וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עת סמיר הגיע: סמיר נאסרי בדירוג מצטייני השבוע באירופה

23.9.2013 / 10:50

סמיר נאסרי סוף כל סוף סיפק הופעה קסומה במדי מנצ'סטר סיטי, ועוד בדרבי הגדול. דירוג שחקני השבוע, כולל הקאמבק המרגש של מיליטו, השיא של פדרו, הגאולה של בלצארטי וההישג של ריינה

10. בסטיאן שווינשטייגר - באיירן מינכן

מפגן הכוח המרשים של סוף השבוע שייך לאלופת אירופה, שהשיגה את ניצחון החוץ הגדול ביותר שלה במפגשים מול שאלקה (0:4) ולטענת פפ גווארדיולה הציגה את משחקה הטוב ביותר תחתיו. הייתה זו הופעה קבוצתית מרהיבה, אך עדיין אחד נצץ (מעט) מעל כל היתר וזהו בסטיאן שווינשטייגר. הקשר חזר להרכב באיירן מינכן אחרי שנעדר כחודש בגלל פציעה, ומיד ענה על כל הדרישות של גווארדיולה. שווינשטייגר לא רק עזר לפיליפ לאם שמתופקד כקשר אחורי בודד, אלא הכתיב את הקצב במרכז השדה עם 105 נגיעות בכדור, הריץ מתפרצות עם 88 מסירות (בשני המקרים יותר מכל שחקן אחר על המגרש) וכמובן גם פתח את מסכת השערים עם נגיחה נפלאה. המכונה משתכללת.

9. פדריקו בלצארטי - רומא

בטקס הצגת השחקנים של פתיחת העונה, הבהירו אוהדי רומא עד כמה ההפסד בגמר הגביע ללאציו כאב להם. "אנחנו תומכים רק בחולצה", הם שרו, ולא שכחו להקניט את מי שהיו האשמים מבחינתם בחרפת הגמר באולימפיקו. אחד הקורבנות הראשיים היה פדריקו בלצארטי. חודש חלף, ודווקא המגן השמאלי המושמץ הצטיין בניצחון 0:2 על לאציו והפך בן רגע ליקיר הקורבה סוד. ההגנה של רומא, שספגה רק שער אחד בארבעה משחקי ליגה, שוב עבדה נהדר ואפשרה לבלצארטי גם לשעוט קדימה. בדקה ה-63 הוא היה במקום כדי להמשיך מהאוויר הגבהה של פרנצ'סקו טוטי ולחגוג שער ראשון במדי הג'אלורוסי המושלמים בפסגה. "הייתי בהתרגשות עצומה", הסביר בסיום את ריצת האמוק לעבר האוהדים שעד לא מזמן קיללו אותו ואת הדמעות שנלוו. "אני נוטה להבקיע אחת לארבע שנים, אז כשזה קורה בדרבי... כל כך הרבה דברים חלפו במוחי באותו רגע. אלה היו דמעות של אושר".

פדריקו בלצארטי שחקן רומא חוגג עם האוהדים אחרי שער בדרבי. רויטרס
יקיר האוהדים החדש בקורבה סוד. פדריקו בלצארטי/רויטרס

8. נולן רו - ליל

קרב העשירות של צרפת בין פריס סן ז'רמן למונאקו הסתיים ב-1:1 קצבי ומעניין שהבליט כמה שחקנים, אך לא בצורה יוצאת דופן. מי שניצל זאת כדי לקטוף את פרס שחקן המחזור בליג 1 היה נולן רו, שכבר במשחקו הראשון העונה כבש צמד נפלא והצעיד את ליל לניצחון 0:2 בסושו. החלוץ בן ה-25 לא פתח את העונה עם חבריו בגלל עונש הרחקה, וכשזה הסתיים הוא סבל מחוסר מזל ונעדר עקב פציעה. ביום שבת הוא סוף כל סוף חזר, וניפק קבלות עם שערים ראשונים מאז כבש ב-31 במרץ לרשת האקסית ברסט. רו ירה לחיבורים בדקה ה-34, שלוש דקות לאחר מכן נגח את השני ורק סימון פופלאן מנע ממנו לחגוג שלושער ראשון בקריירה. מאמנו רנה ז'יראר החמיא: "הביצועים שלו הזכירו לי את גרד מולר".

7. דייגו מיליטו - אינטר

לפני שבעה חודשים, שבע דקות בתוך המשחק מול קלוז' בליגה האירופית, דייגו מיליטו נפצע בברכו השמאלית ופונה על אלונקה כשהוא ממרר בבכי. החלוץ הארגנטינאי ידע כי לא מדובר בפציעה קלה, ובגיל 34 נאלץ להתמודד עם קרע ברצועות הצולבות - פציעה שפגמה בקריירה של אחיו גבי. המספר 7 סימל גם את הקאמבק המרגש של מיליטו, שבמשחקו הראשון מאז אותה פציעה איומה שוב הזיל דמעה. אלא שהפעם זה קרה מהתרגשות, כשחגג עם צמד ובישול ב-0:7 המוחץ של אינטר על ססואולו. העולה החדשה אמנם מוכיחה מדי שבוע שהסרייה A גדולה למידותיה, אך את מיליטו זה לא עניין. הוא קיבל הזדמנות פז לחזור לעשות את מה שהוא יודע הכי טוב - לכבוש שערים. בין הצמד שלו עוד הספיק החלוץ לסדר שער לבן ארצו אסטבן קמביאסו, ואינטר ציינה את ניצחון החוץ הגבוה בתולדותיה. קאמבק חלומי.

דייגו מיליטו חלוץ אינטר. Claudio Villa, GettyImages
דמעות הכאב התחלפו בדמעות של אושר. דייגו מיליטו/GettyImages, Claudio Villa

6. בראד גוזאן - אסטון וילה

26 משחקי ליגה רצופים עברו על אסטון וילה מבלי לשמור ולו פעם אחת על שער נקי. בראד גוזאן החליט לעשות סוף לרצף המביך הזה, כשסיפק הצגה גדולה בין הקורות בניצחון 0:1 בנוריץ'. השוער האמריקאי היה שם עבור וילה גם בסיום העונה שעברה, עם כמה הופעות מצוינות שסייעו לקבוצה לשרוד. את משחקו הטוב ביותר מאז שהפך לשוער הראשון הוא שמר לנוריץ'. זה התחיל עם הדיפת פנדל של רוברט סנודגראס כבר בדקה השביעית, נמשך עם שליטה מוחלטת בכדורי הגובה ומניעת שער עצמי בתגובה מהירה, והסתיים עם זינוק אקרובטי בדקה ה-89 שגזל מגארי הופר את שער השוויון. הפנדל היווה כמובן את גולת הכותרת, והציב את גוזאן בן ה-29 כאחד השוערים הטובים באנגליה בעצירות כדורים מהנקודה הלבנה, עם שמונה הצלות מ-22 בעיטות במדי אסטון וילה.

5. פפה ריינה - נאפולי

אם במומחי פנדלים עסקינן, אי אפשר לפסוח על פפה ריינה שיצר לעצמו מוניטין בנושא בתחילת דרכו ודאג להזכיר זאת השבוע. ליצן החצר ומנחה הטקסים של נבחרת ספרד נפרד מליברפול אחרי שמונה עונות והתאחד עם רפא בניטס בנאפולי. ההחלטה הזאת עשתה טוב לכל הצדדים. ליברפול הרוויחה את סימון מיניולה, ואילו ריינה נהנה מחוויה חדשה ועד כה מאוד מוצלחת באיטליה. במחזור הרביעי הוא דאג להשאיר את נאפולי מושלמת, כשהפך לשוער הראשון שמונע ממריו באלוטלי להבקיע מהנקודה הלבנה וסייע לקבוצתו להשיג ניצחון ראשון בסן סירו על מילאן מאז 1986. ריינה הפגין יכולת טובה במחצית הראשונה, אבל עצירת הפנדל של באלוטלי, שעמד לפני כן על מאזן מושלם מהנקודה בקריירה המקצוענית שלו, היא שהכתירה אותו לגיבור הערב. לאחר מכן הצליח ריינה לתסכל את החלוץ עוד פעמיים, לפני שספג ממנו שער מצמק בתוספת הזמן. ערב היסטורי.

פפה ריינה שוער נאפולי לאחר שעצר פנדל של מריו באלוטלי. GettyImages
מריו באלוטלי לא ישכח אותו. פפה ריינה/GettyImages

4. רובי קרוזה – לברקוזן

"רק בבוקר המשחק המאמן אמר לי שאפתח בפעם הראשונה. חשבתי שאהיה לחוץ". איזה לחוץ ואיזה נעליים. רובי קרוזה, שנרכש על ידי לברקוזן ב-1.5 מיליון יורו מדיסלדורף בקיץ, המתין בסבלנות להזדמנות שלו. אחרי ההפסד למנצ'סטר יונייטד, סמי הופיה החליט לפתוח איתו במקום יונג מין סון וקיבל מהאוסטרלי מחצית ראשונה חלומית. קרוזה חיכה 19 דקות לפני שהרשית בבכורה שלו בהרכב. לאחר מכן הוא בישל ללארס בנדר ובתוספת הזמן של המחצית השלים צמד אישי מבריק שסלל ללברקוזן את הדרך ל-1:4 במיינץ. ניצחון קל במגרש קשה. המהירות של "סקיפי" בכנף השמאלית עשתה צרות להגנת מיינץ וניצול המצבים שלו היה מושלם. שתי בעיטות לשער, שני שערים. לברקוזן מרחיבה את האופציות ההתקפיות שלה.

3. לייטון ביינס - אברטון

לפני המשחק באפטון פארק מול ווסטהאם, נפל דבר בחדר ההלבשה של אברטון. הקשר ליאון אוסמן גילה לחברו לייטון ביינס כי הוציא אותו מההרכב בקבוצת הפנטזי שלו. המגן השמאלי של נבחרת אנגליה הסביר: "הוא אמר שלא עשיתי מספיק כדי לשמור על המקום, אז השבתי לו שהפעם אבקיע צמד". הבטיח וקיים. הטופיז נקלעו פעמיים לפיגור, אך בשני המקרים ביינס חילץ אותם עם צמד שערים בבעיטות חופשיות מסוגננות. כדור אחד לחיבורים הימניים של יוסי יאסקליינן וכדור נוסף לחיבורים השמאליים, כמעט מאותה נקודה. ביינס, כהרגלו, היה הכוח המניע במשחק ההתקפה של אברטון, ביצע הכי הרבה תיקולים (5) רשם את אחוזי הדיוק הכי גבוהים (93) והוביל את קבוצתו לניצחון שני ברציפות. היה זה צמד שני של המגן ב-2013 וכעת הוא השחקן שכבש הכי הרבה שערים (6) בבעיטות חופשיות בפרמיירליג מאז 2008/9. איך אפשר לוותר עליו בקבוצת פנטזי?

שחקן אברטון, לייטון ביינס. רויטרס
מי יעז להוציא אותו מקבוצת הפנטזי? לייטון ביינס/רויטרס

2. פדרו - ברצלונה

בפעם השנייה תוך שלושה ימים: ברצלונה מנצחת 0:4 עם עצירת פנדל של ויקטור ואלדס ושלושער של אחד משחקניה. ביום רביעי נגד אייאקס זה היה ליאונל מסי, ובשבת פדרו הוא זה שגנב את ההצגה. שחקן נבחרת ספרד חגג לפני פחות משנה שלושער ראשון בקריירה, דווקא במדים הלאומיים. בשש העונות הקודמות שלו בקבוצה הבוגרת של ברצלונה הוא לא כבש יותר מצמד למשחק, אז ההגנה המחוררת של ראיו וייקאנו דאגה לפרגן לו. פדרו קיבל תגמול לעבודה הקשה ומצא את הרשת שלוש פעמים. גם מסי וגם ניימאר בישלו לו, ונראה שאם יש שחקן שיכול להרוויח מהגיוון בסגנון של ברצלונה עם השימוש הנוסף בכדורים ארוכים ובהתקפות מעבר מהירות, זהו פדרו. עם חמישה שערים בארבעה מחזורי ליגה, הוא יכול לחשוב על השוואת המספרים הדו ספרתיים מלפני שלוש וארבע עונות. יש חיים גם בלי טיקי-טאקה.

1. סמיר נאסרי - מנצ'סטר סיטי

כאשר העונה הקודמת הסתיימה, רבים סברו שסמיר נאסרי יהיה הכוכב הראשון שייפלט מהסגל של מנצ'סטר סיטי. כשמנואל פלגריני מונה למאמן והחל לצרף שחקנים לטיניים, גם החשש בסביבתו של הצרפתי גבר. אולם לבוס החדש היו תכניות שונות לגמרי. פלגריני ביקש לתת לנאסרי צ'אנס מחודש להוכיח את עצמו. "הוא אמר לי כבר ביום הראשון שהוא סומך עליי ושאשחק הרבה", סיפר נאסרי ל"ל'אקיפ". "הוא האמין בי אחרי השנה הגרועה בחיי". אחרי פתיחת עונה די מגומגמת של הקשר והקבוצה, הכול התפוצץ בדרבי שהסתיים ב-1:4 ענק של הסיטיזנס על מנצ'סטר יונייטד. נאסרי הציג את ההופעה הטובה ביותר שלו מאז המעבר מארסנל ובעצם את הופעת השבוע באירופה. הקשר בן ה-26 היה בכל מקום וסיפק את הטאץ' הקסום שלו בכל אחד מהשערים של קבוצתו. פרט לכך שזז למרכז המגרש כדי לסייע בהנעת הכדור, נאסרי בנה את המהלך שהוביל לשער הראשון, שיתף פעולה על הקו השמאלי עם אלכסנדר קולארוב והבקיע בעצמו את הרביעי. עולה על כל שלושער מול ראיו. מאסטר פיס.

סמיר נאסרי שחקן מנצ'סטר סיטי. רויטרס
כמה זמן הוא חיכה למשחק בו הכול יתפוצץ. סמיר נאסרי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully