וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בייסבול: מכינים את הליינאפ

24.9.2013 / 17:00

מי תגיע לפלייאוף, איך היא תעשה את זה ומאיזה מיקום? רגע לפני שהעונה נגמרת, עידן ויניצקי מסכם שבוע ועושה סדר

בערב יום ראשון הקרוב ייערכו 15 המשחקים האחרונים של עונת 2013 ב-MLB. רגע לפני שהעונה הסדירה מגיעה לסיומה והפלייאוף יוצא לדרך, ננצל את סיכום השבוע האחרון שלנו על מנת לעשות קצת סדר במוקדי העניין שנותרו פתוחים.

שחקני אטלנטה ברייבס חוגגים. David Banks, GettyImages
אטלנטה בפלייאוף, אבל תהיה לה ביתיות?/GettyImages, David Banks

AL:

בוסטון זכתה בבית המזרח ואילו אוקלנד גרפה בפעם השנייה ברציפות את המערב. בבית המרכז, דטרויט מובילה נכון לרגע זה ב-4.5 משחקים על פני קליבלנד. מספר הקסם של הטייגרס עומד על 2 ונותרו להם חמישה משחקים חוץ, שניים במינסוטה ושלושה במיאמי, כך שנראה שהם לא יתקשו יותר מדי, למרות הכושר הבינוני בו הם נמצאים.

דטרויט מעורבת במאבק נוסף, על המאזן הטוב ביותר בחטיבה, אולם שם היא בפיגור שלא נראה שתוכל לסגור. הקבוצה מעיר המכוניות נמצאת ארבעה משחקים מאחורי המוליכה בוסטון. הרד סוקס מחזיקים במאזן 62:95, כאשר עד לסיום העונה הם ישחקו עוד פעמיים בקולורדו ושלוש פעמים בבולטימור. אוקלנד, שהמאזן שלה הוא 63:94, תקווה למעידה של הגרביים, שתאפשר עקיפה ברגע האחרון. לאייז נותרו שני משחקים בלוס אנג'לס מול האיינג'לס ועוד שלושה בסיאטל. בוסטון סיימה את משחקי הבית שלה העונה במאזן 28:53 ואוקלנד ב-29:52, כך שיתרון הביתיות עשוי להתברר כמשמעותי, מה גם שלפחות על הנייר, מפגש מול הקבוצה שתעלה מהווילד קארד נראה נוח יותר מסדרה נגד דטרויט.

הווילד קארד הוא המאבק הגדול ביותר שנותר בחטיבה. תאורטית, לשש קבוצות נותר סיכוי. ריאלית, רק שלוש נמצאות בקרב על שני הכרטיסים שיובילו למשחק מיני-פלייאוף בודד. טמפה ביי מובילה במאזן 69:87. לרייז נותרו שישה משחקים לא קלים, שלושה בניו יורק מול היאנקיז ושלושה בטורונטו.

משחק אחד מאחור, במאזן 70:86, אורבת קליבלנד, שרוצה גם את כרטיס הווילד קארד וגם את האפשרות לארח את משחק המיני-פלייאוף. האינדיאנס בעמדה לא רעה, שכן נותרו להם שני משחקי בית מול הווייט סוקס החלשים ועוד ארבעה במינסוטה לסיום.

שלישית היא טקסס, שהובילה את המירוץ בביטחה לאורך תקופה ארוכה, אך מוצאת עצמה כעת בפיגור משחק מקליבלנד ועם מאזן 71:85. לריינג'רס נותרו שני משחקי בית מול יוסטון האיומה ועוד ארבעה משחקים בארלינגטון נגד האיינג'לס, כך שמצבם עדיין סביר ומעלה.

בהמשך הרשימה אפשר למצוא את המחכות לנס: קנזס סיטי, שמפגרת בשלושה משחקים מהמקום המוביל לווילד קארד ותשחק פעמיים בסיאטל וארבעה פעמים אצל הווייט סוקס. היאנקיז, בפיגור ארבעה משחקים, ישחקו שלוש פעמים בבית מול טמפה ביי ושלושה ביוסטון. ובולטימור, בפיגור חמישה משחקים, כאשר נותרו לה שישה משחקי בית, שלושה מול טורונטו ושלושה מול בוסטון.

טרי פרנקונה מאמן קליבלנד אינדיאנס עם מייקל בורן. Tony Dejak, AP
קליבלנד של מייקל בורן וטרי פרנקונה נמצאת במאבק הגדול/AP, Tony Dejak

NL:

ומה קורה בחטיבה השנייה? גם כאן המזרח (אטלנטה) והמערב (אוקלנד) הוכרעו ולמעשה, תמונת הפלייאוף כבר הושלמה, כאשר סנט לואיס, סינסינטי ופיטסבורג, כולן מהבית המרכזי, בפנים. אלא שכאן, קרבות המיקום סוערים אפילו יותר.

נכון לרגע זה, אטלנטה מובילה את החטיבה במאזן 64:92. לברייבס נותרו שני משחקי בית מול מילווקי וארבעה מול פילדלפיה ומצבם נראה טוב. עבור אטלנטה, קבוצת הבית הטובה בליגה (23:52), יתרון הביתיות עשוי להתברר כקריטי, בעיקר כשמאזן החוץ שלילי (41:40).

חצי משחק מאחורי אטלנטה, עם מאזן 65:92, מתייצבת סנט לואיס, שמובילה כרגע את בית המרכז ביתרון שני משחקים על פני הפייראטס והרדס. לקרדינלס נותרו שני משחקי בית מול וושינגטון שנמצאת בכושר טוב ושלושה נגד הקאבס החלשים. מכיוון שסנט לואיס הפסידה משחק אחד יותר מאטלנטה, היא לא תלויה בעצמה, אבל סיומת חזקה עשויה להשיג עבורה את המקום הראשון בחטיבה ובעיקר, בבית המרכז, מה שימנע ממנה את משחק המיני-פלייאוף.

שלישית בחטיבה היא לוס אנג'לס דודג'רס, במאזן 66:90. הקבוצה מעיר המלאכים בפיגור שני משחקים מאטלנטה ומשחק וחצי מסנט לואיס לאחר שהפסידה 11 מ-18 משחקיה האחרונים אחרי הריצה המטורפת. נשארו לה שלושה משחקים בסן פרנסיסקו ושלושה בבית מול קולורדו.

סינסינטי ופיטסבורג מחזיקות כרגע במאזן זהה, 67:90 והמאבק שלהן הוא גם ניסיון נואש לתפוס את סנט לואיס בראשות הבית וגם תקווה לארח את מפגש המיני-פלייאוף, שככל הנראה יפגיש ביניהן (אלא אם אחת מהן אכן תשיג את הקרדינלס). כאן החגיגה היא גדולה במיוחד, שכן לסינסי נותרו שני משחקים ביתיים מול המטס ולפייראטס שניים בחוץ נגד הקאבס ואז, הרדס ייארחו את פיטסבורג לסדרת שלושה משחקים, שעשויה להפוך למעשה לארבעה, כאשר האחרון יהיה על הזכות לפגוש את הזוכה בחטיבה. אגב, המאזן העונתי בין סינסי לפיטסבורג עומד כרגע על 8:8, כך שאם שתי הקבוצות תסיימנה את העונה במאזן זהה, הרי שמי שתנצח בסדרה הזו, תארח את משחק המיני-פלייאוף בהנחה ששתיהן אכן תגענה אליו. בנוסף, קיימים שלל שוברי שוויון אפשריים אם שלוש קבוצות המרכז יסיימו בשוויון, אבל לשם נגיע במקרה הצורך. ובינתיים, לנבחרת השבוע האחרונה:

בילי המילטון חוגג עם זאק קוזארט ניצחון של סינסינטי רדס. David Kohl, AP
סדרת סיום מטורפת מחכה לסינסינטי ופיטסבורג/AP, David Kohl

תופס: יאדייר מולינה (סנט לואיס) - כאמור, העונה של הקרדינלס מגיעה לרגעי השיא שלה ו"יאדי" עזר השבוע ובגדול. הוא אומנם שיחק בבסיס הראשון בהפסד הכואב בקולורדו אחרי 15 אינינגים, אבל בשאר הזמן זה היה עסקים כרגיל ומולינה הכניס שש ריצות בעזרת שמונה חבטות כדי לסדר לסנט לואיס שבוע של חמישה ניצחונות, בדיוק בזמן הנכון.

בסיס ראשון: מאט אדאמס (סנט לואיס) - נשארים עם הקרדינלס ועם אדאמס, שנע בין הטריפל A למייג'ורס וקצת התקשה להשתלב בעונתו השנייה במקצוענים וגם סבל מפציעה. אדאמס נכנס לקצב עם צמד הומראנים באקסטרה אינינגים בניצחון המשוגע על סינסינטי בתחילת החודש ומאז הוא נכנס לליינאפ. השבוע הוא סיפק עשר חבטות, שהכניסו שש ריצות. בנוסף, צמד הומראנים העלה את מאזנו ל-16 העונה, לא רע עבור מי ששיחק רק בקצת יותר מחצי מהמשחקים.

בסיס שני: ניל ווקר (פיטסבורג) - הפייראטס נלחמים על מיקום עד הרגע האחרון ו-ווקר עזר בגדול השבוע. הוא סיים עם 8 מ-25, ארבעה הומראנים, שש הכנסות רצים ועלה לבסיס ב-41.4 מההופעות שלו על הצלחת. בשנים האחרונות התרגלנו לראות שחקנים שמגיעים חמים ומשנים לחלוטין את הפלייאוף, ווקר יכול להיות אחד מהם.

יאדייר מולינה שחקן סנט לואיס קרדינלס. AP
כרגיל, הפלייאוף הוא הזמן של יאדייר מולינה/AP

בסיס שלישי: אראמיס רמירז (מילווקי) - העונה של הברוורס נגמרה מזמן, אז רמירז מנצל את הזמן כדי להזכיר לכולם שהוא כוכב גדול ושגם בגיל 35 הוא יכול להפציץ. 20 ניסיונות חבטה היו לו השבוע, ב-10 מהם הוא הצליח, מה שהכניס שמונה ריצות ועזר למילווקי לנצח שבעה מתשעת משחקיה האחרונים ולהגיע ל-70.

שורטסטופ: ג'ד לאורי (אוקלנד) - אי אפשר להעביר שבוע בלי לפחות אחד משחקני האייז, ששוב הדהימו את כולם ולקחו את המערב בענק. לאורי סיפק השבוע עשר חבטות, שלושה הומראנים ושבע ריצות שנכנסו בזכותו ואוקלנד הדוהרת 5:18 מאז סוף אוגוסט.

אאוטפילדר: ג'יי ברוס (סינסינטי) - סינסי נלחמת על מקומה ועלתה לפלייאוף לא מעט בעזרת הכושר המסחרר של ברוס, שהכניס השבוע 12 ריצות, למרות הומראן בודד. אותו הומראן מול יוסטון היה גרנד סלאם שגמר את המשחק מהר מאוד בדרך ל-0:10, מה שפתח שבוע של 1:5 עבור סינסי, בסיומו כאמור היא חייכה. רגע לפני הסדרה המכריעה נגד פיטסבורג, ברוס חם זה בדיוק מה שבאוהיו רוצים לראות.

ג'יי ברוס שחקן סינסינטי רדס. Charles Rex Arbogast, AP
הכניס 12 ריצות השבוע. ברוס/AP, Charles Rex Arbogast

אאוטפילדר: טוריי האנטר (דטרויט) - בגיל 905, האנטר עדיין מצליח להביא את עצמו חד לסיום העונה. דטרויט מתקשה לאחרונה ומיגל קבררה, שסוחב פציעה, בוודאי לא עוזר למצב הרוח בעיר המכוניות, אבל האנטר בשלו. אולי ההגנה כבר לא מה שהייתה, אבל השכל חזק במקום והשבוע, שבע ריצות שהוא הכניס בזכות לא פחות מעשר חבטות וארבעה דאבלים, עזרו לטייגרס להתקרב לאליפות ה-AL מרכז.

אאוטפילדר: אלכס ריוס (טקסס) - לפני פחות מחודשיים ריוס הוותיק עבר מהווייט סוקס לריינג'רס. השבוע, אחרי תקופה איומה של טקסס וכשהיא נאבקת על מנת להשיג בכל זאת את כרטיס הווילד קארד, הוא התעלה. זה החל עם שתי ריצות כולל הומראן, שעזרו לנצח את המשחק האחרון בסדרה החשובה בטמפה ביי, שהסתיימה בשוויון והגיע לשיא עם סייקל גדול הלילה מול יוסטון ב-0:12 המוחץ, כשהוא מכניס ארבע ריצות. במשחקי סיום העונה, טקסס צריכה ללכת אל השחקנים בעלי הניסיון וריוס הוא בהחלט אחד כזה.

מגיש: אדם ווינרייט (סנט לואיס) - ה-ERA לא רע, אבל לא מדהים (3.01), אבל וויינרייט הוא מה שנקרא "Money in the Bank", מנייה בטוחה אם תרצו. אחרי שני משחקים נוראיים מול סינסינטי לפני חודש, ווינרייט אסף את עצמו. השבוע הוא ניצח את שתי הפתיחות שלו, בקולורדו ומול וושינגטון ועלה ל-18 ניצחונות העונה ו-71 בחמש השנים האחרונות, אחרי הרבה ב-NL.

מגיש שני: סקוט קאזמיר (קליבלנד) - האינדיאנס קרובים לפלייאוף ורק צריכים שלא לפשל עד לסיום. קאזמיר עזר להם השבוע עם הצגה מול יוסטון, כשהוא מגיש שבעה אינינגים, תופר עשרה יריבים ומאפשר הולכה בודד ואפס ריצות בדרך ל-1:4 חשוב. את הפתיחה האחרונה שלו העונה הוא מתוכנן לעשות במינסוטה וייתכן והוא יהיה זה שיגיש במשחק המיני-פלייאוף אם קליבלנד אכן תגיע לשם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully