וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטבול: חזרה לימי הקולג' העליזים

21.9.2013 / 8:30

אנדרו לאק יתארח עם הקולטס אצל הניינרס ומאמנו במכללה, ג'ים הארבו במוקד המחזור ה-3. דנבר-אוקלנד, רייבנס-יוסטון

עונת ה-NFL קצרה ואכזרית, גם עבור השחקנים וגם עבור האוהדים. מאז בפאלו של 1998, אף קבוצה לא הגיעה לפלייאוף לאחר שפתחה את העונה במאזן 3:0, כך שלא פחות משמונה קבוצות עלולות להגיע אחרי המחזור השלישי שייערך מחר (ראשון) למצב בו העונה שלהם כמעט גמורה. אחרות חוששות מנפילה למאזן שלילי, שיצריך מרדף אחר היריבות לבית ויש גם כאלה שמקוות לשמור על פתיחת העונה המושלמת שלהן. בסדרה המוקדמת נזכה בין היתר למפגשים בין סינסינטי לגרין ביי, דאלאס לסנט לואיס, ניו אינגלנד לטמפה ביי, ניו אורלינס לאריזונה ובולטימור האלופה ליוסטון. בסדרה השנייה, מיאמי מול אטלנטה, סן פרנסיסקו נגד אינדיאנפוליס באיחוד בין ג'ים הארבו לכוכב שלו בסטנפורד, אנדרו לאק. בסאנדיי נייט, פיטסבורג המתרסקת מארחת את שיקגו ובמאנדיי נייט, דנבר ופייטון מאנינג מחכים לאוקלנד. בהימורים אנחנו על 26 מ-33 לא רע בכלל (78.7 אחוז), כולל הצליפה על קנזס סיטי. מה על המסכים?

אנדרו לאק אינדיאנפוליס קולטס. GettyImages
יש לו טריקים שג'ים הארבו לא מכיר? לאק/GettyImages

FOX:

20:00: סינסינטי - גרין ביי
23:00: סן פרנסיסקו - אינדיאנפוליס
בין שני לשלישי, 3:00: דנבר - אוקלנד

METV:

20:00: ניו אינגלנד - טמפה ביי
23:15: סיאטל - ג'קסונוויל

5+ לייב:

23:00: מיאמי - אטלנטה
בין ראשון לשני, 3:30: פיטסבורג - שיקגו

טרל פריור אוקלנד ריידרס. GettyImages
צ'אנס לראות את טרל פריור בפעולה/GettyImages

20:00: ארון רוג'רס, טייק 3

סינסינטי (1:1) - גרין ביי (1:1)

על הבנגאלס עבר שבוע קצר אבל מחויך אחרי הניצחון במאנדיי נייט על פיטסבורג, שהחזיר אותם למאזן חצוי. באוהיו לא רוצים לאבד את מה שעמלו עליו קשה כל כך, אבל בשביל זה הם צריכים לעשות משהו לא פשוט: לעצור את ארון רוג'רס. הקוורטרבק של גרין ביי התפרע עם 480 יארד אדירים בניצחון על וושינגטון בשבוע שעבר והוא המפתח למשחק הזה ולמעשה, לכל משחק בו הוא עולה לכר הדשא. הפאקרס לא ניצחו את סינסי מאז 1998 ואם הם יעשו זאת, בחוץ, זה בוודאי ייתן להם תמיכה לקראת ההמשך.

ההימור: רוג'רס בכושר מטורף בפתיחת העונה. גרין ביי

דאלאס (1:1) - סנט לואיס (1:1)

צעד קדימה, שניים אחורה. גם העונה שום דבר לא השתנה בממלכתו של ג'רי ג'ונס. אחרי הניצחון הגדול על הג'איינטס בשבוע הראשון, דאלאס הפסידה בקנזס סיטי והיא שוב צריכה להתאושש. הראמס, שנקלעו לפיגור גדול באטלנטה, אומנם הצליחו לחזור, אבל כרגע ההגנה שלהם לא ממש מתפקדת. שימו לב לנתון הבא: המאזן ההיסטורי בין הקבוצות עומד על 15:15 וכל אחת מהן ניצחה לסירוגין בעשרת המפגשים האחרונים. המשחק האחרון הלך לקאובויס והפעם?

ההימור: הזיג זג ייעצר. דאלאס

טנסי (1:1) - סן דייגו (1:1)

הרגע המפחיד של השבוע שעבר היה הפציעה של התופס הכי טוב בצ'ארג'רס, מלקולם פלויד, שנותר ללא תנועה על כר הדשא. פלויד הובהל לבית חולים בפילדלפיה, שם הקבוצה הצליחה לנצח משער שדה בשנייה האחרונה. הוא "זכה" לסד מיוחד על הצוואר ויחמיץ לפחות את המשחק הזה אם לא יותר. בלעדיו, פיליפ ריוורס, שפתח את העונה לא רע בכלל, יצטרך למצוא פתרונות אחרים. טנסי כמעט מיצבה את מעמדה כהפתעת העונה, אבל שמטה יתרון ברגע האחרון והפסידה בהארכה ביוסטון. הטייטאנס מגיעים לראשונה הביתה וכריס ג'ונסון, שמעמיד עד כה 83 יארד למשחק, בהחלט יקווה לשמור על הקצב מול הגנה שממוקמת אחרונה נגד המסירה ו-21 נגד הריצה עד כה.

ההימור: הטייטאנס מאוד מפתיעים לטובה בינתיים, אז ניתן להם קרדיט שוב. טנסי

ארון רוג'רס גרין ביי פאקרס. Thearon W. Henderson, GettyImages
מגיע אחרי משחק היסטורי. רוג'רס/GettyImages, Thearon W. Henderson

מינסוטה (2:0) - קליבלנד (2:0)

אחרי שהגיעו לפלייאוף האחרון, במינסוטה קיוו להמשיך בקו החיובי ובטח לא חלמו שהם יפתחו עונה עם שני הפסדים. אבל זה מה שסידרה להם ההגרלה הקשה, שכללה צמד משחקי חוץ בדטרויט ושיקגו, שם הפסידו לטאצ'דאון בשנייה האחרונה. עכשיו יצטרכו הווייקינגס להתחיל במסע חזרה למעלה והדרך לשם נפתחת במשחק ביתי קל על הנייר מול קליבלנד, שבהתאם לכל הציפיות מציגה התקפה גרועה ושמה רק 16 נקודות על הלוח בשני המשחקים הראשונים גם יחד. הבראונס הבהירו היטב מה הם חושבים על העונה הזו עם השחרור של טרנט ריצ'רדסון לאינדיאנפוליס תמורת בחירת דראפט עתידית בסיבוב הראשון והם יחסרו את הקוורטרבק הפותח שלהם ברנדון ווידן, שנפצע ויחזור אולי רק בעוד שבוע.

ההימור: אם לאדריאן פיטרסון ,שפתח את העונה בצורה בינונית (עבורו) תהיה תשובה להגנת הריצה של קליבלנד, שמדורגת בינתיים חמישית בליגה, הווייקינגס יקחו את זה. מינסוטה

ניו אינגלנד (0:2) - טמפה ביי (2:0)

יש קבוצות לא רעות שרק מפסידות ויש כאלה שגם כשהן ישחקו נורא, הן ידעו לנצח. זה בדיוק ההבדל בין פתיחת העונה של הפטריוטס, שעדיין לא הפסידו למרות תצוגות זוועה התקפיות מול בפאלו והג'טס לבין זו של הבאקנירס, שספגו פעמיים שער שדה עם הבאזר. המאמנים של שתי הקבוצות, ביל בליצ'יק וגרג שיאנו, חברים קרובים והקבוצות אף קיימו אימונים משותפים במהלך הפגרה בצעד יוצא דופן. הפעם, לא תהיה שום חברות על כר הדשא, לשם עשוי לשוב לראשונה העונה רוב גרונקובסקי, לו זקוק טום בריידי כמו אוויר לנשימה בהיעדר כמעט כל אופציה אחרת בהתקפה. גם המנוחה הארוכה עשויה לעזור לפאטס.

ההימור: בבית, שוב, ניו אינגלנד תמצא דרכים לנצח

ניו אורלינס (0:2) - אריזונה (1:1)

ברוכים השבים ניו אורלינס. אחרי עונה קשה, הסיינטס שוב איתנו והם מקווים לשמור על מאזן נקי מהפסדים גם השבוע. במשחק הראשון של העונה בסופרדום, ניו אורלינס התגברה על אטלנטה וכעת הקרדינלס, עם קרסון פאלמר, מגיעים לביקור. אריזונה השיגה ניצחון יפה על דטרויט בשבוע שעבר ותצטרך להתמודד עם היכולת של בריס, שמגיע אחרי משחק די חלש ולא אופייני עבורו. ג'ימי גרהאם המפלצתי צפוי להמשיך להיות האיש המרכזי בהתקפת המארחים.

ההימור: ניו אורלינס נראית כמו קבוצה שעומדת לדבר חזק מאוד העונה. סיינטס

דרו בריס ניו אורלינס סיינטס. Chris O'Meara, AP
בריס והסיינטס לא מתכוונים לעצור/AP, Chris O'Meara

וושינגטון (2:0) - דטרויט (1:1)

האם תמו להם ימי הקסם של RG3? הרדסקינס, שביקרו בפלייאוף האחרון, כבר בעונתו הראשונה של רוברט גריפין השלישי, עדיין לא ניצחו העונה ובשבוע שעבר הם נראו רע מאוד בהפסד החוץ לגרין ביי, שם לא שמו אף נקודה במחצית הראשונה. גם דטרויט מגיעה אחרי מפלה, שהחזירה אותה למאזן חצוי. הליונס יודעים היטב שגרין ביי ושיקגו לא ירחמו לרגע ב-NFC צפון ושכל הפסד מרחיק אותם צעד נוסף ממאבק על הבית. לשמחתם, הבדיקות שנערכו לרג'י בוש הראו שהפציעה שלו אינה חמורה והוא צפוי לשחק.

ההימור: וושינגטון נראית מאוד עצורה בינתיים. דטרויט מנצחת

קרוליינה (2:0) - ניו יורק ג'איינטס (2:0)

גם "מאנינגבול 3", ממש כמו שני הקודמים, הלך בצורה קלה לידיים של פייטון ועכשיו איליי והג'איינטס יצטרכו לקום מהקרשים, אחרי שספגו תבוסה ביתית והפסד שני העונה. הדרך הכי טובה, לפחות על הנייר, לעשות זאת היא מול קבוצה כמו הפנת'רס. קאם ניוטון נראה חלש מהרגיל בשבועיים הראשונים וקרוליינה גם ספגה מכה מנטלית לא קלה אחרי ההפסד לבפאלו, שם הרשתה טאצ'דאון מכריע ממש ברגע האחרון של המשחק. איליי מוביל עד כה את הליגה ביארדים אוויריים, אבל גם באיבודי כדור והריצה של הענקים אחרונה בליגה, כך שהם יהיו חייבים למצוא את האיזון. הג'איינטס ניצחו ארבעה מחמשת המפגשים האחרונים בין הקבוצות.

ההימור: עוד אחד לאוסף. ניו יורק

בולטימור (1:1) - יוסטון (0:2)

אחרי משחק וחצי שהם יעדיפו לשכוח, בבולטימור סופסוף התעוררו ונזכרו שהם האלופים. הרייבנס, לאחר האירוע בו נחשף דגל האליפות באצטדיון שלהם, יצאו מפיגור 6:0 מביך במחצית וניצחו את קליבלנד, אבל ההתקפה עדיין לא ממש מתפקדת וריי רייס מתוסכל. מנגד, יוסטון ממשיכה בשלה וגם השנה קשה לראות מי יעצור אותה בדרך לאליפות בית שלישית ב-AFC דרום. הטקסאנס מגלים את האופי שלהם ולמרות יכולת בינונית, ביצעו שני קאמבקים גדולים כדי לשמור על מאזן מושלם. החיבור בין מאט שאוב לאנדרה ג'ונסון עובד מצוין והתופס כבר עם 222 יארד אחרי שני משחקים. במפגש האחרון בין הקבוצות יוסטון הביסה את הרייבנס 13:43, הניצחון היחיד שלה על העורבים בשבעה מפגשים. אריאן פוסטר עמד בימים האחרונים במרכזה של סערה בארצות הברית לאחר שהודה שקיבל כסף בימיו במכללת טנסי.

ההימור: בולטימור לא מספיק טובה כרגע למשחקים כאלה, ליוסטון יש את האופי והיא תנצח

אנדרה ג'ונסון שחקן יוסטון טקסאנס. Donald Miralle, GettyImages
במפגש האחרון הטקסאנס דרסו את הרייבנס. אנדרה ג'ונסון/GettyImages, Donald Miralle

23:05-23:25: קרב קצוות בסיאטל

מיאמי (0:2) - אטלנטה (1:1)

יכול להיות שהדולפינס ידהימו את כולם ויזכו ב-AFC מזרח? הדרך לשם עוד ארוכה, מאוד ארוכה, אבל בינתיים הקבוצה של ג'ו פילבין נראית כמו שצריך וכבר צברה שני ניצחונות חוץ, בקליבלנד ובאינדיאנפוליס. עכשיו היא מגיעה הביתה, למבחן ראשון גדול מבין שלושה רצופים (בשבועיים הקרובים היא פוגשת את הסיינטס ובולטימור) ואם תעבור אותם בשלום, אפילו חלקי, יהיה אפשר לדבר עליה כמועמדת לפלייאוף. מייק וואלאס החל להחזיר את ההשקעה וכעת הוא יצטרך להתמודד מול ההגנה הקשוחה של הפאלקונס, שחזרו לעצמם עם ניצחון על סנט לואיס ורוצים להמשיך בתנופה לפני המשחק הביתי מול ניו אינגלנד בשבוע הבא.

ההימור: מיאמי באמת נראית טוב, השאלה האם היא מסוגלת לעמוד מול יריבה קשה כל כך? נגיד שכן. הדולפינס מפתיעים שוב

ניו יורק ג'טס (1:1) - בפאלו (1:1)

מעט מאוד אהבה יש בין שתי הקבוצות המדכאות והמדוכאות של ה-AFC מזרח בשנים האחרונות (הרבה שנים כשמדובר בבפאלו), אבל כרגע שתיהן במאזן חצוי וכל אחת רוצה להפוך את פתיחת העונה שלה לחיובית. ההתקפה של הסילונים בראשות ג'ינו סמית' הייתה רעה מאוד בהפסד לניו אינגלנד ולא ניצלה הזדמנויות. נראה שהקוורטרבק הרוקי יזדקק לזמן התאקלמות. הרוקי שמולו, אי ג'יי מנואל, דווקא נראה די מוכן לתפקיד והוא זרק את טאצ'דאון הניצחון בשניית הסיום בשבוע שעבר מול קרוליינה לידיים של סטיבי ג'ונסון המצוין. הג'טס ניצחו שישה מתוך שבעת הדרבים האחרונים של מדינת ניו יורק, אבל הפסידו את המפגש האחרון.

ההימור: גם את זה הם יפסידו. בפאלו

סן פרנסיסקו (1:1) - אינדיאנפוליס (1:1)

אז כמה זמן יימשך החיבוק בין הקוורטרבק האורח, אנדרו לאק, למאמן שהפך אותו לענק בסטנפורד ועכשיו עומד על הקווים של המארחת, ג'ים הארבו? וכמה הארבו עוד זוכר את כל הטריקים של לאק ושל חברו לאינדי ופעם גם לקולג', קובי פלינר? משחק מרגש צפוי להיות במפרץ, אבל בסופו של יום כל אחת משתי הקבוצות חייבת את הניצחון, בעיקר בשביל מצב הרוח. הניינרס שוב חטפו בראש מסיאטל ויודעים שזה לא יכול להימשך כך. קולין קפרניק היה אבוד על המגרש ובעיקר מסר לידיים של שחקני היריבה. הקולטס מצידם, לא הצליחו לקבל עוד קאמבק קסום מלאק והפסידו בבית למיאמי באופן לא צפוי. בינתיים, הם היו אחראים על המהלך הגדול של השבוע והנחיתו את טרנט ריצ'רדסון מקליבלנד לעמדת הרץ האחורי. לפי הצהרותיו של המאמן צ'אק פגאנו, ריצ'רדסון צפוי לקבל לא מעט נשיאות כבר במשחקו הראשון.

ההימור: סן פרנסיסקו, בבית, עדיין יותר טובה והיא תנצח

סיאטל (0:2) - ג'קסונוויל (2:0)

הסיהוקס ממשיכים להשתיק כל גרם של ביקורת או זלזול לגבי יכולתם ונראים בשלים להסתער על ה-NFC מערב ואז, על הסופרבול. בינתיים הם יסתפקו בשמירה על המאזן המושלם, משהו שלא אמור להיות מסובך במיוחד מול הג'אגוארס, בלי ספק הקבוצה הכי גרועה כיום בליגה. ג'קסונוויל שמה 11 נקודות וטאצ'דאון בודד ב-120 דקות של פוטבול ולא נראה שיש לה משהו להציע מול ההגנה הנהדרת של סיאטל, שמובילה עד כה נגד המסירה וספגה רק עשר נקודות בשני משחקים. מרשואן לינץ', שחגג בשבוע שעבר שלושה טאצ'דאונים, יקווה לעוד ערב מחויך מול הגנת הריצה המדורגת 31 בינתיים.

ההימור: זה הולך להיות כואב מאוד. סיאטל, בענק

ראסל ווילסון סיאטל סיהוקס. Streeter Lecka, GettyImages
הקבוצה הכי טובה והכי גרועה בליגה נפגשות? סיאטל וראסל ווילסון מחכים לג'אגוארס/GettyImages, Streeter Lecka

פיטסבורג (2:0) - שיקגו (0:2), בין ראשון לשני, 3:30

העונה בקושי החלה וכבר הסטילרס במשבר כמוהו לא זוכרים זמן רב בעיר הפלדה. מאז 2002 הקבוצה לא פתחה את העונה עם שני הפסדים ומילא זה, אבל היכולת רע מאוד ופיטסבורג השיגה רק 23 נקודות עד כה. מול הברס זה יהיה חייב להשתנות, אבל שיקגו נראית טוב, היא מלאת ביטחון אחרי צמד ניצחונות דרמטיים ולא בטוח שלהגנה המפורסמת של פיטסבורג יש כוח או תשובות להתמודד עם השילוב ג'יי קאטלר-ברנדון מארשל, שעובד מצוין. אם הקוורטרבק של הדובים יפסיק לעשות שטויות, הם יכולים בהחלט לאיים על ה-NFC צפון.

ההימור: עד שזה יקרה, הם יסתפקו בעוד ניצחון נאה, הפעם בפיטסבורג, שתצלול ל-3:0

דנבר (0:2) - אוקלנד (1:1), בין שני לשלישי, 3:30

מי יעצור את פייטון מאנינג? הקוורטרבק הוותיק של הברונקוס ממשיך לעשות צחוק מהליגה ולמרות שהוא "נפל" משבעה טאצ'דאונים בשבוע הראשון לשניים בשבוע שעבר, דנבר עדיין מחצה בחוץ את הג'איינטס ושמרה על מאזן נקי מהפסדים. כדי שהנתון הזה לא ישתנה בטעות עם סנסציה במאנדיי נייט, ההגנה של ג'ון פוקס צריכה למצוא פתרון לטרל פריור. הקוורטרבק, שחיכה וחיכה לצ'אנס שלו בחור השחור, פתח את העונה הרבה מעבר לציפיות. הוא מדייק במסירה, עוזר במשחק הריצה והוביל את הריידרס לניצחון קל על ג'קסונוויל. פייטון ייחסר את התאקל השמאלי ששומר על הצד העיוור שלו, ריאן קליידי, שגמר את העונה.

ההימור: דנבר ניצחה את שלושת המפגשים האחרונים בין הקבוצות. היא תנצח גם הפעם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully