וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בייסבול: מכינים את הליינאפ

יובל קליין

3.9.2013 / 15:32

בראד פיט יכול להתחיל להתכונן ל"מאניבול 2", המכונה של אוקלנד עובדת מצוין. יובל קליין סוגר שבוע ופותח את ספטמבר

תשיגו את בראד פיט בטלפון ותגידו לו להיות מוכן ל"מאניבול 2". אוקלנד שוב עושה זאת ובכניסה לחודש האחרון של העונה הסדירה היא נמצאת בעמדה מצוינת לזכייה ב-AL מערב בפעם השנייה ברציפות, למרות שהיא ממוקמת רק במקום ה-26 בליגה מבחינה תקציבית. הלילה (בין שני לשלישי), האייז ניצחו 2:4 את טקסס ונצמדו לריינג'רס בראשות הבית. זה היה הניצחון הרביעי ברציפות של אוקלנד, והשביעי בשמונת המשחקים האחרונים. שתי המובילות מחזיקות במאזן זהה כרגע (58:79) ולכל אחת מהן נותרו 25 משחקים עד לסיום העונה.

מי שסחף את הקבוצה אתמול ובכלל, בשבועות האחרונים, הוא האאוטפילדר קוקו קריספ, שהום-ראן שלו באינינג החמישי שבר שוויון והקנה לאייז את הניצחון. זה היה ההום-ראן השלישי של קריספ השבוע וה-17 שלו העונה, שיא קריירה עבור השחקן שבתחילת העונה כלל לא תוכנן להיות בליינאפ. לאחר שאיבדה את ג'וני גומס בסיום העונה החולפת, ביצעה אוקלנד טרייד על כריס יאנג שהגיע מאריזונה ואמור היה להיות כוח הגנתי במרכז האאוטפילד. אלא שהאייז לא ציפו שהוא יציג מספרים כל כך נמוכים עם המחבט. כרגע יאנג חובט ל-19% בלבד, המספר הנמוך בקריירה שלו. בנוסף, צמד האאוטפילדרים יואניס סספדס וג'וש רדיק, מתקשים להציג את העוצמות שלהם מהשנה שעברה, אז רשמו 55 הום-ראנס משותפים. כל המצב הזה הגדיל את כמות האינינגים בהם קריספ שותף העונה והוא לקח את ההזמדנות בשתי ידיים.

מאניבול. פורום פילם,
תתחיל לשנן את השורות. בראד פיט במאניבול/פורום פילם

השחקן המפתיע השני של אוקלנד הוא ברנדון מוס, בדיוק מסוג השחקנים שהקבוצה הזו אוהבת. שלוש קבוצות כבר ויתרו על מוס, שיכול לשחק באאוטפילד או בעמדת הבסיס הראשון. הפיליז נתנו לו הזדמנות רק בחמישה משחקים לפני שנתיים לפני ששחררו אותו. בילי בין מיד החתים את השחקן על חוזה מיינור ליג ואחרי חודש מוס כבר קיבל את הקריאה לשחק בליגה של הגדולים. השבוע, הוא היה חם במיוחד עם ארבעה הום-ראנס אותם השיג בסדרה בדטרויט. גם במקרה של מוס, 25 ההום-ראנס שלו העונה הם שיא קריירה.

איך ייתכן ששני שחקנים שמשחקים מעל המצופה סוחפים את אוקלנד לפלייאוף? ובכן, ישנם עוד פקטורים מאוד חשובים שעוזרים לקבוצה. כמיטב המסורת של בילי בין, אוקלנד גבוהה מאוד במספרי ההליכות שהיא סוחטת, עם 491 כאלה (רק לרד סוקס יש יותר). בנוסף, הקבוצה מובילה את הליגה במספר ההגשות לחובט פר ניסיון חבטה עם 3.96 כאלה. במשחקים שמוכרעים על ריצה אחת אוקלנד מחזיקה במאזן 16:24 והיא בשוויון עם פיטסבורג בצמרת כמות הניצחונות לאחר פיגור באינינג השישי (14).

הרוטציה של האייז בשנים האחרונות יוצאת מן הכלל וכך המצב גם השנה, כאשר ברתולו קולון גונב את ההצגה עם 14 ניצחונות ו-ERA של 2.94 למרות שהוא זורק רק פאסטבול. גם איי ג'יי גריפין וג'ראד פארקר הצליחו להגיש בהצלחה לעומק המשחק, דבר שמוריד את הלחץ ואת כמות העבודה של הבולפן, שיהיה מוכן ורענן לקראת הקרבות הסופיים של ספטמבר וקיבל חיזוק עם חזרתו של ברט אנדרסון מפציעה. על הנייר, הלו"ז שנשאר לאייז קל יותר מזה של טקסס. שתי הקבוצות תפגשנה שש פעמים בספטמבר (אוקלנד כבר ניצחה משחק אחד הלילה), והאייז יהנו מארבעה משחקים מול יוסטון החלשה, שלושה מול מינסוטה ושישה נגד האיינג'לס, שכבר גמרו את העונה והכינו את החכות לחופש.

"אנחנו בנויים מהגנה והגשה. בכל פעם שאחד מהדברים האלה יוצא מפוקוס אנחנו קצת מקרטעים", אמר השבוע שחקן הבסיס השלישי של הקבוצה, ג'וש דונלדסון והוסיף שהוא לא מצפה שאוקלנד תיגרר אחרי טקסס לקרב חבטות, "ננצח אותם בדרך שלנו".

ג'וש דונלדסון אוקלנד אתלטיקס. AP
מנצחים בדרך שלהם. דונלדסון/AP

ועכשיו לנבחרת השבוע:

תופס: סלבדור פרז (קנזס סיטי רויאלס) – שלושה הום ראנס, שהכניסו שמונה ריצות היו השבוע לפרז. שתיים מאותן פצצות הגיעו במשחק אחד נגד הטווינס, אותו פרז סיים עם ארבע חבטות. בסך הכול הרויאלס סגרו שבוע טוב עם שבעה ניצחונות מתוך עשרה משחקים והם רחוקים 4.5 משחקים מכרטיס הווילד קארד, אך התחרות כל כך צפופה שקשה לראות איך הם יעשו זאת.

בסיס ראשון: פרדי פרימן (אטלנטה ברייבס) – איזו שנה נהדרת לשחקן הבסיס הראשון, שעומד על 93 ריביז ו-30 אחוזי חבטה. הלילה נגד המטס הוא רשם חמישה ריביז, שכללו את ההום-ראן ה-18 והדאבל ה-24 שלו העונה. הוא מסוכן מאוד במצב של הכנסת רצים עם 44 אחוזי חבטה ויש כאלה שטוענים שהמספרים האלה צריכים להכניס אותו לדיון על ה-MVP של הנשיונל ליג.

בסיס שני: דניאל מרפי (ניו יורק מטס) – למרות מצבה הבינוני של המטס, מרפי מצליח לחזק את מעמדו כשחקן הבסיס השני הבכיר של הקבוצה. מרפי הרגיש בנוח השבוע עם שבעה ריביז והוא עומד על 158 חבטות העונה, כאשר רף ה-200, אותו הוא מעולם לא עבר, נראה יעד מעולה עד לסוף העונה.

שורטסטופ: ג'ד לאורי (אוקלנד את'לטיקס) – אולי עשינו קצת עוול עם לאורי בכך שלא הזכרנו אותו בפסקאות על העונה המצוינת של האייז, כי הוא בהחלט חלק ממנה. חמישה דאבלים שלו השבוע והומר בודד הביאו שישה רצים הביתה. לאורי ממוקמם שלישי במייג'ורס בדאבלים עם 41 כאלה.

פרדי פרימן אטלנטה ברייבס. GettyImages
איזה שחקן. פרימן/GettyImages

בסיס שלישי: מני מצ'אדו (בולטימור אוריולס) – יהיה אכזרי מאוד אם קבוצה שמציגה את מצ'אדו, כריס דייויס ואדם ג'ונס ביכולת מדהימה העונה לא תגיע לפלייאוף. בולטימור רחוקה שני משחקים כרגע מהווילד קארד והיא צריכה לרדוף אחרי טמפה ביי כדי להשיג את הכרטיס. בינתיים, מני ממשיך להיות מני עם הום-ראן בפנווי פארק שהדהים את הצופים. את הסדרה בבוסטון הוא סיים עם ארבעה ריביז.

אאוטפילד: שיין ויקטורינו (בוסטון רד סוקס) – האם ויקטורינו הוא החתמת העונה? כך זה נראה השבוע, כאשר שלושה הומרים שלו נתנו לגרביים האדומים ניצחון בסדרה החשובה מול בולטימור. שיא הקריירה של האאוטפילד הוא 18 הום-ראנס והעונה, בגיל 32, הוא רחוק שש חבטות ליציע מהישג זה. כרגע ויקטורינו נאבק בפציעה באגן, אבל הוא שיחק הלילה בהפסד של הקבוצה לטייגרס. נקווה בשבילו שזה לא משהו רציני.

אאוטפילד: ברנדון מוס (אוקלנד את'לטיקס) – נכון, דיברנו על העונה והשבוע של מוס בפתיחה, אבל עדיין מגיע לו להיכנס לנבחרת השבוע, לא? אם במקרה שכחתם: 4 הום-ראנס, 11 ריביז, 8 ריצות וגניבת בסיס אחת השבוע.

אאוטפילד: אריק יאנג ג'וניור (ניו יורק מטס) – שני שחקנים של המטס באותו שבוע? כן! כדי לנסות ולהקל את אוהדי הקבוצה, המנסים להתאושש מהידיעה על הפציעה הקשה של מאט הארווי, שתשבית אותו כנראה גם לאורך כל העונה הבאה, יאנג ג'וניור נכנס לנבחרת לאחר שחבט בתשעה מ-24 הניסיונות שלו השבוע והכניס חמש ריצות.

שיין ויקטורינו בוסטון רד סוקס. Jared Wickerham, GettyImages
הרכש הטוב של העונה? ויקטורינו/GettyImages, Jared Wickerham

מגיש פותח: איבן נובה (ניו יורק יאנקיז) – משחק ענק היה לאיבן נובה השבוע והוא הכניס את היאנקיז חזק למירוץ הווילד קארד. המגיש נתן את ההצגה הכי טובה שלו בקריירה כאשר השאיר את בולטימור במשך כל המשחק על אפס ריצות. "הוא היה ממש ממש טוב היום", אמר ג'ו ג'ירארדי בסיום. בסוף השבוע היאנקיז מארחים את בוסטון לסדרה של ארבעה משחקים, בהם הפסים יכולים לתת יותר מהצהרה רצינית. נובה יגיש בחמישי מול ג'ייק פיבי ושווה יהיה לעקוב אחרי השניים בזמן שאתם צופים במשחק הפתיחה של ה-NFL.

מגיש שני: זאק גריינקי (לוס אנג'לס דודג'רס) – כמו שההגשה שלהם נראית בשבועות האחרונים, הדודג'רס הולכים להיות מאוד מסוכנים בפלייאוף. ב-15 אינינגים בהם הגיש גריינקי השבוע הוא הרשה רק שלוש ריצות ושבע חבטות. המגיש הימני ניצח בכל אחד מששת המשחקים האחרונים שלו כשהוא לא מרשה יותר משתי ריצות. ה-ERA שלו בחודש אוגוסט היה 1.23. זה הזמן לפחד מהדודג'רס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully