וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בייסבול: תגישו לנו קלאסיקה

יובל קליין

11.10.2013 / 13:43

ה-NLCS בין סנט לואיס ללוס אנג'לס דודג'רס יכול להפוך לבלתי נשכח, בעיקר בזכות המגישים הפותחים. יובל קליין כבר נרגש

סנט לואיס קרדינלס – לוס אנג'לס דודג'רס

רוטציה בסנט לואיס: אדם ווינרייט, לאנס לין, ג'ו קלי, מייקל וואקה

רוטציה בלוס אנג'לס: קלייטון קרשאו, זאק גריינקי, יון-ג'ין ריו, ריקי נולסקו

זאק גריינקי לוס אנג'לס דודג'רס. Stephen Dunn, GettyImages
יגיש את המשחק הראשון עבור LA. גריינקי/GettyImages, Stephen Dunn

מה היה לנו?

סנט לואיס הוכיחה בפעם האלף שהיא עשויה מזן אחר כשזה מגיע לאוקטובר ושתמיד, במשחקים של להיות או לחדול, היא יכולה לסמוך על האס שלה. אדם ווינרייט הגיש למשחק שלם במשחק החמישי נגד הפייראטס והרשה רק שתי ריצות ב-16 אינינגים אותם הגיש בסדרה. האאוטפילדר קרלוס בלטראן המשיך להחיות את המיתוס לפיו הוא הופך למפלצת בחודש הפלייאוף והפך בסדרה מול פיטסבורג לחובט בעל כמות ההומראנים הגבוהה בתולדות הפלייאוף (16), כשהוא עובר את בייב רות'.

כמו בעונה שעברה, הקרדינלס ייפגשו קבוצה מקליפורניה ב-NLCS, כאשר הפעם תור הדודג'רס להגיע למעמד, לאחר שהם ניצחו די בקלות את אטלנטה. המחבטים של לוס אנג'לס מגיעים מוכנים והקבוצה הפציצה שבעה הומראנים בסדרה נגד הברייבס, שהסתיימה בארבעה משחקים. סנדי קופקס ומג'יק ג'ונסון התחבקו עם השחקנים ובקבוקי השמפניה נפתחו לאחר הניצחון 3:4 במשחק האחרון בסדרה ונראה שהאמון שנתנו בקבוצה לשחקנים ולמאמן דון מנטיגלי היה מוצדק, למרות שבחודש יוני השמיים היו אפורים מעל הדודג'ר סטדיום.

קרלוס בלטראן שחקן סנט לואיס קרדינלס. Jeffrey Phelps, AP
גם ההתקפה עובדת מצוין. בלטראן/AP, Jeffrey Phelps

מה צפוי?

כחובבי המשחק, קיבלנו את המפגש הכי טוב שאפשר לבקש בין שתי קבוצות מהנשיונל ליג. הדודג'רס מול הקרדינלס, שתי קבוצות בעלות היסטוריה אדירה, שתי קבוצות שלא עשו שום שינוי בתלבושת שלהן במשך עשורים ושני אצטדיונים עם קהלים חמים ותומכים, שהולכים לתת אווירה מעולה ל-NLCS. שתי הקבוצות נפגשו בעבר במעמד זה, ב-1985, אז הקרדינלס ניצחו למרות פיגור 2:0 בסדרה ולאחר שלקחו ארבעה משחקים ברצף. בכל מקרה, מי שתנצח את הסדרה תשווה את שיא כל הזמנים של ששייך לג'איינטס - 19 הופעות בוורלד סירייס.

העונה הקבוצות נפגשו שבע פעמים ולוס אנג'לס ניצחה ארבעה מהמפגשים, כך שאפשר לחלום על סדרה אדירה של שבעה משחקים גם הפעם. זאק גריינקי יעלה ראשון בלוס אנג'לס, הלילה (בין שישי לשבת), כאשר הקבוצה תגיע להתארח בסנט לואיס עם יותר ימי מנוחה מהמקומיים, שכן הסדרה מול אטלנטה הסתיימה כבר ביום שני. גריינקי, שמאז השמיני ביולי מחזיק ב-ERA של 1.57, צפוי להגיש מול ג'ו קלי, שלמעשה הציל את העונה של הקרדינלס עם יכולת מעולה בסדרה מול פיטסבורג. למרות זאת, על הנייר, נראה שלדודג'רס יש יתרון במשחק הראשון וכך גם בסדרה כולה מבחינת המגישים הפותחים.

המגיש הטוב ביותר של הדודג'רס, קלייטון קרשאו, הגיש פעמיים נגד אטלנטה, מה ששינה מעט את לו"ז הרוטציה ואנחנו נזכה לראות אותו במשחק השני. קרשאו נותן לדודג'רס את הסיכוי הטוב ביותר שלהם לניצחון ביום נתון, כך שלקבוצה יש הזדמנות לקחת את יתרון הביתיות עם W בבוש סטדיום. אלא שמול קרשאו יתייצב כנראה מייקל וואקה, המגיש הצעיר של סנט לואיס, שערך הופעת בכורה בקריירה רק בסוף מאי. שחקני הדודג'רס מעולם לא ראו את וואקה בפעולה ובסדרה מול פיטסבורג הוא לקח נו היטר עד לאינינג השמיני. בכל ארבעת ההופעות האחרונות שלו גם יחד וואקה הרשה רק ריצה אחת ואם יצליח לשמור על היכולת, למשחק 2 יש פוטנציאל להפוך לדואל מגישים קלאסי.

מייקל וואקה סנט לואיס קרדינלס. GettyImages
מה מכין הילד המדהים הזה לדודג'רס? וואקה/GettyImages

אצל הדודג'רס, אנדרה אית'ייר לא שיחק באאוטפילד מאז ה-13 בספטמבר עקב פציעה בקרסול והדיווחים על התקדמות בהחלמה שלו מדברים על אפשרות שיחזור לליינאפ כבר במשחק הראשון בסדרה. אם אית'ייר אכן יהיה כשיר, הוא יחליף במרכז האאוטפילד את סקיפ שומאכר, שסיים את הסדרה מול אטלנטה עם 3 מ-13. בנוסף, אית'ייר הוא בעל פוטנציאל להיות האקס-פקטור של הקבוצה במשחק השלישי, שם הדודג'רס יפגשו את אדם ווינרייט על הגבעה, כאשר האאוטפילדר חובט מולו ל-30 אחוזים לאורך הקריירה.

השיתוף של אית'ייר צפוי לשפר את הוורסטיליות של הליינאפ של לוס אנג'לס, שכן הוא יצטרף לקרל קרופורד ואדריאן גונזאלס כחובטים השמאליים של הקבוצה, נתון משמעותי בהתחשב בעובדה שאף אחד ממגישי הרוטציה של הקרדינלס איננו שמאלי. חלקו העליון של הליינאפ של הדודג'רס היה במיטבו מול הברייבס, כאשר הנלי רמירז, קרופורד, גונזאלס וחואן אוריבה הכניסו לפחות ארבעה רצים כל אחד וחבטו מעל 33 אחוזים. ולא נשכח כמובן את יאסייל פויג, שחם במיוחד בפלייאוף עד כה עם 47 אחוזי חבטה.

אם יש משהו שקרשאו, גריינקי ושאר מגישי הדודג'רס צריכים לחשוש ממנו מדובר באחוזי החבטה של הקרדינלס במצב של הכנסת רצים. הקרדינלס חובטים ל-33 אחוזים בסיטואציה זו, המספר הגבוה ביותר מאז 1974 אז החלו לספור את הסטטיסטיקה הזו. לא מפתיע לגלות שאחד מההומראנים של בלטראן מול הפייראטס הגיע במצב כזה. עם זאת, מאט קרפנטר, החובט הראשון בליינאפ של סנט לואיס, חבט לסינגל במשחק השני מול פיטסבורג ומאז נכנס לבור של 0 מ-17. שחקן הבסיס השני היה ה-MVP של הקבוצה בעונה הרגילה ובלי הדאבלים שלו, ההתקפה שכוללת גם את מאט הולידיי ויאדייר מולינה, עלולה להיתקע.

יאסייל פויג לוס אנג'לס דודג'רס. Harry How, GettyImages
היכולת הנהדרת המשיכה גם לפלייאוף. פויג/GettyImages, Harry How

אם לוס אנג'לס דודג'רס תנצח, ה-MVP בסדרה יהיה:

הנלי רמירז. זה השם שמגישי הקרדינלס רואים בסיוטים. השורטסטופ שיחק העונה רק 86 משחקים, אבל היה אחת הסיבות המרכזיות לשינוי החיובי שעבר על הדודג'רס. רמירז חבט ל-34 אחוזי חבטה בעונה הרגילה וסיים עם 8 מ-16 מול אטלנטה. אפשר לומר בבטחה שהוא החובט הטוב ביותר בנשיונל ליג כיום והדודג'רס חייבים לבנות תכנית ולחשוב כיצד להגיש לו בחוכמה, אחרת הוא יעשה נזק רציני מאוד.

אם סנט לואיס קרדינלס תנצח, ה-MVP בסדרה יהיה:

אדם ווינרייט. התחושה היא שהסדרה הולכת לשבעה משחקים והיישר ל-ESPN Classic. מאז תחילת 2011, בשבעה מקרים בהם הקרדינלס עמדו בפני משחק הדחה, הם הראו את אותו אופי "סנט לואיסי" ששורד ומנצח. רק פעם אחת הם הפסידו. ההצלחה של הקבוצה הגיעה דרך המגישים הפותחים, ובעיקר המגישים הבכירים ברוטציה. ווינרייט הוא המגיש מספר 1 של הקבוצה ומתכונן לפתוח במשחקים 3 ו-7. זה הכי טוב שהקרדינלס יכולים לבקש. במשך 16 אינינגים נגד פיטסבורג הוא הרשה רק ריצה אחת ואם יצליח לעשות זאת שוב מול הדודג'רס, הוא יזכה להגיש גם בוורלד סירייס.

הימור: מצטערים מג'יק. קרדינלס, 3:4

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully