וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אום אל פאחם בלאומית, הפועל כפר סבא בליגה א'

ביה"ד שינה את החלטתו. מנכ"ל פאחם מחאמיד: "לא היה ספק שנישאר". כפ"ס תערער, הבעלים שחם: "שערורייה חסרת תקדים"

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

אז הנה עוד טוויסט בעלילה: בית הדין של ההתאחדות חזר בו מהחלטתו, והחזיר על כן את מכבי אום אל פאחם לליגה הלאומית. הפועל כפר סבא, שהוקפצה מליגה א' לליגת המשנה, תחזור עקב כך לליגה השלישית. כך נמסר היום (רביעי) מההתאחדות לכדורגל. עוד נמסר שמשחק הליגה הראשון של הקבוצה העונה בלאומית יהיה מול אחי נצרת, ביום שני הקרוב, 30 בספטמבר, בעילוט (19:00). ההחלטה התקבלה ברוב קולות של 2 מול 1. אב בית הדין עו"ד אמל פלאח תמך, כמו עורך הדין נזי חלבי; עו"ד אורטל קליין התנגדה.

בית הדין גם הורה על אום אל פאחם לשלם את הוצאות הדיונים בסך 30 אלף שקל, בנימוק שכל אותם דיונים נערכו רק בגלל האיחור הראשוני בהגשת התקציב. "אנו מקבלים את ערעורה של אום אל פאחם", נכתב בדוח ההחלטה, "ומורים על ביטול החלטת הרשות כך שקבוצת אום אל פאחם תישאר בליגה הלאומית".

יו"ר אום אל פאחם, אבו רג'א: "אנחנו עדיין לא חוגגים. אי אפשר עוד לחגוג. זו החלטה מצוינת עבורנו אבל אני עדיין מפחד מזה שכפר סבא תלך לבית משפט, לבג"ץ, וישנו את ההחלטה. ברגע שנשחק את המשחק הראשון נחגוג ובגדול. אני חושב שמגיע לנו לשחק בליגה הלאומית וההחלטה הזאת היא הצודקת".

בכפר סבא יגישו כבר בימים הקרובים בקשה לצו עיכוב ההחלטה, הן בבית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל והן בבית המשפט המחוזי בתל אביב, כאשר במועדון אינם מתכוונים לוותר.

הבעלים של כפר סבא, סתיו שחם, אמר לוואלה! ספורט "מדובר בשערורייה חסרת תקדים, התנהלות שערורייתית של ההתאחדות לכדורגל שפוגעת באחת מהקבוצות שחברה בה מבלי להתחשב כלל בכל השיקולים ובפגיעה במועדון מכל הבחינות. נגיש צו לעיכוב ההחלטה, נגיש גם לבית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל וגם לבית המשפט המחוזי, ימים יגידו מי תשחק בליגה הלאומית".

אבו רג'א יושב ראש מכבי אום אל פאחם. קובי אליהו
חזר ללאומית. הבוס אבו רג'א/קובי אליהו

איהאב מחאמיד, מנכ"ל מכבי אום אל פאחם: "הצדק יצא לאור אחרי כל העבודה הקשה שעשינו וכל מה שעברנו. היו לנו ימים קשים מאוד, ואני מקווה שנמשיך מכאן בדרך הנכונה ונלמד לקח כך שכל הזמן נהיה מסודרים ונעבוד לפי הדרישות. מהיום הראשון שהגשתי ערעור למחוזי הייתה לי הרגשה שאני אשאר בליגה הלאומית. עשינו את העבודה כמו שצריך, סגרנו ערבויות לכל מי שצריך ואמרתי שאני חייב להישאר בליגה הלאומית".

על היריבות שמנגד שנשארו בליגה א', הפועל כפר סבא ונס ציונה, אמר מחאמיד: "אני מאחל לשתי הקבוצות הצלחה בליגה א' ושיעלו בשנה הבאה לליגה הלאומית. הלב שלי כואב עליהם כי יש שם אנשים טובים והם חברים טובים. אני מקווה שתהיה לנו עונה נהדרת באום אל פאחם ולסיום חשוב לי לאחל שיהיה חג שמח לכל עם ישראל".

מאמן מכבי אום אל פאחם, שמעון הדרי: "עם אנחת הרווחה מתחילה העבודה האמיתית. איך אמר שייע? זו העלייה הכי מהירה שיש. בשורה התחתונה נעשה צדק. נשארתי בקבוצה לאורך כל הדרך מתוך האמונה שהקבוצה תשחק בליגה הלאומית, וכך גם השחקנים שהיו להם אפשרויות יציאה והאמינו שהקבוצה תישאר בליגה. כולם הבינו שאי אפשר להוריד קבוצה בגלל שהיא איחרה בהגשת מסמכים".

על עתידה של הקבוצה אמר הדרי: "מלכתחילה ידענו שהמצב יהיה קשה. התחלנו להתארגן כשהליגה כבר במחזור הרביעי. צריך להדביק את הפערים, אבל באיזשהו מקום כל התהליך שעברה אום אל פאחם יכול רק לגבש את כל העיר סביב הקבוצה ויכול להיות לזה ערך מוסף שידחוף אותנו קדימה. אנחנו מקבלים את הקהל אחרינו ונשתדל בצד המקצועי להדביק את הפערים עם הרבה אנרגיות ואמביציה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אוהדי הפועל כפר סבא מוחים. קובי אליהו
אוהדי כפר סבא, אתמול מחוץ לבניין ההתאחדות/קובי אליהו

כזכור, מכבי אום אל פאחם לא הגישה בזמן את תקציבה לאישור הבקרה ולכן הורדה לליגה א' על ידי בית הדין העליון. בקבוצה ערערו לבית המשפט המחוזי שהחזיר את הדיון לבית הדין ולפני כשבועיים נקבע שאום אל פאחם לא תקבל צ'אנס לאישור התקציב ומי שהחוזרה ללאומית היא הפועל כפר סבא. למרות זאת, באום אל פאחם השיגו צו מניעה מבית הדין המחוזי לקיום משחקה של כפר סבא מול הכח עמידר רמת גן שאמור היה להתקיים ברביעי שעבר, ובשבוע שעבר התקיים דיון נוסף בו השתתפו גם תובע ההתאחדות עורך הדין ניר רשף וראשי הפועל כפר סבא מגובים בעורך הדין אפרים ברק. יום לאחר מכן, אום אל פאחם קיבלה צ'אנס אחרון להסדיר את ענייניה ואתמול נערך הדיון המכריע, אחרי שהרשות לבקרת התקציבים אישרה את תקציבה של אום אל פאחם.

כיום, כאמור, הוחלט שכפר סבא תישאר בליגה א' ואום אל פאחם תישאר לעוד עונה בליגה הלאומית.

מתוך החלטת בית הדין, בראשות אב בית הדין עורך הדין פאלח אמל:

"לאחר ששמענו את טיעוני הצדדים... והתייחסנו לעקרון המנחה לפיו הכרעות ספורטיביות מן הדין שייקבעו על המגרש הירוק ולא על השולחן הירוק ולגישתו ה"סלחנית" של בית דין זה בכל הקשור לענייני פרוצדורה, במיוחד שמדובר באיחור שיש בצדו הסבר מצד אחד ובסנקציה חמורה וקיצונית של הורדה לליגה נמוכה יותר מצד שני, החלטנו לקבל את ערעורה של קבוצת מכבי אום אל פאחם ולבטל החלטת הרשות מיום 11/7/13 תוך חיוב המערערת בתשלום הוצאות להתאחדות לכדורגל...".

וגם פעולה מקצועית ראשונה כבר יש - אום אל פאחם החתימה מיד לאחר ההחלטה את עודד קוטר כעוזר המאמן. קוטר מגיע ממחלקת הנוער של קרית שמונה.

כדורגל ישראלי בוואלה! ספורט

הדיון בעניינה של מכבי אום אל פאחם. קובי אליהו
הדיון אתמול/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully