וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטבול מכללות: בגלל זה הם הכי טובים

יובל קליין

15.9.2013 / 15:00

"משחק השנה" הבהיר שוב למה אלבמה שולטת בענף. יובל קליין מסכם ומציג את הקריירה של ג'וני פוטבול במהלך אחד

ארצות הברית עצרה את נשימתה בליל אמש (שבת) לכבוד משחק השנה בפוטבול המכללות, והוא לא איכזב כלל: בשבע הדקות הראשונות של המפגש בין טקסס A&M לאלופה המכהנת אלבמה, נראה היה שהאורחים מטוסקלוסה שוב לא מסוגלים לעצור את הקוורטרבק היחיד שניצח אותם בשנה שעברה, זוכה ההייזמן ג'וני "פוטבול" מאנזיל. אלא שאחרי הפתיחה הסוערת שלו, שכללה שני טאצ'דאונים ברבע הראשון, אחד במסירה ואחד בריצה, הצליחו הקרימזון טייד להתעשת, להתעלם מהרעש העצום ב"קייל פילד" ולהראות לכולם למה הם קבוצת הפוטבול הכי טובה במכללות. חמישה טאצ'דאונים רצופים של אלבמה גמרו את הסיפור עם תחילת הרבע השלישי. מאנזיל עוד הצליח לרשום מיני קאמבק ברבע הרביעי, אך זה היה מאוחר מדי ואלבמה יצאה מקולג' סטיישן עם ניצחון 42:49 גדול.

עוד לפני תחילת העונה המשחק הזה סומן כגדול ביותר של 2013. אלבמה הגיעה אחרי עוד תואר אליפות, שני ברציפות והיא לא מתכוונת לעצור. מצד שני, מאנזיל אומנם זכה בהייזמן, אבל שמו היה כל הקיץ בכותרות בגלל הסיבות הלא נכונות. מלבד התמונות בהן הוא נראה שותה במסיבות עם חברים וכל מיני סלבס, התפרסמה פרשה בה הואשם הקוורטרבק בלקיחת כסף מסוחר מזכרות. אותו סוחר העביר סכום כסף נכבד למאנזיל תמורת חתימתו על עשרות פריטים, דבר הנוגד את חוקי ה-NCAA, שם אף שחקן לא יכול לקבל תשורה כלשהי כיוון שהוא תלמיד קולג' ומוגדר כשחקן פוטבול חובבן.

ג'וני מאנזיל טקסס A&M. David J. Phillip, AP
תמיד מעניין כשג'וני פוטבול בסביבה/AP, David J. Phillip

אחרי שכל הקיץ דנה התקשורת בבעיות האישיות של מאנזיל, החליט ה-NCAA להשעות אותו מהמחצית הראשונה של משחק הפתיחה של M&A מול רייס. ההחלטה הזו התקבלה בזלזול בקרב חובבי הענף והוכיחה שוב עד כמה מסורבל, מיושן ומנותק מהמציאות הארגון הזה. רוב הסיכויים הם שללא השעייה מאנזיל היה נח במחצית השנייה של אותו משחק על הספסל בכל מקרה, כי האגיז היו פותחים יתרון שמספיק לניצחון עוד לפני הירידה להפסקה מול קבוצה מאוד מוגבלת כמו רייס והקווטרבקים המחליפים היו מקבלים הזדמנות נדירה לראות דקות מגרש.

בחזרה למשחק של אתמול, שם אלבמה ומאמנה ניק סייבן נראו במספר דרגות מעל כל יריבה אפשרית. והראו שגם להם יש קוורטרבק מנצח. איי ג'יי מקארון אולי לא סקסי וזוהר כמו מאנזיל, אבל הוא יעיל ביותר ובעיקר, מנוסה. מקארון נתן תצוגה משלו, בלי ריצות סקראמבל או מסירות הייל מרי מלאות במזל והציג שוב את קור הרוח שמאפיין אותו. הוא מסר ל-334 יארד וארבעה טאצ'דאונים ללא חטיפות, כאשר יותר מחצי מהמסירות שלו השיגו דאון ראשון, כולל שבע מסירות שרשמו 20 יארד או יותר. האופנסיב ליין המרשים של הקרימזון טייד, שלא היה מבייש אף קבוצה ב-NFL, לא הרשה להגנת האגיז להגיע לקוורטרבק אפילו פעם אחת וזה פתח את הדרך גם לטי ג'יי יילדון, שרשם 149 יארדים וטאצ'דאון על הקרקע.

בניגוד למקארון, מאנזיל רשם שני איבודים וזה למעשה היה ההבדל במשחק. מהיום בו סייבן השתלט על עמדת המאמן באלבמה הוא לא הפסיד אף משחק מתוך 42 בהם הקבוצה שלו רשמה פחות איבודים. "ידענו שאנחנו צריכים לשחק ככה בהתקפה כדי שיהיה לנו סיכוי לנצח", הוא אמר אחרי המשחק, "אני מאוד גאה בשחקנים ובאופי שהם הראו אחרי שהיו בפיגור 14:0".

איי ג'יי מקארון אלבמה קרימזון טייד. Eric Gay, AP
אחראי ומנוסה. מקארון/AP, Eric Gay

בסיום העונה, מהלך אחד ייזכר בוודאי מהמשחק הזה והוא קרה ברבע השני. מאנזיל נתקל בבליץ של שחקני הגנת אלבמה, שהקיפו אותו, אך בעזרת האתלטיות וזריזות הרגליים שלו הצליח להימנע מתיקול, למרות שאחד משחקני אלבמה כבר תפס בחולצתו. הוא השתחרר, הסתובב ומסר למרכז, ללא כתובת מדויקת. באזור היו מספיק שחקנים משתי הקבוצות ורצה הגורל והכדור נחת היישר לידיים של התופס שלו אדוארד פופ. "זה היה מהלך ג'וני-סטייל", אמר מאמן M&A, קווין סאמלין. המהלך הזה היה בעצם סיכום כל הקריירה של ג'וני פוטבול עד כה ברגע אחד: הרבה בלגן, הרבה כישרון ולא מעט מזל. הוא יוצר מהלכים שנכנסים לטופ 10 של ספורטסנטר ובמקביל גם כותרות על הסתבכות כזו או אחרת עם החוק. אף פעם לא משעמם עם ג'וני פוטבול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully