וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פילדלפיה 76': בין בושה לחרפה

שגיא רפאל

4.10.2013 / 8:35

מחממים את הפרקט: אחרי מפח הנפש ע"ש אנדרו ביינום, פילדלפיה שינתה כיוון ובנתה את הסגל החלש ב-NBA. עם שלושה שחקנים בלבד בעלי ניסיון משמעותי בליגה זו תהיה עונה שכולה התבזות, אבל אולי היא תסתיים עם בחירה ראשונה בדראפט

סנטר פילדלפיה 76' ספנסר הוז. AP
הולך להיות כואב. הוז/AP

תקציר הפרקים הקודמים

מאזן בעונה שעברה: 48:34

סיימה את העונה: מקום 9 במזרח, אבל לא איימה על הפלייאוף בשום שלב.

מיומנו של דאג קולינס (המאמן של הסיקסרס בעונה שעברה):

12 באוגוסט 2012 - יששששש. הביאו לי את אנדרו ביינום. אני כל כך מתרגש, סוף סוף הסנטר שאוהדי פילדלפיה מחכים וראויים לו. לא היה כאן כזה שחקן מאז מוזס מלון. ובמחיר פעוט של איגודלה, ווצ'ביץ' והארקלס. אנדרו ביינום בייבי.

1 באוקטובר 2012 - אנדרו חזר מגרמניה אחרי איזה קשקוש עם הברכיים שלו, והוא אומר שהברכיים מרגישות טוב מאוד. אני סומך עליו, אבל ליתר בטחון אני אתן לו עוד שלושה שבועות מנוחה. הייתם צריכים לראות אותו על המכשיר האליפטי אתמול, הוא היה גדול.

14 באוקטובר 2012 - טוב, אולי בכל זאת עדיף שישב בחוץ כל המחנה. יש עונה ארוכה. אולי אפילו בתחילת העונה ישב בחוץ כמה משחקים, אולי נגביל לו את הדקות. יש לנו אחלה קבוצה. אז קוואמי יפתח. אתמול שיחקתי עם אנדרו באולינג. הבן אדם תותח.

12 בנובמבר 2012 - עוד שלושה שבועות אנדרו יוכל להתחיל להתאמן. אני רגוע. היי, בלי אנדרו אנחנו עם 4 ניצחונות מ-7 משחקים. איתו אנחנו נקרע את המזרח.

17 בנובמבר 2012 - אנדרו דפק גם את הברך השנייה במשחק באולינג. איזה חרא. אמרתי לו שינוח!

7 בינואר 2013 - אנדרו אומר שהוא מרגיש יותר טוב, ושם את האולסטאר כתאריך חזרה. זה היה מעודד אותי אבל הרגע חזרנו ממסע של 8 משחקי חוץ ב-13 יום, ואני בקושי זוכר באיזו עיר אני. אנחנו 20:15, מתי כבר אנדרו יחזור? ווצ'ביץ' לקח 29 ריבאונדים במשחק אחד באורלנדו, אצלי הוא לא עשה כאלה דברים.

23 בפברואר 2013 - היום אנדרו התאמן עם הקבוצה בפעם הראשונה. היה כיף.

25 בפברואר 2013 - שלשום אנדרו התאמן עם הקבוצה בפעם האחרונה.

18 באפריל 2013 - נגמר הסיוט. אני הולך הביתה. אנדרו ביינום :-(

אחרי ההגעה לחצי גמר המזרח לפני שנתיים, פילדלפיה ניסתה להמשיך להתקדם והביאה את אנדרו ביינום במקום איגודלה. ביינום כאמור לא עלה לפרקט כלל. בחודש וחצי הראשונים פילדלפיה הסתדרה, אבל מסע חוץ קטלני שבו שיחקו 8 משחקים ב13 ימים (שכללו גם את חג המולד וראש השנה האזרחי), הם נפלו למאזן שלילי. למרות שסיימו במקום התשיעי במזרח הם לא איימו על הפלייאוף בשום שלב.

אני יודע מה עשיתם בקיץ האחרון

באו: נרלנס נואל (רוקי), מייקל וויליאמס קרטר (רוקי), רויס וויט, טוני רוטן, ג'יימס אנדרסון, טים אולברכט, דריוס מוריס.

עזבו: אנדרו ביינום, ג'רו הולידיי, דורל רייט, ניק יאנג, צ'ארלס ג'נקינס, ג'סטין הולידיי.

מיד בסיום העונה פילדלפיה מינתה את סאם הינקי מהרוקטס לג'נרל מנג'ר. הכיוון שהינקי בחר היה למטה. בערב הדראפט הוא שלח את השחקן הכי טוב בעונה שעברה, ג'רו הולידיי, לניו אורלינס וקיבל בתמורה את נרלנס נואל ובחירת סיבוב ראשון מוגנת (טופ 5) ב-2014. את הולידיי הוא החליף במייקל וויליאמס-קרטר מהבחירה ה-11.

נואל היה אמור להיבחר ראשון בדראפט, אלמלא קרע את הרצועה הצולבת בברך בינואר. זו פציעת ברכיים משמעותית שנייה שלו, וזה לא סימן טוב לסנטר רזה בן 19. נואל יצטרך לעלות במשקל בשביל להתאים לעמדת הסנטר ב-NBA, מה שיקשה על הברכיים שלו יותר. הוא אמור לחזור בדצמבר, אבל בפילדלפיה ממש לא ימהרו להחזיר אותו. הוא מאוד יעזור לסגל המדולדל שלהם, אבל מכיוון שפילדלפיה מועמדת מובילה לסיים עם המאזן הגרוע בליגה, היא תעדיף לשמור על הברכיים של נואל.

וויליאמס-קרטר מגיע מסירקיוז. נחשב לרכז המוסר הטוב בדראפט, אבל צריך לזכור שהרמה בדראפט מלכתחילה הייתה נמוכה. מספיק גבוה ואתלטי כדי לשחק גם 2. הוא נמצא בסיטואציה שתספק לו הרבה דקות, אבל תקשה עליו מנטלית. הוא ישחק המון, יחזיק בכדור, ויצטרך לקבל החלטות. הבעיה היא שברוב המשחקים זה ייגמר בהפסד.

הכיוון של פילדלפיה הוא אנדרו וויגינס (המועמד הכמעט ודאי לבחירה מספר 1 בדראפט 2014), ולכן למרות שהיה לה המון כסף לבזבז בשוק החופשי, פילדלפיה שמרה אותו אצלה, והעדיפה לרחרח סביב שחקנים שוליים כמו לות'ר הד, ונדר בלו, קליף וויט (אם אתם לא מכירים זה בסדר, אתם לא אמורים להכיר אותם). היא נתנה לכל השחקנים החופשיים ללכת בלי מאבק, ואספה שחקנים שנפלטו מקבוצות אחרות. רויס וויט המוכשר אבל בעייתי שלא זכה לדקת משחק ביוסטון הגיע בטרייד. את אנדרסון ואולברכט היא אספה מהוייברס (גם מיוסטון). היא הביאה את טוני רוטן מממפיס. רוטן נבחר בשנה שעברה בסוף סיבוב ראשון, ולא זכה להמון דקות משחק. בליגת הקיץ ציפו ממנו להוביל את הקבוצה של ממפיס והוא אכזב. בממפיס הרימו ידיים, ופילדלפיה אספה אותו כדי לגבות את קרטר-וויליאמס.

גם בגזרת המאמן פילדלפיה לא מיהרה להחליף את דאג קולינס. רק באוגוסט היא מינתה את ברט בראון שהיה עוזר מאמן בסן אנטוניו. ספנסר הוז, אוון טרנר ותדאוס יאנג הם השחקנים שאמורים להוביל את הסגל. ג'ייסון ריצ'רדסון פצוע ובספק לעונה, ולפילדלפיה יש את הסגל החלש בליגה. היא עדיין יכולה להתחזק, וזה לא יעלה לה כסף. כרגע סך המשכורות של הקבוצה הוא 41 מליון דולר, הרבה מתחת למינימום שקבעה הליגה (52.81 מליון דולר). המשמעות היא שאם פילדלפיה לא תחתים שחקנים נוספים היא תצטרך לחלק את ה-12 מיליון דולר הפרש בין שחקני הסגל הקיימים, בהתאם לחוזים שלהם.

מה מי מו

חמישייה: מייקל וויליאמס קרטר, אוון טרנר, תדאוס יאנג, לאבוי אלן, ספנסר הוז

ספסל: טוני רוטן, דריוס מוריס, ג'יימס אנדרסון, ארנט מולטרי, רויס וייט, קוואמי בראון, טים אולברכט, ג'ייסון ריצ'רדסון (פצוע, בספק לכל העונה), נרלנס נואל (פצוע, אמור לחזור בדצמבר-ינואר).

מאמן: ברט בראון, עונה ראשונה כמאמן ראשי בליגה, היה עוזר מאמן בספרס ב-6 העונות האחרונות.

מועמד לפריצה: אם אוון טרנר לא יפרוץ העונה, כנראה שזה כבר לא יקרה. לפני הדראפט של 2010 טרנר קיבל השוואות מחמיאות לקובי בריאנט, מקובי בריאנט בעצמו. הוא נבחר שני, וייצב את עצמו כשחקן תורם בליגה, אבל רחוק מאוד מלהיות השחקן המוביל והדומיננטי שבפילי ציפו שיהיה. אם הוא לא יעשה את זה העונה, הוא יפנה את מקומו בפילי בעונה הבאה. כרגע הוא אמור להיות השחקן היוצר הכי טוב בפילדלפיה, והיחיד שיכול לעזור לוויליאמס-קרטר בהובלת הכדור.

מועמד לדעיכה: הסגל של פילדלפיה כל כך גרוע, שהמועמד הראשי לדעיכה הוא שיא ההפסדים בליגה, ששייך לפילדלפיה עצמה. היא קבעה את השיא בעונת 1972/73,מאזן של 9 ניצחונות ו-73 הפסדים. שארלוט ניצחה רק 7 פעמים בעונת 2011/12 אבל מכיוון שזו הייתה עונה מקוצרת זה לא נחשב. בהתחשב בכמה גרועה פילדלפיה, ובהתחשב בעובדה שיש 6 או 7 קבוצות שמתחילת העונה ינסו להפסיד כמה שיותר, השיא אמור להישבר העונה. לפחות במקרה של פילדלפיה לא יצטרכו לשנות את שם הקבוצה, רק את השנה.

אקס-פקטור: מייקל וויליאמס-קרטר. הרבה יונח על כתפיו של הרכז הצעיר. הוא יצטרך לקחת את הדקות כדי להתקדם ולצבור ניסיון, ויצטרך לשכוח את ההפסדים והתבוסות שהקבוצה תחטוף. זה לא יהיה פשוט לעלות לפרקט ערב אחרי ערב, לחטוף מכות, להלחם, רק בשביל לרדת עם עוד הפסד. אם הוא ידע לקחת את החיובי ולשכוח את השלילי זו תהיה עונה טובה עבורו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

ולכדור הבדולח

תסריט אופטימי: פילדלפיה שומרת על כבודה ומצליחה לנצח 10 משחקים העונה. נרלנס נואל חוזר ומצליח להישאר בריא עד סוף העונה. קרטר-וויליאמס נראה כמו רכז העתיד של הקבוצה. פילדלפיה זוכה בבחירה הראשונה בדראפט 2014, ומקבלת את הבחירה השישית מניו אורלינס במסגרת הטרייד של ג'רו הולידיי.

תסריט פסימי: פילדלפיה מתבזה ומסיימת את העונה עם 8 ניצחונות. נואל סובל מבעיות ברכיים כל העונה. קרטר-וויליאמס לא עומד בהפסדים ומתפרק בבכי באחת ממסיבות העיתונאים עם דרישה לטרייד. פילדלפיה מפסידה בהגרלת הלוטרי ובוחרת רביעית, אחרי ניו אורלינס ששומרת על הבחירה שלה.

תחזית: פילדלפיה תסיים עם המאזן הגרוע בליגה. גם אם לא תשבור את השיא היא תחשב לאחת הקבוצות הגרועות אי פעם. הלוטרי זה כבר עניין של מזל, אבל כל בחירה בטופ 3 הולכת להניב שחקן מוביל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully