וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטבול: בדרך לאנדזון

יובל קליין

9.10.2013 / 17:00

ההגנה המיוחדת של מייק זימר בסינסי, ה"רומו-קוסטר" במיטבו, הבגרות של אנדרו לאק. יובל קליין עם סיכום השבוע החמישי

דאון ראשון ו-10:

ב-NFL הכול מתוכנן מראש ושום דבר קורה לא במקרה. כאשר הליגה ורשתות הטלוויזיה ישבו יחד לסדר את לוח הזמנים של עונת 2013, הם הסתכלו על רצף המשחקים בהם טום בריידי מסר לטאצ'דאון, רצף שעמד בתחילת העונה על 48, וראו שהפטריוטס מתוכננים לפגוש את ניו אורלינס העונה. לשני הגורמים נדלקה הנורה והם החליטו להקיף באדום את המשחק הזה ולהציב אותו בשבוע השישי של העונה, בתקווה שבריידי יגיע אליו עם הזדמנות להשוות את שיא הליגה של משחקים רצופים עם מסירה לטאצ'דאון ולעשות זאת דווקא מול מחזיק השיא, הקוורטרבק של הסיינטס, דרו בריס.

אלא שתכניות לחוד ומציאות לחוד. בתחילת העונה, איש לא חשב שבריידי יסיים משחק שלם ללא מסירה אחת לפחות לטאצ'דאון, אבל הפטריוטס הראו לנו עד כה איך ההתקפה שלהם מתקשה בהכנסת הכדור לאנדזון. גם מתאם ההגנה של סינסינטי, מייק זימר, שם לב לכך והכין את השחקנים שלו בהתאם. הביצוע היה מושלם וסינסינטי הרסה את הרצף של בריידי, שסיים את המשחק עם 197 יארדים בלבד והצליח להמיר דאון שלישי במסירה רק פעם אחת לאורך המשחק כולו.

בריידי הוא עוד קורבן של ההגנה של הבנגאלס בראשות זימר. ארון רוג'רס, בן רות'ליסברגר, ג'יי קאטלר, מאט שאוב, ג'ו פלאקו, טוני רומו, פיליפ ריברס, איליי מאנינג, פייטון מאנינג ורוברט גריפין השלישי הם שמות הקוורטרבקים שלא הצליחו להציג את כישורי המסירה שלהם נגד הגנת הברזל של סינסי, שמחזיקה ברצף של 20 משחקים בהם קוורטרבק היריבה לא עבר את רף 300 היארדים באוויר. בימים בהם הגנה היא דבר משני בליגה ומשחקים נגמרים בתוצאה של 48:51, ההצלחה של זימר היא בלתי רגילה. השיטה בה הוא שולח את שחקניו ללחוץ על הקוורטרבק, סנאפ אחרי סנאפ מוציאה את הרע מהיריב ומערערת לו את הביטחון.

מייק זימר מתאם ההגנה של סינסינטי בנגאלס עם שון וויליאמס. GettyImages
איך תעבוד ההגנה שלו במאני טיים? זימר/GettyImages

בדקה האחרונה של המשחק, האנד ההגנתי של סינסי, וואלאס גילברי, נכנס בבריידי לאחר שזה שיחרר את הכדור. השופטים קלטו מיד את האירוע והכריזו על עונש של 15 יארד נגד הבנגאלס. באותו רגע זה נראה כמו טעות שטותית, שתעניק לבריידי הזדמנות אחרונה להשאיר את הרצף בחיים, אבל גילברי ידע שהראש של הקוורטרבק כבר במקום אחר: "הוא הסתכל עלי וקרץ לעברי. כשהם עושים דבר כזה, אתה יודע שהם יותר מרוכזים במיקום שלי מאשר בזה של התופסים שלהם". מהלך לאחר מכן, בריידי חיפש את ארון דובסון, אבל זרק קצר מדי, היישר לידיים הלא נכונות, אלה של אדם ג'ונס.

שחקני ההגנה של סינסי הצליחו להגיע למגע עם בריידי שמונה פעמים במשחק ורשמו שיא עונתי של ארבעה סאקים. "רצינו לפגוע בו ורצינו לעשות זאת בקביעות לאורך כל המשחק וזה בדיוק מה שעשינו", אמר גילברי ועבר לספר על תוכנית המשחק, ללחוץ על הפוקט של הפטריוטס במטרה להעביר לו את אחר הצהריים באי נוחות. ה-"Z-Fense", הכינוי של הגנת הבאנגלס, על שמו של זימר, סיימה את העונה שעברה במקום השלישי בליגה בסאקים עם 51 כאלה ובפגרה האריכה את חוזהו של הכוכב שלה ג'ינו אטקינס בחמש שנים נוספות תמורת 55 מיליון דולר. אטקינס סיים את המשחק עם חמישה תאקלים וקיבל מחמאות מגארד הפטריוטס, לוגן מנקינס, שתפקידו היה לשמור על בריידי: "הוא הדבר האמיתי וזו הסיבה למה הם משלמים לו המון".

ההצלחה של זימר לא חדשה לליגה. מתאם ההגנה היה חלק ממהנדסי הגנת הקאובויס, שזכו בסופרבול בתקופת בארי סוויזר. לאחר מכן, הוא המשיך להתפתח תחת ביל פארסלס. זימר הוא "מאמן של שחקנים", שמקפיד לערוך שיחות אישיות, מצליח להיכנס להם לראש של שחקניו ומוציא מהם את המיטב, בין אם מדובר בכוכבים הגדולים, שמקבלים עשרות מיליוני דולרים או בשחקני הסיבוב השביעי בדראפט, שרק רוצים לעשות רושם טוב ולקבל דקות גם בשבוע הבא. למרות ההצלחה שלו, זימר עוד מחכה לזימון ראשון לראיון תפקיד של מאמן ראשי בליגה. "כשאתה מסתכל על השמות שקיבלו טלפונים בשנים האחרונות ועל ההישגים שלי, ובמיוחד על התגובות של השחקנים אותם אימנתי, זה קצת מאכזב ואתה תוהה למה זה קורה. אבל האמת היא שאני מאוד שמח בסינסינטי ואוהב את השחקנים שלי. אני מאמין שאנחנו בונים פה משהו מיוחד". השאלה היא עד כמה הדומיננטיות של ה"Z-Fense" יכולה להחזיק מעמד לאורך זמן בליגה בה ההתקפה והקוורטרבקים הם הדבר העיקרי.

ג'ינו אטקינס סינסינטי בנגאלס מול טום בריידי ניו אינגלנד פטריוטס. Jamie Sabau, GettyImages
חיסל את בריידי. ג'ינו אטקינס/GettyImages, Jamie Sabau

פסק זמן:

מאט שאוב מסר העונה לטאצ'דאונים של טרמיין ברוק, ריצ'רד שרמן, דאריל סמית' ואלטרון וורנר. אף אחד מהם לא שחקן של יוסטון. לאנדרה ג'ונסון, שדווקא כן משחק איתו, הוא עדיין לא מסר לטאצ'דאון.

דאון שני ו-11:

להאשים אותו שוב או לא להאשים? זאת השאלה. וגם המחשבה שחלפה ביום ראשון בראשם של אוהדי דאלאס לאחר הופעת הענק של טוני רומו, שהסתיימה באכזבה ותסכול עם מסירה לחטיפה והפסד ברגעי הסיום מול דנבר. המשחק נגד הברונקוס היה בעצם תקציר הקריירה של רומו ב-60 דקות של פוטבול, עוד פרק בסדרה הבלתי נגמרת של ה"רומו-קוסטר". למרות זאת, ג'רי ג'ונס יצא מעודד מהמשחק ואמר: "זה היה ניצחון מוראלי בשבילנו". כאשר נשאל הבעלים הכל-יכול האם האוהדים יזכרו לעד את הטעויות של הקוורטרבק שלו, הוא השיב: "הם יזכרו, עד שהוא יזכה בסופרבול". רגע, רגע, רגע. האם אחרי משחק אחד של 506 יארדים באוויר ג'ונס שכח על מי אנחנו מדברים? האם צריך להזכיר לו שמדובר באותו שחקן שלא הצליח לתפוס את הסנאפ בפלייאוף של 2007, זה שזרק לשלוש חטיפות במשחק אותו היה חייב לנצח בשנה שעברה מול וושינגטון במחזור האחרון, אותו שחקן שהפך יותר מכל אחד אחר את ההיחנקות לאומנות.

אז מה גורם לג'ונס להאמין שאחרי 11 שנים בליגה, טוני רומו הוא לא אותו קוורטרבק שראינו בעבר? אולי זו פתיחת העונה המצוינת של רומו, שמוסר ב-71 אחוזי דיוק (מקום שלישי בליגה), אולי זו העובדה שהוא ממוקם שני בקטגוריית הקוורטרבק רייטינג ושיחס הטאצ'דאונים לאיבודים שלו מצוין ועומד על 13 מול 2. אלא שבסופו של דבר, הקאובויס במאזן שלילי וזה היה משחק שני ברציפות בו הם היו בעמדת ניצחון והפסידו. כמו שזה נראה כרגע, דאלאס פייבוריטית ב-NFC מזרח, בעיקר לאור החולשה של יתר קבוצות הבית וצריך לקרות משהו מאוד דרסטי כדי שלא נראה את הקבוצה של ג'רי ג'ונס בפלייאוף העונה. אבל מכאן ועד לסופרבול הדרך של דאלאס ארוכה, ולא רק בגלל הקוורטרבק שלה.

עקב ההייפ סביב רומו ופייטון מאנינג לאחר המשחק הזה ובכלל, אנו שוכחים לפעמים שמשחק ההגנה כמעט ולא קיים יותר ב-NFL. נכון שהקאובויס היו אלה שחטפו לראשונה העונה את פייטון, אבל בפעם הראשונה בתולדות המועדון, הם גם סיימו משחק שני ברציפות בו הם מרשים יותר מ-500 יארד. גרוע יותר, הם לא אילצו את דנבר לבעוט אפילו פאנט אחד. שיטת ההגנה החדשה של מונטה קיפין פותחת שטיח אדום להתקפת היריבות לשים נקודות ויארדים על הלוח, מה שמכניס את ההתקפה, ובמיוחד את רומו, לסיטואציות בהן הוא חייב לבצע את המהלכים שיובילו לניצחון וכמו שההיסטוריה כבר לימדה אותנו, זה לא הולך לעבוד. האמת, כבר לא מצחיק כמו פעם לראות את הטעויות של רומו. אחרי 506 יארדים וחמישה טאצ'דאונים, למסור לחטיפה שעולה לו במשחק, זה פשוט עצוב.

טוני רומו דאלאס קאובויס. Ronald Martinez, GettyImages
מה יהיה איתו? רומו/GettyImages, Ronald Martinez

פסק זמן:

מסכן טוני גונזאלס. שיכנעו אותו לא לפרוש ועכשיו הוא מוצא את עצמו במאזן 4:1 ועם הידיעות על כך שחוליו ג'ונס גמר את העונה, נראה שתקוות הסופרבול נגוזו סופית. הדבר הכי טוב שאפשר לעשות לשחקן הדגול הזה יהיה להעביר אותו בטרייד למקום בו הכול החל, קנזס סיטי צ'יפס הבלתי מנוצחת כמובן!

דאון שלישי ו-2:

בסוף השבוע חנכו באוניברסיטת סטנפורד קומפלקס חדש לקבוצת הפוטבול. המקום כולל משרדים חדשים למאמני הקבוצה, חדר אימונים ברמה הכי גבוהה, שמונה חדרי ישיבות, שלושה אולמות כנסים, מועדון לשחקנים, חדר למידה, חדר הלבשה עם 110 תאים ואפילו חדר הלבשה מיוחד לשחקני ה-NFL, שמגיעים להתאמן במקום בזמן הפגרה. חוץ מכל אלה, יש גם את אולם "אנדרו לאק", המיועד לצפייה במשחקים ומכיל חיבור מיוחד במושבים לאייפד, עליו נמצא ספר המהלכים של הקבוצה.

בהתחשב באופי של הקוורטרבק של הקולטס, לא מפתיע שלאק בחר להשקיע את כספו דווקא בחדר הזה והאוניברסיטה השיבה בהנצחת שמו. האופי הווינרי והבוגר של השחקן הצעיר צץ השבוע פעם נוספת והוא הוכיח ששם המשפחה שלו הוא העוול הכי גדול שנעשה לו מאז נולד. לאק הוביל ברבע הרביעי מול סיאטל דרייב ניצחון של 86 יארד בשש דקות וארבעים שניות. זה היה דרייב הניצחון התשיעי שלו מאז נכנס לליגה לפני קצת יותר משנה ובכך הוא השווה את שיאו של ג'ייק פאלמר מ-1998.

את הקאמבק השבוע לאק רשם דווקא מול חברו לחבורת "ארבעת המופלאים", ראסל ווילסון (שני האחרים הם רוברט גריפין השלישי וקולין קפרניק), שממש כמוהו ערך בשנה שעברה בכורה בליגה. חמישה מחזורים מפתיחת העונה כבר אפשר לומר ש"קללת השנה השנייה" לא תקפה על לאק ו-ווילסון, שניפקו משחק מהסרטים, מה שאי אפשר להגיד על קפרניק, שסיים את המשחק השבוע עם שש מסירות טובות בלבד מ-15 ניסיונות. לגבי 3RG עוד ניתן תקופת חסינות, עקב הפציעה הקשה שעבר.

הקולטס ניצחו בשלושת השבועות האחרונים את שתי המועמדות העיקריות לזכייה ב-NFC, סן פרנסיסקו וסיאטל ולאק היה הקוורטרבק הטוב יותר על כר הדשא בשני המשחקים האלה. אינדי כבר איבדה שני רצים אחוריים עם פציעות לכל העונה, אבל הביאה את טרנט ריצ'דרסון בטרייד שמתגלה כגאוני יותר ויותר משבוע לשבוע. כעת, לאק יוצא לשני משחקים בפריים טיים של אמריקה, השני מהם, עוד שבועיים, בבית מול דנבר ופייטון מאנינג. זה לא הולך להיות משחק רגיל וזה לא הולך להיות עוד מאנדיי נייט, זה הולך להיות המשחק עם הכי הרבה הייפ העונה. לראשונה, פייטון יחזור לאינדי, שהחליטה לוותר עליו עקב הפציעה ולבחור בלאק כבסיס החדש לבניית הפרנצ'ייז. מישהו מוכן להמר על עוד דרייב ניצחון של מספר 12 בכחול?

אנדרו לאק אינדיאנפוליס קולטס. Jonathan Moore, GettyImages
איזה ילד ענק. לאק/GettyImages, Jonathan Moore

פסק זמן:

ת'אד וויליאמס יפתח כקוורטרבק של בפאלו השבוע. מה שאומר שזה בדיוק הזמן לבדוק בוויקיפדיה הו דה פאק איז ת'אד וויליאמס???

אזהרת שתי הדקות:

ג'ינו, איפה היית ארבעה שבועות? סוף סוף הפסקת לשמוע לעצות של מארק סאנצ'ז? ושימו לב לאפשרות הריאלית עד מאוד שהג'טס והפטריוטס ייפגשו בעוד שבועיים עם מאזן זהה... (וכן לקחנו פסק זמן לפני אזהרת שתי הדקות. מאמנים טובים אנחנו לא).

פאנט:

עם כל הכבוד לחזרתו למגרשים של רוב גרונקובסקי (וזו סיבה מעולה לרקוד), השבוע האחרון היה העמוס והמשמעותי ביותר על שולחנות הטיפולים של רופאי ה-NFL. איבדנו את חוליו ג'ונס ואחמד בראדשו לכל העונה. הקוורטרבק של הבילס, אי ג'יי מנואל, ייעדר למספר שבועות. קליי מת'יוס יחמיץ כחודש. אואן דניאלס נפצע ויושבת בין ארבעה לשמונה שבועות. בריאן "הגיבור" הוייר גמר את העונה והוכיח שוב שאלוהים שונא את קליבלנד. דייויד ווילסון לא ישחק ביום חמישי עם הג'איינטס נגד הברס. בחירת הסיבוב הראשון של ג'קסונוויל, לוק ג'וקל, בחוץ לכל העונה ואפילו בליין גאברט נפצע במפשעה לזמן מה. מייקל ויק, שייתכן ואיבד את מקומו כקוורטרבק של האיגלס לטובת ניק פולס, סוחב פציעת ירך בעצמו. באמת שמאוד נשמח לראות עוד פוטבול, אבל אולי אפשר לוותר על הרעיון של 18 משחקים בשנה?

אקסטרה פוינט:

אוי, באמת מסכנה קונדוליסה רייס, שהיתה צריך לקום בשלוש בבוקר כדי לראות את הסופרבול בזמן ביקור בישראל. גייייירל, היינו צריכים לקום בשלוש בבוקר כדי לראות את קליבלנד בראונס שלך טוחנת את בפאלו ואת לא רואה אותנו עושים על זה פרסומות, נכון?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully