וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה בלאט מכין ללברון? דיווח מהשקת המשחק NBA2K14

29.9.2013 / 15:42

השלמות, החידושים והשוני בין הסגנון האירופי לסגנון האמריקאי. נציג וואלה! ספורט הוזמן על ידי החברה המשווקת בישראל לבקר בהשקת NBA2K14 במדריד, לכבוד צירופן של קבוצות היורוליג בכלל ומכבי תל אביב בפרט. המסקנה: לא פחות כיף ואיכותי מימי חמישי בהיכל

גם רוב ג'ונס היה מעט נרגש מהמעמד. 200 עיתונאים מ-50 מדינות ישבו באולם המפואר במדריד, שמונה כוכבי כדורסל אירופיים על הבמה. כולם באו לחגוג את יומו הגדול. להשקה האירופית של הבייבי החדש שלו - NBA2K14. ג'ונס, מי שמוגדר כמוח מאחורי הסדרה הפופולארית, היה נלהב להציג את החידוש המרכזי של הגרסה האחרונה, שילובן של 14 מקבוצות היורוליג לצד 30 קבוצות ה-NBA. "אני אבחר את האלופה אולימפיאקוס למשחק מול מיאמי היט", אמר ולמרבה המבוכה, גילה שהשתיים משחקות בדיוק באותה תלבושת. ועוד לפני שג'ונס הספיק להציג כמה מהפיצ'רים והחידושים של המשחק, לברון ג'יימס עשה 0:6 מהיר עם כמה דאנקים מרהיבים. "הורגים אותו פה", הודה במבוכה. "עוד תחשבו שאני לא יודע לשחק במשחק שלי". הקהל פרץ בצחוק. ג'ונס קצת פחות.

שלמות. זה שם המשחק ב-NBA2K14. דיוק עד הפרטים הקטנים החל מסאונד ואקוסטיקה של אולם ועד להבעות הפנים של כל שחקן ושחקן. חווית משחק שאמורה לדמות עד המקסימום משחק כדורסל אמיתי. אז ג'ונס היה קצת פחות משועשע מהתקלה, אבל השורה התחתונה לא משתנה. ביום שישי הקרוב, כשהמשחק ישוחרר לחנויות, המעריצים יעוטו עליו. בדיוק אותה שלמות, שאיפה לדיוק וירידה לפרטים הקטנים היא זו שהפכה את הסדרה ללהיט. אולי משחק הספורט הטוב והמציאותי ביותר שנוצר. והגרסה החדשה והעדכנית שלו, למרות שינויים מינוריים, בהחלט לא מאכזבת. גם אם מפגש וירטואלי בין מכבי תל אביב ללייקרס לא ממש עושה לכם את זה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
14 קבוצות יורוליג ולברון אחד. NBA2K14/מערכת וואלה!, צילום מסך

שילובן של קבוצות היורוליג בפעם הראשונה מאז יצאה הסדרה לאור ב-1999 מהווה את השינוי המרכזי בגרסה העדכנית. מכבי תל אביב היא אחת מ-14 קבוצות שזכו לכבוד לצד ברצלונה, ריאל מדריד, מלאגה ולבוראל קוצ'ה מספרד, אולימפיאקוס ופנאתינייקוס היווניות, מילאנו וסיינה האיטלקיות, פנרבחצ'ה/אולקר ואנדולו אפס מטורקיה וכן אלבה ברלין, ז'לגיריס וצסקא מוסקבה. כשעל המסך הענק באולם מופגנים ביצועים וירטואליים של כוכבי היורוליג, קשה לפספס את הניצוץ בעיניו של הנציג התל אביבי, שון ג'יימס.

"זה פשוט גדול, מטורף לראות את עצמך על המסך", מסביר הסנטר הצהוב לוואלה! ספורט. "כשגדלתי ושיחקתי במשחקי וידאו, יכולת להמציא את עצמך ולהכניס אותך למשחק, אבל לראות ממש את עצמי במשחק זה משהו שלא יכולתי לדמיין. החברים לקבוצה? כולם נראים בדיוק כמו עצמם, במיוחד (ריקי) היקמן ו(דווין) סמית. הבעות הפנים, הרוטינה על קו העונשין, מטורף איך הם תפסו כל אחד לפרטים הקטנים. שיחקתי הרבה משחקי וידאו של כדורסל בילדותי, אבל לא שיחקתי בפלייסטיישן. עכשיו כשאני במשחק, ברור שאקנה ואשחק". מסורת חדשה בחדר ההלבשה של מכבי תל אביב? ג'יימס לא בטוח: "אנחנו משחקים רק בבית, אבל כשעונת היורוליג מתחילה זו נסיעת עסקים. כשמשחקים נגד בארסה לא רוצים להתרכז במשחקי וידאו, אבל מסורת זה משהו שנועד להתחיל מתישהו".

אפשר לראות את החידוש הזה כהידוק הקשר בין קבוצות ה-NBA לקבוצות היורוליג שמקיימות מדי שנה משחקי רעים ברחבי העולם. מיגל סראנו, הפרשן הספרדי המפורסם שהעניק את קולו למשחק והיה בין מנחי האירוע, טען שמדובר בהגשמת חלום לגיימרים בכל רחבי היבשת: "העברנו 125 שעות הקלטה באולפן כדי לתת פרשנות לקבוצות היורוליג", הוא מספר. אלא שדווקא השחקנים עצמם התלהבו פחות. "אני מעדיף לשחק נגד אולימפיאקוס", מחייך דימיטריס דיאמנטידיס מפאו.

ג'ונס מצידו מרגיש על גג העולם: "דחפתי להכניס קבוצות יורוליג חמש או שש שנים. גדלתי באיטליה ותמיד ידעתי שכדורסל הקבוצות באירופה חשוב מכל דבר אחר - פיב"א, אליפות עולם, יורובאסקט - יש קשר לקבוצה מהעיר שלך שחזק מכל מה שמישהו מרגיש. דחפנו את זה ולבסוף הצלחנו לעשות את זה בשיתוף היורוליג. למה לא כל הקבוצות? כי רצינו לעשות את הכי טוב שאפשר בזמן קצר. רצינו לוודא שמבחינת מדים, מגרשים וסגלים הכול יהיה מושלם. זה מה שאנחנו עושים כאן". ואיך זה ייראה במשחק? "אפשר יהיה לשחק בין קבוצות היורוליג עצמן עם חוקי יורוליג או נגד קבוצות NBA. אני יודע שהמשחק שונה. הכדורסל האירופי יותר אסטרטגי ויותר קבוצתי וב-NBA הוא מלא כוכבים כמו לברון וקובי ויותר אינדיבידואלי. הם יכולים להשתלט על משחק כמו שלא רואים כאן. אני חושב שבזכות האחדות כמה קבוצות יורוליג היו יכולות לתת פייט לקבוצות NBA".

שחקן מכבי תל אביב שון ג'יימס. ברני ארדוב
"לראות ממש את עצמי במשחק זה משהו שלא יכולתי לדמיין". ג'יימס/ברני ארדוב

מלבד הוספת קבוצות היורוליג, מרבית השינויים לעומת השנה שעברה מגיעים מהמעטפת. הפרזנטציה, הפרטים מהפרי גיים ועד דגש על סטטיסטיקה, חגיגות והבעות הפנים של השחקנים. ג'ונס וצוות המעצבים שלו עשו הכול כדי להפוך את המוצר לכמה שיותר טלוויזיוני. "קשה לשפר משהו שעושה עבודה טובה", מודה ג'ונס. "אבל הוספנו כמה דברים קטנים כדי להידמות יותר ויותר לטלוויזיה. הפוקוס שלנו העיקרי שלנו היה על דברים ספציפיים שרואים במשחקים. כאלה שיגרמו לך לדעת מתי שחקן קר ומתי הוא חם, מאיפה הוא עושה את הנקודות, יותר פרטים. רצינו להיות מדויקים ומפורטים". גם ויקטור חריאפה, הסנטר של צסק"א, נדהם: "NBA2K התקדם. הטכנולוגיה נהדרת, זה נראה אותו דבר. אפילו טוב יותר מהמציאות".

גם בכל הקשור לכדורסל, הפערים בין דמיון למציאות מתחילים להיסגר. "המשחק השנה יותר שוטף מאי פעם", מתגאה ג'ונס ומסביר: "כשהגעתי ל-NBA2K ב-2001 אמרתי שכך לא מרגיש לשחק כדורסל. השנה סגרנו את הפער בין איך מרגיש לשחק כדורסל במציאות לגבי משחק המחשב. השקענו במשחק המסירות ובאיכות השחקנים. היריב תוקף אותך יותר, האיזון בין הגנה להתקפה מדהים השנה, עד לנקודה ששחקנים ששיחקו את הסדרה שנים מבינים מיד שזה משחק חדש ויותר קשה".

מבחינת פיצ'רים אין שינויים גדולים. אחת התוספות המעניינות היא אופציית "סמארט פליי", שנועדה להקל את הקליעות ואת האפקטיביות במשחק, במיוחד עבור משחקים חדשים. למעשה, המשחק עצמו מציע למשתמש את האופציה ההתקפית הטובה ביותר. "המשחק בוחר את המהלך הטוב ביותר עבורך. אנחנו מצפים שהמשחקים יבינו איך להשתמש בזה ויבינו את האסטרטגיה של הכדורסל ולא רק יעשו מהלכים אישיים עם לברון", מסביר ג'ונס. בנוסף, לבקשת המעריצים, הוחזר אחרי שנתיים מצב CREWS המאפשר הקמת קבוצה חדשה ומשחקים של עד 5 על 5 ברשת.

על הקאבר מופיע הפעם לברון ג'יימס, שגם בחר אישית את הפסקול שמלווה את חווית המשחק. בצוות של NBA2K עשו אפילו יותר כבוד למלך של מיאמי והקימו עבורו פנטזי מוד מיוחד. "הדרך לגדולה של לברון", בדומה ל"אתגר ג'ורדן" הזכור מ-2K12. הפעם תוכלו להיכנס לנעליים של המלך בסדרה של מצבים היפותטיים להמשך הקריירה כמו למשל: סדרת גמר ב-2014 מול דוויט הווארד ויוסטון או טרייד אפשרי לקבוצה אחרת. וגם אם אתם לא בעניין של לראות את קינג ג'יימס בניקס או אפילו חזרה בקליבלנד, לא תתאכזבו. NBA2K14 מהווה המשיך ישיר לקו של קודמיו – משחק הכדורסל הטוב ביותר ללא תחרות. צעד אחד לפני לקום לפנות בוקר ולראות NBA אמיתי בשידור חי.

• גילוי נאות: הביקור באירוע של NBA2K14 במדריד מומן על ידי החברה המשווקת בישראל את המשחק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
באמת תעבירו אותו לניקס? ג'יימס/מערכת וואלה!, צילום מסך
לברון ג'יימס שחקן מיאמי היט עם גביע אליפות ה-NBA. GettyImages
לברון ג'יימס שחקן מיאמי היט עם גביע אליפות ה-NBA/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully