וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בייסבול: מכינים את הליינאפ

10.9.2013 / 14:47

טרי פרנקונה מוכיח לספקנים כמה גדולה חשיבות המנג'ר בבייסבול ועושה עבודה גדולה בקליבלנד. עידן ויניצקי מסכם שבוע

מחקר אקדמי שנערך לפני שלוש שנים בארצות הברית הראה שההשפעה הגדולה ביותר של מנג'רים בעלי ניסיון בבייסבול היא על משחק ההגשה. שם, כך טוען המחקר, הם מצליחים גם לתקשר טוב יותר עם המגישים, פעמים רבות השחקנים המבוגרים יותר בקבוצה (המחקר גם טען ששיא יכולתם של החובטים מגיעה בגיל 30 ואילו של המגישים בגיל 34) וגם לחיות בצורה נכונה יותר את המשחק ולדעת מתי הגיע הרגע לחילוף על הגבעה.

ה-ERA של קליבלנד העונה עומד על 3.95. בשנה שעברה הוא היה על 4.78 (מקום לפני אחרון בליגה), שנה קודם לכן על 4.23 וב-2010 על 4.30. האינדיאנס גם מדורגים במקום ה-13 בליגה העונה ב-OPS של היריבות (אחוזי העלייה לבסיס והסלאגינג מחוברים) ובמקום השביעי בכמות החבטות שאיפשרו ליריבה.

טרי פרנקונה מאמן קליבלנד אינדיאנס. GettyImages
הרבה יותר משיפור להגשה. פרנקונה/GettyImages

אבל עם כל הכבוד למחקר האקדמי, להגביל את עבודתו של טרי פרנקונה באוהיו למספרים או לשיפור בהגשה יהיה לעשות עוול למקצוע ובעיקר, עוול למנג'ר הנהדר הזה. "טיטו", ששבר את הקללה בבוסטון, לקח שתי אליפויות ועזב אחרי ההתפרקות של ספטמבר 2011, מגלה את עצמו מחדש בקליבלנד ומוכיח שוב עד כמה תפקיד המנג'ר בבייסבול לא מוערך מספיק.

האינדיאנס היו רעשניים בפגרה האחרונה וההגעה של פרנקונה תרמה לכך ששמות כמו מייקל בורן, מארק ריינולדס וניק סווישר הגיעו לקבוצה, אבל העבודה של המנג'ר הרבה יותר רחבה משם כזה או אחר. הפתיחה לא הייתה ממש מבריקה ואחרי בערך שליש עונה קליבלנד עמדה רק על 33:30, אבל פרנקונה הצליח לחבר את הקבוצה ולהריץ אותה קדימה. חמישה ניצחונות בשבעת המשחקים האחרונים הציבו את קליבלנד, משום מקום, במרחק משחק וחצי בלבד מהווילד קארד וארבעה וחצי מדטרויט ב-AL מרכז. עד לסיום העונה נותרו בערך 20 משחקים ואם פרנקונה יצליח להביא את קליבלנד להופעת פלייאוף ראשונה ולעונה חיובית ראשונה מאז 2007 (אז הוא עצמו העיף אותם בתום סדרת ALCS מפוארת עם בוסטון, 3:4, בדרכו לאליפות), זו תהיה הצלחה לא פחות גדולה עבורו מאשר צמד הטבעות שגרף בעיר השעועית.

נכון לרגע זה, הבעיה הגדולה ביותר של המנג'ר ושל קליבלנד היא שהאוהדים לא ממש מתלהבים. את הניצחון הלילה (בין שני לשלישי) 3:4 על קנזס סיטי ראו רק 9,794 אנשים, המספר הנמוך בתולדות פרוגרסיב פילד בחודש ספטמבר. פרנקונה נשאר דיפלומט כשנשאל על המצב: "כל אחד שמח לשחק מול אצטדיון מלא, אבל האחריות שלנו היא לשחק כמה שיותר טוב ולגרום למי שכן מגיע להיות גאה בנו". על המצב של קבוצתו הוא הוסיף: "כולנו יודעים מה קורה כאן, אנחנו במירוץ וממש כיף להיות חלק מזה. כל העסק הזה מאוד מלחיץ, אבל הוא גם מהנה". ומכאן, לנבחרת השבוע:

ג'ייסון קיפניס, מייק אבילס, מייקל בורן, מייקל בראנטלי חוגגים ניצחון של קליבלנד אינדיאנס. Jason Miller, GettyImages
האינדיאנס בדרך לפלייאוף?/GettyImages, Jason Miller

תופס: סלבדור פרז (קנזס סיטי) - הרויאלס היו בריצה טובה, אבל איבדו קצת גובה בשבועות האחרונים וכנראה שגם את החלום להשתחל לפלייאוף (הם מרוחקים כרגע 4 משחקים מהווילד קארד). זה לא עוצר את פרז, שבעונתו השלישית בקבוצה זורח ומוביל אותה לעונה חיובית ראשונה מאז 2003. השבוע הוא סיפק צמד הומראנים וסיים עם תשע חבטות מ-18 ניסיונות.

בסיס ראשון: מייק נאפולי (בוסטון) - על הבמה הכי גדולה בבייסבול, נאפולי פירק השבוע במו מחבטו את היאנקיז, בסדרת חוץ ואולי השאיר את הפסים מחוץ לפלייאוף. השבוע שלו התחיל ברגל ימין עם הומראן ב-4:20 הענק על דטרויט ונמשך עם עוד שבע חבטות ב-13 ניסיונות, שלושה הומראנים, אחד מהם לגרנד סלאם ושמונה הכנסות רצים בסך הכול בסדרה הזו. הרד סוקס טסים לכיוון הפלייאוף ונאפולי הוא אחד האחראים העיקריים לכך.

בסיס שני: עומאר אינפנטה (דטרויט) - השבוע של הטייגרס לא היה מוצלח במיוחד עם חמישה הפסדים בשישה משחקים, אבל אינפנטה היה נקודת האור, בעיקר בניצחון היחיד של הקבוצה מעיר המכוניות, 2:16 מוחץ בקנזס סיטי. את אותו משחק הוא סיים עם חמש מחמש על הצלחת ושש ריצות שהכניס, המשחק ה-44 בלבד בתולדות הליגה בו שחקן מגיע למספרים כאלה.

בסיס שלישי: ג'וש דונלדסון (אוקלנד) - האייז הצנועים נראים כמי ששוב הולכים להמם את ה-AL מערב ולזכות בבית, כשהם מקדימים כרגע את טקסס בשני משחקים אחרי שבוע של 2:4, כולל ניצחון בסדרה מול הריינג'רס. דונלדסון, שחווה עונת פריצה רצינית, נמצא ברצף של חמישה משחקים עם חבטה, כאשר בתוך הרצף הזה הוא סיפק עשר חבטות וצמד הומראנים.

מייק נאפולי שחקן בוסטון רד סוקס. Jim Rogash, GettyImages
התעלל ביאנקיז. נאפולי/GettyImages, Jim Rogash

שורטסטופ: הנלי רמירז (דודג'רס) - הקבוצה מעיר המלאכים כבר עברה מזמן לקרוז קונטרול ומחכה שהעונה תסתיים והפלייאוף יתחיל. הנלי רמירז לעומת זאת, ממשיך לשחק בכל הכוח ובשלושה מארבעת המשחקים האחרונים הוא פינק את היציעים בכדור. רמירז חבט השבוע תשע פעמים, אבל הדודג'רס הפסידו לא מעט ורואים את המקום הראשון ב-NL בורח לכיוון אטלנטה.

אאוטפילדר: קוקו קריספ (אוקלנד) - קוקו לא נרגע. אומנם בניצחון האחרון בניצחון האחרון על יוסטון הגיע לסיומו רצף של תשעה משחקים עם חבטה אחת לפחות, אבל עוד קודם לכן, בסדרה הקריטית אותה אוקלנד ניצחה מול טקסס, הוא זרח. במשחק האחרון של הסדרה קריספ ירה להומראן, השמיני שלו ב-14 משחקים, הכי הרבה בליגה בפרק הזמן הזה. אוקלנד ניצחה את המשחק ההוא 4:11, כשהאאוטפילדר הססגוני מכניס ארבע ריצות.

אאוטפילדר: ג'ון ג'יי (סנט לואיס) - הקרדינלס מצליחים לשמור בשיניים על המקום הראשון ב-NL מרכז והשבוע הם אומנם הפסידו סדרה בסינסינטי, אבל מיד לאחר מכן טאטאו את פיטסבורג. במשחק הראשון מול הפייראטס ג'יי סיפק שלוש חבטות והכניס שלוש ריצות, במשחק השלישי הוא הוסיף עוד שתי חבטות וריצה. הקרב על המרכז יימשך עד הסוף.

אאוטפילדר: ג'ייסון וורת' (וושינגטון) - המון זמן המתינו בבירה לוורת', שיחזור להציג את היכולת שהפכה אותו לכוכב בפילדלפיה וגרמה לנאשיונלס לשלם לו כל כך הרבה כסף. בשבועות האחרונים נראה שזה סוף סוף קורה וגם אם זה לא יספיק לפלייאוף השנה, יש מקום לאופטימיות. וורת' סיים את השבוע עם עשר חבטות, כאשר במשחק האחרון שלו, ה-0:9 על המטס, הוא מכניס שלושה רצים עם פצצה שעשתה את כל הדרך ליציע.

ג'ייסון וורת' שחקן וושינגטון נשיונאלס. Manuel Balce Ceneta, AP
מתחיל להצדיק את ההשקעה. וורת'/AP, Manuel Balce Ceneta

מגיש: יוסמיירו פטיט (סן פרנסיסקו) - כמה כואב. המגיש מונצואלה, שכנראה לא ייכנס למדור הזה יותר לעולם, היה כל כך קרוב לתת נחמה קטנה לעונה הרעה של האלופה היוצאת. במשחק הרביעי שלו בלבד העונה, בפתיחה ה-40 בלבד בחייו בליגה, המגיש שעומד על ERA של 5.19 לאורך הקריירה היה רחוק סטרייק אחד ממשחק מושלם. אבל אז הגיע אריק צ'אבז ויוסמיירו החביב, השחקן ה-12 בהיסטוריה שמגיע אאוט אחד ממשחק מושלם ולא נכנס לארץ המובטחת, כנראה יחזור במהרה לאלמוניות. עולמו של שחקן בייסבול.

אורח: בילי המילטון (סינסינטי) - במקום מגיש נוסף, קבלו את הילד החדש של סינסי. אחרי שקבע שיאי מיינור ליג מטורפים בגניבות בסיסים זכה המילטון בן ה-23 לזימון ראשון לבוגרים. בליינאפ של הרדס, שנלחמים על הפלייאוף, אין לו עדיין מקום, אז בינתיים הוא נכנס כפינץ' ראנר ומכריע משחקים. בהופעת הבכורה שלו בליגה, המילטון הגיע בשלום והשיג את הריצה היחידה ב-0:1 החשוב על סנט לואיס. יום לאחר מכן הוא שוב נכנס, הפעם בהפסד לקרדינלס ואז, בסדרה מול הדודג'רס, ווקאוף של טוד פרייז'ר שלח את המילטון המהיר כשד אל הבית באינינג העשירי וקבע 3:4. תעקבו אחריו.

עוד בוטנים מהליגה:

* הטייגרס הפסידו 20:4 בבוסטון ובמשחק הבא ניצחו 2:16 את קנזס סיטי. הם הקבוצה הראשונה מאז סנט לואיס בראונס ב-1922 שמפסידה משחק ב-14 ריצות לפחות ומנצחת את הבא ב-14 ריצות לפחות.

* בסדרה שלה בברונקס מול היאנקיז, בוסטון הייתה לקבוצה הראשונה מאז בוסטון עצמה ב-1912 ששמה על הלוח לפחות תשעה ריצות בשלושה משחקי חוץ רצופים מול הפסים באותה סדרה.

* הרד סוקס גם השיגו השבוע רצף של ארבעה משחקים בהם הכניסו בסך הכול 54 ריצות. זה המספר הכי גבוה שלהם מאז 64 ריצות בארבעה משחקים ב-1950.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully