וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגיע להם, מגיע לו: על הניצחון של מכבי תל אביב

2.9.2013 / 0:09

מכבי תל אביב היתה גדולה על בני יהודה וניצחה בצדק, שוב בזכות דור מיכה, שהוכיח שגם בסגל העמוס הוא זכאי ליותר דקות משחק. חיזוק התקפי בקרית שלום? שלום תקווה ממליץ לצהובים לחשוב דווקא על עמדת המגן

one

שתי קבוצות עלו הערב (ראשון) על כר הדשא בבלומפילד, אבל יכולנו לראות כבר מהדקה הראשונה שהמשחק הזה נשלט על ידי קבוצה אחת לאורך כל 90 הדקות. מכבי תל אביב פתחה בצורה מבריקה, ביצעה מהלכים מהירים, הצליחה להגיע לרחבה של הזהובים בקלות ואם אפשר לומר, רק שער היה חסר לצהובים כדי שהמהלכים הללו יקבלו ציון מושלם.

מכבי תל אביב ביטלה את בני יהודה לאורך כל המחצית הראשונה, ועשתה זאת בכך שזיהתה את החולשה הכתומה באגף ימין. מרבית המהלכים של הקבוצה של סוזה הופנו לעבר טל בן חיים, שמצא את עצמו בודד מול עוז ראלי והצליח לסחוף את ההתקפות מהצד שלו. בני יהודה לא הגיבה לעוצמה שהפגינו הצהובים באגף השמאלי שלה. אמיר עגייב, שהיה אמור להצר את צעדיו של מאנה, טעה כשלא ירד לאחור כדי לתת עזרה לעוז ראלי מול טל בן חיים. כיוון שמאנה, מטבעו, אינו שחקן שמרבה לתקוף, גם כשמכבי שעטה לעבר הרחבה הזהובה הספרדי נשאר מאחור ולא היה מסוכן. היה נכון יותר מצדו של עגייב לחזור לאחור בעצמו ובדאבל-אפ להצר את צעדיו של בן חיים.

במחצית השנייה המשיכה מכבי תל אביב לשלוט, אבל לא באותו הקצב, וככל שהדקות חלפו החל משחקה לדעוך גם. סוזה הבחין בירידה ביכולת וכשראה שבני יהודה מצופפת במרכז השדה, וכשטל בן חיים איבד מכוחו לאחר השקעה רבה במחצית הראשונה, הכניס את דור מיכה. עכשיו כבר אפשר לקרוא לזה "החילוף של המשחק". הפורטוגלי הכניס את מספר 15 בצהוב כדי למצוא אפשרויות נוחות יותר דרך הקווים, ואכן, מיכה הטריד את ההגנה של קשטן, עד שגם בישל בצורה יפה את שער הניצחון. ללא שום קשר לבישול, אני בהחלט חושב שבצל התחרות הקשה שיש לשחקני מכבי תל אביב בחלק הקדמי, עדיין יש מקום לתת יותר דקות משחק לדור מיכה. סוזה לא חייב להתחיל בכל משחק ב-4-3-3 של מכבי, יש לו מספיק שחקנים ומספיק אופציות לשנות. במשחקים מסוימים אפשר לוותר על שחקן מחוליית הקישור ולנצל יכולות של שחקן קו כדור מיכה.

דור מיכה שחקן מכבי תל אביב מול עוז ראלי שחקן בני יהודה. ברני ארדוב
החילוף של המשחק. מיכה/ברני ארדוב

מכבי תל אביב בהחלט היתה ראויה לניצחון הזה, ואנחנו דואגים לומר שאם היה צריך להיעשות איזשהו צדק, אז הוא בהחלט נעשה. מכבי, בהחלט, כבשה את השער שהגיע לה. היא היתה ראויה לרדת עם שלוש הנקודות, שהיו חשובות עוד יותר לאור ההפסד שמכבי חיפה נחלה הערב באשדוד.

בשורות האלופה, למרות התואר, עדיין חושבים על חיזוק ושדרוג. הצהובים חושבים ומנסים לצרף כמה שיותר שחקנים בחלק הקדמי, אבל מעניין שאת בעיית המגנים מכבי לא מצליחה, נכון להערב, לפתור. אנחנו רואים שבמשחקים שמכבי שולטת ונזקקת לתמיכה מהקווים, היא נמצאת בבעיה. גם הערב, למרות השליטה המוחלטת, לא ראינו מגנים שמשתתפים במהלכי המשחק.

מאנה אמנם שחקן בעל יכולת טובה, שחקן שמבין את המשחק, אבל גם הערב לא ראינו כניסה אחת שלו, ועזרה אחת שלו לחלק ההתקפי. בסוגיה זו, המגנים, מכבי עדיין לא ביצעה מספיק מהלכים לשיפור.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
מאמן בני יהודה, דרור קשטן. ברני ארדוב
צריך חיזוק. קשטן/ברני ארדוב

קשה מאוד להעריך או לנתח את בני יהודה שלאחר המשחק הערב. הזהובים פשוט נתקלו בקבוצה שביטלה אותם לחלוטין. אי אפשר לומר שבני יהודה לא ביצעה כמה מהלכים מסודרים, והניעה כדור מהגנה להתקפה. היא עשתה זאת נכון, אך ככול שהתקרבה לרחבת מכבי, ראינו את הקושי שיש לזהובים העונה בחלק ההתקפי.

אין לקבוצה של קשטן את אותו הכוח שהיה לה עם המהירות של מרינקוביץ' והחוכמה של גלבאן. יש שם שחקנים נחמדים וצעירים, אך כאמור חסרי ניסיון. אני בהחלט חושב שבני יהודה עוד תראה יכולת טובה בהמשך, אבל יהיה מעניין לראות עד כמה ישקיעו שם בהבאת שחקנים שיעזרו לה לסיים את אותם המהלכים היפים שהיא מתחילה וכרגע לא יכולה לסיים. נכון להערב כאמור, ראינו קבוצה מתגוננת שלא היוותה יריב.

כוח פריצה: מכבי תל אביב ניצחה 0:1 את בני יהודה

חשופים: מכבי חיפה הפסידה 3:2 באשדוד

ליגת העל בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully