וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקרמנטו קינגס: זה ייגמר בוועדת חקירה ממלכתית

אליאב נבנצל, ניו יורק

14.10.2013 / 8:00

מחממים את הפרקט: הקינגס עשו את הלא ייאמן ובנו את עצמם סביב הראש המסובב של דמרקוס קאזינס. גם הצירוף של ואסקז ומקלמור לא ימנע מהעונה הזאת להפוך לעוד כישלון בדרך ללוטרי

שאקיל אוניל עם חולצה של סקרמנטו קינגס לצד הבעלים ויוק רנאדיב מארק מאסטרוב. AP
הדבר היחיד הנוצץ בסקרמנטו. אחד מבעלי המניות שאקיל אוניל/AP

תקציר הפרקים הקודמים

מאזן בעונה שעברה: 54:28, מקום 14 במערב

סיימה את העונה: בערך בדצמבר

אוי אוי אוי סקרמנטו. מה עוד יבוא על האוהדים המסכנים האלו? אחרי סאגת המעבר לסיאטל וההישארות ההו כה משמחת בסקרמנטו, הגיעה הבחירה של ESPN בסקרמנטו כפרנצ'ייז הגרוע ביותר ב-4 הליגות המקצועניות והוסיפה עוד קצת שמחה. אחרי שסיימנו לצהול אפשר לדבר קצת כדורסל (ממש ממש קצת) ועל העונה שחלפה לה.

אז מה היה לנו שם? קבוצת ההגנה הגרועה בליגה שמרשה יותר מ-105 נקודות למשחק, טרייד על הבחירה החמישית בדראפט אחרי חצי עונה בתמורה לטורטית וטרופית, מאזן שלילי מהמשחק הראשון עד האחרון, בעיות משמעת מתמשכות של השחקן המוביל בקבוצה וסיום העונה בפיטוריו של המאמן קית' סמארט. אז את העונה החולפת של סקרמנטו אפשר להחשיב ככישלון, אולם כגודל הכישלון כך אנחת הרווחה. האחים מאלוף, מהבעלים הגרועים שידעה הליגה, שהכריזו כי יימכרו את המועדון לקבוצת רוכשים מסיאטל, נבלמו, והמועדון נרכש ע"י קבוצת אנשי עסקים תוך הבטחת של ראש העיר קווין ג'ונסון לבניית אולם חדש. מייק מאלון, מאמן צעיר ומבטיח הוחתם, בן מקלמור, בחירת דראפט גבוהה ומבטיחה הוחתמה וקאזינס קיבל חוזה גדול ומובטח ל-4 שנים בתקווה שהראש יסתדר. כל זה, ורק על קצה המזלג, קרה בעונה שעברה מחוץ לפרקט, כשעל הפרקט הקבוצה באמת הסריחה ורק רוצה לשכוח את העבר הקרוב ולחזור לימי העבר הרחוק בו התמודדה על אליפות המערב מול אחד, שאקיל, שקנה חלק זעיר במניות הקבוצה לאחר שנמכרה.

אני יודע מה עשיתם בקיץ האחרון

באו: גרייבס ואסקז (בטרייד מניו אורלינס) קרל לאנדרי (שחקן חופשי) בן מקלמור (בחירה 7 בדראפט) לוק ריצ'רד מבה מוטה (בטרייד ממילווקי) ריי מקאלום (בחירה 36 בדראפט) דקוואן ג'ונס (שחקן חופשי) חמדי נאדיה (שחקן חופשי) טרנט לוקר (שחקן חופשי, לא נבחר בדראפט)

עזבו: טייריק אוונס (בטרייד לניו אורלינס) פרנסיסקו גארסיה (בטרייד ליוסטון) ארון ברוקס (שוחרר) תומאס רובינסון (בטרייד ליוסטון) טוני דגלאס (שוחרר) קול אולדריך (שוחרר) טיילר האניקאט (בטרייד ליוסטון)

לבנות קבוצה מסביב לדמרקוס קאזינס. מי חשב שנשמע את זה המשפט הזה? הקינגס, שבחרו בו 5 בדראפט 2010, העניקו לסנטר הבעייתי הארכת חוזה ל-4 שנים ששווה 62 מיליון דולר. אין ספק שמדובר בסנטר דומיננטי והמספרים שלו - מקום תשיעי בריבאונדים בליגה, יותר מ-17 נקודות למשחק ביותר מ46% מהשדה - בהחלט מראים על כישרון עצום. בצד האישיותי מדובר בבחור שהצליח להסתבך בבעיות אחת לחודש בממוצע ושספג בעונה החולפת 17 עבירות טכניות, 3 עבירות בלתי ספורטיביות ו-4 הרחקות. הבעלים וההנהלה החדשים של הקינגס לוקחים פה הימור וסיכון עצומים, נותר רק לקוות בשבילם שהוא גם מחושב.

הטרייד החשוב ביותר של הקינגס בקיץ הוא כמובן הבאתו של גרייביס ואסקז. הוונצואלי הצעיר סיפק בעונה שעברה את מספר האסיסטים הגבוה ביותר בליגה שמשחקים בה כמה מגדולי המוסרים בתולדותיה. הנתון המכובד הזה הביא אותו למקום השני במרוץ לתואר השחקן המשתפר של השנה, שני רק לפול גורג'. ואסקז נתן עונת פריצה של 14 נקודות ו-9 אסיסטים למשחק וזה הספיק בשביל לשלוח תמורתו את טייריק אוואנס, שאחרי עונת רוקי אדירה ותואר רוקי השנה מצא את דרכו החוצה, אחרי עונה ששיחק בה 65 משחקים ומסר רק 3.5 אסיסטים למשחק.

הבאתו של ואסקז הרימה כמה גבות אחרי שבעונה החולפת איזייה תומאס, הפוינט גארד הנמוך במיוחד של הקינגס (רק 1.75 מטר) ורק בן 22, עשה רושם מעולה כשייצר 14 נקודות ו-4 אסיסטים ב-26 דקות למשחק והיה נראה שמקומו בחמישייה לעונה הבאה מובטח. עכשיו השניים האחרונים יתחרו ביניהם על דקות משחק בתקווה שאף אחד משניהם לא ייפגע. הדראפט הביא עמו בשורות משמחות לסקרמנטו כשבן מקלמור, אחד מהפרוספקטים המבטיחים, הידרדר בצורה לא מוסברת באחד מהדראפטים המפתיעים ביותר של השנים האחרונות עד לבחירה השביעית. מקלמור מגיע אחרי שנה אחת בלבד בקולג' (קנזס, שנבחרה ע"י אנדרו וויגינס כביתו לשנה הקרובה) אחרי 16.4 נקודות, 5 ריבאונדים ושני אסיסטים ביותר מ-50% מהשדה ונמצא בכל רשימה בטופ 5 למרוץ רוקי העונה. קרל לאנדרי חוזר לקריירה שלישית בסקרמנטו ואחרי כמה עונות מלוות בפציעות שיחק בעונה שעברה 81 משחקים עם מספרים מעולים ועזר לגולדן סטייט לכל אורך הריצה בעונה הרגילה ובפלייאוף.

חמישייה: גרייביס ואסקז, בן מקלמור, ג'ון סלמונס, ג'ייסון תומפסון, דמארקוס קאזינס

ספסל: אייזיה תומאס, מרקוס ת'ורנטון, קרל לאנדרי, לוק ריצ'רד מבה מוטה, פטריק פיטרסון, ג'ימר פרדט, ריי מק'קלום טרוואיס אוטלו, צ'אק הייז

מאמן: מייק מאלון, עונה ראשונה כמאמן ראשי

מועמד לפריצה: אחרי שבעונה שעברה אייזיה תומאס פרץ בסקרמנטו ווסאקז בניו אורלינס העונה הזאת תהיה המבחן הגדול של בן מקלמור, ותהיה בענק. כמו שקראתם למעלה מקלמור הוא אחד מהכישרונות המבטיחים מהדראפט האחרון. הוא אתלטי, מהיר ובעיקר מייצר לעצמו מצבי קליעה נוחות בקלות וקולע אותם באחוזים גבוהים מאוד. השחקן חווה כמה בעיות מחוץ לפרקט שכולן נוגעות לחוקי המכללות הנוקשים בארה"ב אבל כבר שם את זה מאחוריו ומגיע לעונה אחרי הופעות מעולות ומלאות בנק' בליגת הקיץ. אחרי שבעונה שעברה סקרמנטו פתחה עם שני פוינט גארדים ביותר מ-75% מהמשחקים וולא שוטינג גארד טבעי, העמדה פנויה לדקות משחק רבות וכל מה שנותר לו הוא לקחת את ההזדמנות ביד קולעת אחת.

מועמד לדעיכה: ג'ימר פרדט. הוא הבטיח להיות סטרייק שוטר ושחקן NBA לפחות ברמתו במכללות. בפועל, ג'ימר, שהעונה תהיה העונה השלישית שלו בליגה אמנם מראה גרף השתפרות אבל לא מתקרב לעשירית ממה שציפו ממנו. הדקות ירדו אפילו ביחס לעונת הרוקי שלו והאחוזים ממשיכים להיות מחרידים ולא דומים בכלום לעבר. השנה, עמדת הרכז הולכת להיות הצפופה ביותר בקינגס ועם ואסקז, תומאס ומקולום על הבלטה שלו, ג'ימר יתייבש על הספסל או יתפוס את הטיסה הראשונה החוצה במטרה להחיות את הקריירה הדועכת שלו.

אקס פקטור: בכל אחת מעונותיו בליגה, קרל לאנדרי עלה מהספסל ברובם המוחלט של המשחקים. זה לא מפריע לו להעמיד ממוצעי קריירה 12 נק' (ב53% מהשדה!) ו-5 ריב' למשחק. לאנדרי עבר כ"כ הרבה קבוצות שנראה שהוא בליגה לפחות 15 שנה ויש כאלו שיזכרו שהוא אפילו נבחר ע"י סיאטל ז"ל בדראפט אבל לאנדרי בסך הכול בן 30. השנה הוא יאזן בין הוותיקים לשלל הצעירים שבקבוצה, ועכשיו, כשהוא חוזר לקדנציה שלישית בסקרמנטו הוא ייקח את האחריות לחבר את הקבוצה בדרכה החדשה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

ולכדור הבדולח

תסריט אופטימי: קאזינס מסכים לקבל טיפול פסיכאטרי בהיפנוזה שהופך אותו לגירסה הרגועה של טים דאנקן, בן מקלמור עושה 25 נקודות בערב וגורם לשלל הנמושות להצטער ששכחו אותו אחרי שנרלנס נואל הופך לגרג אודן 2, שאק שומע שגו'רדן חוזר למשחק אחד ומשתכנע לחזור גם הוא למשחק אחד נגדו ונגד השארלוט בובקאטס באיצטדיון הפוטבול של הדאלאס קאובויס שמוסב לאולם כדורסל לרגל האירוע והופך למשדר שזוכה לרייטינג לאומי גבוה יותר מהסופרבול והקינגס משתחלים ברגע האחרון לפלייאוף אחרי ניצחון במחזור על הלייקרס במחזור האחרון של העונה. אמרתם תסריט אופטימי, לא?

תסריט פסימי: קווין ג'ונסון נאשם במעילה בעיריית סקרמנטו, התוכנית לבניית האולם נגנזת והקבוצה נמכרת לסיאטל. קאזינס מרביץ לאוהד שצחק עליו סטייל רון ארטסט ומורחק עד לסוף העונה. הקבוצה פותחת את העונה ב-10 הפסדים רצופים והאוהדים מגיעים למשחקי הבית עם שקיות נייר חומות על הפנים מהבושה. הקינגס מצליחים לשבור את שיא ההפסדים לעונה ומנצחים 8 משחקים. יצא לי תרחיש יום הדין במקום תסריט פסימי, נחיה עם זה.

תחזית: בשורה התחתונה, סקרמנטו לא קבוצה רעה כל כך, בטח יחסית לעונה שעברה. בסוף הכול יקום וייפול על דמרקוס קאזינס, והעונה הזאת, בצירוף מאמן רוקי ועוד רוקי אחד מבטיח, הולכת להיות שנת בנייה. אני צופה שיפור ביחס לעונה שעברה, אבל במערב, שרק הולך ומתחזק, עם כל כך הרבה קבוצות טובות יותר מסקרמנטו, הקינגס ינצחו 30-38 משחקים וימשיכו לחכות לעונה חיובית ראשונה מאז שנת 2006.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully