורסל. אחרי שנראו מצוין בגביע ווינר, הצהובים חטפו סטירה מצלצלת באולם הפחים, שלושה ימים לפני משחק היורוליג שלהם בחוץ מול קוצ'ה לבוראל. דיוויד בלאט הפתיע כשפתח עם דיוויד בלו בחמישייה שלו, אבל כוכב המשחק הזה היה ללא ספק גוני יזרעאלי, הגארד הוותיק של חולון, שהוליך אותה להישג הענק הזה עם 26 נקודות באחוזים מעולים ושבעה אסיסטים. גם בלו רשם פרימיירה מכובדת עם 11 נקודות ושלוש שלשות, אבל הערב הזה היה שייך כולו לקבוצה של ליאור ליובין.

גוני יזרעאלי שחקן הפועל חולון. ברני ארדוב
סחף את חולון לניצחון בלתי נשכח. גוני יזרעאלי/ברני ארדוב

כמה נדיר היה הניצחון של חולון הערב? ובכן, כדי למצוא את הפעם האחרונה שמכבי תל אביב הפסידה את משחק פתיחת העונה שלה בליגת העל, צריך ללכת לא פחות מ-23 שנה אחורה, עד עונת 1990/91, אז ניצחה הפועל ירושלים את הצהובים 66:89 ביד אליהו. מאז הפעם ההיא, מכבי ניצחה 23 פעמים ברציפות במשחקי פתיחת העונה שלה, בניצחון ממוצע של 20.4 נקודות למשחק.

במכבי תל אביב היו כמובן המומים מההפסד הלא צפוי, שלושה ימים בלבד לפני פתיחת היורוליג. דייויד בלו, שרשם הופעת בכורה טובה עם 11 נקודות, יטוס עם הקבוצה לויטוריה, אך מי שנמצא בספק גדול למשחק הוא דווין סמית' שיעבור בדיקת MRI שלאחריה יתברר האם הוא יהיה כשיר.

"מזל טוב לליאור שהוא חבר שלי ולקבוצה שלו על הניצחון. הם הציגו רבע אחרון גדול, מגיע להם כל הכבוד" פתח דיוויד בלאט בשבחים ליריבה שלו ואמר על קבוצתו: "אנחנו שיחקנו די נכון במשך 27 דקות, אבל היה לנו קטע של מומנטום שבמהלכו יכולנו לגמור את המשחק ולא עשינו את זה. לקחנו כמה החלטות לא טובות. היו לנו החטאות מזריקות שהיו אמורות להיות קלות וזה פגע בנו. איפשרנו לחולון לחזור למשחק ברבע הרביעי וחבל". על היכולת החלשה שהציגו ברבע הרביעי, אמר: "זה הכדורסל, כשזה לא הולך צריך לשנות פאזה ולהבין. הגענו לקו העונשין רק חצי מהפעמים שחולון הגיעו וזו אחת הסיבות להפסד. גם לחולון מגיע קרדיט"

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
מאמן מכבי תל אביב דיוויד בלאט. ברני ארדוב
לזה הוא לא ציפה. בלאט/ברני ארדוב

בלאט הפתיע כשדיבר על הבכורה של בלו: "זה מצחיק כשאתה מכניס שחקן חדש. טוב ככל שהוא יהיה, הוא הפריע לשטף של המשחק. בלו היה מצוין במשחק שלו בחצי השני. יכול להיות מאוד ששיתפנו אותו יותר מדי אבל מבחינתו הוא היה בסדר גמור ועשה את הדברים שהוא צריך לעשות".

שון ג'יימס: "זו בהחלט אכזבה, אנחנו רצינו לעשות את הכי טוב בפתיחת הליגה אבל לא באנו מוכנים למשחק. זה לא עד כדי כך מטורף ולא יביא לסחרור. צריך לקחת כל משחק בנפרד. יש לנו ביום חמישי משחק ביורוליג ואנחנו כבר עם הראש במשחק הזה. לא עשינו שום דבר טוב היום. שיחקנו מול קבוצה שהיתה מוכנה. לא לקחנו מספיק ריבאונדים ולא עשינו מספיק דברים ושאתה נותן צ'אנס לקבוצה כזו בבית שלהם הם יכולים להפתיע".

דייויד בלו שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
אם הוא הפריע לשטף של המשחק, מדוע פתח בחמישייה ושיחק 25 דקות? בלו/ברני ארדוב

"ידעתי מה זה בשביל חולון לנצח את מכבי, אבל זה מטורף", אמר בסיום כוכב המשחק גוני יזרעאלי, "אני שמח שעזרתי לקבוצה, אני חייב לקבוצה את המשחק הזה אחרי שלא הייתי טוב במשחקי ההכנה. אני מודה לאלוהים".

"פתיחה חלומית, כיף עם הקהל שלנו", אמר יזרעאלי במסיבת העיתונאים. "כל השבוע דיברנו שאפשר לעשות את זה אם נגיע למשחק צמוד. אני מאושר, יש פה כמה חבר'ה שבכלל לא יודעים מה זה מכבי. הכי כיף בעולם לנצח את מכבי. מבחינה אישית, אני לא זוכר מתי קלעתי 26 נקודות. היום נכנסו לי הכדורים ואני שמח ומקווה שיהיו עוד משחקים כאלה".

ליאור ליובין הוסיף במסיבת העיתונאים: "זה הניצחון הראשון שלי על מכבי כמאמן ראשי, אבל מה שחשוב זה שזה המשחק הראשון שלי בחולון. היתה חוויה מדהימה, ואני בטוח שכל אחד שהיה חלק ממנה ירגיש את העוצמות שלה. יש פה דרישה מאוד גבוהה להישגים, ובצדק. מה שיחזיר את חולון לתודעה זה כמה דברים ולא רק זכיה בגביע או באליפות. אנחנו עובדים בכמה מישורים.

על גוני יזרעאלי אמר המאמן: "הוא השחקן הכי מנוסה שלנו, בגלל זה הבאתי אותו. הלכתי איתו בכמה אפיזודות אחרות בחיינו ואני יודע שהוא יכול לתרום הרבה".

מאמן הפועל חולון ליאור ליובין. ברני ארדוב
חוויה מיוחדת. ליובין/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully