וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטבול: זה כבר מתחיל להיות רציני

5.10.2013 / 10:00

המחזור ה-5: הסיינטס (בשיקגו), הפטריוטס (בסינסי), הצ'יפס (בטנסי), סיאטל (באינדי) ודנבר (בדאלאס) יישארו מושלמות?

חודש אחד של פוטבול מאחורינו (כן, כל כך מהר) ואוקטובר הוורוד מגיע. וכמו תמיד, ככל שהעונה מתקדמת, הפרידה בין הקבוצות הטובות לרעות הופכת לגדולה יותר ויותר. חמש קבוצות ינסו לשמור על שלמות גם אחרי המחזור החמישי: ניו אורלינס, שמתארחת בשיקגו. ניו אינגלנד, שמשחקת אצל סינסינטי, קנזס סיטי, שנוסעת לטנסי. סיאטל, שמבקרת אצל אינדיאנפוליס ודנבר, שמגיעה לדאלאס. כל המושלמות משחקות בחוץ - מי תוכל לעמוד במשימה?

בהימורים, אחרי שהתחלנו להיבהל מאחוזי ההצלחה המסחררים, הרבצנו שבוע של 5 מ-14 והכול חוזר לשפיות. לצד ההימור המוצלח על קליבלנד בליל חמישי, אנחנו על 65.6 אחוז. מה נראה השבוע?

פייטון מאנינג דנבר ברונקוס. Doug Pensinger, GettyImages
יישאר מושלם? פייטון מאנינג/GettyImages, Doug Pensinger

FOX:

ראשון, 20:00: שיקגו - ניו אורלינס
ראשון, 23:00: דאלאס - דנבר
שלישי, 3:00: אטלנטה - ניו יורק ג'טס

METV:

ראשון, 20:00: מיאמי - בולטימור
ראשון, 23:15: אריזונה - קרוליינה

5+ לייב:

שני, 3:30: סן פרנסיסקו - יוסטון

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
ג'ון הארבו מאמן בולטימור רייבנס. Doug Pensinger, GettyImages
הרייבנס חייבים להתעורר. ג'ון הארבו/GettyImages, Doug Pensinger

20:00: הסיינטס יעשו רוח בשיקגו?

שיקגו (1:3) - ניו אורלינס (0:4)

איזו בונבוניירה לפתוח איתה את הסיקור השבועי. שתיים מהקבוצות הטובות בליגה, אבל רק אחת מהן מגיעה מחויכת למשחק הזה. הסיינטס, שבעונה שעברה פתחו 4:0, כבר הספיקו להפוך את המאזן וההתקפה שלהם, כמו תמיד תחת דרו בריס, מתקתקת בקצב מטורף. לשם שינוי, גם ההגנה לא רעה בכלל וניו אורלינס עוד לא ספגה יותר מ-17 נקודות למשחק. זה ממש לא משהו שאפשר להגיד על שיקגו, ששבוע אחרי הניצחון הענק בפיטסבורג חטפה 40 נקודות בדטרויט והפסידה לראשונה העונה. במפגש האחרון בין הקבוצות, לפני כשנתיים, הסיינטס ניצחו וקטעו רצף של ארבעה הפסדים ומעניין יהיה לראות מי בשיקגו יכול להתמודד עם ג'ימי גרהאם האימתני, שעומד על 458 יארד באוויר ושישה טאצ'דאונים עד עכשיו.

ההימור: ניו אורלינס לא תשמוט את הפתיחה המושלמת. סיינטס

סינסינטי (2:2) - ניו אינגלנד (0:4)

כנראה שגם הפטריוטס, בחלומות הפרועים, לא חשבו שהם יפתחו את העונה במאזן כזה לאור כל הצרות בקיץ. אבל אחרי שני משחקים חלשים, משהו התחיל להתחבר, ניו אינגלנד הביסה את טמפה ביי ובשבוע שעבר השיגה ניצחון עצום באטלנטה. כעת היא תנסה לשמור על רצף ההצלחות עם עוד משחק חוץ סופר קשה, הפעם באוהיו מול הבנגאלס החבולים וכשהיא בלי סטיבן רידלי וכנראה, שבוע נוסף, גם בלי רוב גרונקובסקי ודני אמנדולה. סינסי יודעת שה-AFC צפון חלש מתמיד העונה, אבל גם היא מפשלת והפסידה בקליבלנד בשבוע שעבר, כשהיא מציגה התקפה רעה. בבית לעומת זאת, הבנגאלס עם שתיים משתיים, כולל ניצחון גדול על גרין ביי. ניו אינגלנד ניצחה בשבעה משמונת המפגשים האחרונים וטום בריידי מעולם לא הפסיד לסינסינטי.

ההימור: הפטריוטס לא טובים כמו המאזן שלהם, סינסי יודעת שזה אולי הצ'אנס האחרון שלה ובמשחק ביתי היא לא תיתן לו לברוח. בנגאלס

גרין ביי (2:1) - דטרויט (1:3)

ממשיכים במשחקים הגדולים ועוברים ללמבו פילד, שם המארחת, אחרי שבוע חופש, חייבת ניצחון. אחרת, הפער מדטרויט ואולי גם משיקגו, כבר יצמח לשניים וחצי משחקים והעסק יהפוך למסובך. ארון רוג'רס מוביל התקפה מעולה, אבל לא יכול לעשות הכול לבדו ואולי אחרי שבוע החופש הגנת המסירה החלשה תצליח לספק משהו. זה לא יהיה פשוט בכלל מול הצמד מת'יו סטאפורד את קלווין ג'ונסון, כשגם רג'י בוש מפגין בינתיים יכולת נהדרת. הליונס הוכיחו את כוחם מול שיקגו ועכשיו הם ינסו להשיג ניצחון ראשון בויסקונסין מאז 1991 (!) ואחרי רצף מטורף של 22 הפסדים.

ההימור: לא יקרה. גרין ביי

קלווין ג'ונסון דטרויט ליונס. Darryl Webb, AP
הליונס לא ניצחו בגרין ביי מאז ימי המנדט. קלווין ג'ונסון/AP, Darryl Webb

טנסי (1:3) - קנזס סיטי (0:4)

שתי הפתעות העונה במפגש מרתק בטנסי. הטייטאנס, שהיו רחוקים שניות בודדות של אופי ביוסטון ממאזן מושלם בשלב זה של העונה, ספגו השבוע בשורות רעות. הקוורטרבק ג'ייק לוקר יחמיץ 4-8 שבועות לאחר שנפצע בניצחון הקליל על הג'טס. את מקומו של לוקר יתפוס ריאן פיצפטריק והמעמסה תמשיך ליפול על כריס ג'ונסון ומשחק הריצה, כמו גם על ההגנה המצוינת. על הצ'יפס כבר מעייף להרעיף מחמאות, אבל השינוי שהקבוצה הזו עשתה תחת אנדי ריד פשוט מדהים והיא שנייה בליגה בהגנת המסירה, כך שלפיצפטריק צפוי ערב ארוך. קנזס סיטי ספגה עד כה ממוצע של 10.2 נקודות למשחק בלבד וגם היא מגיעה אחרי ניצחון מוחץ על נציגה של העיר ניו יורק, הג'איינטס.

ההימור: בלי לוקר, ההתקפה תעבוד פחות חלק וזה כל מה שהצ'יפס צריכים כדי להמשיך את מסע הקסם. קנזס סיטי

אינדיאנפוליס (1:3) - סיאטל (0:4)

יש לכם כוח לעוד? משחק גדול נוסף יחכה למי שיבחר לראות את הקולטס והסיהוקס. אינדי המשיכה את התנופה מהניצחון המדהים בסן פרנסיסקו וטיילה מול ג'קסונוויל, כשהיא סופגת עשר נקודות בשני המשחקים האחרונים גם יחד. התקפת הריצה, יחד עם החיזוק בדמות טרנט ריצ'רדסון, עובדת היטב ואנדרו לאק ממשיך להתקדם ולנצח משבוע לשבוע. ואם כבר בהתקדמות וניצחונות עסקינן, סיאטל הוכיחה בשבוע שעבר שיש לה את כל מה שצריך בשביל להגיע הכי רחוק העונה. הסיהוקס נראו רע לאורך שלושה וחצי רבעים, אבל קאמבק משוגע נתן להם ניצחון בהארכה ביוסטון והם עדיין מושלמים. ממש כמו באינדי, גם סיאטל בצמרת הליגה בריצה ובהגנת המסירה, כך שצפוי דו קרב מעניין בשתי החזיתות הללו.

ההימור: אינדי עוד לא מספיק בשלה לנצח משחקים כאלה, סיאטל כן. סיהוקס

סנט לואיס (3:1) - ג'קסונוויל (4:0)

גם משחקים כאלה יש לפעמים בליגה הטובה מכולן. הראמס לא מייצרים נקודות וחטפו שתי תבוסות רצופות, מדאלאס וסן פרנסיסקו. הג'אגוארס לא מייצרים כלום ולא ברור מה יציל אותם ממאזן 16:0. אולי משחקים כאלה. ג'קסונוויל צברה בדיוק 31 נקודות בארבעה משחקים, מעליב ביותר והיא הגרועה בליגה כמעט בכל תחום.

ההימור: אם היו יורדות, זה היה "משחק על שש נקודות". אבל אין, אז זה משחק על מיקום בדראפט ושם, ג'קסונוויל רוצה יותר מכולם. סנט לואיס מנצחת

אלכס סמית' קנזס סיטי צ'יפס. Ed Zurga, AP
המשחק של הפתעות העונה. אלכס סמית'/AP, Ed Zurga

מיאמי (1:3) - בולטימור (2:2)

הדולפינס נפלו בחזרה למציאות ואחרי פתיחה מושלמת, הובסו בניו אורלינס. הם ינסו להתאושש מול האלופה, שהמציאות לא מפסיקה לטפוח על פניה מתחילת העונה. הרייבנס הצליחו לקום מהפתיחה הרעה ולנצח פעמיים ברצף, אבל בשבוע שעבר שוב נפלו, הפעם בבפאלו. למזלם, הבית עדיין מאוד בהישג יד ומשחקים כאלה הם ההזדמנות להשתלט עליו. הרייבנס ניצחו את כל שלושת המפגשים האחרונים בין הקבוצות ולמעשה, לא הפסידו במיאמי מאז 1997.

ההימור: פעם שנייה גלידה. מיאמי לוקחת

ניו יורק ג'איינטס (4:0) - פילדלפיה (3:1)

היריבות הגדולה הפכה לקרב המדוכאות הגדול. הג'איינטס פשוט מזוויעים וסיימו את שני המשחקים האחרונים, מול "אריות הליגה" קרוליינה וקנזס סיטי בתוצאה ממוצעת של 69:7. ההגנה שלהם עוד לא עצרה יריבה העונה על פחות מ-31 נקודות. פילי, שפתחה בחיוך גדול ועם ניצחון בוושינגטון, הולכת וצוללת מאז וספגה שלושה הפסדים רצופים, האחרון שבהם תבוסה משפילה בדנבר, שם הרשתה שיא מועדון שלילי של 52 נקודות. הקבוצה של צ'יפ קלי מעמידה את משחק הריצה הטוב בליגה וגם מייקל ויק נראה בסדר בינתיים, בטח שביחס למלך האיבודים איליי מאנינג, אבל זה רחוק מלהספיק וגם ההגנה של האיגלס לא מתפקדת בכלל. זה יהיה המפגש ה-163 בין הקבוצות ובשנים האחרונות קיבלנו לא מעט קלאסיקות, כאשר האיגלס ניצחו שמונה מעשרת המפגשים האחרונים, אבל בפעם האחרונה שהתארחו אצל הענקים חטפו 42:7.

ההימור: זה הצ'אנס של הג'איינטס לצאת מהאפס. ניו יורק

שחקן ניו יורק ג'איינטס איליי מאנינג. Bill Kostroun, AP
איך איליי והג'איינטס יוצאים מהמצב הזה?/AP, Bill Kostroun

23:05-23:25: בדרך לשיאי כל הזמנים

אריזונה (2:2) - קרוליינה (2:1)

הקרדינלס הראו מעט יכולת והרבה אופי עם מהפך דרמטי שסידר להם ניצחון בטמפה ביי וחזרה למאזן חצוי, בפעם השנייה העונה. הגנת הריצה של אריזונה מגיעה למשחק מהמקום השני בליגה ותזכה למאצ' אפ מעניין מול התקפת הריצה של הפנתרים, השלישית בטיבה בליגה. קרוליינה הביסה 0:38 את הג'איינטס, זכתה בניצחון בכורה העונה ומיד יצאה לשבוע החופש, שעשוי לעזור לה במשחק הזה. השאלה היא האם קאם ניוטון החלש לא יזרוק לידיים הזריזות של פטריק פיטרסון, שחטף שני כדורים ברבע האחרון בשבוע שעבר.

ההימור: אריזונה לוקחת את זה

דאלאס (2:2) - דנבר (0:4)

כמעט 1,600 יארד, 64 טאצ'דאונים. זה הקצב העונתי של פייטון מאנינג נכון לרגע זה, אחרי ארבעה משחקים. הקוורטרבק של דנבר משגע את הליגה ודורס כל מה שעומד מולו בעזרת סוללת התופסים האדירה שלצידו. דנבר שמה על הלוח 179 נקודות עד כה, מקום שני בהיסטוריה לארבעת משחקי פתיחת העונה. היא ראשונה במסירה (כמובן) וראשונה בהגנת הריצה, כאשר הבעיה העיקרית שמסתמנת בינתיים היא בהגנת המסירה, שם טוני רומו ודז בריאנט ינסו לנצל את יכולתם. השאלה היא איך ההגנה הבינונית של דאלאס, שחטפה 30 נקודות והפסידה בסן דייגו לפני שבוע, תעמוד מול פייטון.

ההימור: היא לא. דנבר עולה ל-0:5

סן פרנסיסקו (2:2) - יוסטון (2:2), בין ראשון לשני, 3:30

זה יכול היה להיות קרב המושלמות ובמקום, זה הפך למאבק בין שתי קבוצות שנואשות לחזור למאזן חיובי לפני שיהיה מאוחר מדי. הניינרס, שחטפו שתי תבוסות, ניצלו את המשחק בסנט לואיס להתאוששות נוחה והם מגיעים אחרי מנוחה ארוכה של שבוע וחצי. הטקסאנס לעומת זאת, כבר ראו איך הם מתאוששים מהמפלה בבולטימור עם ניצחון יוקרתי מול סיאטל, אבל איבדו את עצמם ברגעי המפתח והפסידו. מאט שאוב יצטרך להשאיר מאחור את השטות שלו, שעלתה ליוסטון בהפסד שני ברציפות ולנסות להתחבר עם אנדרה ג'ונסון כמו שצריך. לג'יי ג'יי וואט מצפה יום עבודה ארוך מול קולין קפרניק הזריז, שעדיין מחפש פיתרונות חדשים ויצרתיים. בסופו של דבר, מדובר במשחק בין שתי קבוצות אדירות, שבקלות יוכל להיות משוחזר בסופרבול אם הן יחזרו להציג את היכולת האמיתית שלהן.

ההימור: סן פרנסיסקו לא תיתן לזה לברוח אצלה בבית. ניינרס

פרנק גור סן פרנסיסקו פורטי ניינרס. Michael Thomas, GettyImages
הזמן של הניינרס להתעלות. פרנק גור/GettyImages, Michael Thomas

אוקלנד (3:1) - סן דייגו (2:2), בין ראשון לשני, 6:35

כן, כן, השעה היא לא טעות. האייז מצליחים בבייסבול, אז הריידרס זזים בהתאם והמפגש ב-AFC מערב יימשך עמוק אל תוך הבוקר בישראל (לשמחתם של האוהדים המקומיים של שתי הקבוצות, אם יש כאלה בסביבה). המארחים נפלו בבית מול וושינגטון ועוד עונה מתחילה לחמוק להם. מצבו של טרל פריור עדיין לא ברור ואם הוא לא יוכל לשחק, מאט פלין צפוי להחליפו שוב, לאחר שעשה זאת בצורה סבירה ביותר מול הרדסקינס. סן דייגו השיגה ניצחון גדול על דאלאס וצריכה רק קצת יותר ריכוז בדקות ההכרעה כדי לחזור לימים הגדולים. פיליפ ריברס, בעונת קאמבק, נראה מצוין בינתיים וינסה להוביל את הצ'ארג'רס לעוד ניצחון בחור השחור, אחרי שהם עשו זאת בשמונה מתשעת הביקורים האחרונים שלהם.

ההימור: זה בדיוק מה שיקרה. סן דייגו

אטלנטה (3:1) - ניו יורק ג'טס (2:2), בין שני לשלישי, 3:30

יקום מי שהאמין שהאורחים יגיעו למאנדיי נייט הזה במאזן טוב יותר מהמארחים. אטלנטה הפסידה בבית משחק שאסור היה לה להפסיד, מול ניו אינגלנד וגרוע מכך, היא שוב נראתה לא טוב, כמו שקרה לה יותר מדי פעמים מתחילת העונה. משהו לא עובד חלק בהתקפה הפאלקונס, למרות שמאט ריאן מציג מספרים טובים. ניו אורלינס בורחת למרחקים ואטלנטה, שכבר עכשיו נראית כמי שתשמח לזכות בווילד קארד, חייבת ניצחון ביתי על הסילונים, שמצידם חטפו תבוסה בטנסי. השטויות שעשה ג'ינו סמית' במשחק הזה, כמו למשל איבוד שעלה בטאצ'דאון אחרי שהוא ניסה להעביר כדור מאחורי הגב, עלו לרוקי בביקורת ראשונה מצד העיתונות המלחיצה בתפוח הגדול והוא צריך להיות יותר אחראי.

ההימור: יש גבול לכמה שאטלנטה תיפול. בג'ורג'יה דום היא מנצחת את המשחק הזה בלי קושי. פאלקונס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully