וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"ש הורה לבחון את ניגוד העניינים של אבי לוזון

2.9.2013 / 21:52

עו"ד וינשטיין כתב כי על רשות התאגידים לתת דעתה על ההשלכות בסוגייה. השרה לבנת: "מברכת את חיזוק מאבקנו"

היועץ המשפטי לממשלה, עורך הדין יהודה וינשטיין, הודיע היום (שני) כי על רשם התאגידים להתערב בנושא המשך כהונתו של אבי לוזון וזאת מחשש לניגוד עניינים של יו"ר ההתאחדות.

במכתב רשמי שהעביר וינשטיין למשרד הספורט הוא כתב כי על רשות התאגידים לתת את דעתה על סוגיית ה"דו מהותיות של ההתאחדות" ועל "ההשלכות בסוגיית ניגוד העניינים".

יו"ר ההתאחדות לכדורגל אבי לוזון. קובי אליהו
בעיית "דו מהותיות" בהתאחדות. לוזון/קובי אליהו

המכתב שוגר במענה לבקשת שרת התרבות והספורט לקבל את חוות דעתו של היועץ המשפטי לממשלה בנוגע לטענות בדבר ניגוד עניינים של יו"ר ההתאחדות לכדורגל, מר אבי לוזון. בקשה זו הצטרפה לפנייה קודמת של משרד התרבות והספורט לרשות התאגידים, ולהחלטתה של הרשות לבחון את סוגיית ניגוד העניינים באופן רוחבי לגבי גופי הספורט בכלל, ולא רק לגבי ההתאחדות לכדורגל (החלטה שנתקבלה בתיאום עם משרד התרבות והספורט).

עוד צוין כי בכל הנוגע ליחסים שבין הספורט לבין המדינה, הרי שמשרד התרבות והספורט רשאי, לאחר בחינה ובדרך שנקבעה בדין, לקבוע במבחני התמיכה בגופי ספורט הוראות שעניינן איסור על ניגוד עניינים כתנאי למתן התמיכה.

בתגובה לאותה חוות דעת נמסר ממשרדה של שרת הספורט לבנת: "אני מברכת על כך שחוות הדעת של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד דינה זילבר, מחזקת את מאבקנו לטוהר מידות המתבסס על מסקנותיהן של שתי ועדות ציבוריות, ומעניקה לנו כלים נוספים למניעת ניגודי עניינים העלולים אף להוות עילה לשלילת כספי תמיכה מהמדינה ומהמועצה להסדר הימורים".

נוכח חוות הדעת הנחתה הערב שרת הספורט את מנכ"לית משרדה לפעול לתיקון מבחני התמיכה ולקבוע בהם הוראות לכלל איגודי הספורט בישראל באופן שיתנה את קבלת כספי התמיכה במניעת ניגודי עניינים."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully