וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב-קרית שמונה: "זו קבוצה התקפית, תיזהרו"

בצוות המקצועי של הצהובים הזהירו מהשחקנים הקדמיים של היריבה (ש', 20:00). ניקולה מיטרוביץ' עשוי לאבד את מקומו

צילום: קובי אליהו, עריכה: טל רזניק
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

טריוויה

* הקבוצות נפגשו 16 פעמים בליגת העל, 6:7 למכבי תל אביב בניצחונות, רק 3 תיקו.

* כשמכבי תל אביב מארחת: 2:5 לטובתה בניצחונות, 2 תיקו.

* מכבי תל אביב עם שלושה ניצחונות בית רצופים ועם חמישה משחקי בית ללא הפסד מול קרית שמונה.

* ערן זהבי עם 3 שערים מול קרית שמונה, שניים במדי מכבי תל אביב ואחד במדי הפועל תל אביב, ובכל פעם מהשלוש שכבש, הקבוצה שלו ניצחה.

* אם מכבי תל אביב לא תספוג, זו תהיה הפעם החמישית מאז ייסוד הליגה הלאומית (1954/55) שהיא מעבירה את ארבעת מחזורי הפתיחה של הליגה בלי לספוג. הפעמים הקודמות: 2003/04, 1982/83, 1978/79, 1958/59. אגב, ב-1982/83 וב-1958/59 היא אפילו משכה גם את המחזור החמישי בלי לספוג.

* ב-11 משחקי הבית שקיימה מכבי תל אביב ב-2013, רק קבוצה אחת (לכל היותר) כבשה: 9 פעמים הייתה זו מכבי תל אביב, פעם אחת בני יהודה ופעם אחת לא נכבשו שערים.

* מכבי תל אביב כבשה 6 שערים ב-3 מחזורים, בדיוק כמו בעונה שעברה. ההבדל: אז עשו את זה שני כובשים (דאבור ועטר), השנה שלושה (זהבי, יצחקי ופריצה).

שחקן מכבי תל אביב ערן זהבי. ברני ארדוב
כשהוא כובש מול קרית שמונה, הוא תמיד מנצח. זהבי/ברני ארדוב

מפתחות והכנות:

מכבי תל אביב:

לא מעט לחץ השתחרר במכבי תל אביב בשבוע האחרון אחרי הניצחון הגדול על מכבי חיפה, אבל בצוות המקצועי של הצהובים ניסו לשדר במהלך כל השבוע לשחקנים שהמלאכה רק החלה ונראה שהמסר הזה הופנם היטב. "עוד לא עשינו שום דבר", אמר אחד השחקנים. "עם כל הכבוד לניצחון על חיפה, הראש שלנו כבר נמצא בקרית שמונה. אנחנו מקצוענים ולא נימדד על ניצחון כזה או אחר אלא על דרך".

בינתיים נראה שפאולו סוזה שוב יבצע מספר שינויים וכהרגלו ישמור על מתח סמוך לשעות הצהריים בשבת אז יודיע עם איזה הרכב הוא יעלה. נכון לעכשיו נראה שעומרי בן הרוש ימשיך לפתוח בעמדת המגן השמאלי לאחר שמאנה עדיין לא החלים מהפציעה שממנה הוא סובל. המאמן הפורטוגלי צפוי לוותר על קשר אחורי אחד כשנראה שניקולה מיטרוביץ' יאבד את מקומו לטובת שחקן קדמי אחר, דור מיכה או טל בן חיים. גם מונס דאבור עשוי לרדת לספסל לטובת ראדה פריצה, ובכל מקרה כל חמשת השחקנים הקדמיים של הקבוצה נמצאים בתמונת ההרכב.

לקראת המשחק הזהירו בצוות המקצועי של מכבי תל אביב את השחקנים מפני קרית שמונה, ואמרו: "זו קבוצה שתמיד משחקת התקפה ולכן אתם חייבים לחזור לעמדות ולהיזהר". מי שלא ייכללו בסגל הם מאנה, עומרי אלטמן וריף פרץ. בלומפילד צפוי להיות מלא בשבת כאשר יציע 4 ייפתח לטובת אוהדי מכבי תל אביב, בעוד אוהדי קרית שמונה יישבו ביציע 5.

עירוני קרית שמונה:

בקרית שמונה מייחסים חשיבות גדולה למשחק ואימון הצהריים נערך בוינגייט אליו יצאו כל שחקני הקבוצה יחד. לאחר מכן הם יעברו לבית המלון בכפר המכביה, שם הם ישהו עד היציאה למגרש בבלומפילד בשעות הצהריים בשבת. מי שלא ייכלל בסגל הוא ברק בדש שעדיין לא החלים לחלוטין מהשבר באצבע כף הרגל והוא אינו יכול לשחק. אלא שכאן לא נגמרות הצרות עבור הצוות המקצועי של קרית שמונה כאשר גם אחמד סבע, שאמור היה להחליף את בדש, אינו כשיר לשחק 90 דקות וההתלבטות היא האם לאפשר לו לפתוח בהרכב או להשתמש בו מהספסל.

אם סבע לא יפתח, קיימות שתי אפשרויות כאשר אחת היא הצבתו של מינדאוגאס פאנקה בהרכב כדי לעבות את מרכז הקישור ולהציב את דויד מנגה או אופיר מזרחי בשפיץ ואילו האפשרות השנייה היא הכללתו של תמיר כחלון בהרכב, שגם הוא עדיין לא כשיר למשחק מלא. "אנחנו קבוצה טובה ואנחנו יכולים להתמודד מול כולם, כולל מכבי תל אביב בחוץ", אמר שחקן בקבוצה. "אם נשחק בצורה חכמה וניראה כמו באימונים, נצא לפחות עם נקודה".

אחמד סבע עירוני קרית שמונה (גם בגודל פוסטר). אדריאן הרבשטיין
עדיין לא כשיר ל-90 דקות. אחמד סבע/אדריאן הרבשטיין

יעמדו למבחן

עומרי בן הרוש (מכבי תל אביב)

בן הרוש קיבל את ההזדמנות מפאולו סוזה השבוע נגד מכבי חיפה והוכיח שיש לו הרבה מאוד מה לתת בעמדה הזו למול התחרות מול יואב זיו ומאנה. כדי להמשיך ולהפוך את העמדה הזו לבאנקר, בן הרוש יהיה חייב לסייע בעבודה ההתקפית מול קרית שמונה ובעיקר להקרין שקט מאחור.

אופיר מזרחי (עירוני קרית שמונה)

השחקן הצעיר שהפך בשבועות האחרונים ללהיט של קרית שמונה יצטרך להוכיח שגם מול מכבי תל אביב הוא יכול לבלוט ולהוביל את הקבוצה להפתעה. אם מזרחי יהיה בכושר טוב ולא ייבהל מגודל המעמד, הוא עשוי להביך לא פעם אתה ההגנה של המארחים ולהוביל את קרית שמונה לנצחון או לכל הפחות לתיקו מפתיע.

שחקן מכבי תל אביב, עומרי בן הרוש. ברני ארדוב
יקנה מקום של קבע בהרכב? עומרי בן הרוש/ברני ארדוב

הרכבים משוערים

מכבי תל אביב: חואן פאבלו, שרן ייני, קרלוס גרסיה, איתן טיבי, עומרי בן הרוש, גל אלברמן, מהראן ראדי, טל בן חיים (דור מיכה), ערן זהבי, ברק יצחקי, ראדה פריצה.

עירוני קרית שמונה: גיא חיימוב, עודד אלקיים, שיר צדק, קאסיו פרננדס, דושאן מאטוביץ', וובה בראון, משה אבוטבול, דרקו טאסבסקי, דויד מנגה, אופיר מזרחי, אחמד סבע (מינדאוגאס פאנקה או תמיר כחלון).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully